globalmoto_kveten





Téma: 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze
 
28.6.2011 v 23:01

Již delší dobu čtu na zahraničních webech o skvělých motorkách třídy 250 SP. Přišlo mě škoda, že tady nemají borci z třídy 250 SP svoje vlákno jako ti co jedou dakšny. Taková Aprillia rs 250 to je prostě nádhera a pokud je pěkně udělaná To je prostě dospělý závoďák jak má být Němci je jedou jako agentůru na okruzích a musí to být nádhera, ale brzy historie Na německých webech jsou ke koupi poladěné i na 75 KS Našel jsem na youtube video a ten kluk jede Brno za 2,15 a to tam jsou rychlejší. Tak jsem si říkal, že pokud by někdo zvedl objem válců z 250cm na 251cm aby mohl jet volnou 251 - 600cm tak by slušný jezdec docela zamíchal pořadím vpředu a pokud by to bylo někde kde není okruh tak na motor jako Brno, třeba Most, Panonnia, ... tak by se dalo zaútočit i na bednu. Odhaduji, že se Brno na takové motorce dá dát i za 2,12-13 snad i lépe. Toto vlákno bych chtěl věnovat klukům, kteří tyto nádherné motorky jedou.

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

29.6.2011 v 23:02 | Nahoru | #31

krenaszxr píše: lada prášil: ty tady srovnáváš nesrovnatelný, tady se jen snažil někdo říct"ivoTregr" že na blbým cestáku se dá zajet celkem slušnej a srovnatelnej čas třeba jako na nějaké průměrné šestce, nejde o to kdo a kdy tam jel na GP nebo jiným spciálu...

Jinak díky za tohle vlákno, myslím že dobrej nápad



no, neřekl bych, že rs 250 je blbý cesťák a některé jsou pěkné pily
Motocykl, Sportovní / Super-sportovní, Použité vozidlo PR 11/1996 1,400 km Benzín 54 kW (73 PS) Manuální převodovka
Aprilia RS 250 wegen Hobbyaufgabe zu verkaufen. RS-Motor wurde vom Spezialisten KFZ-Fischer perfekt aufgebaut u. überarbeitet(Fischer Kit 3 Motor mit Schieber aus Turbinenaluminium). Leistung ca. 73-75PS. - Auspuff JL aus Edelstahl. - Gabelumbau auf Aprilia Mille R(Öhlins) mit BREMBO P4 –Bremszangen und Stahlflex-Bremsleitungen(Gabelsetup wurde auf Fahrzeuggewicht angepasst). - Racing-Federbein von Öhlins. - Lenkungsdämpfer einstellbar von Wilbers. - Aluminiumheckrahmen. - Cockpitumbau. Laufleistung seit dem Umbau ca. 1400km (Gesamtlaufleistung 12000 KM), davon wurde der Motor ca. 950km eingefahren und abgestimmt. Unfall- und Rennstreckenfrei. Seltener TOP-Zustand. Garagenfahrzeug. Mehr Detail-Infos gern am Telefon .
zdroj mobile.de

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

29.6.2011 v 23:05 | Nahoru | #32
všichni koukaj na výkon, málo kdo kouká na váhu a ještě míň lidí je schopno si představit kde maj tyhle lehký střely brzdný body!

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

29.6.2011 v 23:11 | Nahoru | #33
[quote=krenaszxr]lada prášil: ty tady srovnáváš nesrovnatelný, tady se jen snažil někdo říct"ivoTregr" že na blbým cestáku se dá zajet celkem slušnej a srovnatelnej čas třeba jako na nějaké průměrné šestce, nejde o to kdo a kdy tam jel na GP nebo jiným spciálu...

Souhlas, de facto všecky motorky u nás mají základ v cesťáku, nepočítám GP 125 a pár 250.
vyjádřil jsem se k cifře 2.12 Brun, což je nereálný jak pro aprilii 250 RS tak pro "průměrnou" šestku.
Jinak samozřejně vítám, že taková třída je, ptž motorky jsou pořád ještě dostupný, jedou dobře a pro hobíky ideál - akorát to bude asi za chvíli veteránská kategorie :)
Chtěl jsem říct, že 2.12 v Brně je čas celkem na úrovni i s litrem. to už nedá někdo jen tak. Jestli se pletu, sory, rozhodně jsem nechtěl nějakou negativní debatu.

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

29.6.2011 v 23:17 | Nahoru | #34
Jinak v austrálii dělají něco, co se jmenuje TSS 500, má to Aprilia šasi, Motor RD resp. Banshee předělaný na nové válce - asi 110-112 koní. Tak tam bych 2.12 nepochyboval...

1 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

29.6.2011 v 23:53 | Nahoru | #35
to IvoTregr: na dromu se jede igkklasse a v republice dvakrat - most a brno tedka o vikendu. Jinak prirodaky nebo Nemecko bliz leda prd. Jak rikas - jedou to pacienti co to maji radi ale mnoho z nich prave jezdi s nami prirodaky - treba Piesner, Steege atd.

to ladaprasil: podobny prekopavky se delaji i v evrope - da-li panbuh tak minimalne dve by v dohledne dobe mohli vyjet i u nas v republice

A jinak jak pise Krenas - ono to ivo neni o tom ze nezbudou penize na drom - je to tak ze na drom nejsou penize Startovny ranec - ale hodne jezdeni to zase v igkklasse jo, gumy - to je proste nerealny - nevim o nikom zazobanym nebo sponzorovanym - vsichni to delame na kolene ,,,,

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

30.6.2011 v 00:16 | Nahoru | #36
bart.john> auto a moto sport byl od začátků ( Vondřich, hrabě Kolowrat....) pro bohaté, je i dnes pro bohaté a nečekám že v budoucnu to bude jinak. Jo a z bohatých dělá chudé Jinak myslím, že pro SP by byla nejlepší Pannonka. Brno má stále moc ostrý asfalt co žere gumy. Již to není také když se udělal koberec to na prvním AA kluci dojížděli s gumama sedřenýma.

1 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

30.6.2011 v 22:34 | Nahoru | #37
Ahoj,na IGK BRNO 2010 jsem se jel podívat trening sucho a teplo 250 SP 1-2,21.949,2 2-23145, 3- 2,27.173 vklad cca 200 EUR za 2 závody a cca 6 treningu,vše klapne na minutu,teplá voda,záchody,trat GP,na ujetý počet kol je to asi stejné jak road racing, Těch 2,15 s SP A KONKUROVAT 6 KÁM JE BLBOST

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

30.6.2011 v 23:08 | Nahoru | #38
imoladu> Šestkám nemohou 250 SP konkurovat! Jedině tak mít okolo 90-100 koní v motoru, pak docela určitě!

2 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

1.7.2011 v 10:46 | Nahoru | #39
dvepade v top sestave ma na brzde cca 70 koniku takze sestce na dromu kde je to sama rovina nemuze konkurovat-jde akorat o to ze ta motorka je lehci takze je i ovladatelnejsi v zatackach a tam by konkurovat mohla

jinak jak rika imoladu - vice info je na http://www.igkoenigsklasse.de/index.php

takze vazeni - tyto motocykly muzete videt tento vikend na dvou mistech - brno a radvanice - v brne se dostanete maximalne tri sta metru za plotem k draze,na depo muzete zapomenout, v radvanicich si na ty motorky muzete sahnout cca kdekoliv - vyber je na Vas ....

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

1.7.2011 v 10:54 | Nahoru | #40
Já pamatuju, jak asi dva-tři roky zpět jel někdo s dvěpade v Radvanicích volnou do 600 a bylo při tom krásně vidět, kde jsou silné a slabé stránky těch kubatur. Maník na dvoutaktu v zatáčkovitých pasážích bral jednu šestku za druhou, zvláště retardéry byly chuťovka. A na rovině se přes něj pomalu přesypaly zase ty šestikila. Každopádně držel krok se skupinkou šestek až do konce.

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

1.7.2011 v 10:57 | Nahoru | #41
bart.john> dík za potvrzení myšlenky
Ovšem srovnám li srovnatelné, teda RG 250 a v té době dostupné moto, tak to srovnání vychází mnohem, mnohem lépe Co bylo? GSXR750, FZ750, GPZ750..?
Bohužel je škoda, že vývoj dvoutaktů nepokračuje. Dnešní superbike s dvoutaktem to by bylo neuvěřitelné

Naposledy editováno 01.07.2011 11:02:48

1 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

18.7.2011 v 21:38 | Nahoru | #42
takže jsem po nějaké době zpět a vidím, že se kluci od SP 250 nečapli. Pokud se vrátím k motorce RS 250 kam jde dotáhnout, tak upozorňuji, že po různých úpravách by neprošla jako SP. Ladiči v podstatě nabízí 3 stupně úprav. V top kitu motorka dává cca 75 koníků, ale je to stále motorka pro běžného jezdce a ne speciál na závody.




Prodávali se další kity na úpravu jako například suchá spojka, atd. Jeden člověk nabízí specielní kliku s ojnicemi... Další možnosti úprav jsou v podvozku. No je toho hodně a záleží na chuti a peněžence. Jinak ti hobíci mají časy v Brně na T2 250 od 2,12 nahoru. Např. 27.6.2010 14:30 Roger Heierli Lexeta-Honda RS 250 2:12.927 Samozřejmě, že to je na GP, ale jsou to hobíci co nejedou na každou rundu nové gumy. Stále zastávám názor, že špičkově udělaná RS 250 m s výborným jezdcem ba mohla zajet ve volné flek hodně vepředu. Aby se vešla do schváleného obsahu volné 251-600cm musel by se převrtat ještě válce, nebo předělat jiné .

Naposledy editováno 18.07.2011 21:40:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

18.7.2011 v 23:08 | Nahoru | #43
IvoTregr> To jsou krásné věci, co jsi sem dal, ale rs250 má motor rgv250 který je z z roku 88. Stálo mě mnoho peněz vyskoušet co funguje. Dá se naladit pěkně, ale na tzr 250 sp, nebo nsr 250 sp to nikdy nedosáhne. A to mám rs 250 jednu z nejrychlejších (každopádně ruce nejsou :) )

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

18.7.2011 v 23:11 | Nahoru | #44


88ps

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

18.7.2011 v 23:39 | Nahoru | #45
Stále zastávám názor, že špičkově udělaná RS 250 m s výborným jezdcem by mohla zajet ve volné flek hodně vepředu.
A možná aji vyhrát..... vyloučit se nedá vůbec nic. Třeba kdyby měly všechny šestky poruchy nebo kdyby pršelo A jel ju někdo jako numero 23
Ovšem za normálních okolností ani ťuk...
Ono dvoutakt je závodní, ale čtyřtakt není nezávodní. Už když Honda začala s vývojem čtyřtaktů další generace, čili NR, tvrdili, že porazí dvoutakt, pokud vyvinou velmi vysokootáčkový motor. No, úplně to nedopadlo, každpádně je fakt, že motor R6 točí kolik?? 16ooo? nebo dokonce víc. protože existuje vztah mezi otáčkama a výkonem a točivým momentem, pokud to zkombinuješ s podvozkem z 6, který je už serii využitelný na 100 leda kamikazem sečteno a podtrženo = opravdu nemůže 250SP porážet dnešní 6ky. A jestli jo, tak sežeru dvojitou svíčkovou s deseti knedlíkama, přísahám!

Naposledy editováno 18.07.2011 23:49:25

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

19.7.2011 v 10:52 | Nahoru | #46
co vim tak na brzde cca '65 s ladakem,ridici jednotkou,sucha spojka

ty valce pises spravne - to by muselo mit big bore a obsah 300 - to by potom bylo krasny srovnani

1 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

19.7.2011 v 21:22 | Nahoru | #47
Boček na cbr 600 s ocelovým rámem snadno porážel 250 GP i v Hořicich cca před 5-8 roky.

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

19.7.2011 v 21:34 | Nahoru | #48

imoladu píše: Boček na cbr 600 s ocelovým rámem snadno porážel 250 GP i v Hořicich cca před 5-8 roky.



S tím bych zase tak úplně nesouhlasil, Lucas mu dával na 250 2T dost zabrat! Ono těch 250tek mimo Lucase moc nejelo, ale i dnes by to bylo s těmi šestistovkami dost vyrovnané, Schuster jel Hořice dost pěkně a ti dva Irové taky!

Naposledy editováno 19.07.2011 21:37:36

2 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

19.7.2011 v 22:14 | Nahoru | #49
Já nevím co tady srovnáváte pořád, bych porovnal dvoutaktní půllitr trochu polecenej cestak s trochu polecenou sestkou ve stejných rokách a není co řešit :))))

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

19.7.2011 v 22:16 | Nahoru | #50

krenaszxr píše: Já nevím co tady srovnáváte pořád, bych porovnal dvoutaktní půllitr trochu polecenej cestak s trochu polecenou sestkou ve stejných rokách a není co řešit :))))



To bys asi neměl solidní srovnání, ta šestka by pětistovce 2taktu nemohla stačit!

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

19.7.2011 v 23:28 | Nahoru | #51
krenaszxr> protože jsem většinu své závodnické kariéry strávil na 2t mé srdce je stále u 2T. 4T na závodní dráhy vrátilo rozhodnutí u zeleného stolu a zvýhodnění 4T. bůh ví kde by dnes 2T byl, pokud by se vývoj nezastavil. Já osobně lituji, že se 2T vytratil, protože ho mohli ladit i malí ladiči. Ten kit na RS 250 s 75HP není vrchol vyladění, protože je to kit i na ježdění do běžného provozu. Zvýšení výkonu o 33% je dost ale určitě není konečné co jde udělat. Když si pročítám weby kde autoři popisují úpravy a co jak se ladí na motorech SP, nebo GP, to je fantazie. Někdy jdou pro nás do nepředstavitelných věcí a detailů. Např. jsem viděl jak italská firma nabízí kit, kde je odpojeno vodní čerpadlo, aby se výkon neztrácel a co nejvíce ho šlo na zadní kolo. Oběh vody byl zajištěn el. čerpadlem poháněným elektřinou s baterie. Vždy mám radost, když si mohu něco přečíst jak se má správně postavit závodní motorka Toto je opravdu mistrovská práce a je to něco úpně jiného jako si koupit KIT na zvýšení výkonu bez dalšího doladění.

Naposledy editováno 19.07.2011 23:45:17

1 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 00:22 | Nahoru | #52
Tak kde je 2t vývoj +- dnes, to přece vidíme u 125 GP a 250 GP loni...
On zas na to 4t není tak úplně špatně, 2t omezuje odpor způsobený sáním a následný přepouštěním do válce, nehledě na další nevýhody 2t, takže u 4t je výhoda větších otáček. No a otáčky jsou jedna z veličin důležitých jak pro výkon, tak Mt. Ohledně notorů je spíše zajímavé, co přinese budoucnost, jestli nepřijde náhodou jiný typ motoru. Jaký? Nebo jiný způsob konstrukce prvků motoru. No, to se uvidí..

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 01:05 | Nahoru | #53

laďa prášil píše: Tak kde je 2t vývoj +- dnes, to přece vidíme u 125 GP a 250 GP loni...
On zas na to 4t není tak úplně špatně, 2t omezuje odpor způsobený sáním a následný přepouštěním do válce, nehledě na další nevýhody 2t, takže u 4t je výhoda větších otáček. No a otáčky jsou jedna z veličin důležitých jak pro výkon, tak Mt. Ohledně notorů je spíše zajímavé, co přinese budoucnost, jestli nepřijde náhodou jiný typ motoru. Jaký? Nebo jiný způsob konstrukce prvků motoru. No, to se uvidí..


Nezapomeň na to, že dvoutakt 125 GP a 250 GP se již od roku 2004 v podstatě nevyvíjí, dvoutakt byl doslova politickým rozhodnutím zrušen. Po stránce výkonu je na tom čtyřtakt oproti dvoutaktu úplně špatně, stačí si spočítat litrový výkon 250 GP a Moto GP. Sám jsem kdysi dávno závodil na Hondě RS 125 r.v. 1991, a v manuálu výrobce uváděl 39 koní. Jsem zvědav, kdy se čtyřtakt se svými výhodami, jak píšeš, dostane na takový litrový výkon.

2 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 07:22 | Nahoru | #54
S tím vývojem to je možná trochu jinak, protože kdo může zlepšit motor pro závod, tak ho prostě zlepší a ty týmy prostředky a možnosti měly. No a pokud jde o litrový výkon..... tak u stejného objemu bude asi vždy výkonější 2t. 125 2t vs. 250 4t bude 4t brzy rychlejší a i kdybys srovnal objemy, časem se to bude přibližovat aspoň pokud jde o časy na dráze. Otázka, jaké do toho přijdou technologie. Vezmi už jenom to, že 4t s přeplňováním už na 2t vlastně až tak moc neztrácí...

(reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 08:34 | Nahoru | #55
laďa prášil> Vývoji fabrických gigantů nemůže konkurovat nějaké zlepšení motoru pro závod. Mám na mysli motory vyvinuté a vyrobené čistě jen pro závodní použití, nikoliv SP, SSP, SBK,SuperFernetstock. Závodní tým pracuje pouze s tím, co dostane z fabriky.
Každá zrušená dvoutaktní třída byla nahrazena čtyřtaktem dvojnásobného objemu, aby se zhruba srovnaly časy na závodní dráze, a čtyřtakty nevypadaly trapně.
Pokud jsi zmínil přeplňování, tak to není záležitost technologie ale konstrukce. Nelze srovnávat motory s atmosferickým plněním a přeplňované. Ale přeplňování bych do toho nepletl, protože mluvím o GP motocyklech.
Čtyřtaktní motory jsou technologicky mnohem dál než dvoutakty, protože technologie je záležitost vývoje fabrik. Nemyslím si že vývoj dvoutaktu se zastavil úplně, ale vzhledem k vývoji čtyřtaktu je v podstatě zanedbatelný.

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 13:11 | Nahoru | #56
ja pokud muzu mluvit za sebe tak nechci nic vyvyjet ani brat dily za neslusny penize z fabriky - chci jezdit a zavodit. dvoutakt je jednoduchej,je to krasny jezdeni a je to za rozumny penize a JE TO ZAVODNI MOTORKA v zakladu. ne nejaka hyena ze silnice co se z ni politickym rozhodnutim udela zavodak

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 13:49 | Nahoru | #57
Za mě: dvoutakt je a asi dlouho bude nepřekonatelnej motor. Hlavně pro svou jednoduchost a super účinnost je to silně nadčasová záležitost a srovnávat to se čtyřtaktem... to snad ani nejde...
Sám si dovedu představit jak se vrtam třeba v nějaký RG 250 (500 - je můj sen) a jezdim závody. Nastavit dvoutakt není zas taková katastrofa a s trochou víc zkušeností by to určitě nebyl problém.
Je mi fakt líto, že ty nehorázný pily typu GP125, 250 ruší. Když jsem slyšel nedávno v Brně Moto3, chtělo se mi blejt
Hned po příjezdu jsem vlezl do garáže, vrknul jsem si svym poladěnym dvoutaktnim skútrem a hned jsem byl spokojenější .

250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 14:23 | Nahoru | #58
na moto3 tady nikdo nebude mit penize-pokud nebude mit tatinek tlustou penezenku - ten motor to proste nevydrzi a co zavod to repas-tomu italovi to v brne evidentne vadlo a na rovinach ztracel tak jako tak - jezdit umel a jen diky tomu se celej zavod drzel. vubec mne to nezaujalo tenhleten vymysl cirkusu Dorna.delat z neceho co funguje(krosovej motor) neco co nefunguje mi nedava smysl

Naposledy editováno 20.07.2011 14:25:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 14:58 | Nahoru | #59
laďa prášil> NO JESTLI BYS CHTĚL PŘEPLŇOVAT 4TAKTNÍ MOTORKY, TAK BYS MOHL KLIDNĚ I DVOUTAKTNÍ NEBO ZKUSIT ROVNOU NAFTOVÝ MOTOR? DVOUTAKT JE PRO MOTORKY ZDALEKA TO NEJLEPŠÍ, CO SE DÁ POUŽÍT, ČTYŘTAKT BUDE VŽDY ZAOSTÁVAT MINIMÁLNĚ O TŘETINU MENŠÍM VÝKONEM NA STEJNÝ OBJEM I KDYBY VYMYSLELI LEPŠÍ TECHNOLOGIE! DVOUTAKT JE NAVÍC JEDNODUŠŠÍ A LEHČÍ!

2 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze

20.7.2011 v 22:14 | Nahoru | #60
No, on by se dvoutakt přeplňováním vlastně brzdil... A jestli jsi to pozoroval už, tak rozhodující faktor jsou de facto vysoké otáčky. Vůbec by mě zajímalo, odkud plyne tvoje jistota, že vždy. "Zatím" nemusí být "vždy".
Nástup čtyřtaktů je dám tím, že 250 4T už dávno nastoupily v USA.

Naposledy editováno 20.07.2011 22:17:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist