globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka na dojíždění do práce i výlety
Ahoj, rád bych se poradil s vámi zkušenějšími.

Co řeším: Jezdil jsem řadu let na skútru Yamaha Majesty 250. Vloni jsem si koupil funglovku Kawasaki Versys 650 . Zajel jsem na ni do Rakouska, pojezdil kolem Ostravy.

Budu se stěhovat a čeká mě denní dojíždění do práce 60 km převážně po dálnici + jízda po Ostravě . O víkendu se rád sem tam projedu a párkrát do roka vyrazím s báglama někam u nás i do zahraničí. Versyska je na dlouhé cestování pohodlná, v pohodě motorka. Na každodenní dojíždění, jízdu po městě a projížďky po okreskách mi ale přijde zbytečně velká, těžká (217 kg) a trochu neohrabaná . Uvažuju, že bych ji prodal a koupil si něco menšího, s lepší spotřebou a zábavnějšího. Ale co?

Líbí se mi třeba Tracer 700, Leoncino 500 Trail, KTM 390 Adventure a taky naháče, hlavně ty s kulatým světlem jako je SV650 , nebo CB 650R . Vím, že jsou to dost odlišné motorky. Proto jsem tady a proto bych se rád zeptal vás. Věřím, že spousta lidí tu řešilo podobnou situaci a vybírali. Budu moc rád za vaše postřehy, rady, tipy... Předem díky a pěkný den.

PS: Ještě dodám, že jezdím bez baťůžku . A možná taky to, že mi na Versys 650 trochu vadí, že docela cuká - hlavně při podřezování a brždění motorem.

Naposledy editováno 05.02.2021 17:56:46

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2021 v 18:02 | Nahoru | #1
Sv 650 je malicka a ten posez je vic do,, supersportu". Do mesta bych rekl utrpeni. Motor ma ale suprovej.

Naposledy editováno 05.02.2021 18:02:36

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2021 v 18:09 | Nahoru | #2
doporučuji Tracer 700 ,výborný motor,usporná a super ovladatelná..

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2021 v 19:54 | Nahoru | #3
Máš tam dost nesourodý soubor - ten versys není nic extra velkého ani neobratného - ty ostatní kromě těch o dost menších nebudou o tolik jiné
takže pokdu chceš změnu směrem menší a lehčí tak 390 nebo Leoncion 500 - u SV, Tracera nebo CB650R ten rozdíl tka velký nebude

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2021 v 19:55 | Nahoru | #4
Z těch možností co píšeš bude při popisovaném použití lepší možná Tracer ale nijak výrazně. Všechno ostatní bude jenom horší.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2021 v 20:11 | Nahoru | #5
Chtěl jsem napsat CB500X, ale asi bych zvážil, zda mi nějaký litr-dva na 100 stojí za to... Tracer 700 je určitě výborná mašina, ale proti Versysu 650 to asi velké úspory nepřinese. A těch pár kg hmotnosti... pokud to není 20 kg to nemá smysl, taková změna.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2021 v 20:36 | Nahoru | #6
Versyse 650 mám, je ucukanej a proto na dlouhý štreky pro mě není, ale denní dojíždění 60 km je v poho. Spotřebu může mít stromek nebo tracer o chlup (10%) lepší, ale nic zásadního. Pokud jedu předpisově tak moc 4l nepřekročím (mimo dálnici - tam nejezdím). Tracer podle mě není cesťák je to taková třasořitka s dobrým motorem, stromek je pohodlná loď, ale versys je obratnější s nejlepším podvozkem. Sám hledám něco jiného a asi budu muset někam k litrům.
Ve tvém případě bych motorku neřešil s ohledem na dojíždění do práce, protože jízda po dálnici + stabilita počasí mi nedává smysl jako primární doprava...

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2021 v 08:23 | Nahoru | #7
Chces prodat Versyse a nahradit ho Tracerem? Nechal bych versyse a poridil zase toho skutra. Stejne navic dojizdeni do prace na masine je uplne naprd. Porad hlidas pocasi, prijedes mzrzlej nebo spocenej, nevim co delas ale do saka apod. aby ses pak prevlikal na parkovisti, pokud mas treba nekde jednani, ses rozcuchanej z helmy.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2021 v 11:34 | Nahoru | #8
Jak uz zaznel nazor. Na prakticke “produkcni” jezdeni je skutr nenahraditelny ne kvuli automatu (i kdyz to take pomuze), ale diky moznosti se docela slusne zakapotovat, nohy, chodidla, trup atd... tomu se zadna motorka nevyrovna => da se na skutru jezdit i v relativne civilnim oblecen a nemusis se jak pica kazde rano/odpoledne soukat do salamu to se pak da jezdit realne od brezna do listopadu bez zasadnich potizi i v celkem hustem desti. Naopak kdyz jsem jezdil na Hornetu do prace 50 tam a 50 zpet stalo to, az na par dni v roce kdy bylo fakt pocasi, za hovno. Ted mam skutra s vysokym “postackym” plexi a parada. Jeste dodam chranice ruk a je to skoro jak v aute, ktere ale netopi.

Dale spotreba. Tvl. To pocitat je uplne k smichu. Kdyz si zcela realne zpocitas uplne VSECHNY naklady na moto/auto (gumy, pojisteni, servis, amortizace...) tak zjistis, ze je totalne fuk jestli to zere 5 nebo 7 na 100. Lidi tomu prikladaj nejvetsi vahu jenom proto ze to na pumpach a displejich vidi, ale ekonomika provozu mot. Vozidla je neuprostna. Tim padem - mas dobrou masinu. Pokud ji nedej boze budes chtit vymenit za neco co zere o 2 litry na 100 min a zpocitas to vsechno do dusledku, tak pravdepodobne zjistis ze to bude ekonomicke fiasko.

Co bych teda delal ja ? Zkusil bych to na stavajicim stroji, pokud to bude na pikacu, tak dalsi varianta skutr a pokud ani to, tak nezbyva nic nez auto.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2021 v 17:25 | Nahoru | #9
Dojíždím 40 km a mám na to skútra Honda SH300. Ostatní motorky slouží k zábavě a cestování. Dělám to tak už 20 let a je to nejlepší varianta. Skůtr je podstatně "operativnější" pro každodenní dojíždění.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2021 v 17:52 | Nahoru | #10
Já jsem jezdil to co píšeš na CBF 600s a naprostá spokojenost. Ovladatelnost ve městě dobrá a na cestování taky. 800km na zátah bez problémů. Výkon taky dostačující.
Moc na tebe nefouká a ani neprší když zrovna neleje. Ten předek dost zachytí. Teď ji prodávám.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 7.2.2021 v 07:24 | Nahoru | #11
Kdybys byl v situaci, že žádnou motorku nemáš, ale vybíráš si ji a máš stejné požadavky, tak ti dost lidí Versyse doporučí. Včetně mě. Ale jak sám píšeš, nemáš srovnání a proto nevíš, že vhodnou motorku už máš. Druhou variantu, velký skútr, už máš za sebou a zřejmě ti taky nevyhovovala.
Jsi si jistý, že víš co chceš?
Jinak z toho výběru, zapomeň na KTM 390 Adv (malé, slabé, vibrující). Při denním ježdění převážně po dálnici bych osobně vynechal naháče kvůli ochraně před počasím.

6 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2021 v 10:23 | Nahoru | #12
Ahoj .Uz jsem par motorek a skutru mel ....pomalu premyslim co si koupit do duchodu . Skutr vs. motorku . Skutr je super vec , ale preci jen kdyz si sednes na motorku , tak je to jina .... a v hledacku mam jako ty i 390 Adventure . Vypada to dobre za dobrou cenu , neni to motorka pro zadne prcky. Da se s ni v poho do lesa a na polnacku . Vykon uchazejici a max rychlost dobra A zabava s ni bude taky . Jak to pujde , tak si ji nekde pujcim . I kdyz za lonsky model chteli 154.000Kc a letos uz je cena 172.900....pry kvuli nove Euro norme, takze to hur pojede . Celkem dobry test je tady :


Naposledy editováno 08.02.2021 10:36:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2021 v 18:25 | Nahoru | #13
[quote=FatBoy105th.]Ahoj .Uz jsem par motorek a skutru mel ....pomalu premyslim co si koupit do duchodu . Skutr vs. motorku . Skutr je super vec , ale preci jen kdyz si sednes na motorku , tak je to jina .... a v hledacku mam jako ty i 390 Adventure . Vypada to dobre za dobrou cenu , neni to motorka pro zadne prcky. Da se s ni v poho do lesa a na polnacku . Vykon uchazejici a max rychlost dobra A zabava s ni bude taky . Jak to pujde , tak si ji nekde pujcim . I kdyz za lonsky model chteli 154.000Kc a letos uz je cena 172.900....pry kvuli nove Euro norme, takze to hur pojede . Celkem dobry test je tady :

Až si ji půjdeš někam vyzkoušet, tak rozhodně nezkoušej těšně před tím cokoliv většího od KTM. Já asi udělal tu chybu, že jsem v rámci čekání na 790 ADV vzal na projetí právě 390tku. Těšně před tím jsem ještě projel 790 eRko a to je pak těžké srovnání.
Nicméně i tak, garantuji vám, že se na 390tce nebudete cítit dobře. Zakladatel 100% při jeho výšce! Já mám o 10cm míň a ty dozadu zalomené nohy prostě nechceš. . Jako offroad motorka se to jen úspěšně tváří, a to v reklamním videu. Tím netvrdím, že neprojede nějakou šotolinu... tím projede totiž každá motorka.
Pokud to má nově stát ke 170 k, tak za mě je to neprodejné. Určitě bych raději volil CB500X.
Na 500 ADV si budeme muset min rok počkat a jsem na něj moc zvědavý. Snad to bude o něco, myšleno o dost, lepší než 390. Ale tam bude cenovka určitě začínat 2kou

Naposledy editováno 08.02.2021 18:25:31

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2021 v 21:00 | Nahoru | #14
Jezdím na noční 15 km a z noční 10 Km, na ranní obráceně. Jezdím na TRK 502X (235 kg) a naprostá spokojenost. Z těch moto co jsi psal bych si pořídil Leoncino 500 Trail. Pěkná a zábavná.

Naposledy editováno 11.02.2021 18:33:03

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2021 v 21:58 | Nahoru | #15
Na dojíždění, město plus dálnici, bych viděl optimální hondu NC750. Minimální provozní náklady, minimální údržba, motorka fest držák s dlouhými servisními intervaly, do města pohodlná a obratná, dálnice v pohodě. Možná optimální ve verzi DCT. Mrkni na Youtube na tenhle model a přečti si zkušenosti zahraničních uživatelů v diskuzích pod tím. Jsou jich tam kvanta a spousta z nich používá tuhle motku právě pro tyhle účely. V podstatě bez výjimky maximální spokojenost. A za sebe to můžu jen potvrdit - mám, používám. Supr. Ale není to nic pro ty, kdo hledají vysoký adrenalin ani naopak pro mrdání se věčně sedmdesát při tzv. "kochačce". Svižně, plynule, v pohodě, lehce, předvídatelně, a ne nijak nudně. Mám tu motorku rád.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 13:10 | Nahoru | #16

jincom píše: Codo> o NC 750X jsem uvažoval i vloni, ... Seděl jsem na CB 500X. Malá, příjemná, akorát do ruky, pocitově podobná jako KTM 390 Adventure. NC 750X o poznání delší, ale pořád docela přijemne nízká. Tracer 700 něco mezi tím a vím, že má pod kapotou. Až bude počasí, chtěl bych to všechno projet. Mazec, kolik tím vybírání člověk ztratí času, ale vlastně mě to hrozně baví. Taky to tak máte? ?



To je jedna z nejpříjemnějších motorkářskejch činností, řekl bych
Mimochodem k tomu posedu - na motosalónu jsem si oseděl všechny hondice a pod prdelí mi byla nejpříjemnější 750. Tam se to lámalo.. Proto ji mám nakonec doma, že Je to moc příjemná motorka.

Naposledy editováno 11.02.2021 14:33:14

2 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 14:35 | Nahoru | #17
Úpřimně, asi osobně nejsem takový ten "pravý" motorkář. Najezdím nakonec i docela málo km ročně na motorce. Dojíždím z Benešova do Prahy. Nejsem ani typický typ pro sako, avšak trochu vypadat musím. Přesto se těším na dny, kdy můžu jet motorkou. Protože stačí, aby u Čestlic někdo vymyslel nějaký "zlepšovák", něco se tam "pokakalo" a z 25 minut na těch mých cca 40km je minut 50. Když pojedu zadem po staré Benešovské a užiju si zatáčky kolem Sázavy a/nebo pojedu direkt po staré... je to vždy alespoň těch 40 minut. Noťas i slušná kaťata s polobotkama pobere kufřík na nosiči a v kanclu se převleču. Dálnici se vyhýbám, byť těch 35kW v dvouválci už těch tacho 140 dává v pohodě, ale pocit sucha a bezpečí i zábava jsou pryč. Zato před Prahou si to na dvoječku - troječku po okresce a přes vesnice hladce proprdím kolem stojících aut. Dojedu vysmátý. Zvažoval jsem Kymco 400 jako minimální skútr, který by to dal. Ale Guzzi vyhrála. Kardan, gumy vydrží věčnost, servisní interval také na pohodu, materiál pro servis pár kaček. Tak 2-3 dny od jara do podzimu se to dá, sem-tam potřebuji služebák, takže ve výsledku to je spíše den za týden. Jsem za něj rád.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 18:00 | Nahoru | #18
FatBoy105th.> Vlastním 390 Adventure a tak několik postřehů dám: model 2020 a 2021 se neliší vůbec ničím. Jen 2020 je homologován EUR 4 a model 2021 má homologaci EURO 5. I na štítku na motorce z r. 2020 mám uvedenoEuro 5 a ve velkém TP mám Euro 4. Co se týče ceny, tak se dá stále pořídit za 155 ticek. Za 172 je to už za mě předražený a šel bych do Hondy CB500X, která byla můj druhý favorit. KTM má tedy tvrdší sedlo. Dá se zvyknout, nebo vyřešit náhradou ergo . Vibrace téměř nula a na silnici v zatáčkách fakt zábava. Ochotně jde do zatáček a zábavný faktor velký. Motor nad 6 tis. ot. je na silnice mimo dálnici naprosto dostačující. Záměrně jsem si vybíral slabší, neb jsem už starší typ a nechtěl bych se někde zrakvit zkoušením limitů Jak je motorka lehká, tak při vyšší rychlosti nad 140 už je fouknutí větru z boku znát. Měřím 180cm a vážím 100 kg a poskládám se na ní v poho. Pro jízdu ve dvou při mé váze a objemu v pase už to ale není. Na terén skoro zapoměň, protože origo gumy na mokrém blátě a trávě kloužou jako prase. Leda obout špunty. / plánuju vyzkoušet až odjedu ty origo. Pérování je sice stavitelný, ale mám to nastavení dle tabulky na komfort a pořád je to proti např. Suzuki V stromu tvrdá koza. Ocrana proti větru - koupil jsem si vyšší plexi - pasuje z Advíka 790 a už je to ok. na původní plexi jsem si připadal s helmou jako mucholapka. Kdybych si měl znovu vybírat ? šel bych do ní zas ale jen za těch 155 tisíc, což byl taky důvod, proč jsem se nakonec nerozhodl pro hondu. I za 165 tis. což byla loňská katalogová cena se mi to zdálo moc. Jinak ta váha je super při manipulaci. (suchá hm. 157kg) Mám v garáži už narváno (čtyřkolka ,synovo enduro, 2x sekačka, kola, a další zahradní píčoviny) tak se aspoň při manipulaci nenadřu Jo a na YT blogu jednou stopu bude dávat Jindra recenzi z dlouhodobého testu, tak to čekuj.

Naposledy editováno 11.02.2021 18:02:33

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 18:10 | Nahoru | #19
Zrovna na každodenní ježdění do práce a polety po okreskách versyse už pár let užívám.A dost mě to s nim baví.Zábavnej nežeroucí dvouvál,obratná,velikej rejd se taky hodí.Nějaká ochrana před slotou tam taky je.Hned bych ho neprodával a zkusil se ještě trochu vyjezdit

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 14.2.2021 v 09:02 | Nahoru | #20
KTM 390 Adventure je to zábava a radost, to ostatní jen nemasné a neslané jako jízda autem. Motorka je o emocí a auto o praktičnosti.

Naposledy editováno 14.02.2021 09:14:34

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 18:45 | Nahoru | #21
ramlik> Ona ta 390 není zase tak daleko od Versyse 650. Trochu slabší, trochu lehčí a zhruba stejně terénní.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2021 v 15:00 | Nahoru | #22
jincom> Vybral jsi dobře

2 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2021 v 22:31 | Nahoru | #23
To, jestli jsi udělal dobře, zjistíš až za nějakou dobu. Možná na konci letošní sezóny. Každopádně budeš mít nové srovnání a v dalším tvém motoživotě tě to posune dál. Nikde přece není dáno, že to bude tvá poslední motorka. Aspoň já to tak vždycky měl a nikdy jsem nelitoval koupě nějaké motorky, nebo prodeje té předchozí. Vlastně jo, mrzí mě, že jsem před 15 lety prodal eMZetu, dnes už se takové stroje téměř nevidí

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 12.3.2021 v 13:04 | Nahoru | #24
WildOne> Nádrž možná stojí jako "dva obědy v závodní jídelně" ale taky ji za týden bude při podobným dojíždění plnit dvakrát. Neřešit spotřebu (já teda radši říkám náklady) u motorky může člověk co ji vytáhne dvakrát za měsíc na hodinovou projížďku. Pokud někdo jezdí hodně tak servisní náklady, intervaly nebo třeba i dojezd na nádrž začínají být důležité.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 RiosCZE 5 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf
Dodělávky na 390 ADV KTM 390 Adventure mi18 12 15.5.2024 v 21:16 mi18
2023 KTM 390 Adventure, 390 Enduro [1 ... 4, 5] KTM 390 Adventure FatBoy105th. 144 12.5.2024 v 09:23 Mig_35
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... Burdin 39 3.5.2024 v 11:20 Koudy01


TOPlist