globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor nereguluje (možná)
EDIT:

Takže jsem vyměnil kabel od baterie ke startovacímu relé, protože byl u konektorů takový trochu otřepaný, pak jsem vyměnil kabel od startovacího relé ke startéru, vyhodil jsem staré trubičkové skleněné pojistky a dal tam místo nich vodotěsná pouzdra na automobilové. Každý kabel který jsem našel a byl volně jsem omotal izolační páskou.

Výsledek je takový, že motorka jede svít a startuje jak má, najel jsem zatím 2x 14km napětí se při 4000 otáčkách a zapnutých světlech drží po pár (cca 5) minutách po startu stabilně na 14,8V při poklesu otáček na 3500 klesne na 14,7V při zapnutí vyhřívání rukojetí klesne na 14,4V, při volnoběhu a stání na místě má tendenci klesat na 11,8/12V jakmile vypnu světla vyskočí na 12,4 (což je napětí co naměřím přímo na baterce)

Ahoj
mám takový problém s napětím. Na motocyklu KLR 600 (1985) má tam AGM baterii. Protože jsem se bál aby ji motorka nepřebíjela tak jsem si nainstaloval měřík napětí. Motorka dlouho stála, ale teď jsem na ní zase začal jezdit a pro jistotu slále sleduji napětí, většinou se drží při jízdě (v cca 3500 otáčkách) otáčkách mezi 13,9 až 14,3 (při zapnutách světlech) když je vypnu vyskočí napěti i 0,1 a ž 0,2V nicméně občas zničeho nic vyskočí napětí třeba na 15,1V, 15,3V a po chvilce zase klesne na třeba 14,1V říkal jsem si že je špatný regulátor dobíjení a tak jsem ho vyměnil za jiný použitý kus v nezjištěném stavu. Ze začátku (prvních cca 30 km) to bylo vše OK a pak najednou začalo napětí opět lítat k těm 15,1 atd. chvíli po té, ale vylítlo až na 17,1V pak jsem zastavil a motorka už nešla nastartovat přepálila se větši ze dvou pojistek co tam jsou (20A) (to už se mě v minulosti stalo a bylo to kvůli tomu že se prodřela izolace na drátu a vyskratovala se o kostru) motorka naštěstí jde pákou nastartovat i s přepálenou 20A pojistkou a normálně dál jede (svítí světla atd. - na to je ASI druhá 10A pojistka která se nepřepálila) nicméně je zajímavé že krom toho, že nejde nastartovat startérem, tak taky nesvítí neutrál ani světla a obecně vypadá mrtvě nicméně - to se vše rozsvítí až po nastarttování/nakopnutí pákou. Cestou domů napětí vyskočilo opět lehce přes 17V a musel jsem to regulovat zapnutím vyhřívání rukojetí kdy se napětí kolem 3500 otáček drželo na cca 14,1V - byl ale cítít velký vliv otáček při volnoběhu napětí padalo až někdy k 6-8V (při zapnutých světlech a vyhřívání rukojetí) jakmile jsem vypnul vyhřívání rukojetí napětí vyskočilo na cca 12V na volnoběhu a pokud jsem na volnoběh vypnul i světla vyskočilo napětí opet k 17V, zrovna tak když jsem začal točit 4000 otáček tak napětí lezlo k 14,5V. Po dojetí byl regulátor dobíjení dost horký, zkusil jsem tam na chvílku hodit ten původní regulátor dobíjení a chovalo se to uplně stejně. v příloze je schema

Je tady několik věcí ke kterým bych znal rád názor někoho kdo tomu rozumí.

1. Je u starých motorek normální že napětí občas vyskočí až k těm 15V?
2. Dá se nějak proměřit regulátor dobíjení.
3. Mohlo to vyšší napětí přepálit tu 20A pojistku?
4. Mohl vadný regulátor napětí přepálit tu pojistku (teoreticky mohou být vadné oba regulátory nabíjení)
5. může to že se přepálí pojistka protože se nekde prodřela izolace na kabelu zvýšit takhle napětí? (třeba protože nějaký okruh který to reguluje není připojený kvůli přepálene pojistce)
6. Může se takto projevovat vadné magneto/alternátor?
7. samozřejmě se podívám na kabeláž a pokusím se zjistit zda se opět neprodřel nějaký kabel a kvůli tomu se to nevyzkratovalo, ale je něco co bych mohl/měl proměřit?
8. může na to mít vlivl baterie? má napětí 12,4V
9. Je tu někdo kdo by se toho případně v praze a blízkém okolí byl ochotný ujmout (pochopitelně že za peníze)

EDIT: Tak pokud by to někoho zajímalo čísnký regulátor za 500kč to asi vyřešil na volnoběhu s puštěnými světly jsem na cca 12,6V při jízdě to pak nejde přes cca 13,6V.

Takže je možné že oba dva originální regulátory jsou špatné a nebo prostě jen mají o dost větší toleranci ...



Naposledy editováno 10.08.2023 19:42:39
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor nereguluje (možná)

Skvělá odpověď, děkuji! 11.7.2023 v 19:31 | Nahoru | #1
1.Ne
2. Ano ale dle místních specialistů je to prostě moc složitý a tak nezbývá než jen měřit napětí.
3. 20A je prakticky mezi akumulátorem a zbytkem motorky (krom startéru) takže něco na motorce má buď příliš velkej odběr nebo v případě špatný regulace by mohlo dojít k tomu že naroste proud do akumulátoru přes 20A ( ovšem nemyslim si že KLR má tak silnej altík).
4. Mohl to být vadný regler pokud došlo k průrazu některý z diod a tím pádem ke zkratu přes vinutí statoru nebo tyristor v regleru.
5. Teoreticky ano pokud není ten zkrat trvale.
6. Vadný alternátor se projevuje tak že to prostě málo nebo vůbec nedobíjí. Rozhodně se vadný altíky neprojevují náhlým nárůstem napětí.
7. Izolační stav u kabeláže jde měřit ale jednak je problém se spotřebičema a vetšinou to není permanentní stav takže to bejvá problém (vyházet všechny žárovky atd.)
8. Ne pokud je baterka v pořádku (teoreticky pokud by byl třeba ruplej propojovací můstek mezi článkama co by způsoboval skokovej nárůst vnitřního odporu akumulátoru tak by to mohlo dělat něco takovýho ale to není běžná věc)
9. nevim

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 21:04 | Nahoru | #2
Třeba je tomu regulátoru jenom moc teplo v tomhle počasí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 21:30 | Nahoru | #3
Kohlstein> hele to je vtip nebo to myslíš vážně? teplota má vliv na fungování regulátoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 21:47 | Nahoru | #4
combust>

Děkuji za odpovědi.

Z toho co píšeš mě vychází, že bez ohledu na to co přepálilo pojistku je špatný regulátor dobíjení (respektive oba dva)?

Ještě co se týče té baterky tak vnitřní odpor (měřeno mezi jedním polém na druhým) je 55 mili ohmu

Naposledy editováno 12.07.2023 00:44:36

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 21:54 | Nahoru | #5
Firecracker>
I nový regulátor bývá občas špatný a nebo vydrží jen 14 dní a pod.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 22:19 | Nahoru | #6

Firecracker píše: Kohlstein> hele to je vtip nebo to myslíš vážně? teplota má vliv na fungování regulátoru?


A ty? Pochopil jsem, že to začne blbnout až za nějakou dobu, ne hned po startu. Stačí baterka s nižším napětím a regulátor dostane po startu takovou čočku, jak do ní pere ty kiloampéry, že už se z toho nevzpamatuje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 22:46 | Nahoru | #7
Kohlstein> já se ptal zcela vážně, nevím jaký má vliv teplota na fungování regulátoru jako když se zahřeje tak přestává fungovat? Když jsem ho sundával byl horký, nedal se dlouho udržet v ruce, ale nespálil jsem se o něj.

Jo děje se to až chvíli postartu, až se to všechno zahřeje třeba za 20 minut, na druhou stranu teď s tou spálenou pojistkou hned i ten druhý regulátor nefungoval (který byl studený) respektive to napětí stejně bylo vysoké ...

Chtěl jsem napsat že jsem jezdil i s horší baterkou a tyhle prpoblémy to nedělalo, na druhou stranu jsem taky v té době neměl ukazatel napětí ...

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

Skvělá odpověď, děkuji! 11.7.2023 v 23:06 | Nahoru | #8

Firecracker píše: Kohlstein> já se ptal zcela vážně, nevím jaký má vliv teplota na fungování regulátoru jako když se zahřeje tak přestává fungovat? Když jsem ho sundával byl horký, nedal se dlouho udržet v ruce, ale nespálil jsem se o něj.

Jo děje se to až chvíli postartu, až se to všechno zahřeje třeba za 20 minut, na druhou stranu teď s tou spálenou pojistkou hned i ten druhý regulátor nefungoval (který byl studený) respektive to napětí stejně bylo vysoké ...

Chtěl jsem napsat že jsem jezdil i s horší baterkou a tyhle prpoblémy to nedělalo, na druhou stranu jsem taky v té době neměl ukazatel napětí ...



Jako teplotně závislá závada to být může. To se vezme chladící sprej a fén a měří se jak to reaguje na změnu teploty.
Sranda u zkratový regulace je ovšem v tom že při vybitý baterce je regulátor zatíženej míň než při nabitý protože zkratovej proud během regulace je větší než když je alternátor natolik zatížen že nedochází k zásahu regulace.
To taky může být ten problém. Po startu není baterka úplně nabitá a to může trvat těch 20 minut než se dobije a dojde k náběhu napětí na 14,5V kdy by měla zasahovat regulace.
Ad spálená pojistka - pokud je kaput ta 20A tak akumulátor je odpojenej od zbytku. To co v ten moment živí všechny spotřebiče je alternátor a protože je zapalování AC CDI tak to pjede i když na 12V rozvodu nebude žádný napětí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 23:12 | Nahoru | #9
Firecracker> Co jsem zrovna vygooglil, tak pro diody je limit kolem 250°C, pro tyristory 150°C. Uvnitř toho pouzdra je samozřejmě tepleji, než na povrchu regulátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

11.7.2023 v 23:46 | Nahoru | #10

Kohlstein píše: Firecracker> Co jsem zrovna vygooglil, tak pro diody je limit kolem 250°C, pro tyristory 150°C. Uvnitř toho pouzdra je samozřejmě tepleji, než na povrchu regulátoru.


250°C snesou možná tak nějaký extra SiC diody. To v nějakým regleru do motorky nenajdeš (se na to ani nehoděj).
150°C je obecně pro křemíkový polovodiče konečná. Většina rozumně pracuje do 125°C protože to není čistej křemík ale je to dotovaný různejma příměsema aby to mělo nějaký vlastnosti. Zpravidla se to konstruuje tak aby teplota toho chladiče (kterej je zároveň pouzdro pro celej obvod) nešla přes 85 nebo 105°C aby se zaručila funkce dalších součástek který jsou v tom regleru.

Naposledy editováno 11.07.2023 23:47:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 00:50 | Nahoru | #11
combust> v tom případě bych řekl, že se nějak extrémě nezahřívá, byl dost teplý na to abych ho dlouho držel v ruce, ale pár vteřin to nebyl problém odhadem mohl mít tak 50° cca 3 minuty po dojetí, na druhou stranu mě přišlo, že napětí jsem reguloval otáčkama a zapnutými světlem a vyhříváním rukojetí ...

Tak jako tak mám objednaný ještě další(třetí) regulátor, tak uvidím jak se to po jeho zapojení bude chovat ....

Naposledy editováno 12.07.2023 00:51:48

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor nereguluje (možná)

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2023 v 08:10 | Nahoru | #12
Mám v krabici pár KO regulátorů, které se chovají tak, že studené fungují, ale zahřáté dávají 15 až 20 V. Takže závislost regulace na teplotě je jasná.

Přesně opačně se mi teď chová dobíjení od doby, kdy jsem namontoval Marešův mosfet regulátor. Prvních tak 15 minut dobíjí kolem 12,8 až 13,2 V. Potom najednou vyleze na klasických cca 14,5 V. A ty drží až do další delší odstávky. Takže pokaždé tak trochu hypnotizuji voltmetr, aby už konečně začal ukazovat víc

Regulátor nereguluje (možná)

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2023 v 08:25 | Nahoru | #13
Jinak zmíním, že základ je mít v pořádku konektory, spoje, žádné přechodové odpory.

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 08:31 | Nahoru | #14

vilemx píše: Mám v krabici pár KO regulátorů, které se chovají tak, že studené fungují, ale zahřáté dávají 15 až 20 V. Takže závislost regulace na teplotě je jasná.

Přesně opačně se mi teď chová dobíjení od doby, kdy jsem namontoval Marešův mosfet regulátor. Prvních tak 15 minut dobíjí kolem 12,8 až 13,2 V. Potom najednou vyleze na klasických cca 14,5 V. A ty drží až do další delší odstávky. Takže pokaždé tak trochu hypnotizuji voltmetr, aby už konečně začal ukazovat víc



To je buď ten stav kdy to nejdřív asi limituje baterka co na dobíjení požere ten výkon (to se dá ověřit osciloskopem jestli to vůbec v tom momentě reguluje) nebo je to o ne zcela precizně kompenzovaný teplotní závislosti některý z komponent (Ugsth u mosfetů klesá s teplotou a stejně tak přechodový napětí dalších polovodičů atd.).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2023 v 08:48 | Nahoru | #15

Firecracker píše: combust> v tom případě bych řekl, že se nějak extrémě nezahřívá, byl dost teplý na to abych ho dlouho držel v ruce, ale pár vteřin to nebyl problém odhadem mohl mít tak 50° cca 3 minuty po dojetí, na druhou stranu mě přišlo, že napětí jsem reguloval otáčkama a zapnutými světlem a vyhříváním rukojetí ...

Tak jako tak mám objednaný ještě další(třetí) regulátor, tak uvidím jak se to po jeho zapojení bude chovat ....



Jenže je divný že odešla ta pojistka. Ten stator u KLR nedá víc než asi 15A při 12V takže s velkou pravděpodobností pojistku přetížil odběr z akumulátoru. Tzn buď vadnej regulátor nebo nějakej částečnej/úplnej zkrat v instalaci nebo na nějakým spotřebiči.
Zkusil bych nejdřív jen elektriku na motorce s vypnutým motorem a odpojeným regulátorem. Plně nabitej akumulátor, nový pojistka a zkusit jestli tam opravdu někde není šlus (postupně pozapínat všechno, zahejbat svazkama vodičů atd.).
Pak teprve dát novej regulátor a zkoušet dál.

E: ještě mě napadla jedna věc - už by to mělo mít regler kterej si na regulaci bere napětí až za spínačkou. Tam pak záleží kde je to napojený a jaký jsou tam případně přechoďáky (konektory, spínačka atd.). To by taky mohlo způsobovat to courání napětí (viz. Pedl č.13)

Naposledy editováno 12.07.2023 09:02:13

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 09:07 | Nahoru | #16
Žiarovku vo svetlomete nemáš náhodou tú nehomologovanú +100W ? Tie zvyknú roztaviť päticu a potom v konektoroch vzniká vysoký precho. prúd.

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 09:10 | Nahoru | #17
combust> jo to přepálení pojistky může být opravdu nějakým zkratem v kabeláži jak už jsem mě konec konců jednou stalo, mám zrovna rozhozené a kontroluju jednotlivé kabely které nejsou pořádně zaizolované, do toho jsem si blbec škrtnul o kostru kabelem který je napojený na kabel od baterie do relé startéru(a taky vedl přímo k té přepálené pojistce) a skoro to chytlo, na něm už nezjistím, jak vypadal před tím, nicméně to napojení mě tam přide že už mělo to nejlepší za sebou tak jako tak a budu teda ty kabely dělat nové.

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 09:12 | Nahoru | #18
jdu900fire_blejt> sice jsem o ní uvažoval abych snížil to napětí když to vyskakovalo jen k těm 15,1V, ale nakonec jsem ji tam nedal, měl jsem tam ledku s větráčkem a teď jsem tam před stk vrtáil normální H4 60W a patice je/byla bez poškození

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 10:06 | Nahoru | #19
Altik má tuším nějakých cca 250w,dá se přeměřit obyčejným multimetrem. Na kontrolu regulátoru sepsal kdysi jeden zdejší uživatel hezký návod. Mám to vytisknuté a občas to používám.
Loni jsem servisoval svou bývalou klr a napětí na čínské USB zásuvce ukazovalo k 15 ti voltům, problém s tím není.
Koukni jak máš pořešený obvod ventilátoru chladiče. Měla by tam být samostatná pojistka. Druhá 10A pojistka by měla být na světla, takže pokud neshořela tak to světlo není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 11:24 | Nahoru | #20

Anti píše: Altik má tuším nějakých cca 250w,dá se přeměřit obyčejným multimetrem. Na kontrolu regulátoru sepsal kdysi jeden zdejší uživatel hezký návod. Mám to vytisknuté a občas to používám.
Loni jsem servisoval svou bývalou klr a napětí na čínské USB zásuvce ukazovalo k 15 ti voltům, problém s tím není.
Koukni jak máš pořešený obvod ventilátoru chladiče. Měla by tam být samostatná pojistka. Druhá 10A pojistka by měla být na světla, takže pokud neshořela tak to světlo není.



Děkuji, jo ten návod jsem viděl ...nemám aktuálně komponenty pro proměření, byť to určitě není nemožné.

čínská USB zásuvka ukazuje to samé co slušný voltmetr.

Pokud je na KLR 15V normální tak to pravděpodobně znamená, že regulátor dobíjení je/byl v pořádku, protože dřív než přehořela pojistka tak ukazovalo max 15.1V .. no uvidím až dorazí ten zcela nový regulátor.

Druhá 10A neshořela a světla svítí, na tu pojistku na ventilátor sem nenašel, myslím, si že tam není

první fotka je ventilátor a jeho kabeláž na druhé je pak kam to vede (pod rám a pak hned do hlavního svazku.

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 12:28 | Nahoru | #21

Firecracker píše: Děkuji, jo ten návod jsem viděl ...nemám aktuálně komponenty pro proměření, byť to určitě není nemožné.

čínská USB zásuvka ukazuje to samé co slušný voltmetr.

Pokud je na KLR 15V normální tak to pravděpodobně znamená, že regulátor dobíjení je/byl v pořádku, protože dřív než přehořela pojistka tak ukazovalo max 15.1V .. no uvidím až dorazí ten zcela nový regulátor.

Druhá 10A neshořela a světla svítí, na tu pojistku na ventilátor sem nenašel, myslím, si že tam není



Pojistka na ventilátor je mezi relé co spíná ventilátor a akumulátorem (viz. to schéma výše).
Žádnejch 15V tam nemá být, to by skončilo přebíjením baterie a vyvařováním elektrolytu. Ta AGM co tam máš by to asi moc nedávala.

Naposledy editováno 12.07.2023 12:29:09

2 reakcí na tento příspěvek Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 12:32 | Nahoru | #22
otazka je, jak moc presne meri ten 'nainstalovany merik napeti'. Ja mam v budikach dva (Daytona rychlomer a otackomer - v kazdem je volmetr) a kazdy ukazuje jinak cca o pul voltu a oba ukazuji blbe .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 12:43 | Nahoru | #23
Medved> Přesně tak. V el. svazku motorky se dějí takové věci, že to fůra voltmetrů není schopna správně změřit. Takže +- Volt je ještě v normě :)

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 12:56 | Nahoru | #24
vilemx> kdyz mi na Bigu odesla baterka evidentne prepetim (byla skoro kulata), tak jsem jezdil s Metexem prilepenym americkou paskou k nadrzi a pripojenym primo na kontakty baterky. Po dukladnem zahrati regulatoru mi to dobijelo cca 18V .

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 13:35 | Nahoru | #25
Ta pojistka ventilátoru je ve svazku pod nádrží u toho relátka .Silný bílý drát. Je možné, že pojistku ventilátoru někdo nahradil "drátem". Pak ti sepne teplotní snímač a pokud je někde problém, vyrazí to tu 20A hlavní.
Každopádně přepětí jde na vrub regleru, případně jeho špatnýmu uzemnění země nebo vadný referenci. Ten regler má přivedeno spínané napětí, pokud je tam pokles kvůli přechoďáku, může přebíjet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 14:21 | Nahoru | #26

Medved píše: otazka je, jak moc presne meri ten 'nainstalovany merik napeti'. Ja mam v budikach dva (Daytona rychlomer a otackomer - v kazdem je volmetr) a kazdy ukazuje jinak cca o pul voltu a oba ukazuji blbe .



No řekl bych že bohužel dost přesně, když jsem měřil napěti na přívodech té krabičky na řidítkách (voltmetru) svým voltmetrem UNITY true rms tak rozdíl nebyl žádný a nebo až v druhém desetiném místě.

(reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 14:32 | Nahoru | #27

Anti píše: Ta pojistka ventilátoru je ve svazku pod nádrží u toho relátka .Silný bílý drát. Je možné, že pojistku ventilátoru někdo nahradil "drátem". Pak ti sepne teplotní snímač a pokud je někde problém, vyrazí to tu 20A hlavní.
Každopádně přepětí jde na vrub regleru, případně jeho špatnýmu uzemnění země nebo vadný referenci. Ten regler má přivedeno spínané napětí, pokud je tam pokles kvůli přechoďáku, může přebíjet.



Předpokládám, že zem regleru je řešena tím, jak je přišroubován k rámu, ten šroub kterým to původně drželo bylo dost zarezlý, musel jsem ho odvrtat, teď do mám chycené nerezovým šroubem a prostříknul jsem to WDčkem tam by snad žádný velký odpor už být neměl.

Ještě jsem se teď díval do schématu (je trochu kvalitnější než to co se zobrazuje na motorkářích) a zdá se, že ta pojistka mezi relé větráku a hlavním kabelovým svazkem nebyla u starších modelů, že byla u modelů 1990+ 650, takže myslím, že u mě vůbec být nemusí

Nicméně myslím, že to jestli pálí 20A pojistku větrák se dá vyzkoušet tak že připojím drát co vede do čidla teploty v chladiči(čidlo větráku) na zem - to by mělo sepnout větrák a pokud to přeálí 20A pojistku tak je problém ve větráku, ale jinak by to mělo být OK ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 14:36 | Nahoru | #28
Firecracker> pokud myslis neco takoveho, tak to bude zhruba ve stejne tride presnosti jako to, co sis pridelal na motorku. A pokud teda uz chces zkoumat dobijeni, meril bych napeti primo na svorkach baterky nebo regulatoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 14:40 | Nahoru | #29

Firecracker píše: No řekl bych že bohužel dost přesně, když jsem měřil napěti na přívodech té krabičky na řidítkách (voltmetru) svým voltmetrem UNITY true rms tak rozdíl nebyl žádný a nebo až v druhém desetiném místě.



Unity true rms -
U tepavýho ss proudu s neharmonickým průběhem je "true rms" trochu ošemetná záležitost a konkrétně v tomhle případu k prdu. Tady je důležitý aby napětí nelezlo přes 14,6V (max. hodnota, se zaplavenou baterkou by se dalo možná připustit krátkodobě těch 15V ale ne s AGM).

Smiř se s tím že to jsou orientační měřidla a bez osciloskopu se nedá prokazatelně říct co tam lítá .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor nereguluje (možná)

12.7.2023 v 15:01 | Nahoru | #30

Medved píše: Firecracker> pokud myslis neco takoveho, tak to bude zhruba ve stejne tride presnosti jako to, co sis pridelal na motorku. A pokud teda uz chces zkoumat dobijeni, meril bych napeti primo na svorkach baterky nebo regulatoru.



Spíš něco takového UNI-T UT61E+ podle testů vycházel velmi dobře.

To měření na baterce bylo docela zajímavé tam bylo uplně jiné napětí než na svorkách toho řidítkového multimetru, ale to bylo pravděpodobně tím, že byla spálená ta 20A pojistka
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1
Spojkové plechy hladké vs vroubkova... [1, 2, 3] Kawasaki KLR 600 Firecracker 67 7.11.2022 v 14:42 VlaHa
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti
Přepákování demontáž KLR 600 Kawasaki KLR 600 Pájmen 6 12.4.2022 v 19:43 Pájmen


TOPlist