globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GO na velkém jednobuchu
3.5.2011 v 14:24
Ahoj,

mám KLR 600 z 85 a má najeto cca 50k km předpokládám, že za nějaký čas bude třeba udělat GO, co jsem četl tak je to u těhlech velkých jednoválců se GO dělá tak při 60-80 k km. Chtěl bych se zeptat co všechno se při takové GO dělá? Jedná se mě o to že to něbudu dávat do autorizovaného servisu, ale ke známemu, je sice šikovný, ale občas mu přijde že není potřeba něco dělat a nebo na něco zapomene a pak to zase musí celé rozdělávat. Takže co všechno by se mělo/je vhodné při této přiležitosti udělat a kolik to tak může stát...

1 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 14:31 | Nahoru | #1
Ono záleží, co bude opotřebované a jak. Jinak to není jen o motoru,ale i tlumiče,uložení kyvky atd. Když GO tak pořádně Teď máš na první stránce GO Staďáku. Takže je to vlastně úplně stejný,akorát to bude dražší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 14:35 | Nahoru | #2
Durex> myslím, že uplně stejno to nebude 2T a 4T

1 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 14:45 | Nahoru | #3
Tak KLR by mělo mít mít kliku na ložiskách, takže žádné šálky - ložiska vyměnit, pístní sada vyjde tak na 5 tyček, k tomu výbrus...potom se podívat v jakém stavu je hlava - jestli vodítka nemají už vůli, jestli nejsou podpálené nebo moc zaklepané ventily a kdyžtak je vyměnit, koupit komplet těsnící sadu na ten motor - těsnění pod hlavu, vanu, pod různá víka, gufera na ventily apod., kouknout v jakém stavu jsou/je vačky/a, klidně vyměnit rozvodový řetěz, vodítka, kouknout na převodovku v jakém je stavu - poškozené kolečka vyměnit atd. atd...no počítej s tím, že narazíš na pitting, ty jednoválce na to trpí...to jenom tak orientačně, pro zbytek koukni na mikrofiše třeba na partsdepot...a když ten motor budete těsnit, tak tam hlavně necpěte ten červený silikon, to je humus největší...mezi kartery patří hylomer...

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 15:03 | Nahoru | #4
2stroke> Díky, zkusím mu dát seznam na co všechno by se měl podívat, jinak co se týče toho rozvoďáku tak ten už budu muset vyměnit teď zatímco myslím, že GO jako takové ještě vydrží, spíš se mě jednalo zjistit co všechno to obnáší a kolik bych si tak měl připravit. Ventily budeu nechátvat ted někdy seřizovat tak to uvidím asi hned jak to vypadá. Co je to Pitting ? Proč nedávat ten červený silikon ale holymer ? BTW co to je holymer?

2 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 15:15 | Nahoru | #5
ja nechal udelat GO motoru na XT600 pri 91tis. km, protoze se zadrelo
novy pist, krouzky, vybrus, nakonec cela nova (pouzivana) hlava z bourane motorky, vsechny loziska, nekolik kolecek do prevodovky, rozvodak a vsemozne blbosti..
ted ma najeto 112 tisic a slape krasne :)

GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 15:32 | Nahoru | #6
Protože ten červený silikon vypadá fakt děsně, proto...ne že by netěsnil to ne, ale na první pohled to jde vidět a vypadá to fakt odporně, každý pozná, že se v tom motoru někdo vrtal...
Koukni sem: Partsdepot - ojniční čep je na jehlách, resp. je tam válečkové ložisko - kdyby si ho chtěl měnit, kliku budeš muset rozlisovat, potom zase slisovat a vyvážit - to v domácích podmínkách moc nehrozí, zkusil bych se domluvit třeba s Kasalickým z TKMoto, kliky na jednoválce (jawy) renovuje pořád...
Ještě k té klice - kdyby bylo ložisko na ojničním čepu ok, tak bych vyměnil aspoň ty boční, jinak koukni i na ojnici, jestli nemá vytahané ojniční oko...

Pitting - v podstatě vytrhaný materiál, koukni sem: Pitting

Těsnící sadu bych vzal od Vesrahu - třeba z ebaye.de, com - jo a ventilové gufera jsou v té Vesrahácké sadě stejná jako origo z Partsdepotu , originál fluorkaučuk (jiné nemá smysl brát, protože po čase vytvrdnou a netěsní), ventily - pokud budou jenom trochu podpálené, tak zabrousit, pokud budou už moc, a nebo budou už moc zaklepané - tak vyměnit - většinou odcházejí jako první ty výfukové...taky kouknout na sedla v jakém jsou stavu a na vodítka - pokud budou vodítka už moc vylítané, můžeš je tam sice nechat, ale ventil nebude talířem na sedlo dosedat přesně, sice si po čase najde svou polohu, ale není to ono, navíc ze zkušenosti ti musím říct, že budou i více trpět gufera na ventilech a po čase ten motor začne přes gufera zase brát olej...Samozřejmě tam jde potom o to kolik to bude stát a jestli nebude jednodušší sehnat jinou hlavu a nebo rovnou celý motor...jinak se taky říká, že staré hovno nesmrdí dokud se v něm nezačneš hrabat, ale když už budeš něco dělat, tak pořádně...

Hylomer - origo těsnící hmota, co používají Japonci v továrně, takový tmavě modrý průhledný lepivý silikon (no barva může být asi různá - klidně i tmavě zelený), nikdy nevytvrdne úplně, je spíš jako lepivá žvýkačka...no a hlavně má tu vlastnost, že by se měl v oleji postupně rozpustit - tzn. když ho dáš na kontaktní plochy moc a vytlačí se dovnitř motoru, neměl by ti ucpat kanály, no ale - i tak jsem ho při půlení jednoho motoru pod sítkem stejně našel...jo a pokud si ho seženeš, tak ho nedávej pod příruby karburátorů, bracha se s tím jednou vypekl ...v benzínu se rozpouští, motor mu sál falešný vzduch...

K té převodovce - kolečka s olámanými, poškozenými zuby, nebo s pittingem vyměň...

No je toho dost, když tak až to budeš dělat, napiš klidně PM...

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 15:36 | Nahoru | #7

yeuop píše: ja nechal udelat GO motoru na XT600 pri 91tis. km, protoze se zadrelo
novy pist, krouzky, vybrus, nakonec cela nova (pouzivana) hlava z bourane motorky, vsechny loziska, nekolik kolecek do prevodovky, rozvodak a vsemozne blbosti..
ted ma najeto 112 tisic a slape krasne :)



Mě zase na GSX odchází sací vačka - sedřený tvrdochrom na palcích 1. a 2. válce - ale zatím na to prdím, zkusím v zimě sehnat jetou vačku z ebaye ...no doufám, že nebude z té 100 koňové verze ...njn, je to stará vrána, ale na to ježdění kolem komína úplně stačí, i tak to má výkon v poměru k hmotnosti jako málokteré auto, které na cestě potkám....

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 15:40 | Nahoru | #8

firecracker píše: Durex> myslím, že uplně stejno to nebude 2T a 4T

No tak já nečekal, že se toho tak chytneš. Jasně že u 4T je toho víc než klika, ojnice, píst a válec. Mě šlo spíš o ten rozsah. Prostě to celý rozložit, vyčistit, zkouknout, vyměnit,složit a doufat, že to zase pojede

1 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 15:42 | Nahoru | #9
Já si dělal teď z jara v podstatě GO makovice na buse a paráda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 15:52 | Nahoru | #10

Durex píše: Já si dělal teď z jara v podstatě GO makovice na buse a paráda



Dělal, a nebo nechal dělat? To je trochu rozdíl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 16:10 | Nahoru | #11
yeuop> já bych se tomu zadřená právě rád vyhnul ... a na kolik Tě to vyšlo ?

1 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 17:09 | Nahoru | #12
na prvním místě neřeš kilometry, beztak nejsi první majitel. U KLR je jen pár věcí které kontrolovat a když je všechno v pořádku není důvod do toho zbytečně investovat.
- hlavně řetězy, jak rozvody tak řetěz k vyvažovacím hřídelím, hlavně tu napínací kladku.
- spotřebu oleje
- seřízení ventilů
- hladinu oleje - když jí neuhlídáš mužeš vydřít hlavu.

Pokud je všechno tohle O.K. tak bych do motoru zbytečně neinvestoval, dodržůj intervaly výměn a bude to dobrý služebník. Jinak moje předchozí KLR mělo přes 50tis.km určitě a sloužilo až na pár vyjímek pěkně, po pár letech jsem se k němu opět vrátil (jen k novějšímu).

Jinak je tu jeden šikovný uživatel co už pár KLR měl a má s nimy hodně zkušeností. Pár dobrých rad už jsem od něj dostal (uživatel ,,Anti´´)

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 18:07 | Nahoru | #13
Fenix> Díky, souhlasím. Nicméně najeto 50k km má, GO mě bude za nějaký čas čekat, tak jsem chtěl vědět co všechno se vlastně přitom dělá, přeci jen z jedné výplaty to asi nedám tak chci mít do předu představu. Řetězy a napínáky asi budou chtít vyměnit, spotřeba oleje je asi 3dcl/1000km takže to docela jde, ventili půjdou na seřízení za chvíli a olej hlídám pravidelně. Anti je super a už mě moc poradil, ale nechtěl jsem ho zbytečně otravovat když není nezbytně třeba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO na velkém jednobuchu

3.5.2011 v 19:02 | Nahoru | #14

2stroke píše: Dělal, a nebo nechal dělat? To je trochu rozdíl

Teď si mě trochu urazil. Když říkám dělal, tak myslím opravdu dělal.
[img]
[img]
[img]

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

4.5.2011 v 00:26 | Nahoru | #15
firecracker> bylo to pred rokem, ale si to nepamatuji
GO s praci asi 20 litru (mozna 22), pak jsem ale jeste koupil tu jinou hlavu za asi 5 litru.. fakt si ty cisla nepamatuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GO na velkém jednobuchu

4.5.2011 v 17:47 | Nahoru | #16
[quote=Durex]Teď si mě trochu urazil. Když říkám dělal, tak myslím opravdu dělal.
[img]
[img]
[img] tam ty smajly

No paráda, ve válcích jde vidět ještě honování ...

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

5.5.2011 v 07:46 | Nahoru | #17

2stroke píše: Nevidíš tam ty smajly

No paráda, ve válcích jde vidět ještě honování ...

V poho. Takto vypadá Busa po 50 000 km

1 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

5.5.2011 v 17:58 | Nahoru | #18
Durex - proč si vlastně tu busu opravoval?

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

5.5.2011 v 19:51 | Nahoru | #19

Fenix píše: Durex - proč si vlastně tu busu opravoval?

Zabrušovaly se ventil. sedla a potřeboval jsem vyměnit gufírka dříků ventilů

1 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

5.5.2011 v 21:29 | Nahoru | #20
jo ták, protože jinak ten motor vypadal hodně slušně

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

6.5.2011 v 08:52 | Nahoru | #21

Fenix píše: jo ták, protože jinak ten motor vypadal hodně slušně

To ani já nečekal, že to bude takhle ok - v podstatě jako nový-resp. čerstvě zajetý

1 reakcí na tento příspěvek GO na velkém jednobuchu

15.5.2011 v 08:13 | Nahoru | #22
Ti sem trochu přispěju.
Letos jsem si jednu takovou generálku pořídil.Motor má cca 80000 a začal papkat olej.
Jak to vidím já:
Převodovka je robustně stavěná,nikdy jsem s ní neměl problém,tu jsem neřešil.Spojkové lamely nechal vyměnit předchozí majitel.V podstatě veškerá ložiska v motoru jsou předimenzovaná tak,že nevykazují doteď vůli,stejně jako klika.Takže jsem si pořídil pouze výbrus a repas hlavy(nové ventily,gufera,zabroušení,srovnání a vymezení ventilových vůlí).A vyvažováky taky řešit nemusím
Na podvozku jsem taky v poho,bývalý majitel jej nechal před každou sezonou namazat takže taky bez vůlí.

GO na velkém jednobuchu

15.5.2011 v 08:45 | Nahoru | #23
Anti - kde se maže podvozek? Jsou tam maznice? Jinak v motoru mi něco začlo přidrnkávat ale slyším to jen při jízdě ve středních otáčkách. Ale na výkon to nemá vliv ani jsem nepocítil v něčem rozdíl. Napadlo me jestli se něco nemohlo uvolnit u automatického dekompresoru?

GO na velkém jednobuchu

15.5.2011 v 20:21 | Nahoru | #24
Podvozek bohužel maznice nemá.V podstatě to vždy znamená uvedenou partii rozebrat na namazat.Mažou se ložiska krku brýlí,přepákování a uložení zadní kyvky.
Dekompresor by se ti rozletěl,pokud by se ti v něm něco uvolnilo.Maximálně může vypadnout pružinka.Spíš překontroluj napnutí řetězu vyvažováků.Ale může to být cokoliv,pokud to nespecifikuješ

GO na velkém jednobuchu

16.5.2011 v 16:55 | Nahoru | #25
Anti - vyvažováky mě taky napadly, ale ty jsem kontroloval a napínal když jsem to přivezl. Ono to dělá při jízdě a zní to odněkud z podnádrže jak z motoru. Ještě jsem to blíž nezkoumal. Na volnoběh to nedělalo ( nebo při stání). řetez primární jsem kupoval ted novej. Asi mi nezbyde než sundat nádrž mrknout jestli neni něco volného pod nádrží a pak asi začnu ventilovím víkem. Vůbec nevim k čemu bych ten zvuk přirovnal. takový divný měkký drnčení

GO na velkém jednobuchu

16.5.2011 v 21:56 | Nahoru | #26
Pokud je to měkký,tak to zřejmě s motoru nepůjde,ten spíš cinká.Ale vůbec mě nenapadá co by se mohlo pod nádrží uvolnit.Možná slyšíš vačku,třeba kvůli větší vůli,nevím.Já tohle moc neřeším.Mám hlavu po GO včetně nových ventilů a stejně občas cvakají....

(reakce na) GO na velkém jednobuchu

17.5.2011 v 09:31 | Nahoru | #27

Anti píše: Ti sem trochu přispěju.
Letos jsem si jednu takovou generálku pořídil.Motor má cca 80000 a začal papkat olej.
Jak to vidím já:
Převodovka je robustně stavěná,nikdy jsem s ní neměl problém,tu jsem neřešil.Spojkové lamely nechal vyměnit předchozí majitel.V podstatě veškerá ložiska v motoru jsou předimenzovaná tak,že nevykazují doteď vůli,stejně jako klika.Takže jsem si pořídil pouze výbrus a repas hlavy(nové ventily,gufera,zabroušení,srovnání a vymezení ventilových vůlí).A vyvažováky taky řešit nemusím
Na podvozku jsem taky v poho,bývalý majitel jej nechal před každou sezonou namazat takže taky bez vůlí.



Díky za příspěvěk, docela jsi mě potěšil mě zatím bere tak 0,3 na 1000km což myslím docela jde, má najeto asi 48.000. Spojka mě občas proklouzne i ted ale nic tragického možná ej to bývalým špatným olejem možná opotřebované lamely každopádně hádám že pár tísíc km ještě vydrží. To že jsou ložiska, klika a převodovka předimenzovaná mě vysloveně těší Rozvodový řetěz a vyvažovák budu asi řešit teď(nechám je zkontrolovat a podle potřeby vyměníme) Jen mě dělá trošku starosti to mazání :-/ trochu se bojím abych to po rozložení dal zpátky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1
Spojkové plechy hladké vs vroubkova... [1, 2, 3] Kawasaki KLR 600 Firecracker 67 7.11.2022 v 14:42 VlaHa
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti


TOPlist