Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
K pionýru: je to Jawa 20, kterou majitel( starý pán ) předělával na 21. Já jí uvádím zpět, do původního stavu.
K Betce: ano, stále máme Betku. Jezdí na ní ale můj otec, bude mu 81 let a tak si jí oblíbil, že na ní od května do listopadu seděl denně a najezdil asi 5 tisíc kilometrů. Já na ní jel asi dvakrát, dcera vůbec, prostě se na ní nedostalo ...
K tématu: do jara dám pionýra do takového stavu, že se s ním nikdo nebude muset bát kamkoliv jezdit. Mně osobně můj původní pionýr nikdy nikde nenechal. A to ostatní kluci pořád opravovali, ladili a nejeli dál, než 10 až 15 km, měli prostě strach. Já jezdil i 200 km daleko, do sev. Čech, Orlických hor atd. Motorce prostě musím věřit.
Kdo mě zná, ví, že mám samé domácí stroje. Proto japonce opravdu ne. At' jsou sebespolehlivější. To raději Blatu. Líbí se mi to, co napsal Marek. Dcera by na ní najezdila oproti vám jen zlomek kilometrů, takže je pravděpodobné, že i oprav by bylo méně. Navíc do terénu by nejela vůbec. Proberu to s manželkou a pokud se najdou peníze, udělám holce radost. Dostane Blatu. To je moje poslední, i když jen prozatímní rozhodnutí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Taková rada: až Blatu koupíš, okamžitě vystav inzerát, že prodáváš Blatu s 5000 km najeto. Do dvou let se možná nějaký chudák najde a koupí
Další věc - na nějaký patriotismus jsem si přestal hrát, když nás Blaty začaly opravdu zlobit a často nás nechaly stát. Jinými slovy - raději ojetého japonce, který bude opravdu fungovat, než český stroj. Suzuki 125 SM je opravdu spolehlivý stroj, je nižší konstrukce (super pro holky), jezdí, vypadá dobře. Ojeté kusy se nechají koupit okolo 40 000 Kč a za tuto cenu se nechají za čas zase prodat. O Blatě jako o stroji bych opravdu nerad uvažoval. Na pořekadlo "zlaté české ručičky" bych zde opravdu nehrál natož pak na nějaký rádoby patriotismus.
Myslím že dceru bude nejvíce zajímat 1) vzhled 2) spolehlivost 3) nenáročnost. 2)
a 3) jsou body, kde si myslím Blata bude kulhat. Opravdu bych zde asi zvážil jít do něčeho českého....
Naposledy editováno 08.02.2015 15:09:39
Na Pionýr bych jel snad kamkoli, ale za jeho spolehlivost bych nikdy ruku do ohně nedal . Přeci jen, asi 2x mě nechal stát na cestě (jednou kondenzátor, jednou spojka) a drobných problémů jako vynechávání, ztráta výkonu nebo poruchy elektriky jsem zažil taky nespočet. To je samozřejmě také dáno tím, že já tento stroj (dnes skoro půl století starý) zdědil po dědovi, zatímco pro Tebe to byl zánovní, neopotřebovaný, a tedy i relativně spolehlivý motocykl. Sice je to technika svým způsobem nesmrtelná, protože díky jednoduchosti a dostupnosti dílů lze udržovat v provozu snad do nekonečna. Ale chci říct, že k tomu věku a opotřebení součástek je nutné přihlížet. Člověk sice asi už často ví, kterým slabým místům věnovat pozornost (např. spojka, zápalko atd). Avšak i u osvědčeného nebo zdánlivě důkladně zrepasovaného stroje se mohou objevit slabá místa. Sám jsem si to ověřil, kdy po téměř kompletní důkladné generálce stejně po každé druhé jízdě vychytávám věci, které jsem podcenil . Mimo to, bohužel ani kvalita dnešních replikových ND často nestojí za nic .
Jinak, pokud Tvoje manželka svolí a zůstaneš u rozhodnutí pořídit přeci jen Blatu, asi bych doporučil ještě raději chvíli vyčkat, jestli třeba továrna přeci jen nepříjde s nějakou oficiální modernizací. Tím myslím hlavně případný vytoužený přechod zpátky k zapalování Mitsuba. Jestli se nepletu, na řidičák si dcera ještě bude muset počkat, takže ani motorku do provozu ještě nebude tak hned potřebovat. A za tu dobu se může přeci jen ledacos stát. Zrovna příspěvky kolegy Kaťáka ukazují, že jakési dílčí změny na těch motorkách zřejmě probíhají .
Určitě by také bylo dobré, aby dcera mohla budoucí stroj vyzkoušet. Je třeba možné, že ačkoli se jí Blata na obrázcích líbí, po vyzkoušení sama uzná, že by to pro ní nebylo ono (např. kvůli výšce, ovládání nebo chování motoru).
Naposledy editováno 09.02.2015 20:17:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |