globalmoto_kveten





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.2.2015 v 00:28 | Nahoru | #1
milan1963> V podstatě skoro ve všem musím souhlasit s kolegou. Pokud by dcera měla jezdit na motorce třeba denně do školy, nedivím se, že Pionýra nechce. Už já, když jsem se zhruba před 6-ti lety občas takto dopravoval na střední školu, byl jsem do značné míry za exota . V dnešní době je tohle vozítko opravdu spíš tak na víkendové svezení nebo nějakou zvláštní akci, než pro každodenní potřebu. A to říkám, ačkoli jsem hodně velký fanda do těchto strojů a otec jezdí na Pionýru od jara do zimy do práce (asi 15km/den) . Nemyslím si, že by obecně špatně brzdil nebo měl v rámci své kubatury mizernou dynamiku a ovladatelnost. Mě naopak vlastnosti toho stroje stále velice baví ...
Ale jak tu padlo, do dnešního provozu se už toto vozítko opravdu příliš nehodí, už jen třeba kvůli té absenci brzdového světla, blinkrů a celkově zastaralé koncepci. A myslím si, že zcela zásadním problémem pro křehké dívky je samotné uvádění stroje do pohybu. Když si takový Pionýr postaví hlavu (doma nebo třeba na křižovatce), i já (zkušený mazák ) se občas při opakovaném našlapování či roztlačování pěkně zapotím . Nezkušený člověk pak často ještě zapomene otevřít benzínový kohout nebo zapnout zapalování a to je pak smrtelná kombinace . Pro příklad třeba moje o 2 roky mladší sestra, která se učila na Pionýru, jela na něm i závod, jezdí autem a na Blatě najela jistě několik tisíc kilometrů, by si ani dnes sama na Pionýru netroufla do města. Má prostě strach, že ji to někde zdechne a už to neuvede do pohybu .

Takže za mě Pionýra - na naučení ANO, na společné (rodinné) vyjížďky ANO, na srazy a závody ANO, ale na každodenní ježdění nebo i delší výlety po frekventovaných úsecích a bez možnosti cizí pomoci NE.
Jinými slovy, určitě bych se dceru snažil motivovat, aby se s Pionýrem naučila zacházet a našla si k němu kladný vztah, protože je to kus historie a pekelný stroj . Ale pro její dopravu "ve všední dny" bych volil modernější techniku, která k ní bude uživatelsky přívětivější a bude bezpečnější v provozu. V té souvislosti se nemůžu nezeptat, jak je to s tou Jawou Betka? Myslel jsem, že to bude hlavní vozidlo pro Tvojí dceru do začátku. Dopadlo to nějak jinak? A mimochodem, co to je vlastně za Pionýra? Podle snímku to vypadá jako nějaká kombinace typu 20 a 21. Je to tak?

Jinak, pokud bych měl pro holku vybírat osvědčenou novou (nebo zánovní) 125ku, asi bych vybíral z té Hondy CBF nebo CBR, jak už tu padlo . Pro dobrodružnější povahy by určitě šlo volit i z těch zmíněných motardů Suzuki DR 125SM nebo Yamaha XT 125. Upřímně řečeno, nevím jak ve skutečnosti, ale pověst mají učitě lepší neš ty naše Blaty a výkonnostně na tom nejsou zle.

Naposledy editováno 07.02.2015 00:29:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.2.2015 v 20:55 | Nahoru | #2
Martic> Díky za užitečnou a výstižnou reakci.
K pionýru: je to Jawa 20, kterou majitel( starý pán ) předělával na 21. Já jí uvádím zpět, do původního stavu.
K Betce: ano, stále máme Betku. Jezdí na ní ale můj otec, bude mu 81 let a tak si jí oblíbil, že na ní od května do listopadu seděl denně a najezdil asi 5 tisíc kilometrů. Já na ní jel asi dvakrát, dcera vůbec, prostě se na ní nedostalo ...
K tématu: do jara dám pionýra do takového stavu, že se s ním nikdo nebude muset bát kamkoliv jezdit. Mně osobně můj původní pionýr nikdy nikde nenechal. A to ostatní kluci pořád opravovali, ladili a nejeli dál, než 10 až 15 km, měli prostě strach. Já jezdil i 200 km daleko, do sev. Čech, Orlických hor atd. Motorce prostě musím věřit.
Kdo mě zná, ví, že mám samé domácí stroje. Proto japonce opravdu ne. At' jsou sebespolehlivější. To raději Blatu. Líbí se mi to, co napsal Marek. Dcera by na ní najezdila oproti vám jen zlomek kilometrů, takže je pravděpodobné, že i oprav by bylo méně. Navíc do terénu by nejela vůbec. Proberu to s manželkou a pokud se najdou peníze, udělám holce radost. Dostane Blatu. To je moje poslední, i když jen prozatímní rozhodnutí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist