globalmoto_duben_nolan





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 09:50 | Nahoru | #1741
Kaťák> Joj, další blázen Ani nevím čím začít. tak snad... Gratuluji ke zlomené páčce. Blastery ti páčku ochrání na 100%, otázka je, jaké zvolíš. Předem nedoporučuji nic od UFO Kdyžtak sem hoď nějaké návrhy nebo mi je pošli do zpráv

Jinak s volnoběžkami budeš mít problém, máš-li zápalko značky Vape. Někde jsem slyšel, že do těchto nových modelů již zase cpou Mitsubu. Bohužel nikdo nový model neviděl. Mohl by jsi se ale podívat a zjistit to. Mrkni se na indukční cívku, zda tam není nápis Vape. Pokud máš mitsubu, jsi šťastný člověk, pokud ne, vídej ve světě chudáků Časem asi zjistíš horu nedostatků větších či menších. Doporučuji přečíst můj i Marticův deník, kde se řeší všechny chyby a nedostatky. Pokud by jsi měl nějaký opravdu neobvyklý úkaz, rádi ho uslyšíme

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 13:26 | Nahoru | #1742
Tak motorka by měla být origo z výroby (teda to mi tvrdil chlapík co mi ji prodával) v TP je taky napsaná modrá barva
No a už mi teda přišla nová páčka a opravdu je to komplet s objímkou a spínačem, tak proto taková cena....no tak snad už ji nikdy nebudu muset řešit
Až budu doma tak mrknu na tu cívku a dám věděť

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 18:32 | Nahoru | #1743
Před časem jsem tu řešil koupi malé motorky pro dceru. Situace se vyvinula tak, že k dokladům, které mi zbyly z mého kdysi ukradeného pionýra jsem dceři koupil pionýra. Pěknou, zachovalou Jawu 20. Ještě na ní dělám pár úprav do originálu, ale bude to slušná a věřím i spolehlivá motorka. Hlavně sevis na ní udělám sám a vše co je nutné, se dá sehnat.
Ted' ale to hlavní: dcera mi řekla, že v dnešní době na pionýru jezdit nebude, to že je ostuda !! To mě opravdu hodně rozladilo. No, nechám si pionýra pro sebe a pro radost, jako vzpomínku na své mládí.
Dcera ale řekla, že pokud má na něčem jezdit, že chce BLATU !! Nebo mojí Jawu 650. O Jawě nesmí ani uvažovat. Blata? Ano, je tu velké ALE. Nemá řidičák na 125, který si dodělá, ale co servis ? Když vidím ty problémy co s motorkami máte, vůbec se mi do toho nechce. Volnoběžku doma neopravím. Díly nejsou. A když, drahé. No, nevím, ale spíš dcera jezdit nebude...nebo si zvykne na pionýra. Má to řešení?

Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 18:35 | Nahoru | #1744
Pionýra stejně s řidičákem Am stejně řídit nesmí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 19:10 | Nahoru | #1745
milan1963> S tím Pionýrem se jí vůbec nedivím. Jezdit z recese je fajn, ale myslet to vážně, a mít to jako seriózní dopravní prostředek je vážně v dnešní době vedle. Nehledě na to, že nemá blinkry, má pionýr především mizerné brzdy, které relativně slabou ručkou nejspíš moc ovládat nebude. A další věcí je, že jí bude pořád někdo předjíždět, což si myslím, že je možná ještě víc nebezpečný pro ni. Obecně hlavní problém jízdy na pionýru = je to prostě krutě nebezpečný.

Konec konců, kdyby Blata do nových motorek začala dávat spolehlivou Mitsubu nebo by se povedlo upravit zápalko, tak jak ho máme na enduru, s největší pravděpodobností by Blata nebyla úplně tak mimo. Dcera by s ní asi enduro vyjížďky moc nedělala, tím pádem by neodcházely a neupadávaly věci jako nám A to co by se malého pokazilo, nebo bylo třeba upravit, bys dokázal levou zadní (prasklé žárovky, možná prasklé lanko, přilepit sklíčko zadního světla, výměna oleje). Věřím, že by měla tak polovinu problémů, co my.

Ségra si na jaře bude dělat taky řidičák, mamka ji sice nebude ráda pouštět na motorce do školy, ale pořád lepší, když pojede na Blatě, než kdyby jela na Pionýru. Na toho by mimo jiné taky nejspíš ani nesedla ze stejných důvodů jako druhá slečna

Asi pro holku by byla možná vhodná i zahraniční výroba. Pokud nevyžaduje vysoký výkon, perfektní podvozek, a stačily by jí vyvážené jízdní vlastnosti (akorát výkon, akorát podvozek, akorát brzdy, pohodlný posez a kvalita) poohlédl bych se po motorkách typu Yamaha XT 125 X nebo Suzuki DR 125 SM. Oboje má karbec, je to vše jednoduché a prověřené uživateli a i ceny jsou přívětivé. A byla by za frajerku ve škole













http://www.motoinzer...848312-xt-125-x.html
http://www.motoinzer...40139-dr-125-sm.html

Naposledy editováno 06.02.2015 19:19:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 19:34 | Nahoru | #1746
125Marek> Něco na tom, co píšeš, je. Beru to tak, že na pionýru jsem běžně jezdil, až asi do roku 1990, tak proč by nemohla dcera? Já na něm najezdil 5000 km za rok, ona zpočátku najezdí tak 500. Vím, je to už 25 let, co jsem s pionýrem skončil...popravdě - kvůli těm pár stovkám kilometrů ročně se mi ani nechce kupovat motorku za 30 tisíc . Za 2000.- jako pionýra novější stroj nekoupím. Je toho víc - proč, jak...o postoji manželky raději ani nepíšu.
Možná je to jako s autem. Máme 35 letou Škodu 120, taky všem překážím, všude slyším, at' koupím něco pořádného. Jezdí ale dobře, servis dělám sám, díly jsou. Tak si říkám proč kupovat jiné? S tou už se ale dcera jezdit nestydí. I když jezdí, samozřejmě, jen se mnou a pod dohledem, ne v provozu.
Foto pionýra v současné době.



Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 20:52 | Nahoru | #1747
Jak to říci. V oněch 17-ti letech, kdy mi rodiče koupili Blatovku, jsem myslel, že budu jezdit jen na ní. Postupem času se občas člověk sveze na tom pionýru jen tak z nostalgie. Ale kdybych měl mít pionýra v 17-ti jako hlavní stroj na dojíždění, to bych pak raději jel autobusem.
Upřímně i 90. letech byl pionýr už trochu úsměvný, natož dnes. A ta bezpečnost je opravdu trochu jinde. Sem tam se mi stane, že mě auto předjíždí i na Blatě. Často je to celkem o hubu, lebo plechovkáři si myslí, že se na silnici vejde motorka, auto a ještě auto v protisměru. S tím pionýrem je na tom člověk podstatně hůře. Brzdy jsou pro srandu králíkům, blinkry jsou sprosté slovo a pod.

Ono výhoda těchto 125 ze zahraničí je, že když je slečna nebude moc využívat, za 2-3 roky je můžeš prodat za podobnou cenu Totiž tyto ojeté modely si celkem drží cenu, protože je o ně pořád zájem. Ještě mě napadly stroje typu Honda CBR 125, Honda CBF 125 a nebo Yamaha YBR 125. Není to žádná krasojízda, ale motorky jsou to kvalitní, spolehlivé, s dostupným servisem a cenou dílů. Sice to není hitparáda v designu, ale jezdí to Za pár let to můžeš prodat, cenu dát téměř stejnou... prostě vlk se nažere a koza zůstane celá. Myslím si, že i manželka musí chápat racionální důvody

Ještě jsem zapomněl. Náš svět je trochu odlišný od toho ženského. My jsme recesisté, dělám si srandu na tom, s čím jezdíme. Ale ženy se tím prezentují. A když holka přijede mezi spolužačky na pionýru, bude terčem nejspíše posměchu. Sice u kluků si šplhne , ale dámské osazenstvo školy z ní bude mít trochu.... srandu. Snad mi trochu rozumíš

Naposledy editováno 06.02.2015 20:59:08

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 21:08 | Nahoru | #1748
Trochu teď odbočím od pionýra....
Tak jsem se díval na tu cívku a světe div se je tam vape
ještě tu přihodím foto, jestli to porovnáte s těma co máte vy....jestli je třeba nepozměnili (jestli je to stejné číslo/typ).....naděje umírá poslední




(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.2.2015 v 22:37 | Nahoru | #1749
Kaťák> Hmm, tak evidentně máš elektriku od Vape. Ale jestli je alespoň nějaká pozměněná oproti těm, se kterými byly v minulosti problémy, toť otázka . Jinak, pro upřesnění, na tvé fotce je zřejmě řídící jednotka CDI. Indukční cívka je jakoby za motorem...
Jen tak pro představu přidám ještě 2 obrázky těchto cívek, ze kterých jsou patrné rozdíly obou provedení...



To že máš modrou barvu zapsanou i v techničáku je opravdu zajímavé a ještě více mě udivuje ten design polepů

Ze zajímavosti jsem zkoušel hledat ke koupi tu samostatnou spojkovou páčku. V tuzemských obchodech jsem ji našel ve dvou obchodech. V obchodě www.hdcom.cz by měla být podle katalogu Domino-Tommaseli OffRoad.pdf str.41 - COD. 4747.61 dle ceníku zřejmě za 345Kč. Jako komplet (COD. 3447.04) za 858Kč. TAké jsem koukal, že u většiny jiných strojů jsou to položky ještě daleko vyšší. Takže firma Blata je v podstatě ještě z levného kraje .

Na tvrzení Marka, že s blástry se páčka na 100% nezlomí taky až tak úplně nespoléhej, protože vždy se dá spadnout blbě a nebo ještě blběji , ale to riziko je opravdu malé. Někdo také radí nedotahovat objímky páček úplně nafest, aby se při nárazu případně protočily na řidítkách a páčky zůstaly v celku. Pokud chceš nějaký návrh, jaké blástry, tak asi nejlevnější funkční jsou ty co má Marek na motardu (viz odkaz ) Montážní sadu by ale určitě mohly mít bytelněší, takže ideální bude ještě pohledat, co je na trhu.

Naposledy editováno 06.02.2015 22:39:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.2.2015 v 00:28 | Nahoru | #1750
milan1963> V podstatě skoro ve všem musím souhlasit s kolegou. Pokud by dcera měla jezdit na motorce třeba denně do školy, nedivím se, že Pionýra nechce. Už já, když jsem se zhruba před 6-ti lety občas takto dopravoval na střední školu, byl jsem do značné míry za exota . V dnešní době je tohle vozítko opravdu spíš tak na víkendové svezení nebo nějakou zvláštní akci, než pro každodenní potřebu. A to říkám, ačkoli jsem hodně velký fanda do těchto strojů a otec jezdí na Pionýru od jara do zimy do práce (asi 15km/den) . Nemyslím si, že by obecně špatně brzdil nebo měl v rámci své kubatury mizernou dynamiku a ovladatelnost. Mě naopak vlastnosti toho stroje stále velice baví ...
Ale jak tu padlo, do dnešního provozu se už toto vozítko opravdu příliš nehodí, už jen třeba kvůli té absenci brzdového světla, blinkrů a celkově zastaralé koncepci. A myslím si, že zcela zásadním problémem pro křehké dívky je samotné uvádění stroje do pohybu. Když si takový Pionýr postaví hlavu (doma nebo třeba na křižovatce), i já (zkušený mazák ) se občas při opakovaném našlapování či roztlačování pěkně zapotím . Nezkušený člověk pak často ještě zapomene otevřít benzínový kohout nebo zapnout zapalování a to je pak smrtelná kombinace . Pro příklad třeba moje o 2 roky mladší sestra, která se učila na Pionýru, jela na něm i závod, jezdí autem a na Blatě najela jistě několik tisíc kilometrů, by si ani dnes sama na Pionýru netroufla do města. Má prostě strach, že ji to někde zdechne a už to neuvede do pohybu .

Takže za mě Pionýra - na naučení ANO, na společné (rodinné) vyjížďky ANO, na srazy a závody ANO, ale na každodenní ježdění nebo i delší výlety po frekventovaných úsecích a bez možnosti cizí pomoci NE.
Jinými slovy, určitě bych se dceru snažil motivovat, aby se s Pionýrem naučila zacházet a našla si k němu kladný vztah, protože je to kus historie a pekelný stroj . Ale pro její dopravu "ve všední dny" bych volil modernější techniku, která k ní bude uživatelsky přívětivější a bude bezpečnější v provozu. V té souvislosti se nemůžu nezeptat, jak je to s tou Jawou Betka? Myslel jsem, že to bude hlavní vozidlo pro Tvojí dceru do začátku. Dopadlo to nějak jinak? A mimochodem, co to je vlastně za Pionýra? Podle snímku to vypadá jako nějaká kombinace typu 20 a 21. Je to tak?

Jinak, pokud bych měl pro holku vybírat osvědčenou novou (nebo zánovní) 125ku, asi bych vybíral z té Hondy CBF nebo CBR, jak už tu padlo . Pro dobrodružnější povahy by určitě šlo volit i z těch zmíněných motardů Suzuki DR 125SM nebo Yamaha XT 125. Upřímně řečeno, nevím jak ve skutečnosti, ale pověst mají učitě lepší neš ty naše Blaty a výkonnostně na tom nejsou zle.

Naposledy editováno 07.02.2015 00:29:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.2.2015 v 11:00 | Nahoru | #1751
Kaťák> Ještě k blastrům, blasterům, basterům, bastrům nebo prostě krytům páček (každý tomu říká jinak) bych měl alternativu od racetech. Udělali jsme si radost a z motoinzerce jsem si objednali TYTO . Montážní sada není žádná zázrak, je velimi podobná těm, které máme na motardu (jak dával Martic odkaz), ale myslím si, že bude lepší. UFA rozhodně nedoporučuji. Sice dobrá montážní sada, ale jsou měkké jako bláto Je to smutný, ale skoro po každé vyjížďce musíme rovnat












Dále bych zauvažoval o koupi Blasteru z Číny. Už jsme celkem dost věcí objednali a zatím prakticky nemáme výhrady. Poštovné je zcela zdarma, akorát na balík čekáš tak měsíc, někdy víc, někdy míň. Některé věci jsou zdařilé kopie, které kvalitově nejsou ani horší. Namátkou jsme velice uvažovali o těchto
http://www.aliexpres...7-8/32233432554.html

http://www.aliexpres...22mm/2024231690.html

http://www.aliexpres...TM-7/1998581502.html

http://www.aliexpres...8mm/32235327762.html

Jinak ještě malá rada pro spotřebitele. Chcete-li dokonale vyčistit řetěz navíc zábavným způsobem, jeďte se projet do sněhu. Náš řetěz byla ukázka toho, jak to nemá vypadat: olej + bláto a písek = dokonalý "šmirgl". A sníh ho vyčistil jako nic a nikdo




Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.2.2015 v 12:27 | Nahoru | #1752
Díky chlapi za rady
tu cívku mám teda naprosto stejnou jako na obrázku (vape z95), tak jsem zvědav....
Když zjistím něco nového nebo mi nebude něco jasné tak písnu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.2.2015 v 20:55 | Nahoru | #1753
Martic> Díky za užitečnou a výstižnou reakci.
K pionýru: je to Jawa 20, kterou majitel( starý pán ) předělával na 21. Já jí uvádím zpět, do původního stavu.
K Betce: ano, stále máme Betku. Jezdí na ní ale můj otec, bude mu 81 let a tak si jí oblíbil, že na ní od května do listopadu seděl denně a najezdil asi 5 tisíc kilometrů. Já na ní jel asi dvakrát, dcera vůbec, prostě se na ní nedostalo ...
K tématu: do jara dám pionýra do takového stavu, že se s ním nikdo nebude muset bát kamkoliv jezdit. Mně osobně můj původní pionýr nikdy nikde nenechal. A to ostatní kluci pořád opravovali, ladili a nejeli dál, než 10 až 15 km, měli prostě strach. Já jezdil i 200 km daleko, do sev. Čech, Orlických hor atd. Motorce prostě musím věřit.
Kdo mě zná, ví, že mám samé domácí stroje. Proto japonce opravdu ne. At' jsou sebespolehlivější. To raději Blatu. Líbí se mi to, co napsal Marek. Dcera by na ní najezdila oproti vám jen zlomek kilometrů, takže je pravděpodobné, že i oprav by bylo méně. Navíc do terénu by nejela vůbec. Proberu to s manželkou a pokud se najdou peníze, udělám holce radost. Dostane Blatu. To je moje poslední, i když jen prozatímní rozhodnutí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.2.2015 v 13:57 | Nahoru | #1754
milan1963> Možná jsi to špatně pochopil. Chtěl jsem říci, že když pořídíš ojetou 125 japonského výrobce, která bude mít najeto např. 20 000 km, dcera najezdí 5000 km, tak 20 nebo 25 000 km takový rozdíl není a prodejní cena může být téměř totožná. Když pořídíš novou a prodáš jí s 5000 km najetými, ztratí nejméně 1/3 ceny. A to mluvím o kvalitních strojích typu WR 125. Když bych mluvil o Blatě, kterou budeš rád, že prodáš ojetou za velice dlouhý čas pověšenou na inzerci....
Taková rada: až Blatu koupíš, okamžitě vystav inzerát, že prodáváš Blatu s 5000 km najeto. Do dvou let se možná nějaký chudák najde a koupí

Další věc - na nějaký patriotismus jsem si přestal hrát, když nás Blaty začaly opravdu zlobit a často nás nechaly stát. Jinými slovy - raději ojetého japonce, který bude opravdu fungovat, než český stroj. Suzuki 125 SM je opravdu spolehlivý stroj, je nižší konstrukce (super pro holky), jezdí, vypadá dobře. Ojeté kusy se nechají koupit okolo 40 000 Kč a za tuto cenu se nechají za čas zase prodat. O Blatě jako o stroji bych opravdu nerad uvažoval. Na pořekadlo "zlaté české ručičky" bych zde opravdu nehrál natož pak na nějaký rádoby patriotismus.
Myslím že dceru bude nejvíce zajímat 1) vzhled 2) spolehlivost 3) nenáročnost. 2)
a 3) jsou body, kde si myslím Blata bude kulhat. Opravdu bych zde asi zvážil jít do něčeho českého....

Naposledy editováno 08.02.2015 15:09:39

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.2.2015 v 15:57 | Nahoru | #1755
Co jsem tak četl na vašich profilech, tak si stěžujete na automatický sitič.....tak tento problém už Blata vyřešila, já už mám manuální viz. foto



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.2.2015 v 16:56 | Nahoru | #1756
Kaťák> Páni To čumím jak umím. To tam již nedávají karbece Walbro?

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.2.2015 v 19:14 | Nahoru | #1757
125Marek> přesně tak...je tam Dellorto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

9.2.2015 v 19:24 | Nahoru | #1758
Kaťák> Fíhá, ty tedy překvapuješ . Nemohl by jsi nám ještě vyfotit ten karbec nebo klidně i další detaily? Moc by mě to zajímalo

Ten automatický sytič není vyloženě špatný. Za studeného startu zafunguje, pak se vypne a uživatel nic řeší. Ale za některých okolností se vypíná zbytečně brzy nebo naopak někdy zase zasahuje, aniž by to bylo nutné. Prostě nezohledňuje reálnou teplotu motoru. Ovládá ho jakási elektricky vyhřívaná patrona, která se ohřívá a chladne pouze přibližně stejně jako motor (způsob používaný i u jiných strojů). Na rozdíl od toho ruční sytič by měl umožnit ovládání dle aktuálních potřeb a teoreticky je na něm méně možných zdrojů poruch. Proto třeba já osobně bych dal přednost právě manuálu , i když je to vlastně z vývojového hlediska krok zpět .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

9.2.2015 v 19:54 | Nahoru | #1759

125Marek píše: milan1963> Možná jsi to špatně pochopil. Chtěl jsem říci, že když pořídíš ojetou 125 japonského výrobce, která bude mít najeto např. 20 000 km, dcera najezdí 5000 km, tak 20 nebo 25 000 km takový rozdíl není a prodejní cena může být téměř totožná. Když pořídíš novou a prodáš jí s 5000 km najetými, ztratí nejméně 1/3 ceny. A to mluvím o kvalitních strojích typu WR 125. Když bych mluvil o Blatě, kterou budeš rád, že prodáš ojetou za velice dlouhý čas pověšenou na inzerci....
Taková rada: až Blatu koupíš, okamžitě vystav inzerát, že prodáváš Blatu s 5000 km najeto. Do dvou let se možná nějaký chudák najde a koupí

Další věc - na nějaký patriotismus jsem si přestal hrát, když nás Blaty začaly opravdu zlobit a často nás nechaly stát. Jinými slovy - raději ojetého japonce, který bude opravdu fungovat, než český stroj. Suzuki 125 SM je opravdu spolehlivý stroj, je nižší konstrukce (super pro holky), jezdí, vypadá dobře. Ojeté kusy se nechají koupit okolo 40 000 Kč a za tuto cenu se nechají za čas zase prodat. O Blatě jako o stroji bych opravdu nerad uvažoval. Na pořekadlo "zlaté české ručičky" bych zde opravdu nehrál natož pak na nějaký rádoby patriotismus.
Myslím že dceru bude nejvíce zajímat 1) vzhled 2) spolehlivost 3) nenáročnost. 2)
a 3) jsou body, kde si myslím Blata bude kulhat. Opravdu bych zde asi zvážil jít do něčeho českého....

Chlape, tvoje věty působí, jako by tě Blata i ostatní české produkty, které jsi vždy s oblibou používal (alespoň se mi zdá), dočista podlomily. Když ale čtu, že skoro po každé vyjížďce rovnáš blástry, taky to o něčem vypovídá . Ani to čištění řetězu ve sněhu není úplně běžné, i když evidentně dobře funguje . Tím chci poukázat na to, že motorky u tebe nemají lehké žití, což jistě uznáš sám . Mimochodem, to jsi pořídil nové blástry a budeš je měnit?

Myslím, že jsi zase nepochopil, že Milan prostě evidentně nechce Japonce a zřejmě už vůbec ne jetého Japonce. A přes to prostě nepojede vlak . Sám už jsem po různých zkušenostech k tuzemským výrobkům také skeptický. I přes to se snažím být jakýsi naivní optimista a vlastenec, takže i docela chápu lidi jako je Milan . A co se motorky týče, řeknu to asi takhle... Kdbybych znal před 5ti roky budoucnost, pořídil bych rozhodně tehdy Blatu znovu. Nicméně, pokud bych věděl, že by se jednalo o kus s problémovým zapalováním, tak jdu raději do toho Japonce, to je fakt .

