E: Ještě jedna věc, čím se stane to že se mi MZ zadře na klice? Mám dávat lepší oil? Momentálně mažu Husquarnou polosyntetikou.
Naposledy editováno 09.10.2011 17:46:07
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Naposledy editováno 09.10.2011 20:30:59
2 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Takže stopy ve válci ohlaď šmirglem, pokud je tam napečený hliník, oškrábej ho šábrem a ohlaď to šmirglem. Zrnitost 120 stačí, ale nešudli to tak, že tam uděláš jamu. Jen odstranit to lesklé.
Na pístu též ty stopy ohlaď - ale pilníkem! To lesklé musí pryč. Zkontroluj kroužky (aby nebyly na hranách drážek stopy po "přetavení" hliníku přes ně), tu hranu oprav - kroužky ani nemusíš sundávat.
Neboj se zabrat, pokud bys měl po ruce mikrometr, určitě je píst v místě zadření o pár stovek větší, než vedle.
Na píst šmirglem nelez, páč zůstanou v materiálu pístu zamáčklá zrnka brusiva...a dělají šlice v podélném směru a to néni dobré.
Téměř jednoznačně se to zadřelo pro chudou směs. Takže zkontrolovat tovární nastavení karburátoru (a vyčistit, zkontrolovat přívod paliva, je-li dostatečný)a po této opravě ho seřídit jako na záběh.
To, že to cinkalo a pak se to hryzlo, to je normální příznak. Zazvoní zvonec a stop.
Teď si vzpomeň, v jakém režimu jízdy to bylo - jestli pod plynem a nebo na volnoběh. Dvoutakt je háklivý na vymotání na maximum (teplota atd.) a teď zavřeš plyn. V tomto okamžiku má motor vysoké otáčky, ale néni dostatečně mazaný! (proto mají Trabanty a Wartburgy volnoběžky a 2T cesťáky neutrál před posledním kvaltem). Zavřeš plyn před vinglem a uděláš čáru na silnici...nebo jedeš se zavřeným plynem z kopca...ty tam u vás jsou, což?
Když se zadře klika, nic nezazvoní (ať už na ojničním čepu a nebo hlavní ložisko), ale taky stojíš. Hned. Když je to ojnice, máš bordel v kartru a modré ojniční oko. Když se chytne píst, všecko je čisté, páč to vyletí hned ven.
Tak, a máš první zkušenost .
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Mám tady jeden píst těsně před tím a je na něm krásně vidět naprosto přesně ohraničená oblast promáčknutí klenutého dna...
(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
MuslimZkarlovic píše: no nic chtěl jsem sem vložit pár fotek válce ale nějak jsem nedošel na to jak takže tady je odkaz na můj profil: http://www.motorkar...uzivatel/?muid=63468 a tam jsou ty fotky, na válci jsou vidět 2 "šmouhy" proti sobě ve válci, ale hmatem nejde poznat že tam něco je. Jsou to jakoby vyleštěné pásky, které si myslím nemají vliv na těsnost spalovacího prostoru. Co vy na to?
tady není o ničem diskutovat, nechat udělat výbrus, a dávej olej mogul TS na úplný začátek 1:25 pak po sožení před válec větrák nastartovat a nechat třeba 30 min běžet na volnoběh pak nechat schladnout a pak opatrně vyjet nejlíp teď dokud je chladno tak to zajet podle příručky asi 1500km ne podle zdejších rad... pak se ta oprava prodraží... tohle je zadřený hodně
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Vůle pístu ve válci by u MZ 150 měla být tři stovky (0,03mm)- originál DDR. Průměr pístu - měří se asi centimetr odspodu a válec musíš změřit šupitem.
Pokud je vůle větší, nic se neděje, hranice pro výměnu je 0,1mm.
Jestli je válec bez výbrusu, pečliví němci válec označí a měl by do něj být montovaný stejný píst.
V tom válci, pokud na něm nejsou patrné žádné nerovnosti, ani napečený hliník, tak jen ošmirgluj to vyleštěné místo. Aby nebylo lesklé.
Motor normálně slož a projeď a pokud bude jeho výkonnostní a akustický projev v normě, nemusíš hned motor opravovat. Na generálku je času dost, Emzety jsou dobré stroje.
No a pokud ho měl ňákej "děda", tak třebas ani nejezdíval rychle, jen tak piánko a tak si třebas (jehlou) trošku ochudil směs, aby mu to tak nežralo...
No a když tomu pak trochu "vytneš"...
Pro informaci:
Karbec BVF 24 N 2-2: hl.tryska 120, volnob. 40, jehla 3. zářez shora, záběh 2. Šroubek volnoběhu: zákl. seřízení -1,5 otáčky.
Naposledy editováno 12.10.2011 10:41:35
1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Se to dělá tak, že otvorem pro svíčku, samozřejmě při dotahlé hlavě, vsuneš kulatou pájku (letovací cín) až ke stěně válce a zatočíš motorem. Uděláš to alespoň ve čtyřech místech na sebe kolmých. Ta štěrbina my měla být v rozmezí 0,9 až 1,2mm a měla by se od stěnu válce ke svíčce plynule zvětšovat.
Když je míň, není to dobré (nárust teploty).
Já to dělávám (třeba na Zetce) tak, že na toto měření použiju staré těsnění pod hlavou, změřím štěrbinu a pokud je to dobré, dám nové, stejné těsnění a smontuju motor nahotovo.
Pokud ne, tak k Emzetě jsou dodávány různě tlusté hliníkové kroužky(těsnění pod hlavu), tím to doladíš.
Kdybys je nesehnal, tak se štěrbina dá zvětšit použitím silnějšího těsnění pod válec. Z praxe vím, že pokud potřebuješ míru třeba 0,1mm, je potřeba použít papír silnější o něco víc, než o desetinu. Klidně i o dvě... Materiál může být normální papír - i z krabice od bot.
Po takovém zadření, pokud bysme šli až do extrémů, může být poškozeno víc věcí, ale taky nemusí. Třeba natahlé oko ojnice...
To poznáš za provozu, je třeba si všímat jakýchkoliv divných zvuků při chodu motoru...
Ale normálně se to opravuje tak, jak jsem napsal, je to levné a rychlé. No a potom musíš dávat trochu bacha, no. Až budeš mít jistotu, že to hrkoce furt stejně, tak je to opravené...
Naposledy editováno 13.10.2011 17:26:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
MZ etz 150 MZ ETZ 150 | rasputin122 | 20 | 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122 |