globalmoto_kveten





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

22.3.2015 v 20:39 | Nahoru | #1
Martic> Murphyho zákon Když se to se*e, tak se se*e úplně všechno Palec nahoru si zasloužíte za opravu doma. Já bych na to neměl ani chuť, ani čas ani nervy Ještě zjistím, co tam je blbě, a nebude se mi chtít jezdit vůbec

Jinak vlastně poprvé zde můžeme vidět stator od Mitsuby. V porovnání s Vape je zde rozdíl patrný. Vape bude dávat asi více wattů, vzhledem k většímu počtu cívek. Obal hlavní zapalovací cívky je u Mitsuby lepší už na první pohled Větších detailů jsem si na první pohled nevšiml

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

23.3.2015 v 22:11 | Nahoru | #2
125Marek> Ano, papírově by měl být skutečně ten vapácký altík o něco výkonější. Ale v provozu to možná ani nebude moc znát díky rozdílnému "hospodaření" s energií. Nejsem znalec, ale zkusím to v krátkosti objasnit. Co jsem pochopil, tak Vape použítvá zřejmě tzv. jednofázový stator. To znamená, že tam je jen jedno vinutí, ze kterého jde veškerá štáva přes regulátor do baterky a všech spotřebičů. Kdežto Mitsuba má zřejmě nějaký dvoufázový stator, kde jedna část vinutí živí pouze tlumené světlo a sytič přímo střídavým proudem (regulátor hlídá pouze max. napětí). A proud z druhé části vinutí je už v regulutoru i usměrněn pro napájení baterky a ostatních spotřebičů. To by vysvětlovalo to, proč Mitsuba na volnoběh hůře svítí a proč má stator větší počet vývodů (viz foto porovnání). Tato zdánlivá nevýhoda ale praxi znamená, že ani při delším běhu na volnoběhu nemůže přední světlo "vyžrat" baterku kvůli nedostatečnému dobíjení. Netvrdím, že se to u Vape stává, ale teoreticky by se to mohlo stát. U obou statorů je pak ještě budící cívka, která napájí zapalování.






Jinak, na rotoru je také patrný rozdíl (viz. další foto). U Mitsuby jsou magnety zakryté plechem, který je přinýtovaný k tělu rotoru . Tudíž by se zde asi nemohlo stát to, že by se nějaký magnet odlepil (nebo uštípl ?), o čemž tu nedávno jeden uživatel psal.








Ještě jsem si vzpomněl na tvoji fotku otlačených zubů na věnci startéru. Kupodivu u mého ozubení není opotřebení prakticky vůbec patrné, přitom kilometrový nájezd je více jak 3x větší (viz foto pro porovnání). Tak nevím, jestli je to jiným materiálem, rázy od motoru (vliv zápalka), a nebo tak často startujete ?








Naposledy editováno 23.03.2015 22:16:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist