globalmoto_duben_nolan





Téma: Twist of the wrist v češtně
7.6.2011 v 16:24
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá KNIHU Twist of the wrist přeloženou do ČEŠTINY i s nákresy atd? Nechci film, ale knížku. Díky za odpovědi. Kapr

1 reakcí na tento příspěvek Twist of the wrist v češtně

7.6.2011 v 16:50 | Nahoru | #1
E: ten film je hrozná mrdka a nedá se na to koukat....

Twist of the wrist v češtně

7.6.2011 v 17:43 | Nahoru | #2
Podle mne neexistuje. A nevidim v tom problem, pokud je ti 18 tak musis umet anglicky.

(reakce na) Twist of the wrist v češtně

7.6.2011 v 17:51 | Nahoru | #3
kaprM> ten film je roztomily a myslim ze jsou i ceske titulky. Cesky knihu myslim nenajdes, proc taky.

Twist of the wrist v češtně

7.6.2011 v 18:27 | Nahoru | #4
Uloz.to

Je to tam jako film s titulky... kvalita opravdu solidní, 1.2GB. Nestahoval jsem to, jen mi o tom rekl známý co se jmenuje Helmut.

Občas taky jezdí na mé moto v podobné kombošce jakou mám já.... až já ho chytnu!

Naposledy editováno 07.06.2011 18:29:35

Twist of the wrist v češtně

7.6.2011 v 20:14 | Nahoru | #5
Mam jen tohle www.ulozto.sk/5839448/a-twist-of-the-wrist-2-pdf

Twist of the wrist v češtně

7.6.2011 v 21:15 | Nahoru | #6
Anglicky umím tak že se běžně dorozumím ale některým termínům jsem nerozumněl když jsem to četl, chtěl jsem to v čj aby se ti líp četlo, nemám čas to číst v AJ, je to fakt docela složité. Film se mi moc nelíbí, je dost zvláštní, oproti odbornosti knihy se mi zdá jak pro malé caparty.(kteří v něm i hrají, ale to je fuk). Jak film s titulky tak knihu v angličtině mám, jen jsem se ptal na překlad, pokud neexistuje, nevadí. Přežiju film a pokusím se nějak přelouskat tu angličtinu. Tak dík

1 reakcí na tento příspěvek Twist of the wrist v češtně

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2011 v 02:21 | Nahoru | #7
Česká verze:

files.rod-webdesign.cz/twist-of-the-wrist-cz.pdf
(.PDF, 11 MB)

..ale četl jsem jen origo, tak nevím, jestli v té české verzi nejsou nějaký pičoviny..ale snad ne..

Naposledy editováno 08.06.2011 02:21:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

12.6.2011 v 15:19 | Nahoru | #8
Rod> Díky, koukám že jsem jako samouk některé věci vymyslel a začal používat blbě Začnu se přeučovat hlavně ten plyn, myslel jsem si jak rostu, když jsem se naučil až do apexu brzdit (přední brzdu uvolňovat postupně tak, aby v apexu už nebyla), a od půlky pak táhnout. Tady raděj plyn otevírat co nejdřív... Zatím to zkouším, je problém se předělat

Perfektní je dvoukroková metoda jak najít apex - okamžitě první jízda kdy jsem si to zkoušel suprově navádí do ideální stopy, fakt pecka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

12.6.2011 v 16:27 | Nahoru | #9
rraol> Jako otvirat plyn pred apexem ? Nevim ja to casto taky delam tak ze do pulky brzdim a od pulky pridavam. Zalezi na zacacce. Tak to radej ve Sport riding technigues.

I kdyz mne prekvapuje ze to nekdo na Jave resi

Naposledy editováno 12.06.2011 16:30:20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

12.6.2011 v 20:19 | Nahoru | #10
SVSkritek> Jestlis videl film, tak tam jasne rikaj ze pravidla platí pro JAKOUKOLIV motorku . A i několik lidí tady z fora by ti mohli říct, jak moji jawku podcenili a pak zjistili že sem schopen jim v serpentinách ujet , třeba DAJ na litrové aprilce, Mája na šestce, pak jeden kluk na Monstru kterýho jsem potkal na Slapech, Mušketýr na sedmpade... Ale nechci se vytahovat, za mě mluví sedřený stupačky .

A v týhle knížce i ve filmu jsem se dočet, že se máš snažit co nejdříve rozložit váhu na kola v poměru 60 zadek, 40 předek, což se udělá jedině pomalým otvíráním plynu. Není tam řečeno kdy, jestli v apexu, před ním, před samotnou zatáčkou... prostě co nejdřív si to dokážeš dovolit tak už přidat. Ale pomalu, pokud možno zadek nepřetížit, ale pokoušet se odhadnout která akcelerace nakládá na zadek 60% :-\ ??. Zkouším, ale nějak mi to jde proti srsti... Ale slibujou tím lepší trakci a méně vynášení ven. Když je na předku těžší náklad tak to vynáší, což se dá pochopit, takže logicky by mělo soustavné plynulé odlehčování předního kola fungovat. Dokonce slibujou že pomalé otvírání plynu ti pomůže i v situaci kdy seš dlouhej, a prej je nutno přemoct instinkt kterej tě nutí Zaklapnout... to mi trochu chvěje prdelí když to čtu, ale něco na tom musí bejt, protože každej víme jak to vyjede ze stopy když zavřeme...
No nepsal to žádnej blbec, mělo by se tomu věřit...

Naposledy editováno 12.06.2011 20:21:07

(reakce na) Twist of the wrist v češtně

12.6.2011 v 20:36 | Nahoru | #11
rraol> No zaklapavat by se urcite nemelo. Spis jen lehce ubrat a vic to naklonit. Je teda fakt ze ja zatim jezdim tak ze rezervu v naklonu mam porad. Protoze 954RR ma vetsi moznosti nez SV. Ale ja casto najizdim do zatacky na brzdach a kdyz se utahne tak brzdim o neco dyl. Je to otazka jestli brzdit do pulky a pak pridavat. Nebo jestli treba brzdit mensi cast a pridavt driv. Ono v ToW to brzdeni k apexu neradej no.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

12.6.2011 v 20:37 | Nahoru | #12
rraol> Myslim ze sis to nejak spatne vylozil. Ubrani plynu znamena utahovani motorky vzdy, pridani te potahne ven taky vzdy s jednou vyjimkou, kdy slidujes na vyjezdu zadni kolo ven a 'naprimujes' stopu. Rika se tomu spinning up on exit, ale na to ty nemas v zadnem pripade vykon a malokdo to vubec bezpecne dokaze...

1 reakcí na tento příspěvek Twist of the wrist v češtně

12.6.2011 v 23:11 | Nahoru | #13
rraol> V tom filmu jde hlavně o to ze brzdis pred zatackou a presne v okamziku kdy zacnes zatacet a polozis masinu tak pridas plyn a celou zatacku projedes pod plynem.
Hlavní výhoda je ze se ti nerozhází podvozek plus rychlejsi a plynulejsi vyjezd ze zatacky . Taky pokud jedes zatacku pod plynem tak se ti neutrhnou kola , to je treba krasne videt u auta kde kdyz vlitnes do zatacky jako hasic ,tak bud zpomalis a vynese te to pripadne dojde ke smyku na predek ( sane ) a nebo za to vezmes a pod plynem to projedes ( přinejhorsim lehce bokem napred ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:07 | Nahoru | #14

JohnnyCrash píše: rraol> V tom filmu jde hlavně o to ze brzdis pred zatackou a presne v okamziku kdy zacnes zatacet a polozis masinu tak pridas plyn a celou zatacku projedes pod plynem.

Ja to videl pred rokem. Ale tak to podle mne nebylo. Rikali co nejdriv pridavat ale ne celou zatacku. Proste az to budes moct uz zacit rovnat. Preci nebudes pridavat a zvetsovat naklon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:23 | Nahoru | #15

Dawe02 píše: rraol> Myslim ze sis to nejak spatne vylozil. Ubrani plynu znamena utahovani motorky vzdy, pridani te potahne ven taky vzdy s jednou vyjimkou, kdy slidujes na vyjezdu zadni kolo ven a 'naprimujes' stopu. Rika se tomu spinning up on exit, ale na to ty nemas v zadnem pripade vykon a malokdo to vubec bezpecne dokaze...



Nechci se hádat s mistrem fyziky, proto nenapadám tvůj názor Ale určitě jsem si to špatně nevyložil, ta kniha skutečně doporučuje mírnou akceleraci (ta která zajistití poměr 40/60%) CO NEJDŘÍVE TO JDE. Určitě jsem si to vyložil tak jak je to tam psáno, otázka je jestli tomu věříme nebo ne, ale psáno je to tam takhle:

(ještě poznámka pro ty kdo to nečetli: zkratka SRč.1 znamená "sebezáchovná reakce č.1". Kniha popisuje 7 reflexů pudu sebezáchovy, které v panice děláme, ale jejich účinek je škodlivý, a máme se je odnaučovat - SRč.1 je "ubrání plynu" - myšleno v nevhodné situaci)



a pak toto:



Naposledy editováno 13.06.2011 00:27:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:30 | Nahoru | #16
rraol> ja jsem si te pasaze vedom z originalu a tam se mluvi o rovnani motorky a naslednemu vyneseni - 'stand up and ride wide' coz fakt neodpovida tomu jak se moderni motorka chova. Sel jsem na radu k Fillousovi a shodli jsme se na tom ze ubrat a nechat se stahnout dovnitr je bezna praxe...uber abys zrychlil. Soustredil jsem se jestli nedelam treba nevedomky zmineny countersteering a fakt ne. Podle me je velmi dulezita ta poznamka v posledni vete. Dle me proste zkracujeme na dnesnim biku stopu a to je dominantni efekt. Stejne koneckoncu pusobi i zadni brzda.

K tomu druhemu jednoznacne...co nejdriv. Problem je v tom ze kdyz clovek prechazi do naklonu a zacina zatacet, tak mu na to nejak nezbyva pozornost a jde po plynu az pozdeji...navic je to v rozporu s dalsi teorii brzdeni do zatacky 'trail in' kterou i Keith Code akceptuje jako oduvodnenou

Naposledy editováno 13.06.2011 00:43:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:40 | Nahoru | #17

SVSkritek píše: Ja to videl pred rokem. Ale tak to podle mne nebylo. Rikali co nejdriv pridavat ale ne celou zatacku. Proste az to budes moct uz zacit rovnat. Preci nebudes pridavat a zvetsovat naklon



Autor tvrdí že jo Viz scan výše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:47 | Nahoru | #18
Dawe02> A co říkáš na větu: "Ubrání plynu přenáší hmotnost dopředu, což motocykl napřimuje a vynáší ze zatáčky"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:51 | Nahoru | #19
rraol> to je spravny preklad originalu, ale jak pisu vyse - posledni zminka o profilech pneumatiky a nastaveni podvozku je zjevne velmi dulezita.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:56 | Nahoru | #20
Dawe02> Sory - kde je ta zmínka? O profilu gumy tam byla taky zajímavá připomínka, u širokých gum je obvod pláště po středu gumy a po kraji gumy dost rozdílný, a kolo má tedy v zatáčce menší obvod než na rovince, a tedy část přidání plynu v zatáčce pouze vyrovná tento rozdíl - to je to o čem píšeš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 00:59 | Nahoru | #21
rraol> myslim tu poznamku ve stejnem odstavci o drzeni stopy.

(reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 01:03 | Nahoru | #22
Dawe02> Jo aha - to v tý závorce. No škoda že to nějak nerozepsal, zdá se to být zásadní a není k tomu další teorie... škoda

Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 01:08 | Nahoru | #23
edit: chyba

Naposledy editováno 13.06.2011 01:20:04

(reakce na) Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 08:14 | Nahoru | #24

rraol píše: Autor tvrdí že jo Viz scan výše

Pridavat muzes az kdyz uz se to chystas rovnat. Ne kdyz te ceka nejvetsi naklon to je blbost. Ja myslim ze i v tom filmu mluvilii o tom ze pridavat az kdyz uz to budes naprimovat. Je to teda v rozporu s trailbrakingem. Ale asi se to da kombinovat podle typu zatacky. A trailbraking podle mne muze byt vhodny na zatacky kde to neznas nebo na nejake delsi, pripadne utahujici se zatacky. Tezko budes uz pridavat kdyz jeste nevis jak ta zatacka poradne vypada. Nebo kdyz se ti to ma jeste uthanout.

Pridavat a zvetsovat naklon je podle mne cesta jak si rozbit hubu. Zvlast kdyz mam pod sebou 111kw.


vs



Naposledy editováno 13.06.2011 08:52:57

Twist of the wrist v češtně

13.6.2011 v 13:02 | Nahoru | #25
SVSkritek> Já jsem nemyslel razantni akceleraci v cele zatačce ale pridani plynu v okamziku vstupu do zatacky a projetí zatacky lehce pod plynem.
>> razantni nabrzdeni pred zatackou a podrazeni(nejlepe s meziplynem)>> naklonení motorky a pridaní plynu v okamziku vstupu do zatacky >> projeti zatacky hezky lehce pod plynem >> narovnání motorky razantní akcelerace a výjezd ze zatacky. tak jsem to aspon z filmu pochopil já a myslim ze to i docela funguje

1 reakcí na tento příspěvek Twist of the wrist v češtně

15.6.2011 v 20:46 | Nahoru | #26
Jop, celou zatáčku lehce pod plynem tak abys měl dobře rozloženou hmotnost mašiny a měl optimální trakci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

18.6.2011 v 09:54 | Nahoru | #27

b0b4n píše: Jop, celou zatáčku lehce pod plynem tak abys měl dobře rozloženou hmotnost mašiny a měl optimální trakci.


Ja o tom premyslel a zkusel jsem to i v praxi a ano. Kdyz do zatacky vidim a je normalni tak proste brzdim, pustim brzdu rychle to sklopim do pozadovaneho uhlu. A uz pomalu otviram. Ale kdyz jedu na neznamem useku nebo do te zatacky proradne nevidim. Tak se nemusi povest odhadnout potrebny uhel hned. I kdyz pouzivam two-step techiku. Takze tam vjizdim na brzdach pokud se to utahne nebo tam bude problem tak uz mam stlacenou predni vidlici a nejpis se mi podari to pribrzdeni ustat. Ale pokud tam nevidim a uz jedu pod plynem a najednou prejdu na brzdu tak mi to prijde nebezpecne. No a pokud uz vidim pomoci bodu limitu ze se to otvira tak otviram i plyn. Takze ja to kombinuju.

Naposledy editováno 18.06.2011 09:55:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Twist of the wrist v češtně

18.6.2011 v 12:23 | Nahoru | #28
SVSkritek> Pokud do zatacky nevidis tak bys mel jet tak abys byl schopnej reagovat. Takze tyhle zasady jsou v provozu uplatnitelny tak napul. Ale budem se bavit o zatackach do kterejch vidis a jedes tam rychle. Z SVcka bys mel vedet ze projet zatacku se zavrenym plynem poradne nejde... Nevim jestli to delaj i jiny motorky ale ja kdyz tlacim motorku do naklonu se zavrenym plynem (treba kdyz z kopce brzdim motorem) tak se s tou motorkou strasne peru. Takze je lepsi trosku pridat a drzet konstantni rychlost plynem. Pak ta motorka padne do zatacky jak nic. Ale urcite je blbost zacit akcelerovat ve chvili kdy zacnes motorku naklanet....

(reakce na) Twist of the wrist v češtně

18.6.2011 v 13:06 | Nahoru | #29
pylot> No ja to vzdycky do zatacky pokladal se zavrenym plynem nebo privrenym. Podle teorie ze predni brda te rovna a zadni poklada. Ale je fakt ze na tom obrazku nahore je "tapper off trottle" coz je doslova "zmenšit".
Jinak tech zatacek v provozu kde vidis na konec je pomerne malo. Dokud nevidis ze se to otvira tak nemuzes poradne otevrit plyn ani na zacatku presne odhadnout potrebny naklon. A tim ztracis cas. A kdyz to nekdo zacne otvirat a pak se mu to utahne tak bude mit sakra problem. Zatimco ja jen zustanu dele na brzdach. No je to velkej spor. Twist of the Wrist radi nebrzdit do zatacky. Nekde to dokonce povazujou za chybu. Ale ve Sport riding technigues. To takle radej i do provozu. Prave kvuli prekazkam a utahujim se zatackam. Ale podle mne si tezko muzes odbrzdit a podradi pred zatackou kdyz jeste nevis jaka presne bude. Nebo bys tam musel vjizdet fakt pomalu.

Naposledy editováno 18.06.2011 13:08:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist