Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.
1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době
Mě se stalo u skůtra: v rámci garanční prohlídky výměna oleje v motoru. Tak jsem tam zajel, oni ho vyměnili a já zas jel domu. Tam mi to nedalo a začal jsem mudrovat jestli se tam leje (a měří) olej na hlavním nebo bočním stojánku. A protože jsem to nevymyslel, kouk jsem se do manuálu a tam bylo psáno na hlavním Tak mě napadlo to zkontrolovat. Postavim to na hlavní, otevřu kontrolní otvor a co myslíte?? Řinuly se na mě mraky oleje! Prostě to nalili a naměřili na bočním stojanu a pak tam toho oleje bylo o hodně víc. Domu jsem to měl asi 15 km, dojel jsem v pohodě, nic se nestalo a i tak jsem si začal představovat co by se asi stalo kdyby klika nebo ojnice nevydržely průchod masou hladiny oleje ap. atd. Kdyby za jízdy došlo k destrukci motoru a vytečení oleje, těžko bych někomu dokazoval, že tam oleje dali víc. Tož tak. Stalo se to už před lety, servis to bylo Kont v Praze 4 na Jižním Městě a skůtřík byl Piaggio X 8 200.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
Mašer píše: V servisech(zejména značkových) už dávno nejsou mechanici co by opravovali, ale jen vyměňovači dílů, komponentů, ústrojí ... kteří u práce nepřemýšlí a jen tupě vyměňují a vyměňují dle nařízení výrobce...
Ale to je zamerem, ja to beru jako plus. Nikdo z vyrobcu nechce tvoriveho technika/mechanika. To je zde jen pro skodu veci. Je treba cloveka plniciho spolehlive predepsane ukony ktere jsou dostatecne trivialni.
Naposledy editováno 15.12.2011 13:11:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R | ignácio | 8 | Dnes v 09:57 krokoš |
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R | Bumik | 13 | Dnes v 00:37 Drakl |
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R | Honza003 | 10 | Včera v 13:29 ignácio |
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R | MrLuckyoff | 14 | 17.5.2024 v 07:35 rg250 |
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R | Honda23 | 49 | 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_ |