paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

10.7.2011 v 01:09 | Nahoru | #1
Ke kapotě :
Originál je jistě propracovaný a fajn, ale můj vkus míří jiným směrem, polokapota s tím hranatým světlem není ono. bezkapota s kulatým světlem je mi bližší ale s moc prázdnými místy,
třinda má být cestovní motorka, bezkapota naháč,a směrem k naháči bych ji chtěl upravovat, vzhledem k "malému" motoru, bych rád vyplnil tu prázdnotu aspoň malou kapotáží, z nádrže pod úroveň hlav válců, a nezasahující do světla, možná něco jak má tramp akorád trochu protáhnout dolů k rámu, a pak klidně obloukem zpátky ke krku a nádrži.
Zadek kapot protáhnout do špice a pod něj dát šikmé zadní svělo, a mezikus kapotu aby zakrývala víc airbox tzn.: kde končí sériová kapota protáhnout do rovna až před hranici karbecu a pak se vracející elipsou k nádrži. Nic kašlete na to, já sám bych z tohohle nic nepochopil... sou to mé fantazmagorie... na které stejně teď nemám finance, tak tam prdnu zatím kulaté světlo a bude... Pokusím se to nakreslit to bude lepší.... Stejně bych si to musel asi nechat vyrobit na zakázku...Ale rozhodl, jsem se, že když tohle budu dělat tak chci zkombinovat polokapotu s kulatým světlem, kompromis..

K záběhu:

Co to je "válce strašně hřejou"


No hřejou tak že, po dnešní projíždce (11 hodin, je tam vedro jak v ***, a to sem jel max 60..) cca 15 km, sem se díval jak z válců teplo víří vzduch... dával sem si bacha abych to nezadřel, takže moje jawka by asi 500 km nevydržela... Ale ten vnitřek motoru.. neviděl sem a asi bych kulil oči kdybych viděl.. úspěšnost připisuju oleji, protože kdybych tam nalil nějakou prndovinu typu m2t tak už sem asi zadřel.. Nevím je ta hřejivost normální? Takže když to hřeje tak, že bych na tom ohřál polívku, nebo v horším usmažil vajíčka, tak ještě můžu jezdit? ... Zítra zkusím půjčit digitální teploměr, a budu měřit teploty, pak je sem prcnu, protože možná kecám a mám zcestné názory...Bude to lepší a přesnejší, je to moje první jawa, tak mám strach a možná plácám nesmysly.

Padla tady zmínka "tzn. trochu vychodit a vyhladit hrany", to je důležitej moment a po výbrusu je nutné ručně srazit hrany na kanálech, stačí vhodnej šábr, smirek. Za desem minut opracuješ to, co by se nejistě opracovávalo a dlouho.
Jinak podle mně válec s dobrou vůli a vyhonovaný minerál nepotřebuje... ale pokud je výbrus dělanej na soustruhu nožem... pak dejme tomu.



Jo, já když , montoval válce tak sem se nestačil divit, jaké jsou obrovské přesahy ve všech kanálech.. to sem si říkal, jak Jawa tohle mohla někdy nechat prodávat.. vím, že to není závoďák, ale... nehledě na to, že v sacích kanálech jsou ještě zbytky strusky, zřejmě po odlívání válců.. no jak už sem říkal hnus velebnosti. Chystám se na to ale až na podzim, protože už sem ten bordel smontoval.. Chci to všechno vybrousit jako zrcadlo..

Jinak k oleji: Vyjedu tuhle nádrž, kde mám ten repsol , mám tam ještě asi 6 litrů, najeto mám 100 km. Tak dotankuju, a hodím tam teda ten minerál, pak se vrátím k repsolu? Nebo po celou dobu zajíždění na ten minerál? ...

Edit:

Ostatní:

Když tlačím, rozjíždím, nebo zastavuji tak slyším šustění. Dnes jsme zjistili, že zdroj šustění je v tom gumovém krytu řetězu u sekundárního kolečka se vydírá o řetěz jeho plastový kryt..(Je celý rozviklaný, nechce se do sebe zaklapnout asi je prasklý, mám sto chutí ten gumový kryt sundat, a jezdit bez něj, ale vím, že je tam z dobrého důvodu..Nehledě na to že ta guma je měkká jaxfiňa, holt asi dolácí na stáří...
Tak budu muset sehnat nové sekundární kolečko a rozeta má kurňa špičaté zuby.. Takže budu muset taky sehnat novou.
Je tam ještě jeden problém, Při šustění to jako klepe, vychází to odněkud ze sekundáru nebo nedej bože z převodovky, Při sundaném zadním kole, gumovém krytu, to nešustilo, a při zařazení a točení start pákou, ani neklepalo, ale jakmile sem to smontoval
rozlatčil sedl na to, odrážel se nohama, tak vše znovu, to klepání bych mohl nahrát, zítra to zkusím, může to být starý řetěz ( Při prověšení ale ještě není těsně před smrtí, ale taky už má dost najeto. Může být zdroj klepání souhra těchto všech věcí?, dost se bojím o převodovku..
Nevím zda to klepání nazývám právem klepání, je to spíš takový zvuk jak kdyby se protáčel řetěz nebo tak něco, jenže to je taky nesprávná formulace, zítra to nahraju, špatně se vyjadřuju...
Ale když sem měl více povolený řetěz tak to klepalo méně, když více utažený řetěz tak to klepalo více.. Takže to snad bude mít spojitost s těmi věcmi výše uvedenými a ne převodovkou.

A aby toho nebylo málo, tak se dneska zřejmě začala ozývat převodovka, když sem chtěl po 8 hodinách nastartovat, našlápl tak když sem došplápl úplně dolů ta se ozývalo železné řachtění. Při asi pátém nakopnutí, se ozvalo kovové "bum, cink, prásk" a startovačka se tím rázem vrátila do řadící polohy, Dostal sem v tu chvíli šok, co se děje, "průser".
Na chvíli sem zkaměněl, pak sem zkusil nastartovat, ozvalo se to řachtění a chytlo to. (se sytičem, a okamžitě do otáček, asi sem nechal dlouho puštění benzín, ale nepřeplavil sem to, jinak si to vysvětlil neumím)
nechal sem to zahřát, a odjel, Převody šli docela "docela" dobře, ale jsou docela hlasité.
Když jsme seřizoval spojku, tak v té tyčce, co vyčuhuje ze sekundáru na dotýká se kuličky na (krytu spojky) ? tak to bylo docela "bahnité, tzn.: že ten olej v převodovce bude asi hodně starý... Možná medomý, zítra až se vyspím, tak na to vletím, vypustím tu břečku co tam je, proláchnu a naliju nový olej, snad to bude lepší, protože kdyby odešla převodovka, tak můžu nechat klidně udělat generálku...

Jak to tak vypadá se vším, tak borec si asi ani na běžné údržbě nepotrpěl...

Naposledy editováno 10.07.2011 01:52:40

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

10.7.2011 v 07:46 | Nahoru | #2

laďa prášil píše: ..
Jinak podle mně válec s dobrou vůli a vyhonovaný minerál nepotřebuje... ale pokud je výbrus dělanej na soustruhu nožem... pak dejme tomu.



Je pravda, že já měl výbrus vždy právě tak na soustruhu..

xBaryk píše:
No hřejou tak že, po dnešní projíždce (11 hodin, je tam vedro jak v ***, a to sem jel max 60..) cca 15 km, sem se díval jak z válců teplo víří vzduch...



No to je u vzduchem chlazeného motoru snad normální, ne? Teplota tam bude běžně 150-170st.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist