mám možnost výhodně koupit Intrudera 1400, ale 7 let stál (žádná pohádka, je to od známého).
O tý mašině jsem si lecos přečetl, má otázka spíše směřuje k "povinnostem" které jsou nutností před řádným uživáním.
S olejem, baterkou a gumama počítám, brzdy uvidím dle stavu, ještě něco? Kontrola kardanu? Seřízení karburátorů?
Díky za odpovědi.
Naposledy editováno 06.02.2011 22:59:31
Možná máš pravdu, ale kdyby to byla tvoje motorka, tvoje peníze - ty bys to tedy ani neprotočil na prázdno ? Fakt bys riskoval zatuhlou, nebo prasklou pružinu v makovici a jiný možný věci co by se mohli při tvém (jednoznačně hrdinském) startování po 7 letech stát ?
S protočením no možná bych to protočil ale to je asi tak vše, spíš bych to protočil bez svíček starterem, nehledě na to že dokud by ta motorka nevrčela tak bych jí nekoupil.
Ale fakt nemá cenu se s tim mazlit jako s ženskou, zrovna introš je tak jednoduchej a bytelnej motor že to by muselo bejt aby nefungoval. Ten motor v pohodě nalítá 200000 nevim proč by neměl zvládnout jeden start po 7 letech
Třeba známé zabarvení výfukových chromových kolen a vejfuků, to není nic jiného než jiný kov který se díky teplu dostal přes chrom na povrch, stačí použít vhodnou chemikálii a vejfuk je stříbrnej jak nikdy
stejné je to tady v motoru vlivem vlhkosti se oxidy dostanou z oceli sem na povrch válce a pokryjou ho a tím ho uchrání při pohybu pístu je tahle vrstva setřená a nec se neděje
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
t_freedom píše: Ale hovno...WDčko je jedna možnost, ale řídkej olej druhá. Motor po 5-7 letech stání nebude mít moc oleje nad kroužkama...tak proč bych mu jako neměl pomoc před prvním protočením ? Jestli nějakej "lišejník" na stěně válce bude - určitě s olejem udělá míň škody než bez něj, ne?
Chuan> ale to srovnáváš nový, přesně vyrobený díly s novým olejem ...a jetej motor s "možnou" korozí na válcích a zatuhlýma olejovýma kanálkama plnýma oleje a navázaný vody ... to bych opravdu nesrovnával (moc si tam asi v AZNP MB pozor nedával )
ach jo. Tak po lopate:
- motor VS1400 je SACS (vzduchem a olejem chlazeny) motor. Vule ma - kulantne receno - trosku vetsi nez bezny vodou chlazeny motor. Olejovych kanalku v tom motoru moc nenajdes - misto nich tam jsou trysky a tlak v soustave je 'malinko' vyssi nez tlak bezne mazaci soustavy ktera maze pouze rozvodem oleje do kanalku - tohle maze rozstrikem oleje. Z tohoto prosteho duvodu bys s tim motorem musel tocit ale kurva rychle, abys dostal olej vsude tam, kam se ma dostat - cca volnobeznymi otackami .
- VS1400 je az nechutne haklivy na cokoliv, co neudela svickam dobre - uz jenom vypnuti studeneho motoru se zapnutym syticem celkem spolehlive posle svicky do vecnych lovist. Natoz pokud mu nablijes nad pisty WDcko, olej, ridkej olej, jeste ridsi olej, hovezi bujon nebo cokoli jineho. Vysledkem budou svicky v hajzlu.
- I kdybys tam narval cokoli - stejne "osetris" maximalne polovicku tech "orezlych ploch" (to co je nad pistem) - navic si neumim predstavit, jak bys tam to WDcko aplikoval tak, aby se dostalo na veskery povrch nad pistem.
Ja nejsem teoretik, ktery VS1400 nikdy nevidel - jedna mi stoji v garazi, tak ver, ze vim o cem pisu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
Ale teď vážně - stav tacho je tady u nás to poslední, na co by měl člověk koukat. Když koukám na inzeráty, skoro bych řekl, že téměř u každého prodávajícího bych někde v garáři našel ješte "doutnající vrtačku"...
Ten Introš vypadá takhle z dálky na fotce pěkně (konec konců kterej Introš nevypadá dobře, že jo..), asi bych se více méňe přidal tady ke všemu, co napsal Medved.
Hodíš do placu, kolik to je ta zajímavá cena?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
Mám rád diskusi kdy jeden záměrně"jako" nevidí co píše druhej a pak ho sejme. Kolik je ten "malinko" vyšší tlak na mazání, tedy ?
Chuan> v desetiNÁCH? kolik těch desetin prosímtě normálně necháváš při lícování těhlech dvou částí - rád se přiučím ? A kolik necháváš na lágrech --- schválně ?
Naposledy editováno 08.02.2011 15:46:34
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
Krouta píše: JohnnyBee> Rok výroby 1995, 7 let stála, číli dejme tomu 8 sezón jezdila. Stav tacho 5273:8= 659 km za sezónu. Čéče, to vypadá, že na tom jezdil starší pán pouze jednou za měsíc k doktorovi do střediskové obce na kontrolu a zpět.
Ale teď vážně - stav tacho je tady u nás to poslední, na co by měl člověk koukat. Když koukám na inzeráty, skoro bych řekl, že téměř u každého prodávajícího bych někde v garáři našel ješte "doutnající vrtačku"...
Ten Introš vypadá takhle z dálky na fotce pěkně (konec konců kterej Introš nevypadá dobře, že jo..), asi bych se více méňe přidal tady ke všemu, co napsal Medved.
Hodíš do placu, kolik to je ta zajímavá cena?
Hele ja už taky nejsem blbej a na pohádky nevěřím, ale tady jde o skutečnost. Moto bylo koupeno jako náplast na nevydařené manželství, ale záhy přišla nová známost a tak toho ta motorka moc nenajezdila (posledních 7 let nic).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
JohnnyBee píše: Hele ja už taky nejsem blbej a na pohádky nevěřím, ale tady jde o skutečnost. Moto bylo koupeno jako náplast na nevydařené manželství, ale záhy přišla nová známost a tak toho ta motorka moc nenajezdila (posledních 7 let nic).
tak tyhle story mě fakt dojímaj...co to může bejt za člověka, kterej si koupí mašinu jako náplast, že jako tedy bude jezdit...ale když najde jinou ženskou, tak už zase nic ...máš zajímavý kámoše ...je to jako by si jí koupil, že se mu hodila barvou k portmonce ...holt asi srdcař
Naposledy editováno 08.02.2011 15:49:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
JohnnyBee píše: Hele ja už taky nejsem blbej a na pohádky nevěřím, ale tady jde o skutečnost. Moto bylo koupeno jako náplast na nevydařené manželství, ale záhy přišla nová známost a tak toho ta motorka moc nenajezdila (posledních 7 let nic).
hm - mrdat misto jezdeni na Intruderu, tomu nerozumim ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
t_freedom píše: Medved> hele teoretik asi nejsi, ale kde si přečetl, že jsem chtěl s WDčkem nebo bujonem startovat.
Mám rád diskusi kdy jeden záměrně"jako" nevidí co píše druhej a pak ho sejme. Kolik je ten "malinko" vyšší tlak na mazání, tedy ?
Chuan> v desetiNÁCH? kolik těch desetin prosímtě normálně necháváš při lícování těhlech dvou částí - rád se přiučím ? A kolik necháváš na lágrech --- schválně ?
a jak bys asi to WDcko chtel z tech sten valce dostat pryc, pred tim nez ho nastartujes?
... hele - tohle nema cenu, ja zustanu u toho, ze lit cokoli do spalovaciho prostoru je zbytecne - navic prasarna, ty zustanes u toho, ze to pomuze a neublizi.
Howgh.
1 reakcí na tento příspěvek Oživení Intrudra po 7mi letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
Krouta píše: JohnnyBee> Rok výroby 1995, 7 let stála, číli dejme tomu 8 sezón jezdila. Stav tacho 5273:8= 659 km za sezónu. Čéče, to vypadá, že na tom jezdil starší pán pouze jednou za měsíc k doktorovi do střediskové obce na kontrolu a zpět.
Ale teď vážně - stav tacho je tady u nás to poslední, na co by měl člověk koukat. Když koukám na inzeráty, skoro bych řekl, že téměř u každého prodávajícího bych někde v garáři našel ješte "doutnající vrtačku"...
Ten Introš vypadá takhle z dálky na fotce pěkně (konec konců kterej Introš nevypadá dobře, že jo..), asi bych se více méňe přidal tady ke všemu, co napsal Medved.
Hodíš do placu, kolik to je ta zajímavá cena?
t_freedom píše: No určo bych nejdřív vyčistil palivovou soustavu. Pak bych se snažil mechanicky otočit opatrně motorem - přes převodku, nebo kardan ?(Pokud opět OK) Vyměnil všchno od oleje(naplnit filtr při výměně!), a snažil se tím kroutit trochu dýl a rychleji(dostat do toho olej), zalil bych olejem vačky, vahadla(nevím jestli má 14tka OHV?)prostě vršek a pak zkusit. Gumy, těsnění, simeringy nestárnou jinak než za provozu(možná dokonce míň protože nejsou furt ve styku s olejem(ale můžou bejt místně otlačený - což je někdy problém) a koroze v motoru - tý bych se moc nebál - jestli s tím bez velkýho odporu otočíš ráčnou - pak je skoro vyhránou - všude hodně oleje a pak to zkusit navrtět.
Možná by nebylo od věci cáknout přes svíčku kolem pístu WD40 nebo řídkou hydrauliku po obdvodu válce a počkat - před tím mechanickým otáčením(proboha ne před nastartováním)
Jinak nápad t_freedoma zní ještě taky rozumně. Evidentně člověk, co už někdy viděl něco podobného jako já. Stejně bych to ale asi po koupi otevřel - ať máš jistotu... Ale je to jen můj názor...
Jinak poprosil bych taky o to, aby jste mi nevkládali do huby co jsem nenapsal. Dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
Pro zajímavost, kdyby mě tu někdo fakt dotočil svými dementními komentáři, ten motor mám stále v garáži. Udělat fotku té stěny není takový problém. Motor stál v garáži, co není absolutně suchá - není součástí baráku, ale není vyloženě vlhká - je to samostatný zděný objekt. Z toho usuzuju, že se může stát něco podobného i na moto - stála víc let než ten můj motor.
Pro Johnnyho, ta koroze nemusí být smrt motoru, ale u mě to tak bylo. Intrudery jdou mimo mě, nevím jak to mají udělané konstrukčně, ale u některých aut se dají motory vložkovat. Ten můj teda bohužel ne - proto je na vyhození.
Naposledy editováno 08.02.2011 17:46:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
SkidOV píše: t_freedom> Vůle mezi kroužky a stěnou - není to náhodou 0,05 mm jako max. limit? Ale mám to ještě z aut, tak nevím jestli to u mašin není jinak. 0.10 a víc se mi zdá celkem dost, ale nevím...
no právě ... kroužky jsou věc trochu jiná, ale tak nebo tak se bavíme ve "stovkách" a ne v desetinách, natož ve více než jedné desetině...
U mašin to bejvá oproti běžnejm autům tak nějak spíš trošku míň ...ikdyž Duckna má "povolenou" vůli lágru na klice až 0,064mm - tož to už jsem valil voči
Medvěde> nevím jaká to je prasárna, když pak otočíš klikou a počkáš nějakej čas - nebudeš mít při zápalu téměř nic. Ten olejovej film při práci motoru je tam stejně tak nebo tak vždycky...oleje bych se fakt na stěnách válce nebál víc, než možný rzi. Jak už tu někdo psal, pár odstavenejch motorů jsem viděl. Zejména když poslední protočení bylo na jednu minutu a konec(příliš sucha tam nebude)
K SACS ... je prostě duální systém mazání - může mít úplně stejný tlaky mazání jako jinej motor (0,6 - 1Mpa) ...jen je dovybavenej tryskama na různejch teplotně namáhanejch místech (dno pístu, vršky spalovacích prosturů na hlavě atd.) ...kanály v klice, ojnicích, čepech v něm moc chybět nebudou - jak bys těma tryskama "umazal" klikuv lágru, praktiku ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
Jinak teda, já měl vždycky alespoň dvě sady svíček. Jednu pro testy/jarní starty(vždycky jsem ji protáhnul brusným papírem když už to bylo moc - vím že jsem prase ) a jednu pro normální ježdění. Já bych to pokud se tam toho oleje nedá příliš zkusil možná po tom protáčení i kopnout. Nevím co to je za termín zničit svíčky, moje byly maximálně černé, ale vždycky pálily, a to i při slušných porcích oleje. Ale zas nevím jak to je u mašin, jsem tu relativně nový...
Jinak teda viz ten druhý komment - asi jo, dal bych na tvoji zkušenost v tomhle případě. Stalo se mi to u jednoho motoru, za určitých podmínek, nemusí to tak být všude.
Nevím, já si dávám hodně bacha, kór když někomu radím. Tak jsem tu v tom úvodu napsal ať to raděj rozebere/vykašle se na to(stálo to o dva roky dýl, než můj motor). Nechtěl jsem šířit nějakou paniku, jak tu bylo kýmsi naznačeno. Jen upozornit na možné rizika, které moc lidí evidentně nepotkalo, nebo o nich ani neví...
TAK JAK TU BUDE S TIM KAUFEM? Dozvime se to???
Jinak co píše medvěd pod to se podepíšu, VS1400 má motor mazaný tlakovým olejem takže protočení motoru je jen abych se přesvědčil jestli mám nastavený správně rozvody. Lejt do spalovacího prostoru olej je prostě zbytečná hovadina která ničemu nepomůže jen to zdržuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
DawidER5 píše: ty tragický komentáře mi přijdou k smíchu ,pokud byla motorka uložená někde v suchu,nevidim v tom žádnej problém,starý jawky taky mnohdy stály desítky let ve stodolách, všechno se vyčistilo a mašina normálně jela...7 let je úplný hovno
SkidOV píše: Katana> Katanovi a jim podobnym ptakum, meli jste nekdy otevreny motor po dlouhem stani? Ja jo. A vim jak to tam vypadalo...
SkidOV a podobným ptákům. Ano měl, vozím youngtimery z itálie a ještě jsem neměl problém. A poslední co jsem zprovozňoval byla XS750 z roku 1978 kterou majitel odstavil v roce 1986, dále CBX1000, Benelli RS350, Kawa Z1100, Z1100ST, Z500, XS750, Z1000 všechny víc než 5 let mimo provoz. To nebudu psát o těch co byly odstaveny před míň jak 5 lety. Hororový scénáře u motorky co stála jen 7 let , jak se dá otočit s motorem tak je to ok.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení Intrudra po 7mi letech
SkidOV píše: t_freedom> Vůle mezi kroužky a stěnou - není to náhodou 0,05 mm jako max. limit? Ale mám to ještě z aut, tak nevím jestli to u mašin není jinak. 0.10 a víc se mi zdá celkem dost, ale nevím...
Hej čoveče ty jsi úplně mimo mísu, žádná vůle mezi kroužky a pístem se neměří ale všichni učení z nebe nespadly tak já ti to objasním: měří se úbytky a ovalita válce, vůle v "zámku" na kroužku po vložení do válce, a vůle mezi pístem (píst se měří cca v první třetině od spodu) a válcem. Vůle se odvíjí od toho jaký je vrtání, chlazení motoru a druh paliva, každej motor to má daný (údaj v servisním manuálu) SkidOV píše:Katana> Katanovi a jim podobnym ptakum, meli jste nekdy otevreny motor po dlouhem stani? Ja jo. A vim jak to tam vypadalo... A já dodávám, se nedivím.Naposledy editováno 08.02.2011 20:35:44
Katana píše: Áááá, zase tu máme "vypočítavače kilometrů". Jediná odpověď je: ano je to možný že s tím někdo najel pouze 659km za sezónu, proč ne? Takových motorek bude sice naprostá menšina ale je to možný, né všichni najezdí 5000 nebo 8000 km za sezónu. Vždyť to není tak složitý, první si ji koupí podnikatel co motorku nikdy neměl a zjistí že ho to nebere a pak když se mu to rozleží v hlavě tak to prodá dalšímu podobnýmu a je to. Pár takových strojů znám.
Ale já netvrdím, že je to úplně nemožný, jen mě vždycky pobaví ta story, kterou prodejce "přibalí" zdarma k motorce (nejčastěji právě ten starý pán).
Ba naopak, je dobře, že je hodně takových podnikatelů, starých pánů, jo taky "jeté pouze ženou" se často píše, co si koupí motorku a prodávají ji téměř nejetou, aspoň je z čeho vybírat, ne?
kroužky jsou věc trochu jiná, ale tak nebo tak se bavíme ve "stovkách" a ne v desetinách, natož ve více než jedné desetině...
chuan> ...ještě jednou se podívej co jsem napsal jako reakci...pak ještě jednou...a pak se zamysli co jsi mi odpověděl ? Napsal jsem něco "exact" o vůli mezi kroužky a válcem ? Ne...opět zase jeden co raději jako nepochopí aby mohl někoho ztrapnit.
Hele teoretika ze mě dělat můžeš ...to mě neva ... ale raději opatrnej teoretik, než hrdina s vylágrovaným motorem ...a to slovo lágr, ty chytrej, používali ještě naši (pra)pradědci u Kolbena a Daňka ...a srali zvysoka na nějaký " kluzný ložisko"(s kompozitní slitinou)
Já se nechci hádat, jen mi někdy příjde, že pokud jde o rady pro cizí, má tu každej moře po kolena ahory po pas...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
servis Suzuki VS 1400 Intruder Suzuki VS 1400 Intruder | Jurda65 | 4 | 16.5.2024 v 05:48 VISE |
Karburátory Suzuki VS 1400 Intruder | VISE | 13 | 27.3.2024 v 10:34 VISE |
Jakou kapalinu do hydraulické spojky Suzuki VS 1400 Intruder | VISE | 7 | 7.3.2024 v 18:55 Dr.fík |
VS1400 intruder - nádrž Suzuki VS 1400 Intruder | butr | 5 | 18.12.2023 v 19:23 butr |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |