Již delší dobu čtu na zahraničních webech o skvělých motorkách třídy 250 SP. Přišlo mě škoda, že tady nemají borci z třídy 250 SP svoje vlákno jako ti co jedou dakšny. Taková Aprillia rs 250 to je prostě nádhera a pokud je pěkně udělaná To je prostě dospělý závoďák jak má být Němci je jedou jako agentůru na okruzích a musí to být nádhera, ale brzy historie Na německých webech jsou ke koupi poladěné i na 75 KS Našel jsem na youtube video a ten kluk jede Brno za 2,15 a to tam jsou rychlejší. Tak jsem si říkal, že pokud by někdo zvedl objem válců z 250cm na 251cm aby mohl jet volnou 251 - 600cm tak by slušný jezdec docela zamíchal pořadím vpředu a pokud by to bylo někde kde není okruh tak na motor jako Brno, třeba Most, Panonnia, ... tak by se dalo zaútočit i na bednu. Odhaduji, že se Brno na takové motorce dá dát i za 2,12-13 snad i lépe. Toto vlákno bych chtěl věnovat klukům, kteří tyto nádherné motorky jedou.
2 reakcí na tento příspěvek 250 SP nádherné motorky - šperky na závodní dráze
Každá zrušená dvoutaktní třída byla nahrazena čtyřtaktem dvojnásobného objemu, aby se zhruba srovnaly časy na závodní dráze, a čtyřtakty nevypadaly trapně.
Pokud jsi zmínil přeplňování, tak to není záležitost technologie ale konstrukce. Nelze srovnávat motory s atmosferickým plněním a přeplňované. Ale přeplňování bych do toho nepletl, protože mluvím o GP motocyklech.
Čtyřtaktní motory jsou technologicky mnohem dál než dvoutakty, protože technologie je záležitost vývoje fabrik. Nemyslím si že vývoj dvoutaktu se zastavil úplně, ale vzhledem k vývoji čtyřtaktu je v podstatě zanedbatelný.