bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: třinda, pravý válec více kouří a vynechává
17.5.2011 v 17:54
Zdravím, řekl jsem si, že to nebudu řešit, ale podle mě to prostě není normální. Když na sytič nastartuji tak jedou chvíli oba úplně normálně, ale po další chvíli začne pravej válec více kouřit a viditelně vynechávat. To se děje i po vypnutí sytiče, když se to zase za chvíli zase trošku ohřeje tak se občas stane a válec úplně vysadí, prostě nepálí. Až když přidám trošku plyn tak si občas odstřelí a prskne do výfuku. To úplné vysazení se stane jen občas, stalo se mi to asi dvakrát za celou dobu. Motor je po výbrusu a v záběhu (najeto 700km), leju tam mix 1:30 nějakej synťák, jehla je nejvejš a šroub bohatosti cca 0.5 otáčky. Myslel jsem že to dělá třeba výfuk (dvoukomoráky) tak jsem sundal obě koncovky a dělalo to stejně. Sundal jsem oba celé výfuky, kolena propucoval i když zanešená nějak moc nebyla, primární komory byli čisté. Měl jsem tam stidené svíčky N14C, pak jsem tam dal N15C pač N14C se zasíraly. Teď jsem tam ještě zkusil dát N17C (samozřejmě svíčky vždy nové). Pravá svíčka je vždy tmavší než ta levá. Pod hlavou to nefouká, gufero u altíku taky neteče a kdyby teklo (třeba i středový) tak směs bude chudá a svíčka nebude černá. Já už vážně nechápu čím to může bejt, je to pro mě nepochopitelná záhada, už se ze šílenství pomalu začínám kousat do zad..
Nevěřím že neslícované kanály budou mít až tak katastrofální vliv na chod jednoho válce.. Děkuji za veškeré tipy a odpovědi..
Předchozí
1 2 3
Následující

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 18:28 | Nahoru | #1
1) To, že pravej dýmá víc jak levej, je normální - je bohatší. Vždycky. A to taky znamená, že se při blbě nastavené směsi ulejvá jako první. Stejně tak se při chudé zase levej jako první stává obětí detonací.

2) Máš to prostě ulitý - nejvyšší poloha jehly je i na záběh moc (pokud teda nemáš dělaný nějaký prasečiny se sáním nebo s laufama). Stačí o zářez zvednout oproti běžné poloze. To většinou znamená, že ho hodíš na třetí zářez.

3) Svíčky N17 už jsou fakt moc. Se správnou směsí musí v normálním počasí (ne v zimě) N14 stačit.

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 18:47 | Nahoru | #2
Oleje tam cpeš zbytečně moc, jehlu máš moc vysoko a ten šroub bohatosti by měl bejt asi taky víc vytočenej. Máš to celý rozhašený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 19:52 | Nahoru | #3

mira008 píše: Oleje tam cpeš zbytečně moc, jehlu máš moc vysoko a ten šroub bohatosti by měl bejt asi taky víc vytočenej. Máš to celý rozhašený.



Zajíždí - šroub a množství oleje jsou v pohodě. Akorát bych ještě možná držkoval proti té syntetice - až moc to minimalizuje tření, takže je pak záběh pomalej a možná i moc na těsno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 20:34 | Nahoru | #4
Enthropy> Ta jehla má jen tři zářazy, tak že to je na třetím od shora, tzn. nejvýše. Synťák, polosynťák, nevím co to je zač. Všude píšou že je to syntetika, ale už z principu je to blbost, každej olej má minerální základ, ale M2T to hold není Proč je tedy pravej válec savější než levej? U 634 to prej bylo proto že na levém válci byl kanálek pro mazání středového ložiska, ale motory 638 mají středová ložiska dvě a mazání od každého válce.. Kdyby kouřil víc levej tak to pochopím, že tam jde třeba olej z převodovky, ale je to pravej..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 20:42 | Nahoru | #5

SonicX píše: Enthropy> Ta jehla má jen tři zářazy, tak že to je na třetím od shora, tzn. nejvýše. Synťák, polosynťák, nevím co to je zač. Všude píšou že je to syntetika, ale už z principu je to blbost, každej olej má minerální základ, ale M2T to hold není Proč je tedy pravej válec savější než levej? U 634 to prej bylo proto že na levém válci byl kanálek pro mazání středového ložiska, ale motory 638 mají středová ložiska dvě a mazání od každého válce.. Kdyby kouřil víc levej tak to pochopím, že tam jde třeba olej z převodovky, ale je to pravej..



Nemá jich ta jehla mít 5?

Novější Jawy znám ze zadu důvěrně, protože mě pořád předjíždějí a vždycky mám pocit, že to vpravo čoudí víc. Podle své 634 to neberu, ta se chová divně a čoudí na obě strany stejně. Ale třeba jsem slepej. Radši počkáme, až moje bláboly srovná někdo rozumnější

Hlavně tam ale neser ty svíčky N17c - v tom se určitě nepletu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 20:50 | Nahoru | #6
Enthropy> Opravdu má tři zářezy jedná se o ten novější karbec (JIKOV 2928), myslíš že N17C povede ke klepání nebo až k průpalu pístu?? Přece je nevyhodím, dal jsem za ně 60Kč A hlavně i u N15C se ta pravá zasírala celkem dost..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 21:24 | Nahoru | #7
SonicX> To zasírání je směsí. Ta svíčka je o dost teplejší, než tam patří. U zabíhajícího se motoru mi to přijde jako tuplovaná vražda. Zkus to dojezdit na normálních (N15) svíčkách (stejně už je záběh skoro hotovej) a jenom je častěji čisti. A jak přejdeš na normální nastavení směsi, tak ty svíčky vyhoď, dej nový a snad to bude dobrý.
Ono možná lepší vyhodit 60Kč ve svíčkách, než dělat znova generálku

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 21:40 | Nahoru | #8
Enthropy> Právě že teplejší svíčka by měla mít větší samočistící schopnost tak proto jsem je zvolil pro bohatší směs s větším množstvím oleje než normálně a čištění svíček dráťákem mi nebylo doporučeno. Jinač ten záběh bude delší už kvůli tomu synťáku, právě při příležitosti když jsem měl sundaný kolena výfuků jsem koukal na stav pístu, kroužků a kousek válce. Divil jsem se, ale vypadalo to jako by ten motor nejel..

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 22:31 | Nahoru | #9
nevim jaký tam máš zapalování jestli nějakej bezkontakt nebo kladívka ale vymenil bych kabely a fajfky a jestli jsou kladívka tak seřídit a svíčky ngk B7HS jedině bybylo možný že by go dělalo prase a otlouklo středovej labirint kterej by pak netěsnil a pak to přesávalo z jedný půlky do druhý

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 23:20 | Nahoru | #10
No nevím nevím, NGK dávat když zajíždí a má bohatou směs, to bude mít furt ulitý. A bude kupovat zase o dost dražší svíce než jsou obyčejný Brisky N15C. Já bych tam dal ty obyčejný český patnáctky, jehlu na prostřední zářez, najel cca 50km a kouknul na barvu svíček. Budou-li černý očistit dráťákem s mosaznejma drátama a bohatostí směsi o čtvrt otáčky pustit víc vzduchu a zase najet cca 5O kiláků. A kouknout na svíčky. Jawky mají doporučený patnáctky celoročně, tak proč laborovat s jinou tepelnou hodnotou (17) když už dávno nemrzne.

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 23:24 | Nahoru | #11
Pravý válec mi hulí taky mnohem více, defakto levý vůbec a pravý dýmovnice. Na volnoběh na sytič to jede po chvicle jen na levý. Když je kosa, kolem nuly, tak i když to nechtám bublat na místě 5 minut, tak prvních 200-500 mterů jedu přískokama jen na levý válec.

Je to prostě normální (trochu pomůže v zimě obohatit směs, v létě ochudit)

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

17.5.2011 v 23:27 | Nahoru | #12
svíčky N15C, s N17C to bude mít samozápaly, můžeš je v létě i utavit.. Ale to by jsi musel dávno sledovat příznaky, jako že po vypnutí zapalování motor stále jede.. Ale na N17C mi to v létě nejede, ty jsi používal jsen když bylo pod nulou. Na bizoňáckém motoru se zvýšenou kompresí jsem musel používat N14C.

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

18.5.2011 v 11:29 | Nahoru | #13
Nastav si poctivě karbec. Bohatost nastavená na půl otáčky je málo. Nastavil bych i předstih, tak aby ti seděl na každý píst. Pokud tam máš vape, tak nestačí jen srovnat rysku na snímači, ale nastavit i vzdálenost snímače od rotoru a to u každého pístu zvlášť. Já měl podobný problém a zjistil jsem výrobní chybu na klice již z fabriky z jawy. Prvně bych ale udělal ten karbec, jak ti zde ostatní radí. Pokud se to nezlepší, tak kontrolovat další. Jinak pokud máš 640 tak optimum jsou svíčky N15C. Jiné bych tam necpal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

18.5.2011 v 12:17 | Nahoru | #14

Enthropy píše: Nemá jich ta jehla mít 5?

Novější Jawy znám ze zadu důvěrně, protože mě pořád předjíždějí a vždycky mám pocit, že to vpravo čoudí víc. Podle své 634 to neberu, ta se chová divně a čoudí na obě strany stejně. Ale třeba jsem slepej. Radši počkáme, až moje bláboly srovná někdo rozumnější

Hlavně tam ale neser ty svíčky N17c - v tom se určitě nepletu.


tuta je ještě divnější.

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

18.5.2011 v 17:14 | Nahoru | #15
fatamoto> To umím taky, těsně před seřizováním předstihu

A moje je divnější - po dnešním pokračování laborování s tryskama čudí víc levej válec Asi si loknul sraček po čištění karbecu. Ale takovou dýmovnici jsem ještě neviděl

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

18.5.2011 v 22:42 | Nahoru | #16
Tak že zapalování je VAPE MZ-04 na předstihu není tedy co nastavovat. Svíčky brisk jsou nejlepší, NGK jsou drahé a ještě k tomu se nevysvětlitelně upíjejí.. Co se týče klepání nebo dokonce samozápalů tak jsem nic takového nepozoroval, žádná změna vibrací se nekonala, ani po vypnutí zapalování to neklape dál. Dělal mi to tenkrát pincek, myslel jsem že je špatnej kontakt ve spínači a tak to prostě nevyplo, čubrněl jsem až když jsem ze zvědavosti sundal fajfku a motor několik vteřin klapal dále..
Co se týče zapalování, měl jsem podezření na cívku, tak jsem prohodil vývody cívky z levého na pravej válec a naopak, furt stejné (pro rejpaly: Vzhledem ke konstrukci VAPE MZ-04, prohodit kabely lze)..

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

19.5.2011 v 07:30 | Nahoru | #17
Je to normální, prostě se s tím smiř.. Po 50tis km mi to přestalo vadit

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 00:05 | Nahoru | #18
c.j.> Jinač na radu jsem vrátil N15C, ten válec začal více vynechávat a kouřit. Asi to bude opravdu směsí, že se ta studenější svíčka rychleji zasere než ta teplejší.. Co se týče ještě těch svíček tak s těma N15C to začalo víc vibrovat než s těma N17C, neví někdo jak je tohle možné?

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 07:24 | Nahoru | #19
To je fakt divné, pokud bude jeden válec hůře spalovat jako druhý, tak to bude logicky více vibrovat.. Dělalo to i před tou tvou částečnou GO?

Chce to zkontrolovat všechno, jaká je hl. tryska? Jehlu máš nejvýše, dej ji na doporučený střed, máš mezi karbcem a válcem clonku sání? Zkus změřit komprese ve válcích, jestli jsou stejné..

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 09:09 | Nahoru | #20
Pravej si přisává olej přez gufero na klice, na levým je zapalování takže žádnej olej

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 09:36 | Nahoru | #21
novej: Ale pouze v případě, že je motor namontován proti směru jízdy nebo vzhůru nohama

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 10:51 | Nahoru | #22
Tak tak, musím s Viragem souhlasit, jawí motory mají altík či dynamo (dle stáří a typu) a tím i zapalování vpravo.

c.j. - může to být fakt příliš bohatou směsí versus tepelná hodnota svíček. Já měl v zimě v třindě když byly mrazy taky 17-ky svíčky a elektrody cihlový, v březnu jsem dal 15-ky a v dubnu ze zvyku koukám na elektrody, páč se mi zdál zvuk jaksi ostrej a vibrovala malinko a ony šedivý i když jsem s ničím nehejbal. Tak jsem to musel přeštelovat. Jehlu mám taky uprostřed. A pohoda.

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 10:59 | Nahoru | #23
Vy jawaři jste tak divní!

Abych jen nekecal.. N17C je opravdu moc teplá. Taky teď "zajíždím" a mám tam N14C.
Jehla nejvýš je taky blbost. Dej ji jen o zářez výš, než má být normálně.

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 15:27 | Nahoru | #24
Mě taky čadí víc pravej vejfuk. Je to o to divnější, že mám 250 jednobuch... Zjevně je levej míň průchodnej. Když ten pravej ucpu, tak ale blafe i jen na levej

Nemůžeš mít blbě seštelovanej předstih? (jen tip)

Naposledy editováno 20.05.2011 15:49:52

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 16:34 | Nahoru | #25
Předstih se neseřizuje a oba válce hází jiskru zároveň, tím to nebude.

třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 20:12 | Nahoru | #26
Karbec tam je JIKOV 2928 (takovej ten hranatej) a ta jehla má jenom 3 zářezy a ten prostřední by měl být pro normoš provoz. Bohužel tohle dělala i před GO a vzpoměl jsem si že když jsem to rozebíral tak levej píst měl už náznak průpalu, měl v sobě už vypálenej důlek.. Začínám mít celkem obavu aby se ten levej opravdu nepropálil až přejdu na normální provoz. HT je 100 a clonka sání tam není, s clonkou se dávala HT 92. Tu kompresi ze zvědavosti změřím, ale myslím si že bude ok, škoda že nemůžu změřit spodní kompresi. Kdyby ji měl levej válec nízkou tak by to leccos vysvětlovalo, jediný co by pak mohlo profukovat tak levé gufero na levém středovém ložisku, ale zas kam by to pak šlo že?

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 20:21 | Nahoru | #27
Předpokládám, že gufera jsi měnil, ne?

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 20:53 | Nahoru | #28
c.j.> Jen ta vnější, kliku jsem nerozlisovával..

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:04 | Nahoru | #29
tak uvntř kliky taky žádná nejsou, jsou jen v kartrech. Ale ještě je možnost, že ti netěsní středový kruh (čelo kliky), máš plný nebo dutý?

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

20.5.2011 v 21:08 | Nahoru | #30
c.j.> Dutý, 634 tam měla labirint, 638 motor by tam měl mít gufera..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist