globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Ahoj,

chtěl bych se zeptat jeslti je nějaký funkční rozdíl mezi broubkovanými plechy vs hladkými viz foto

Hladké

vroubkované
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 20:08 | Nahoru | #1
Myslel jsem že je. Spojku jsem musel nejdřív utrhnout přes kvalt aby se rozlepila. Po výměně za vroubkované bezezmeny

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 20:22 | Nahoru | #2
wáca> Já spojku trhám na všech motorkách, co mají spojku v oleji. I na fungl Tenerce s olejem z autorizáku...už to beru jako standard. Jediná motorka, která mi spojku nelepila, bylo 20 let starý XJ600 s origo lamela a plechama. Po výměně lamel ale začala taky.

Naposledy editováno 02.11.2022 20:23:58

2 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2022 v 20:35 | Nahoru | #3
To "vroubkovaní" odstraňuje vnitřní pnutí v materiálu a plechy jsou méně háklivé na přehřátí a následné kroucení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 20:55 | Nahoru | #4
PETARDAK> Děkuji, ještě bych se zeptal jak velký smysl to má řešit? Jde mě o to že dle obrázků jsem objednal plechy s důlky a dorazili mě hladké, přemýšlím jestli jim to vrátit a připlatit si asi pětikilo za set kde jsou důlkované.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2022 v 21:14 | Nahoru | #5
Firecracker> Taky záleží na metodě stříhání, jestli jsou ty výstřižky rovné už ze střihadla, nebo jestli se musí rovnat - pak jsou s těma důlkama. Spíš se podívej, jaké mají ty plechy střižné plochy na vnitřních zubech, aby byly kolmé, hladké a bez ostřin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 21:24 | Nahoru | #6
Ariete> No vypadají takhle ...



Naposledy editováno 02.11.2022 21:25:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 21:30 | Nahoru | #7

Firecracker píše: Ariete> No vypadají takhle ...


A tohle se ti pak zakousne a otiskne do hliníkového koše. Měl bys takovou fotku i těch originálních původních?

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 21:48 | Nahoru | #8
Nechce se mě jít hledat nějaké staré plechy a fotit je, tak pro ilustraci něco z ebay:

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 21:59 | Nahoru | #9
Ariete> nemám, nejsou ještě vyndané ...

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 22:00 | Nahoru | #10
Ariete> děkuji, takže dle té fotky od tebe me vychází, že ty co jsem koupil stojí celkem za hovno a měl bych koupit nějaké lepší

Spojkové plechy hladké vs vroubkované

2.11.2022 v 22:47 | Nahoru | #11
Já když se na to podívám, tak vidím, že to bylo stříhané s příliš malou střižnou vůlí. Protože chtěl někdo ušetřit a nestříhal to přesným stříháním s nátlačnou hranou nebo s přistřihováním. Schválně jsem šel pohledat a našel jsem plech do Rotaxu. Ten pod lupou vypadá, jako by měl ty boky zubů přistřižené - kolmé a hladké.
Asi bych radši zkontroloval tloušťku a rovinnost starých plechů a použil je znova, než si zničit spojový koš (vygugleno , tohle taky , a ještě )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 06:22 | Nahoru | #12

Koudy01 píše: wáca> Já spojku trhám na všech motorkách, co mají spojku v oleji. I na fungl Tenerce s olejem z autorizáku...už to beru jako standard. Jediná motorka, která mi spojku nelepila, bylo 20 let starý XJ600 s origo lamela a plechama. Po výměně lamel ale začala taky.


To je hodně zajimavé, já a snad všichni okolo mě + lidicoke mě jezdí tak nikdio. Prostě dáme za 1 a hotovo.Krom toho jednoho bandita 600 a intrudera 1400

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 06:51 | Nahoru | #13

wáca píše: To je hodně zajimavé, já a snad všichni okolo mě + lidicoke mě jezdí tak nikdio. Prostě dáme za 1 a hotovo.Krom toho jednoho bandita 600 a intrudera 1400


Taky můžu dát za 1 a hotovo. Ale je to šlupka s cukancem. I když teď ráno dojedu do práce, odstavím motorku a odpoledne k ní dojdu a zařadím jedničku s vypnutým motorem a zmáčknutou spojkou, tak s motorkou bez většího cuknutí nepohnu. A to stojí jen asi 8 hodin.
XJ600 po výměně, Bandit 650 s původní, Tenere 700 s původní, skoro nejetej Marauder 800 s původní, co měl kamoš...vše to dělalo nebo dělá. Měl jsem na výměnu spojky XJR1300. S původní spojkou ok a s novou lepení. Asi na to mám štěstí. Vždy nastartuju, zmáčknu spojku, vrknu do plynu, ať se to rozlepí a až pak řadím.

Naposledy editováno 03.11.2022 06:56:15

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 08:06 | Nahoru | #14

PETARDAK píše: To "vroubkovaní" odstraňuje vnitřní pnutí v materiálu a plechy jsou méně háklivé na přehřátí a následné kroucení...


Ještě jeden krok dopředu, to vroubkování vznikne při rovnání plechů po stříhání. Pak platí tvůj příspěvek. V důlcích zůstane trochu oleje a ten hraje určitou roli při změně z mokrého tření na suché. Rozdíl koeficientů ocel na ocel je 0,07 na 0,7. Já vím je tam materiál obložení, většinou kovokeramika. Majitelé starších Suzuki V Strom 1000 mají určitě zkušenost s cukáním při rozjezdu na plný plyn.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 09:52 | Nahoru | #15

Koudy01 píše: Taky můžu dát za 1 a hotovo. Ale je to šlupka s cukancem. I když teď ráno dojedu do práce, odstavím motorku a odpoledne k ní dojdu a zařadím jedničku s vypnutým motorem a zmáčknutou spojkou, tak s motorkou bez většího cuknutí nepohnu. A to stojí jen asi 8 hodin.
XJ600 po výměně, Bandit 650 s původní, Tenere 700 s původní, skoro nejetej Marauder 800 s původní, co měl kamoš...vše to dělalo nebo dělá. Měl jsem na výměnu spojky XJR1300. S původní spojkou ok a s novou lepení. Asi na to mám štěstí. Vždy nastartuju, zmáčknu spojku, vrknu do plynu, ať se to rozlepí a až pak řadím.


Taky to slyším poprvé. Teda poprvé, že by se to stávalo každý den i po několika hodinách. asi olej na hovno, ne? Zkoušel si dát jiný (lepší) ? Trochu se divím, že zrovna tobě se to stává a necháváš to tak
e: mne snad nikdy a to ani po zimě. Castrol olej

Naposledy editováno 03.11.2022 09:57:57

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 09:56 | Nahoru | #16
Dle mne ty s důlky jsou pro někoho kdo hodně spojkuje bo se budou asi lépe chladit a hladké pro pohodovější jízdu. Ty hrany jak píše Ariete bych tak moc neřešil. Teda aspoň já ne

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 10:02 | Nahoru | #17

MartasUS píše: Taky to slyším poprvé. Teda poprvé, že by se to stávalo každý den i po několika hodinách. asi olej na hovno, ne? Zkoušel si dát jiný (lepší) ? Trochu se divím, že zrovna tobě se to stává a necháváš to tak
e: mne snad nikdy a to ani po zimě. Castrol olej


Motul, Repsol, Ipone - je to jedno. V Tenerce je nejspíš Yamalube, děla to od novoty a sahali na ni jen na garančkách v autorizáku.
Nechávám to tak, protože to nevidím jako závadu. A kdybych to chtěl řešit, nevím jak.

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 10:06 | Nahoru | #18
MartasUS> Delaji mi to taky vsechny motorky s mokrou spojkou, oleje ruzne of motulu 7100 pres adrenalin po belray thumper … včetně suter antihop spojky v zavodaku. Cvaknes jedničku a ozve se mensi ci vetsi rana…

Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 10:13 | Nahoru | #19
Aha. Zajímavé. Jako ránu mi to taky udělá při jedničce. No rána.... takové to lupnutí, ale dělá to po každém zařazení jedničky tak to spíše přisuzuju převodovce než spojce.
e: po každém zařazení myslím i to že člověk někdy poskakuje v koloně a vyřazuje. Rozjezd vždy v pohodě

Naposledy editováno 03.11.2022 10:15:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 10:48 | Nahoru | #20

Koudy01 píše: Vždy nastartuju, zmáčknu spojku, vrknu do plynu, ať se to rozlepí a až pak řadím.

To mi připadá jako né až tak účiný pro rozlepení lamel. Tou zmáčknutou spojkou jen odlepíš třeba jednu plochu mezi lamelou a plechem, ale nemusí se odlepit všechny. Všechny se rozlepí právě až tou zařazenou jedničkou kdy se jedna část spojkového koše zastaví, ne? Nejlepší způsob jak jí komplet odlepit je asi jak si psal před tím. Dát jedničku při chcíplém motoru a se spojkou cuknout motorkou. Nebo se mýlím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 10:50 | Nahoru | #21

MartasUS píše: To mi připadá jako né až tak účiný pro rozlepení lamel. Tou zmáčknutou spojkou jen odlepíš třeba jednu plochu mezi lamelou a plechem, ale nemusí se odlepit všechny. Všechny se rozlepí právě až tou zařazenou jedničkou kdy se jedna část spojkového koše zastaví, ne? Nejlepší způsob jak jí komplet odlepit je asi jak si psal před tím. Dát jedničku při chcíplém motoru a se spojkou cuknout motorkou. Nebo se mýlím?


Na to, aby to neudělalo při prvním zařazení na studeným motoru bombu, funguje to i to.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 11:04 | Nahoru | #22

Koudy01 píše: Na to, aby to neudělalo při prvním zařazení na studeným motoru bombu, funguje to i to.

No to cuknutí plynem se spojkou není na tuti, že se všechny lamely odlepí přeci. Třeba jo ale třeba ne. Ty slepené lamely ten koš můžou udržet. Není tam žádný odpor nebo jen minimální. To cuknutí motorkou bez motoru se spojkou a rychlostí je 100% že se odlepí všechny.

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 11:17 | Nahoru | #23
MartasUS> Pokud to se to někomu lepí fakt hodně, tak to asi stačit nemusí. Ale v mým případě to vrknutí funguje spolehlivě.

Naposledy editováno 03.11.2022 11:17:31

2 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 13:15 | Nahoru | #24
Proč je suchá spojka na Ducati tak hlučná a o suché spojce v autě ani nevím? Je to jiná technologie? Je to tím, že Ducati má více plechů a ty bouchají o sebe, zatím co auto má jen jeden velký?

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 16:20 | Nahoru | #25

Mr.Dreamer píše: Proč je suchá spojka na Ducati tak hlučná a o suché spojce v autě ani nevím? Je to jiná technologie? Je to tím, že Ducati má více plechů a ty bouchají o sebe, zatím co auto má jen jeden velký?



Kdyz mas na suche predepsany vule a origo kryt, tak to taky skoro neslysis. Jenze vetsina majitelu si tam da otevreny kryt a hlavne jezdi i s dost rozmlacenym kosem a obitejma lamelama, proste proto, protoze to neklouze. Ja mel pred vymenou mezeru mezi kosem a lamelama 2mm - servisni predepsana vule je 0,5mm - s kosem vymlacenym presne, jak to tu postoval Ariette. A spojka furt spojkovala, jak ma. Jen to mlatilo, jak prumyslovej buchar.

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 17:41 | Nahoru | #26

Mr.Dreamer píše: Proč je suchá spojka na Ducati tak hlučná a o suché spojce v autě ani nevím? Je to jiná technologie? Je to tím, že Ducati má více plechů a ty bouchají o sebe, zatím co auto má jen jeden velký?



Hlavně u 99% aut s manuálem, je spojka suchá, ale jednolamelová a lamela je unášena středem, na drážkovaném hřídeli, tam v podstatě nemá co rachotit, proti lamelám volně nasypaným v koši, ještě řádně vymačkané, jak popisuje DrDNA01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 17:56 | Nahoru | #27
Koudy01> já bych tomu hned neříkal, že mi lepí spojka,jak ty píšeš, že ti to dela několikrát denně. prostě jednička tam křoupne, je to daný převodovkou. ja to dělám tak, že při řazení za jedna hlavně za studena, se trochu odstrčim a pri pohybu primáru to tam krásně spadne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 18:02 | Nahoru | #28
Orebuch> Ale lepí. Jak píšu už výš. Když dám jedničku a zmáčknu spojku s vypnutým motorem, tak motorkou nepohnu. Musím ji odcuknout a pak s ní pohnu normálně. Schválně si to někdy zkus. Já si myslím, že to děla většině lidí. Akorát hodně z nich nevnímá tu znatelně větší bombu při prvním zařazení na studeným motoru.

Naposledy editováno 03.11.2022 18:05:01

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 19:32 | Nahoru | #29

Koudy01 píše: Orebuch> Ale lepí. Jak píšu už výš. Když dám jedničku a zmáčknu spojku s vypnutým motorem, tak motorkou nepohnu. Musím ji odcuknout a pak s ní pohnu normálně. Schválně si to někdy zkus. Já si myslím, že to děla většině lidí. Akorát hodně z nich nevnímá tu znatelně větší bombu při prvním zařazení na studeným motoru.


Jo ty myslíš tohle škubnutí, tak to je uplně normální u všech motorek snad. Ikdyž je motorka ohřátá tak se ozve větší rána při řazení z neutrálu, někdy menší, že to člověk ani neslyší a někdy větší, že to s motorkou trochu škubne, ale motka vícemeně stojí na místě aniž bys držel brzdu.
já se bavil o takovém slepení přes který ten motor chcípnul jak u bandita tak i u velkého motoru s těžkou klikou jako je VS1400. Ale i u toho VS se to cca po půl roce odstranilo a prvni řazení je už bez chcípnutí.

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 20:11 | Nahoru | #30

MartasUS píše: Dle mne ty s důlky jsou pro někoho kdo hodně spojkuje bo se budou asi lépe chladit a hladké pro pohodovější jízdu. Ty hrany jak píše Ariete bych tak moc neřešil. Teda aspoň já ne


Měl bys si nastavit ke každému svému příspěvku dodatek, že je to stejně směroplatné, jako kdyby to říkala Máňa.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti
Přepákování demontáž KLR 600 Kawasaki KLR 600 Pájmen 6 12.4.2022 v 19:43 Pájmen


TOPlist