globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Nazdar soukmenovci mám na vás takový asi blbý dotaz. Jedná se mi o to, že jsem svou MZ nejspíš zadřel na klice a přemýšlím, jestli opravovat nebo ne. Jsem ještě student tudíž moc peněz nemám, tak zvažuju výdej každé koruny. Když moto zadřu ve válci, je to jasný, výkon žádný, o volnoběhu nemluvě. GO je bez debat. Ale MZ jde normálně nakopnout, volnoběh drží, ale vzhledem k tomu že mám trochec rozhašené zapalování tak na ní nejezdím. Můj dotaz je tedy: Má tento problém velký vliv na výkon a jízdu? Vděčný budu za každé další poznatky typu osobní zkušenosti a další problémy spojené se zadřením. Jestli někomu připadá pod jeho úroveň radit při tomto problému a pouze by sem psal jaký jsem blbec nebo spíš něco horšího, nechť ani nepřispívá a jde využít čas lépe, například projížďkou. Předem děkuji.

E: Ještě jedna věc, čím se stane to že se mi MZ zadře na klice? Mám dávat lepší oil? Momentálně mažu Husquarnou polosyntetikou.

Naposledy editováno 09.10.2011 17:46:07
Anketa: opravit?
ano
88%
15
ano, ale jelo by to i tak celkem v pohodě
6%
1
ne
6%
1

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 18:25 | Nahoru | #1
budu patřit mezi ty blbce co jsi od nich nechtěl radu... když napíše zadřené znamená to ko klika = go klikovky u nás cca 800kč. napsal jsi tudiž hovadinu. Když je tvých 5 kamarádu tak chytrých tak nechť ti poradí aŤ vytáhneš svíčku a pokusíš se rukou protočit motorem ( měl by jít volně... dále pokud jsou technicky zdatní poradí ti určitě rozebrat motor ( nic to nestojí)a podívat se na to pač jak jsi psal stejně na tom nejezdíš. Dále by ti kamarádi řekli, že se máš podívat a ložiska na klice můžou ony být vadné. ten co marní čas pač nemůže jezdit kvůliva dešti...

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 18:38 | Nahoru | #2
klika se většinou zadírá natvrdo že se ojnicí nedá ani hnout předchází tomu většinou strašně nepříjemný kravál z kterého mrazí a naráz jde kolo nasmyk pokud se ti motor točí a nějak to hlučí, sundej válec, píst, pokud máš tedy podezření na kliku a vem za ojnici a protoč klikou za ojnici jako kdyby měžel motor, musí se to čit voně nikde to nesmí chroustat ani zadrhávat, většinou bývá líznutý píst ve válci stačí zabrousit zrcátko na pístu a ve válci a poběží to dál bez problémů

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 19:17 | Nahoru | #3
Mě se taky nezdá,že by to měl přidřený na klice.. jestli se ti kousla,tak to klidně mohla být i převodovka...Co to dělá,když máš nastartovaný? Nějakej rachot,nebo něco?? Já kousl taky na klice. Přes spojku sem dojel z kopce ještě dolů s šíleným rachotem a nakonec sem ještě nastartoval a dojel 300m domů. Od té doby sem už s tím nic nedělal až do prodeje... ale rachotem od spodku by se dali plašit špačci z vinohradu.:))

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 19:18 | Nahoru | #4
tohle jsem taky řešil buď to nech přebrousit nebo kup novou stalo se mi to sice na 50cc ale nic jsem nepoznal ...

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 19:45 | Nahoru | #5
taky se může stát že bude zadřený stranový ložisko v bloku, které by se mohlo protáčet buď nedejbože v bloku, nebo čep hřídele ale to sem ještě neviděl a asi by se to projevovalo nějakým pískáním, nebo pokud by bylo nějak vysypané tak hrčivým valivým hlukem a to i ojniční ložisko a ti i spodní i horní spíš to vidím na zadření pístu ve válci. dá se tomu předejít a říkám to všude nedávat syntetické řídké oleje a například oleje do motorovek a křoviňáků ale nejlíp a nejlepší zkušenost mám s mogulem TS má stejnou vizkozitu jako starý M2T na jaký to jezdilo a otáčkám jeho vizkozita odpovídá a dávat v předepsaném poměru žádné že dražší olej je lepší a může se dát míň to je holý nesmysl spíš kvalitním syntetickým olejem se motor zadře i ve správném poměru. zadařio se mi jawu zadřít na polosyntetiku ve správném poměru.

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 20:30 | Nahoru | #6
A nemáš moc bohatou,nebo chudou směs třeba že se ti přehřál motor a kousl ? =) zkus to poštelovat. za to nic nedáš.

Naposledy editováno 09.10.2011 20:30:59

2 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 07:36 | Nahoru | #7
Olej Huska? Do motorových pil, že? Nedávat. Měl jsem MZ 150 a na plnou syntetiku Q8 po dálnici vadla. Na polosyntetiku stejné značky jela jak víno. Nový olej se hodí jen do nového motoru, tyhle MZ mají ještě projektované větší vůle, potřebuješ hustší olej, který vytvoří silnější film.

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 19:35 | Nahoru | #8
Pokud jsou stopy po přidírání naproti sobě ve válci, tak tam píst "narostl" a přidřel se.
Takže stopy ve válci ohlaď šmirglem, pokud je tam napečený hliník, oškrábej ho šábrem a ohlaď to šmirglem. Zrnitost 120 stačí, ale nešudli to tak, že tam uděláš jamu. Jen odstranit to lesklé.
Na pístu též ty stopy ohlaď - ale pilníkem! To lesklé musí pryč. Zkontroluj kroužky (aby nebyly na hranách drážek stopy po "přetavení" hliníku přes ně), tu hranu oprav - kroužky ani nemusíš sundávat.
Neboj se zabrat, pokud bys měl po ruce mikrometr, určitě je píst v místě zadření o pár stovek větší, než vedle.
Na píst šmirglem nelez, páč zůstanou v materiálu pístu zamáčklá zrnka brusiva...a dělají šlice v podélném směru a to néni dobré.
Téměř jednoznačně se to zadřelo pro chudou směs. Takže zkontrolovat tovární nastavení karburátoru (a vyčistit, zkontrolovat přívod paliva, je-li dostatečný)a po této opravě ho seřídit jako na záběh.
To, že to cinkalo a pak se to hryzlo, to je normální příznak. Zazvoní zvonec a stop.
Teď si vzpomeň, v jakém režimu jízdy to bylo - jestli pod plynem a nebo na volnoběh. Dvoutakt je háklivý na vymotání na maximum (teplota atd.) a teď zavřeš plyn. V tomto okamžiku má motor vysoké otáčky, ale néni dostatečně mazaný! (proto mají Trabanty a Wartburgy volnoběžky a 2T cesťáky neutrál před posledním kvaltem). Zavřeš plyn před vinglem a uděláš čáru na silnici...nebo jedeš se zavřeným plynem z kopca...ty tam u vás jsou, což?
Když se zadře klika, nic nezazvoní (ať už na ojničním čepu a nebo hlavní ložisko), ale taky stojíš. Hned. Když je to ojnice, máš bordel v kartru a modré ojniční oko. Když se chytne píst, všecko je čisté, páč to vyletí hned ven.
Tak, a máš první zkušenost .

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 19:44 | Nahoru | #9
Zadření zkrz chudou směs není proto, že by tam zároveň šlo málo oleje, ale spalováním chudé směsi roste teplota hoření a motor se vlastně přehřeje - píst se roztáhne - a zatáhne. Nebo, v extrémním případě, "propálí" - opět dojde vlivem chudé směsi k přehřátí motoru, teplo se nestačí odvádět a pevnost materiálu pístu uprostřed jeho dna klesne natolik, že se v něm udělá pěkná dírka. Jako vrtačkou.
Mám tady jeden píst těsně před tím a je na něm krásně vidět naprosto přesně ohraničená oblast promáčknutí klenutého dna...

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 22:40 | Nahoru | #10

MuslimZkarlovic píše: no nic chtěl jsem sem vložit pár fotek válce ale nějak jsem nedošel na to jak takže tady je odkaz na můj profil: http://www.motorkar...uzivatel/?muid=63468 a tam jsou ty fotky, na válci jsou vidět 2 "šmouhy" proti sobě ve válci, ale hmatem nejde poznat že tam něco je. Jsou to jakoby vyleštěné pásky, které si myslím nemají vliv na těsnost spalovacího prostoru. Co vy na to?



tady není o ničem diskutovat, nechat udělat výbrus, a dávej olej mogul TS na úplný začátek 1:25 pak po sožení před válec větrák nastartovat a nechat třeba 30 min běžet na volnoběh pak nechat schladnout a pak opatrně vyjet nejlíp teď dokud je chladno tak to zajet podle příručky asi 1500km ne podle zdejších rad... pak se ta oprava prodraží... tohle je zadřený hodně

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2011 v 10:26 | Nahoru | #11
Ještě mě napadlo, jestli tu motorku někdo před Tebou "neopravoval" a nedal tam jiný píst, třebas do "áčkového" válce "béčkový" či, nedejbožže, céčko.
Vůle pístu ve válci by u MZ 150 měla být tři stovky (0,03mm)- originál DDR. Průměr pístu - měří se asi centimetr odspodu a válec musíš změřit šupitem.
Pokud je vůle větší, nic se neděje, hranice pro výměnu je 0,1mm.
Jestli je válec bez výbrusu, pečliví němci válec označí a měl by do něj být montovaný stejný píst.
V tom válci, pokud na něm nejsou patrné žádné nerovnosti, ani napečený hliník, tak jen ošmirgluj to vyleštěné místo. Aby nebylo lesklé.
Motor normálně slož a projeď a pokud bude jeho výkonnostní a akustický projev v normě, nemusíš hned motor opravovat. Na generálku je času dost, Emzety jsou dobré stroje.
No a pokud ho měl ňákej "děda", tak třebas ani nejezdíval rychle, jen tak piánko a tak si třebas (jehlou) trošku ochudil směs, aby mu to tak nežralo...
No a když tomu pak trochu "vytneš"...
Pro informaci:
Karbec BVF 24 N 2-2: hl.tryska 120, volnob. 40, jehla 3. zářez shora, záběh 2. Šroubek volnoběhu: zákl. seřízení -1,5 otáčky.

Naposledy editováno 12.10.2011 10:41:35

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2011 v 17:25 | Nahoru | #12
Až to budeš dávat dohromady, tak je třeba zkontrolovat velikost antidetonační štěrbiny.
Se to dělá tak, že otvorem pro svíčku, samozřejmě při dotahlé hlavě, vsuneš kulatou pájku (letovací cín) až ke stěně válce a zatočíš motorem. Uděláš to alespoň ve čtyřech místech na sebe kolmých. Ta štěrbina my měla být v rozmezí 0,9 až 1,2mm a měla by se od stěnu válce ke svíčce plynule zvětšovat.
Když je míň, není to dobré (nárust teploty).
Já to dělávám (třeba na Zetce) tak, že na toto měření použiju staré těsnění pod hlavou, změřím štěrbinu a pokud je to dobré, dám nové, stejné těsnění a smontuju motor nahotovo.
Pokud ne, tak k Emzetě jsou dodávány různě tlusté hliníkové kroužky(těsnění pod hlavu), tím to doladíš.
Kdybys je nesehnal, tak se štěrbina dá zvětšit použitím silnějšího těsnění pod válec. Z praxe vím, že pokud potřebuješ míru třeba 0,1mm, je potřeba použít papír silnější o něco víc, než o desetinu. Klidně i o dvě... Materiál může být normální papír - i z krabice od bot.
Po takovém zadření, pokud bysme šli až do extrémů, může být poškozeno víc věcí, ale taky nemusí. Třeba natahlé oko ojnice...
To poznáš za provozu, je třeba si všímat jakýchkoliv divných zvuků při chodu motoru...
Ale normálně se to opravuje tak, jak jsem napsal, je to levné a rychlé. No a potom musíš dávat trochu bacha, no. Až budeš mít jistotu, že to hrkoce furt stejně, tak je to opravené...

Naposledy editováno 13.10.2011 17:26:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist