bmw_r1300gs_cartec





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.3.2015 v 12:17 | Nahoru | #1801
No ja mam zapalko od Ignitechu na Transalpu, proto me napadlo to hodit i na Blatu, abych preventivne predesel problemum s volnobezkama apd.. Tak jsem jim loni psal co a jak a po case odpovedeli, ze tam mezitim jednu Blatu meli (tu tady z fora) a ze je to na figu s casovanim a musi se upravit alternator. Poslali teda fotky upravy a vypadalo to, ze to bych dal. Takze jsem objednal cely novy CDI, programovatelny, a k tomu i novou civku.
Protoze uz to znali, tak mi vlastne prislo zapalko s konektorama, takze tohle byla pohoda. Zapalko je "bateriovy", takze na rozdil od puvodniho se musi do nej privest 12V z baterky, naopak neni pouzity "cerveny" drat z napajeci civky na altiku. Konektory pro napajeni prisly taky, jen se rozpojil jeden konektor v kastliku a nacvakla se do nej propojka z odbockou na CDI. Celkove prace na ctvrt hodiny, z toho nejvic zabere sudnani originalni civky, protoze je k ni naprd pristup.
Co se tyce altiku, aby se zamezilo tomu zpetnemu zapalu co rozkopne volnobezku, je tam na magnetu druhy casovaci vybezek, zapalko tedy snad pozna, jakym smerem se toci motor. Vybezek je vlastne sroub M5 nasroubovany primo do magneta pred casovaci vystupek a zboruseny na vysku vystupku. Cili sundat kastlik, vyvrtat diru 4.2mm, vyrezat zavit, pripravit si sroubek a na lepidlo ho tam dat. To zabralo kus casu, delal jsem to primo na motoru, abych nemusel sudnavat magneto, stejne to delali i v Ignitechu. Trochu casu zabralo sundani stareho pripeceneho papiroveho tesneni, to do tech 2h nepocitam.
Zatim neni pripojeny chcipak, stojanek, budiky Acewell se daji pripojit podle vseho primo na otackomerovy vystup z CDI, protoze na prvni pokus otackomerovy cidlo na svicaku nejelo, ale bzucelo to v dilne jen chvili a nemam tam zadny odsavani, takze jsem dal nelaboroval.
CDIcko prislo uz naprogramovany, nicmene tahle verze jde Sw upravovat - krivka predstihu, vypinani od spinacu apd.
Cena byla DCCDIP 3629Kc a civka 656Kc.






Naposledy editováno 02.03.2015 12:31:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.3.2015 v 15:09 | Nahoru | #1802
faudy> Ha, máme to podobné. Špůrovo řešení spočívalo podobně jako tvoje v tom, že zapalování (jiskra) pochází z baterie. Jen opravdu netuším, jestli Špůr tam vrtal ten šroub do magneta nebo ne Naše zápalko je rovněž programovatelné (předstih), jen prostě nevím detaily, protože vše dělal Špůr. Vím jen základní informace. Ale cena je vpodstatě podobná. Nás stála samotná krabička 3000 kč, pak něco práce a tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.3.2015 v 15:22 | Nahoru | #1803
125Marek> Co jsem pochopil z telefonu, tak ta tvoje Blata byla v Ignitechu a na ni to odladili. Ze to nekdo vydava za svoje reseni je druha vec...
Pripravit novy zapalko asi neni uplna prca.

Muzes se podivat, jestli mas pripojeny otackomer indukcne tim zlutum kablikem omotanym kolem civkace jako normalni Blata? Nebo jestli to pichli primo na oranzovy drat z CDIcka?

Naposledy editováno 02.03.2015 15:26:02

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.3.2015 v 20:30 | Nahoru | #1804
faudy> Díky za obrázky a srozumitelné vysvětlení . Velice chválím. S tím otáčkoměrem jsem to nikdy nezkoumal, ale mělo by to jít oběma způsoby. Myslím, že ten druhý výstupek na rotoru tam má přidaný i Marek, přesně z důvodu, který popisuješ. Ale zarazila mě informace, že ta Blata, která byla v Ignitechu, měla být právě jeho . To by nám měl tedy majitel vysvětlit, případně zjistit . Moc se mi to ale nezdá . Jen se ještě zeptám, kam jsi na trvalo umístil novou indukčku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

2.3.2015 v 21:08 | Nahoru | #1805
faudy> Netuším, jestli naše Blata byla u Ignitechu A bohužel jsem ani to zapalování moc nezkoumal Proto nemohu odpovědět na nic z těchto otázek. Mimo to jsem na koleji a Blata je doma

Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.3.2015 v 08:56 | Nahoru | #1806
Zatim jsem to umisteni nedoresil, vlitnu na to o vikendu. U Acewellu je psano, ze bud snima indukcne na VN kabelu, nebo se pripoji na signal z cdi do civky. Tohle CDI ma primo specialni vystup pro otackomer, takze treti moznost. Jen by me zajimalo, jak je to poreseny u ty Markovo. At navymejslim kolo
Kdyz uz jsem z fotek jeho reseni zjistil polaritu te nove civky, protoze to jsem nikde nenasel.

Naposledy editováno 03.03.2015 08:57:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.3.2015 v 19:03 | Nahoru | #1807
125Marek> Ty jsi motorkář na baterky. Jak můžeš žít v takové nevědomosti . Ale to zapojení otáčkoměru by jsi mohl vědět. Já myslím, že tam máš normálně omotaný kablík kolem VN kabelu jako s originále. Nebo se pletu?

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

3.3.2015 v 21:06 | Nahoru | #1808
Martic> To vím Je to udělaný jako originál. Tzn. snímá impulzy z VN kabelu Jinak ani mě snad nezajímá, proč motorka zase jezdí, hlavně mě zajímá, že jezdí a spolehlivě jezdí Až to nebude jezdit, začnu se v tom zase vrtat

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.3.2015 v 22:16 | Nahoru | #1809
Už více jak před rokem se začala učit mladší ségra jezdit (v létě udělala papíry). Já si to ze srandy hodně natáčel, a tak mě napadlo z toho udělat takový malý seriál . Jelikož by měla letos Markova sestra jít do autoškoly a Milanova dcera také (pokud se nepletu), tak se jim to třeba bude hodit, i když by si z nás asi neměli brát příklad . Zatím tu jsou 4 díly a brzy by měly být hotové ještě zbylé 3. Ve většině z nich účinkuje i Blata...





Naposledy editováno 06.03.2015 22:20:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.3.2015 v 12:38 | Nahoru | #1810
Martic> Díky za videa, ségra se ráda poučí Ale musím dodat několik věcí 1) tvoje hlášky 2) Fichtl je opravdu nezmar stroj.... Přidej plyn, jinak bude zaolejovaná svíčka, pak to chcípne... Těžko si dovedu představit jak s tím někdo jezdí normálně v provozu natož pak nějaká slečna....

Ale videa jsou fakt dobrý! Ségra začíná autoškolu příští týden (teorie) a asi po 14 dnech až 3 týdnech bude mít první jízdy. Musíme tedy začít pořádně s intenzivním tréninkem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.3.2015 v 14:17 | Nahoru | #1811
125Marek> Tak vidím, že řešení problémů Blat je na dobré cestě. Bohužel si ty problémy musí vyřešit majitelé... To by měla dělat továrna v Blansku a ne vy... s mojí Jawou 650 to ale nebylo jiné. Co továrna podcenila, to jsme doháněli my majitelé.Když čtu, jaké problémy mají někteří kolegové motorkáři se svými japonskými stroji, je Jawa 650 zlatá motorka. Snad i Blata 125 bude vaší zásluhou nejspolehlivějším strojem ve své kategorii.
Mám novinku: u mě doma Blata 125 s velkou pravděpodobností "nepřistane". Po měsíci poměrně intensivní práce jsem konečně zrepasoval pionýra. Chytá na druhé šlápnutí, jede jak za mých mladých let. Když moje 16ti letá dcera viděla, jak se v jízdě na něm vyžívám, chtěla si ho půjčit. Stalo se, rád jsem jí ho svěřil. Napoprvé dala málo plynu a pionýr chcípnul, napodruhé už to bylo v pořádku a holka na něm lítá jako drak. Už plánuje, kam na něm pojede. Ta její nechut' je pryč. Pionýr se jí zalíbil a ona už se vidí na Jawě 650. No, to si počká, ale jak to vidím, kategorii 125 vynecháme a já jí potom svěřím dvěstěpadesátku.
Vaše téma ale budu sledovat dál.
A nakonec: poslední červencový víkend bude ve Starém Týně setkání VSJ. Zkuste si ten termín dát do plánu, at' se zase sejdeme.

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.3.2015 v 23:55 | Nahoru | #1812
125Marek> Už jsi asi odvykl . Já když vidím jezdit pravidelně do zaměstnání různá individua na motokoloběžkách, motokolech, elektroskůtrech, či vydechlých 4T skůtrech, připadám si proti nim na chrchlu jako neohrožený pán silnic . Ovšem máš pravdu, že ty moderní přibližovadla bývají trochu víc "user friendly" . Jinými slovy, takový Fichtl vyžaduje trochu specifický přístup, jinak s člověkem přestává kamarádit. To poslední video je docela dobrým příkladem. Pro holky to zrovna moc není

Jinak, jsem překvapen, že tvoje ségra začne už tak brzy z jara. Mě loni instruktor snad ještě květnu přesvědčoval, že je na motorku zima Času na poslední dotrénování už tedy moc nemáte, ale ono už asi nebude co trénovat, když jsem viděl tvojí ségru jezdit . Každopádně případně taky dokumentuj, jak ji to jde

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.3.2015 v 00:04 | Nahoru | #1813
milan1963> To že se dnes najde holka, která si sama troufne na Pionýra je obdivuhodné. Kéž by jí to nadšení vydrželo . Na 250ku si ale bude muset přeci jen počkat až do 18ti. A to je doba, za kterou jistě zatouží i po nějaké té 125tce, jenž by přeci jen víc zapadla do dnešního provozu. Takže toho Pionýra jednoznačně schvaluji, ale tu 125ku bych do budoucna úplně nezavrhoval. Hlavně pokud by motorku využívala jako plnohodnotný dopravní prostředek (škola atd.)

Do června je ještě dlouhá doba, ale snad se na VSJ podívám. A pokud by to nevyšlo, doufám že bude možnost se pozdravit a popovídat při jiné příležitosti .

Naposledy editováno 08.03.2015 00:12:26

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.3.2015 v 10:32 | Nahoru | #1814
milan1963> Holčina má můj obdiv. Na pionýru bych jel už teď maximálně z recese do menších vzdáleností a hlavně ne do školy nebo do jiných akcí, kam musím opravdu dojet. Jak píše Martic, myslím, že časem zatouží být trochu rychlejší a řídit něco, co se motorce opravdu podobá jak vlastnostmi, tak vzhledem

Jinak děkuji za pozvání na VSJ, letos už přesně vím, že se nebudeme my 3 účastnit Právě poslední červencový víkend jsme na dovolené, a tak naše účast není možná

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

9.3.2015 v 07:48 | Nahoru | #1815
Draha polovicka jezdila na MZ150 a to proti pionyru je asi uplne neco jinyho, ale zase zrala 5l. Ale ona ta MZ jezdila super i proti ty Blate, teda alespon pred vymenou toho zapalka, musim se holt pochvalit. Byl jsem to projet a v otackach do 6000 je to mnohem lepsi, pak je takova jakoby vykonova dirka a pak uz to jede pekne.

Jinak otackomer chodi, kdyz se to "cidlo" dalo az uplne ke svicce, ale neni to udealni, obcas nizke otcky vypadavaji. Chcipak je uz fertig - ten je origonal udelany tak, ze drat od chcipaku (de facto zemneni) je privedeny na civku vape. Tu tam nemam, tak jsem pouzil klemu od ignitechu (teda trvalo me par dni, nez me to napadlo na co je, holt starnu...) a tou se "cerny" drat propojil na "modro bily" a ten vede prece ke stare zapalovaci jednotce, ale konektor je odpojeny. Takze chcipak je cajk bez jakehokoliv zasahu do kabelaze :o]

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

9.3.2015 v 20:52 | Nahoru | #1816
faudy> Na MZtě jsem sice nikdy nejel, ale podle toho, když ji občas vidím v akci, určitě věřím, že uprděné 4T 125tce dokáže spolehlivě ujet. Kdyby se dala sedlat legálně už od šestnácti, určitě by jích na silnici jezdilo více.

Divím se, že by měla výměna zápalka až takový vliv na výkon , ale asi na tom něco bude. A jestli se vůbec nemuselo šahat do kabeláže, tak to je paráda . Tomu otáčkoměru by třeba pomohlo navinout kolem kabelu delší kus.

Naposledy editováno 09.03.2015 20:53:24

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

12.3.2015 v 16:02 | Nahoru | #1817
Náhodně jsem na youtube našel dalšího trapiče s Blatou nejspíš zo Slovenska, neznáte ho někdo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

13.3.2015 v 15:39 | Nahoru | #1818
125Marek> S předpisy si tedy moc hlavu nelámou . Černý motard, s blastry bez výztuhy a plotnou pro kufr by čistě teoreticky mohl být bývalý stroj jednoho kamaráda ze Slovenska. Bohužel nemám žádnou fotku, kde by byl v popředí, ale dokonce jsem se na něm i svezl . Jestli to je ale opravdu on však tvrdit nemohu.





Naposledy editováno 13.03.2015 15:43:16

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

14.3.2015 v 21:50 | Nahoru | #1819
Martic> Vypadá to, že by to měl být on s největší pravděpodobností. Ono moc kufírkářů není a takovéhle plácačky na řidítkách také nemá každý :D A navíc ze Slovenska, kde těch Blat není na rozdávání

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

14.3.2015 v 23:46 | Nahoru | #1820
Přidávám zbylé 3 díly z miniseriálu o tom, kterak jsme loni se sestrou učili jezdit mladší ségru. Trochu se nám ta snaha vymstila, neboť nás teď oba pojezdí ...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.3.2015 v 13:27 | Nahoru | #1821
Martic> Žák pojezdil učitele To může být hned pár důvodů k zamyšlení:

1) Žák má talent a stačilo ho pouze ponouknout, aby chytil slinu.
2) Žák má talent evidentně větší než jeho učitel resp. učitel nemá talent.
3) vyučovací metody učitele jsou natolik dobré, že v žáku rozvíjí talent, kterým hravě překoná učitele -> učitel by se měl vrátit do školy a být vyučován žákem
4) vyučovací metody učitele jsou natolik dobré, že v žáku rozvíjí talent, kterým hravě překoná učitele, který opravdu nemá talent -> učitel by se neměl vrátit do autoškoly, ale rovnou na úřad a vrátit řidičák

Podle videa, pádu Míši a posledního kličokování Petíka usuzuji na třetí nebo čtvrtou možnost možnost

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.3.2015 v 21:28 | Nahoru | #1822
125Marek> Pevně věřím, že důvod byl za 5) - Momentální indispozice obou učitelů

Naposledy editováno 15.03.2015 21:29:45

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.3.2015 v 19:48 | Nahoru | #1823
Dnes mě tedy zase přešel humor ... Víkendový déšť snad konečně spláchl zbytky té humusové soli ze silnic, tak jsem se rozhodl odzimovat Blatu a krátce ji projet. Po několikaměsíční odstávce se jí jako obvykle moc nechtělo chytat (zřejmě zvodnatí benzín v karbci nebo se odpaří a trvá než palivový ventil propustí nový). Při třetím startování se ozvaly 2 kovové rány . Pak sice motor krátce zablafal, ale chcípl. Ale při dalších pokusech znovu rány a pak už převážně jen "chroupání" ....I moje volnoběžka to má tedy za sebou . Budiž omluvou, že se dožila alespoň 38000 km, ale evidentně ani zapalování Mitsuba jí nedopřálo nesmrtelnost. Hned z kraje sezóny mě proto čeká starost s opravou. Prozatím jsem motorku rozpohyboval roztlačením a za tepla pak volnoběžka ještě zabrala.

Naposledy editováno 16.03.2015 19:53:27

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.3.2015 v 20:01 | Nahoru | #1824
Martic> Vítej v klubu Co ti k tomu mám říci? Čeká tě výměna, možná výměna i protikusu, o který se volnoběžka resp. její válečky zachytí. Odhadovaná cena 2000 kč (volnoběžka + protikus) Neboj Martine, my si to zažíváme minimálně 1x ročně Za tepla volnoběžka roztočí motor i téměř totálně na sr*čku, ale za studena se může občas ozvat i sladký zvuk volně protáčejícího se startéru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

17.3.2015 v 12:38 | Nahoru | #1825
Martic> Když to čtu, nezávidím Ti. Ale na druhé straně 38 tisíc km je hodně. K tomu, že motorka po zimě hůře chytala - to není nic neobvyklého, moje 650 se chová úplně stejně. Chytne ale vždycky a volnoběžka drží - no, u Rotaxu neodchází. Tak at' máš motorku brzo v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

20.3.2015 v 14:30 | Nahoru | #1826
milan1963> Díky. V úterý jsem ještě na motorce za krásného počasí vyrazil do školy. Na roztlačení chytla jako nic, ale aby toho nebylo málo, zhruba ve čtvrtině cesty jsem si všiml vysokého volnoběhu. Po zastavení motor řval nad 4000 ot/min, po přidání plynu reagoval divně s následným kolísání otáček . Jelikož mě čekala cesta městem, rozhodl jsem se ve spěchu stáhnout volnoběh, ale i při povolení šroubku o dvě otáčky motor stále řval (chvílemi snad až 7000). Pak už mi naopak pro změnu chcípal, nechtěl chytat a když chytl, tak nešel do otáček, dusil se a chcípal. Zprvu mě napadlo, že by to mohl dělat sytič, ale po tom všem jsem to přehodnotil spíše na přisávání falešného vzduchu. Když si po chvíli laborování konečně (stále řvoucí) motor dal říct, raději jsem zamířil k benzínce pro doplnění nádrže. Z několika důvod jsem totiž začal mít podezření, že i podtlakový benzínový kohout nepropouští dostatek paliva (chcípání, chudá směs) . Možná i to byla v jednu chvíli skutečně pravda, nemohu to tvrdit, každopádně vysoký kolísající volnoběh a divné reakce na plyn přetrvaly až domů. Včera jsem pak poprosil otce, aby motorku projel a ohřál olej, který jsem chtěl vypustit kvůli výměně volnoběžky. A také, aby i on zhodnotil, proč to blbne. Když se vracel, všiml jsem si, že navíc nesvítí potkávací světlo, načež už jsem měl nervy opravdu na pochodu . Když jsme ale z chování motoru poté opět přehodnotili, že to bude spíše tím sytičem, konečně mi něco blesklo hlavou. Zrada by mohla být v pojistce, přes kterou je z alternátoru napájen právě sytič a potkávací světlo. A diagnóza se skutečně potvrdila . Ačkoli netuším, proč se pojistka spálila, stačilo ji jen vyměnit a pak už jen seřídit volnoběh, který byl důkladně rozštelovaný . Kdybych si toho nesvítícího světla všiml hned, asi by mi to došlo dříve. Takhle mi to ne a ne docvaknout, ačkoli už stejnou závadu kdysi popisoval uživatel czech-mirecek

Jinak, mezitím jsem zavolal paní Juračkové do Blaty, abych se ujistil, že jsou náhradní volnoběžky skladem a mohl se pustit do rozborky. Vypustil jsem olej, který jsem chtěl stejnak měnit, sundal víko s alternátorem a prozatím ho přivázal k rámu, abych nemusel odpojovat kabely. Demontáž rotoru a potažmo i volnoběžky pak zdržela výroba stahováku. Naštěstí se podařilo sehnat i tak atypický závitník M27x1 a stahovák je na světě . Volnoběžku jsme tedy dnes demontovali. První zjištění bylo, že u jednoho válečku je jakási zaseklá pružinka a u jednoho pracuje jen částečně. Už jsme se tedy radovali, že je problém ve špatném přítlaku válečků a vše vyřeší třeba jen zabroušení zaseklých čepů u pružinek, ale pak jsem si všiml prasklinky na těle volnoběžky . Možná je to právě následek toho, že nezabíraly všechny spolehlivě všechny válečky . Každopádně vyměně celého tělesa se nevyhnu. Přidávám pár obrázků z rozborky, kde je na dvou z nich vidět prasklina...






























Naposledy editováno 20.03.2015 14:37:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

22.3.2015 v 20:39 | Nahoru | #1827
Martic> Murphyho zákon Když se to se*e, tak se se*e úplně všechno Palec nahoru si zasloužíte za opravu doma. Já bych na to neměl ani chuť, ani čas ani nervy Ještě zjistím, co tam je blbě, a nebude se mi chtít jezdit vůbec

Jinak vlastně poprvé zde můžeme vidět stator od Mitsuby. V porovnání s Vape je zde rozdíl patrný. Vape bude dávat asi více wattů, vzhledem k většímu počtu cívek. Obal hlavní zapalovací cívky je u Mitsuby lepší už na první pohled Větších detailů jsem si na první pohled nevšiml

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

23.3.2015 v 12:26 | Nahoru | #1828
JJ, je videt ze i cidlo otacek je jiny, ale taky vypada prizemnene jako to od Vape, trochu se to leskne.
Ale pripeceny roztrhany tesneni vika je stejny
BTW stahovak - nevim kolik stoji original, ale ja kupoval tenhle:
hýr
Mitsuba ma M27x1? Vape co vim tak M28x1, minimalne jsem ho nasucho na magneto natocil a sedel jak pr.. na nocniku. Nakonec jsem ho nepouzil, ale za ty prachy mi holt lezi doma.

Naposledy editováno 23.03.2015 12:30:48

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

23.3.2015 v 22:11 | Nahoru | #1829
125Marek> Ano, papírově by měl být skutečně ten vapácký altík o něco výkonější. Ale v provozu to možná ani nebude moc znát díky rozdílnému "hospodaření" s energií. Nejsem znalec, ale zkusím to v krátkosti objasnit. Co jsem pochopil, tak Vape použítvá zřejmě tzv. jednofázový stator. To znamená, že tam je jen jedno vinutí, ze kterého jde veškerá štáva přes regulátor do baterky a všech spotřebičů. Kdežto Mitsuba má zřejmě nějaký dvoufázový stator, kde jedna část vinutí živí pouze tlumené světlo a sytič přímo střídavým proudem (regulátor hlídá pouze max. napětí). A proud z druhé části vinutí je už v regulutoru i usměrněn pro napájení baterky a ostatních spotřebičů. To by vysvětlovalo to, proč Mitsuba na volnoběh hůře svítí a proč má stator větší počet vývodů (viz foto porovnání). Tato zdánlivá nevýhoda ale praxi znamená, že ani při delším běhu na volnoběhu nemůže přední světlo "vyžrat" baterku kvůli nedostatečnému dobíjení. Netvrdím, že se to u Vape stává, ale teoreticky by se to mohlo stát. U obou statorů je pak ještě budící cívka, která napájí zapalování.






Jinak, na rotoru je také patrný rozdíl (viz. další foto). U Mitsuby jsou magnety zakryté plechem, který je přinýtovaný k tělu rotoru . Tudíž by se zde asi nemohlo stát to, že by se nějaký magnet odlepil (nebo uštípl ?), o čemž tu nedávno jeden uživatel psal.








Ještě jsem si vzpomněl na tvoji fotku otlačených zubů na věnci startéru. Kupodivu u mého ozubení není opotřebení prakticky vůbec patrné, přitom kilometrový nájezd je více jak 3x větší (viz foto pro porovnání). Tak nevím, jestli je to jiným materiálem, rázy od motoru (vliv zápalka), a nebo tak často startujete ?








Naposledy editováno 23.03.2015 22:16:04

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

23.3.2015 v 22:30 | Nahoru | #1830
faudy> Jo, těsnění bohužel zařvalo, ačkoli jsem se snažil být opatrný . Objednal jsem tedy nové. Samotné víko jsem nezkoumal, ale pravděpodobně se budou trochu lišit.

Co se týče stahováku, taky nevím, kolik by stál origo. Byl jsem rád, že to bez dlouhého čekání vyřešila chvilka práce na soustruhu . Každopádně, můžu dát ruku do ohně, že já mám na rotoru závit M27x1. Mnou naměřená hodnota a údaj na závitníku určitě nelže . Ale třeba tam má Vape jiný závit, čert ví .






Naposledy editováno 23.03.2015 22:31:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist