Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .

Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

6.5.2015 v 15:11 | Nahoru | #1921
Dnes jsem byl na první servis v Blansku. Vše co nechodilo tak jak mělo dali do pořádku
Jenže jak jsem odjížděl, tak mě něco hodně zarazilo.....motorka má prostě jiný zvuk než před servisem
Strašně mě to štve, protože měla parádní zvuk, krásně si prděla do výfuku a bylo mě slyšet snad přes několik ulic ale zato teď to nestojí za nic....při akceleraci si jen tak pobublává a při ustálené jízdě slyším jenom vítr a z motoru ozývající se píst jsem fakt naštvaný, nevím co s tím mám dělat....asi tam zavolám zjistím proč to tak je
A ptal jsem se na tu volnoběžku.....zapalování by mělo být pořád stejné (beze změny, modernizace) , jediná změna by měla být v samotné volnoběžce, která prý má pevnější ty válečky, mechanik tvrdil, že nic pevnějšího už udělat nejde

6.5.2015 v 15:27 | Nahoru | #1922
Co s tím mám sakra dělat...?!

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.5.2015 v 15:54 | Nahoru | #1923
Jen pro zajímavost .....teoreticky by prý měla jít na motor přidělat startpáka, původní motor Morrini-nebo jak se to píše, jí měl, ale Blata motor upravila a dala jí pryč
alespoň podle toho co říkal mechanik, by měla jít dodělat (prý jich mají spoustu někde na skladě, jen je do těch motorů nedávají )
No tak to už je ode mě vše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.5.2015 v 19:57 | Nahoru | #1924
Kaťák> To střílení do výfuku - podle mě ti vyladili směs na správnou. Teoreticky by to plivání do výfuku být nemělo při správné směsi. Plivání znamená špatnou nebo ne úplně ideální směs. I přesto bych ho rád chtěl
Jinak je klidně možný, že ty původní motory měly nakopávačku. Ale když si představím blok motoru u Blaty, není pro to nikde díra A při nejhorším se dá Blata roztlačit

6.5.2015 v 20:58 | Nahoru | #1925
125Marek> No, tak po dnešní kontrole to vypadá, že urolog nasadil dobrou léčbu . Ortoped po prohlédnutí modřiny a pomačkání ramene přislíbil za 2 týdny sundání stahovacích kšírů. Rentgen mi sice tentokrát nedělali, ale jakési zlepšení pociťuji i sám. Modřina se sice stále zvětšuje, ale skřípání kostí se změnilo jen v nepatrné povrzávání. Na šroubování tedy snad nedojde

Jak píšeš, ta cena toho karbce se mi taky zdá velmi dobrá. Docela by mě zajímalo, jestli má také akcelerační pumpičku jako Walbro a jestli pasuje stejné lanko. Přívod lanka na levou stranu se mi ale nelíbí.

Mimochodem, narazil jsem na zhruba týden starou zprávu, které se mi ani nechce věřit ... Výrobce tlumičů Marzocchi nejspíše končí

7.5.2015 v 00:20 | Nahoru | #1926
Kaťák> S tou změnou zvuku to bude asi tak jak píše Marek. Nejspíše ti mechanik obohatil směs na správnou hodnotu. Předpokládám, že hýbal jen s volnoběžnou směsi, která se seřizuje obvykle jen šroubkem (u tvého karburátoru nevím kde přesně). S velikostí trysek nebo výškou jehly asi nelaboroval. Doteď byla směs asi chudší (měně paliva), což může způsobovat, že po ubrání plynu někdy směs nechytne od jiskry ve válci, ale jde nespálená do výfuku, kde chytne až později od spalin. Eventálně to může dělat naopak i přehnaně bohatá směs. Navenek se to pak projeví bubláním až střílením . Mě to po zaklapnutí plynu taky ve výfuku docela bublá, ale svezl jsem na Blatách, které to nedělaly. Motoru to bublání bohužel moc neprospívá (větší zahřívání, vyšší namáhání ventilů atd). Uchu to ale lahodí a navíc chudší směs teoreticky nepatrně sníží spotřebu . Takže je na zvážení, jakému nastavení dát přednost. Chce to ale hlavně vycházet z toho, jak se motor celkově chová (reakce na plyn, starty atd.). Takže asi tak .

Jinak s tou nakopávačkou je to zajímavá informace . Dovedl jsi mě tím až k dlouhému "googlení" . O nakopávačce jsem bohužel nic nenašel, ale při prohlížení fotek motoru Sachs X-road125 mě napadlo, jestli se startpákou není počítáno ve spodní straně levého víka (viz foto). Pro porovnání přihodím i motor Blaty. Umístění olejoznaku na opačné straně (viz manuál sachs ) ukazuje, že v Blansku agregát asi dost přepracovaly .

Při dalším pátrání jsem narazil na tuto stránku. Je tam cosi o autorovi toho původního motoru a pro mě zcela nová informace, že ten motor poháněl také motocykly Simson 125 GS / SM a zřejmě identický francouzský stroj z podivným názvem HRD 125 Cabriolet . Hodnoty výkonu 8,5kW nijak neoslní, ale jinak ty motorky vypadají povedeně. X-road měl výkon vyšší, ale jeho design mi připadá dosti nešťastný.
Našel jsem i videa, všech těch "příbuzných" Blaty, kde jde posoudit i zvuk ...

8.5.2015 v 12:47 | Nahoru | #1927
125Marek> četl jsem ve tvém deník pro enduro o "laděném výfuku" ......ještě ho používáš nebo už ses vrátil k originálu? Funguje to dobře?.....předpokládám, že katalyzátor tam asi nemáš, co?
Ten zvuk se mi docela líbí

8.5.2015 v 22:10 | Nahoru | #1928
Martic> S tou nakopávačkou bych to snad ani tolik neřešil. Motor se dá celkem hravě roztlačit a při nejhorším prostě člověk sundá nádrž a nabije baterii Ale k původnímu tématu. Kaťák říkal, že v Blansku mají zásoby startovacích pák. Docela by mě zajímalo, k čemu jim tam jsou. Jasně, mohou jim zbytečně zabírat místo na skladě, ale to je tak jediné vysvětlení, k čemu je tam mají. Blata nemá v bloku motoru ani díru pro namontování. A silně pochybuji, že tam má třeba vyvedená ozubená kola.

Kaťák> s výfukem jsme velice na enduru spokojeni Motor reaguje rychleji a lépe, jede trochu více odspodu a trochu více i nahoře a rozhodně ho tam chceme nechat. Na STK ho asi sundáme , ale v blízké době ne Jak říkáš, katalyzátor to fakt nemá

9.5.2015 v 10:18 | Nahoru | #1929
125Marek> Jasně, mě nešlo o nějakou dodatečnou zástavbu startpáky. Jen mě prostě zajímalo, kde s ní původní koncept Mr. Franca počítal a jestli to vůbec může být pravda. Stejně jako tobě mi právě především nejde do hlavy ta informace, že by v Blansku měli mít haldu nepotřebných nakopávaček. Pochopil bych to snad jedině v případě, že by Blata celý hotový agregát nakupoval a pouze na něm měnil víka za ty se svým logem. Tuším, že nějak podobně to dělá třeba Jawa u 660ky. Jenže žiji v představě, že Blata sice použil licenci, ale ten agregát si dělá "sám", což potvrzují bedny plné odlitků skříní motoru, které jsme ve firmě viděli. Navíc, když se stejný motor ani v jiných motocyklech s nakopávačkou nevyskytoval, tak kde by se ty nakopávačky vzaly? Proč by je někdo zbytečně vyráběl?

Tvůj výfuk se vyvedl Zvuk má obzvláště vypečený a co jsem se svezl, řekl bych, že s motorem si opravdu velice rozumí . Jen u endura v pravém pravém slova smyslu bych si klidně představoval tišší výfuk než je originál. U toho tvého bych si i na silniční přesuny 50km+ už asi bral špunty do uší

Jinak, ačkoli si zatím sám nejsem schopen ani obléct bundu, tak jsem včera najel asi 40km . Samozřejmě ale jen jako spolujezdec. Ségra se mnou jela opatrně, jako kdyby vezla porcelán

Naposledy editováno 09.05.2015 10:20:35

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

17.5.2015 v 14:29 | Nahoru | #1930
Opět jsem válel sudy tentokrát to už ale bylo ve větší rychlosti (zařazená trojka +-50 km/h), podjelo mi přední kolo....odnesl to zase blástr.....nevydržel to ten prodloužený kus....a tím jak se blástr přetočil dolů, tak mi udělal nepěkný rýhanec na plastu a do třetice všeho zlého jsem ohl páčku zadní brzdy (pokusil jsem se ji narovnat, ale bohužel to nevydržela....vím o jednom clapíkovi co mi ji svaří, ale kdyby jste náhodou věděli o nějaké pevnější alternativě......) já jsem naštěstí OK, jen jsem si podřel ruku a pořádně zaprasil nové ryfle (jen jsem jel hodit ségru do práce a zpátky jsem to vzal přes polňačku, nepočítal jsem s tím, že bych se někde vyjebal )

17.5.2015 v 17:24 | Nahoru | #1931
Kaťák> Chlape, dávej na tu motorku i na sebe větší bacha ! S tou páčkou to bude asi problém. Novou těžko seženeš jinde než přímo od Blaty. Cenu nevím, neboť se mi zatím nepodařilo poničit (ťuk ťuk na dřevo). S tím svařováním bych byl opatrný. Spojkovou páčku jsem měl sice 2x svařovanou, ale bylo to jen na konci u bambule. Kdyby praskla u čepu, tak bych se do toho ani u spojky nepouštěl. U brzdy bych to z důvodu bezpečnosti úplně vyloučil. Takže záleží v kterém místě ti praskla. Pro příště zkus silnější utažení blástru a naopak menší utažení objímky brzdy, aby se v případě nárazu celá pumpa protočila na řidítkách a tu páčku to tak snadno neohnulo.

17.5.2015 v 18:10 | Nahoru | #1932
Martic> páčka přední brzdy je OK, ale "nožní" páka zadní brzdy se mi ohla

17.5.2015 v 20:39 | Nahoru | #1933
Kaťák> Další padáje je na světě Hlavně, že se ti nic nestalo Jinak mrkni se mi do deníku. Zkusili jsme si vyrobit ocelovou páku brzdy, jenže jsme ještě nespadli na pravou stranu, takže nemáme tušení, jak pevná asi je

Jinak páku zadní brzdy máme několikrát svařovanou a rovnanou (tu hliníkovou). Nikdy nám tedy nepraskla, vždy se jen ohla. Známý jí vždy za tepla narovnal a prasklinky zavařil Ale taková prasknutí, jaké máš ty, jsme tu neměli

17.5.2015 v 22:42 | Nahoru | #1934
Kaťák> Aha, přehlédl jsem že se jedná zadní. V tom případě bych byl pro to svaření. Kdyby svar praskl, není to u zadní brdy až taková katastrofa. Druhá možnost je výroba nové páky z nějakého vhodného plechu nebo plocháče, podobně jako to má Marek. Při troše důmyslu by k tomu ani nebyla nezbytná svářečka. Možná by šla zbastlit i sklopná, ale to už by chtělo nějakou vhodnou inspiraci nebo polotovar z jiné motorky

18.5.2015 v 15:35 | Nahoru | #1935

18.5.2015 v 15:37 | Nahoru | #1936
Modrý polep šedých plastů

19.5.2015 v 11:56 | Nahoru | #1937
Kaťák> Vypadá to dobře . A jak jsi to nakonec vyřešil s tím pedálem?

Jinak, doufám, že tak do 14ti dnů se už zase taky budu moci svézt. Včera mi doktor sundal Delbetovy kruhy a místo toho mi zavěsil ruku na šátek, ale už mám začít rameno opatrně rozcvičovat. Na RTG jsem i jako laik viděl, že kolem zlomu se vytváří jakýsi spoj (tzv. svalek). Sice to hýbání není žádná sláva,bolí, ale je to pokrok. Příští týden případně rehabilitace podle stavu.

19.5.2015 v 20:12 | Nahoru | #1938
Martic> tak přeji ať se ruka brzy zahojí

páku jsem dal jednomu chlapíkovi, co mi ji svaří (akorát jsem zjistil, že mám "mokro" pod gumou u pístku zadní brzdy.....jestli jsem ten pístek podělal, tak mě jebne )

21.5.2015 v 00:28 | Nahoru | #1939
Kaťák> A nemůže to být nějaká kapalina jiného původu? Třeba jen voda?

Nevím jestli z fóra znáte týpka s přezdívkou Hippieguy. Jeho zážitky stojí zato sledovat. Jeho známým dílem je třeba oprava prasklého rámu u čínského choppera pomocí násady od koštěte nebo vytvoření motorky se zpátečkou . Nedávno zase utopil čtyřkolku v rybníce , když byl pro proutky na pomlázku . Teď si zase nečekaně ustlal v zatáčce na GS450 . Neskutečnej borec

21.5.2015 v 06:09 | Nahoru | #1940
Martic> v zatáčce bych to ještě pochopil,ale jak s tím prásknul posledně na te rovince,nechápe dodneška nikdo

21.5.2015 v 15:45 | Nahoru | #1941
COMATIK> Aha. Koukám, že mi pár věcí uniklo ....Yamaha XV125 Crash , Suzuki Swift GTi Crash , prodej Hondy Civic . Souhlasím tedy, že ten poslední pád v zatáčce není proti těm předešlým kouskům žádné umění . Když nechám humor stranou, myslím že tenhle pád je výborný příklad proč nepodceňovat význam páteřáku a dalších chráničů, protože stát se to může každému .

Naposledy editováno 21.05.2015 15:46:58

25.5.2015 v 20:57 | Nahoru | #1942
Martic> Sice jízda bez chráničů je o mnoho jednodušší - člověk je lehčí, lépe pohybující se, ale to riziko bez nich způsobí, že se bojí každýho prdu a jízdu si neužije. Alespoň osobně to tak mám, že bez chráničů se prostě bojím a z jízdy moc nemám

k videu Yamaha XV 125 Crash.... :D Ani se mi snad nechce věřit, že to může jít až tak rychle k zemi. V těch diskuzích dole povídají něco o sajrajtu na vozovce, mně připadne, že se mu snad kousla brzda či co, lebo já neviem už :D Ani moc nezatáčel, ani moc nebrzdil a najednou leží. :D jestli měl nějaký extra blbý pneu?

28.5.2015 v 17:01 | Nahoru | #1943
125Marek> Nějak extra obrněný nejezdím, ale v civilním oblečení a keckách se už taky cítím pomalu jak nahý. Teď po té zlomenince z kola začínám přemýšlet i po nějakých chráničích použitelných právě na kolo . Lepší helma, něco na kolena, holeně, lokty nebo dokonce chráničová košile? Sám nevím, možná se teď jen zbytečně bojím. Zlomenině končetin nebo oné klíční kosti sice těžko něco nezabrání, ale rozsekaným kloubům, naraženinám a odřeninám snad ano. Každopádně, helma, chránič zad (alespoň dobrý batoh) a rukavice - to je základ. Hrdiny jezdící na supersportech bez rukavic v kraťasech a tričku nechápu .

Jinak, v pondělí jsem byl lékařem prohlášen za zdravého a levou ruku můžu po měsíci začít pomalu zatěžovat. Ochabla za tu dobu pořádně. Držet zase řidítka obouruč je najednou vláštní pocit, jak jízda s protézou . Na motorku ještě raději pár dní počkám...

Z videa bych taky hádal snad jedině zakouslou přední brzdu. Nezdá se, že by tam byl nějaký sajrajt na vozovce. Čert ví, dost možná to byla kombinace několika faktorů, jak to tak bývá

2.6.2015 v 21:16 | Nahoru | #1944
Otec se teď po dva dny půjčil Blatu na cestu do práce. Dnes přijel s tím, že prý při jízdě něco nepravidelně klape/křupe. Po chvíli zkoumáni jsme zjistili, že to dělá ložisko v zadním kole na straně u rozety. Mělo trochu vůli a občas zadrhávalo. Zarážející na tom je, že ložiska jsem měnil v zimě a od té doby najel sotva 1500km za sucha a bez toho, abych motorku myl . Mělo mi být už v obchodě jasné, že ložisko bez vyznačeného výrobce za cenu 53Kč nebude ZKL, jak pravíla účtenka, nýbrž nějaká čínská atrapa . Nebo abych byl přesný, byl na něm vyjiskřen drobný nápis "TOJO". Při vyklepávání z něj dokonce vyskočila krytka. Uvnitř krásně čistá vazelína a v ní šupinky kovu . Prozatím jsem ho nahradil původním polským ložiskem, které se na straně u kotouče zachovalo ještě v dobrém stavu. Každopádně pro příště podobná no-name ložiska nebrat!

Naposledy editováno 02.06.2015 21:19:26

5.6.2015 v 21:01 | Nahoru | #1945
Martic> Koupil jsem slovenské ZKL v ložiskárně... jedno asi 80 kč myslím? A mají za sebou trochu více než 2000 km a dobrý Na těhlech věcech asi nemá cenu šetřit...

5.6.2015 v 21:36 | Nahoru | #1946
Čau chlapi, stala se mi taková věc .....tak si klidně jedu, zrychluji při výjezdu ze zatáčky, řadím kvalty směrem vzhůru a najednou, když pouštím spojku po jednom z přeřazení, tak se pořádně ani nevrátí a vypadá jakoby tam jen tak "visela" (jde úplně lehoučce, skoro jako bez lanka) no tak zastavím a dívám se na to.....zjistil jsem, že mám natrhle lanko přímo u válečku, který je uchycen v páčce (zůstaly tam, ale pořád 2 dráty), takže jsem nějak dodrncal domů a volal do Blaty (zkoušel jesm to na záruku, ale to mi neprošlo) takže jsem si nechal asi za pětistovku poslat nové
No dnes mi přišlo, tak jsem ho byl teď vyměnit....tak jsem tam to lanko dal, tak jak bylo a zkouším spojku zmáčknou, jenže ta jde úplně lehce a skoro vůbec se nevrací....zjistil jsem, že je to spojkou, která jde lehce, dokonce jde vpoho potlačit jedním prstem (myslím tam, kde je ukotvené lanko u motoru) a po nastartování jsem zjistil, že spojka ani nevypíná.
Nevíte, čím to může být? Nestalo se vám to někomu?
Nejsem si teda vědom toho, že bych s tím něco já podělal.....

6.6.2015 v 08:53 | Nahoru | #1947
125Marek> Na googlu nacházím i značková ložiska za podezřele nízké ceny , tak nevím . Mě ani nešlo o šetření, ale tenkrát v ložiskárně prostě jiné neměli. Prodavač řekl, že mi může objednat nějaké japonské, ale že prý do kola motocyklu toto bohatě stačí. Teď už vím že nestačí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.6.2015 v 09:08 | Nahoru | #1948
Kaťák> A seřídil jsi šroubem u páčky správnou vůli páčky? Domnívám se, jestli to nové lanko není o něco delší, takže bude potřeba šroub trochu vyšroubovat, aby lanko zabíralo ve stejném místě jako předtím. Jinými slovy, máš zřejmě moc velkou vůli na lanku. Je to popsané i v návodu (str.24) . Myslím, že to bude tím . Jinak, snaž se vést bowden co možná nejpříměji, dej pozor aby se ti nedotýkal o výfuk a ten seřizovací šroubek natoč pokud možno tak, aby v něm lanko nedřelo, aby vydrželo co nejdéle.

6.6.2015 v 14:13 | Nahoru | #1949
Martic> ono je problém v tom, že ta spojka nevypíná ani, když prstem potlačím na "spodní páčku" spojky....viz obrázek (v červeném kolečku)

6.6.2015 v 14:15 | Nahoru | #1950
Martic> ale máš pravdu, lanko je o kousek delší
a oproti starému lanku má navíc kolem horního válečku takovou černou plastovou objímku
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7