Pokles hodnoty nedokážu vyčíslit, protože motoinzerci moc nesleduju, ale máš pravdu. Ať už budeme hovořit o jakékoli motorce, tak nákup funglovky a následný prodej bude vždy velmi prodělečný. S prodejem jeté Blaty to bude asi ještě výraznější. Ale neviděl bych to zase tak katastroficky jako ty, i když je fakt, že si moc dobrou pověst nenesou.

Prostě, je potřeba zvážit, jestli má cenu pořizovat funglovku nebo zvolit ojetinu. Pokud by to mělo být vozidlo, které za 2 roky prodám, volil bych ojetinu, která si obecně drží hodnotu, abych moc neprodělal (příklady jsi jmenoval). Pokud si chci vozidlo doma nějaký ten rok podržet, investuji raději do nového, které si budu šlechtit a brát ho jako srdeční záležitost. To byl třeba případ můj a předpokládám, že i Milan by nekupoval novou motorku proto, aby ji po skončení záruky prodal.

Naposledy editováno 09.02.2015 19:56:47

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

9.2.2015 v 20:16 | Nahoru | #1760
milan1963> Aha, návrat do původního provedení plně schvaluji . Hodně lidí předělává 20ku na "sportovní" 21ku, i otec to tak částečně má, ale ti lidé neví co je dobré . Osobně nedám na revnaplechy dopustit. Zrovna v sobotu jsem se účastnil závodu na sněhu a s nějakými lidmi se bavil o přednostech oplechované verze. Nejen že se s ní pohodlněji cestuje, ale dá se s ní i pěkně rejdit





Na Pionýr bych jel snad kamkoli, ale za jeho spolehlivost bych nikdy ruku do ohně nedal . Přeci jen, asi 2x mě nechal stát na cestě (jednou kondenzátor, jednou spojka) a drobných problémů jako vynechávání, ztráta výkonu nebo poruchy elektriky jsem zažil taky nespočet. To je samozřejmě také dáno tím, že já tento stroj (dnes skoro půl století starý) zdědil po dědovi, zatímco pro Tebe to byl zánovní, neopotřebovaný, a tedy i relativně spolehlivý motocykl. Sice je to technika svým způsobem nesmrtelná, protože díky jednoduchosti a dostupnosti dílů lze udržovat v provozu snad do nekonečna. Ale chci říct, že k tomu věku a opotřebení součástek je nutné přihlížet. Člověk sice asi už často ví, kterým slabým místům věnovat pozornost (např. spojka, zápalko atd). Avšak i u osvědčeného nebo zdánlivě důkladně zrepasovaného stroje se mohou objevit slabá místa. Sám jsem si to ověřil, kdy po téměř kompletní důkladné generálce stejně po každé druhé jízdě vychytávám věci, které jsem podcenil . Mimo to, bohužel ani kvalita dnešních replikových ND často nestojí za nic .

Jinak, pokud Tvoje manželka svolí a zůstaneš u rozhodnutí pořídit přeci jen Blatu, asi bych doporučil ještě raději chvíli vyčkat, jestli třeba továrna přeci jen nepříjde s nějakou oficiální modernizací. Tím myslím hlavně případný vytoužený přechod zpátky k zapalování Mitsuba. Jestli se nepletu, na řidičák si dcera ještě bude muset počkat, takže ani motorku do provozu ještě nebude tak hned potřebovat. A za tu dobu se může přeci jen ledacos stát. Zrovna příspěvky kolegy Kaťáka ukazují, že jakési dílčí změny na těch motorkách zřejmě probíhají .

Určitě by také bylo dobré, aby dcera mohla budoucí stroj vyzkoušet. Je třeba možné, že ačkoli se jí Blata na obrázcích líbí, po vyzkoušení sama uzná, že by to pro ní nebylo ono (např. kvůli výšce, ovládání nebo chování motoru).

Naposledy editováno 09.02.2015 20:17:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

9.2.2015 v 21:29 | Nahoru | #1761
Martic> Bylo to myšleno s nadsázkou. Ty stroje u nás doma trochu dostávají více zabrat, o tom žádná Ale odcházejí věci, které nejsou až tak odvislé používání. Volnoběžky a zapalování teď naštěstí drží díky Špůrově zásahu, ale sám si viděl v létě na výletě, jak Blata spolehlivá byla.
Sice bych byl taky rád hrdý na české stroje a rád bych na nich jezdil, kdyby jejich spolehlivost byla pořádná. Takhle na nich jezdím tak i tak, jsem rád, že je mám, přesto z nich už nemám takový požitek jako před 2-3 roky. Přeci jen neustálé poruchy, opravy, nedodělky nedávají ten správný požitek z jízdy a tu náležitou hrdost, že jedu na dobrém českém stroji. Před 3 rokama jsem každému vykládal o Blatě v rámci propagace. Dneska už vím, že není skoro co propagovat. Sice mi Blata přinesla mnoho dobrých kamarádů, které bych bez ní nepoznal , na druhou stranu taky plno starostí a strastí, neustálé řešení problémů a celkem velký finanční odtok na díly. A to nám hodně věcí Blansko poslalo po záruce

Blastery máme nové, ty UFO jsou bláta Až je budeme zase muset narovnat, rovnou je vyměníme za ty Racetech

Taky záleží, na jak dlouho si Milan Blatu plánuje nechat. Jestli jako raritu, která za 20-30 let bude opravdový unikát, nebo po pár letech zase prodat. Protože jestli to má být pro dceru určité překlenutí do řidičáku na auto, silně bych zde zvažoval koupi nové motorky ať Blaty či japonce.

Ještě bych s koupí počkal, zda Blansko ještě něco vymyslí a třeba se zbaví odporného Vape. Pak bych koupí Blaty až tak nedivil, možná i dokonce schválil Sice pár detailů je třeba dotáhnout, ale už to není tak finančně ani technicky náročné. Přeci jen u Jawa 650 jsi to měl taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

10.2.2015 v 13:24 | Nahoru | #1762
125Marek> Nevím, jestli jsem to napsal dobře, ale motorka pro dceru má být mírně ojetá, ne nová. Novou Jawu 660 chci pro sebe. Dcera už mě přemlouvá, at' jí půjčím Jawu 650, má ale smůlu. Do té doby, než na ní bude mít řidičák, což bude tak za 5 let, bude jezdit na něčem menším. Na svojí, příp. jí půjčím Jawu 250 nebo ČZ 175.
Protože o nové Blatě neuvažuju, jde o tu, která je. I s chybami, o nichž víme. Koupit, doufat, že holce vydrží bez závažných poruch a za 5 let prodat. Inzerát na koupi Blaty 125 jsem už podal. V záloze je Jawa 125, asi čopr.Ten by jí myslím taky vyhovoval. No, uvidíme.
Všem díky za reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

10.2.2015 v 14:14 | Nahoru | #1763
Martic> Tak tady je několik fotek, kdyby tě pak zajímalo něco konkrétního, tak napiš, rád pošlu.
Ještě mě docela zarazila jedna věc a to přetlakový ventil pod nádrží (na foto), takže se nemusí pouštět benzín....to jsem do teď nikdy neviděl
















































(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

10.2.2015 v 17:04 | Nahoru | #1764
milan1963> Aha. To jsem hlavně já špatně pochopil. Pokud tedy budeš opravdu trvat na bazarové 125tce českého původu, tak s Jawou neporadím. Nepamatuji se, že bych jí někdy viděl na vlastní oči. Hádám že se jich prodalo pár. Osobně bych už spíše uvažoval o rozšířenější Dandy. Chvalozpěvy jsem na ně ale také neslyšel.

Pokud Blatu, doporučuji 3 možnosti:
1) Tiše číhat, jestli se neobjeví na prodej kousek r.v 2009, který by mohl mít Mitsubu.
2) Sehnat opravdu zánovní stroj jako třeba tady Kaťák.
3) Dát si stranou nějaké 3tis. Kč a nejlépe hned po pořízení využít služeb pana Špůry v Hořicích, který výměnou řídící jednotky a zapojení eliminuje problémy s volnoběžkou a poruchy zapalování na minimum. Případně body 2) a 3) zkombinovat

Naposledy editováno 10.02.2015 17:05:49

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

10.2.2015 v 17:20 | Nahoru | #1765
Kaťák> Díky za obrázky . Podle čistoty motorka i z fotek voní novotou . Krom toho karbce a zbarvení jsem tam ale žádnou jinou novinku nenašel. U toho karburátoru mě zaráží, že ovládání a přívod paliva má na opačné straně než Walbro . To mi připadá dost nešťastné. Může to být další servisní oříšek . Živě si totiž umím představit ten zával sprostých slov při výměně plynového lanka nebo nastavování volnoběhu . Jinak je to asi podobný rovnotlaký karbec jako byl dřív. Jen z fotek není zřejmé, jestli má akcelerační pumpu či nikoli. Hádám že ano.

Dále jsem si všiml jednoho nepodstatného detailu. Na levém i pravém víku motoru je jeden šroub černý. Asi jim ty pokovené došly

Ten palivový ventil se montoval od začátku. Je ovládaný podtlakem od sání a obsahuje snímač pro rezervo. U novějších motorek s karburátorem nic výjimečného. Zde bohužel tvoří tento italský výtvor poměrně slabé místo, protože pár lidem skrz něj začal kapat benzín (kolem kabelu). Po čase se taky stává, že vlivem otřesů, které působí na plovák, přestane ukazovat kontrolka rezerva. A nespolehlivé neuzavírání benzínu také není nic výjimečného. To ale uživatel většinou zjistí až když sundává nádrž a z hadičky nekontrolovatelně čůrá palivo. Takže stejně jako manuálnímu sytiči, i zde bych já dal klidně přednost osvědčenému ručně ovládanému kohoutu .

Naposledy editováno 10.02.2015 17:21:19

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.2.2015 v 20:38 | Nahoru | #1766
co si myslíte o těchto , mohlo by to pasovat?
http://www.m-style.c...ikovou-vyztuhou.html

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.2.2015 v 21:15 | Nahoru | #1767
Kaťák> Možná budou chtít trochu ohnout. Ono asi žádný blaster nesedne přesně.

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.2.2015 v 21:23 | Nahoru | #1768
Kaťák> Připadají mi dost v zakulacené, tak se bojím že by mohli vadit koncům páček. Osobně bych také dal spíše přednost takovým, které mají plasty šroubované. Takovéto se zalitou výztuhou vypadají sice dobře, ale pokud bude potřeba, tuším že půjdou těžko rovnat ve svěráku bez poškození . Šroubovaný plast při nejhorším i vyměníš a pokud nebudou přesně pasovat, půjdou lépe dotvarovat . Jinak ty objímky působí solidně a stejné má Marek. Ale tady v deníku uvádí, že u brzdové pumpy musel dát k objímce podložku, aby to vyšlo...
Výztuhy zřejmě taky trochu dotvarovával, takže tomu se asi u těhle levnějších krytů nevyhneš.

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.2.2015 v 18:05 | Nahoru | #1769
Tak pak se mi zamlouvají tyhle http://www.m-style....k-s-al-vyztuhou.html ty by neměly mít tu výztuhu zalitou, ale měly by být na ní našroubované (teda alespoň podle foto mi to tak přijde)
Sice jsou jen bílé a černé, ale kdyžtak se můžou potáhnout fólii...
Jen mi přijde teda už dost vysoká cena, na to, že to není žádná značka (typl bych, že budou taky z aliexpressu )
zkoušel jsem třeba i strejdovy acerbisy a ty by se asi daly napasovat, jenže dva litry do toho určitě nedám ....to si raději raz za čas koupím tu páčku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.2.2015 v 19:45 | Nahoru | #1770
Kaťák> Ty Blastery, co se ti zamlouvají máme. V deníku je to tu trochu anfocený a popsaný.

Samotné Blastery jsou dosti pevné a takřka neohnutelné Je tu jedno "ale" v podobě chabé montážní sady. V řidítkách nemá rozpěrný mechanismus moc velkou sílu. A objímky na řidítkách se dosti ohýbají a pokud je dotáhneš na fest, ohnou se dosti, skoro se bojím, aby nepraskly. Takže když Blaster nedotáhneš úplně na max, může se stát (a stává se), že se při pádu přetočí nahoru a páčku ti nechrání. Naštěstí jsme páčku nikdy neulomili. Při jednom větším lehnutí se povedlo zlomit část montážní sady (spojovací váleček mezi objímkami a alu výztuhou Blasteru), tak jsme vzali kus hliníku a vytvořili si kapánek bytelnější kus, který drží doposud.

Osobně se mi zatím zdají nejlepší ty Racetech z motoinzerce, co jsme si koupili, i když jsme je ještě nevyzkoušeli Moznážní sada vypadá lépe a alu výztuha je fakt pořádná

Jinak když si tu koupíš Blastery, jsou to přesně ty, co jsou na aliexpresu. Všechny neznačkové jsou vyrobeny kdesi v Číně, jen to tu obchodníci prodávají za větší peníze. Když si to koupíš z aliexpressu, máš to skoro z první ruky od Čínských dělňasů a tím ušetříš Všechno to je jeden velký padělek, ale nemyslím si, že by to měl být totál aušus

Ty blastery UFO, co máme jsou od relativně rozšířený a uznávaný firmy, děláš dobrý skutek, že si kupuješ něco prověřenýho a stejně na nich najdeš nápis Made in India :D Možná ten plastík je z Itálie, ale Indiáni tu alu výztuhu tak zbabrali, že leckterá kvalitní plastová by byla lepší

Naposledy editováno 16.02.2015 19:53:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist