globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autorizovaný servis v záruční době
7.12.2011 v 11:45
Když si koupím nový motocykl, tak mám jako majitel nějakou povinnost dodržovat výrobcem předepsané servisní úkony dle manuálu.
Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 22:14 | Nahoru | #1
dva_hrnce> ano,ty máš povinnost si přečíst návod na obsluhu a servisní intervaly,přistavit včas vozidlo na garančku (abys nepřetáhl počet naj.km ,např.pro výměnu oleje motoru)tím to však pro tebe v podstatě končí-

-servis má PŘEDEPSANÉ! servisní úkony na daném vozidle odvíjející se od počtu naj.km,tudíž pokud ti olej ve vidlích neměnili,ale měli,tak chyba jednoznačně na nich(mechanik+přijímací/předávací technik),nedodrželi postup servisních prací!
Kontrolovat zda to či ono bylo provedeno má ten technik (je za to zodpovědný+placený),nikoliv ty,jakožto zákazník.Ty máš v klidu pít kafíčko,s nachystanou peněženkou a důvěrou v servis,zvláště pak autorizovaný
Reklamace odvedené práce je na místě +- i náká kompenzace,řešil bych to v klidu a po dobrém,ale ten ráfek nezkoušej,to hraničí (pardon ) s vyscaností .
Přeji mnoho zdaru a málo/žádné peripetie

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 14:09 | Nahoru | #2
DusanHaya> jasný, já vždy vše řeším v klidu a slušně, tak potom napíšu jak to dopadlo :)
Ráfek ani zkoušet nebudu, to je zase spíš na zastřelení silničářů kteří vyrobí schod jak kráva a daj tam zadné nebo nedostačující značení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R ignácio 13 4.6.2024 v 16:05 Krautkopf
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R Bumik 13 1.6.2024 v 00:37 Drakl
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R Honza003 10 31.5.2024 v 13:29 ignácio
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R Honda23 49 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_


TOPlist