globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Nazdar soukmenovci mám na vás takový asi blbý dotaz. Jedná se mi o to, že jsem svou MZ nejspíš zadřel na klice a přemýšlím, jestli opravovat nebo ne. Jsem ještě student tudíž moc peněz nemám, tak zvažuju výdej každé koruny. Když moto zadřu ve válci, je to jasný, výkon žádný, o volnoběhu nemluvě. GO je bez debat. Ale MZ jde normálně nakopnout, volnoběh drží, ale vzhledem k tomu že mám trochec rozhašené zapalování tak na ní nejezdím. Můj dotaz je tedy: Má tento problém velký vliv na výkon a jízdu? Vděčný budu za každé další poznatky typu osobní zkušenosti a další problémy spojené se zadřením. Jestli někomu připadá pod jeho úroveň radit při tomto problému a pouze by sem psal jaký jsem blbec nebo spíš něco horšího, nechť ani nepřispívá a jde využít čas lépe, například projížďkou. Předem děkuji.

E: Ještě jedna věc, čím se stane to že se mi MZ zadře na klice? Mám dávat lepší oil? Momentálně mažu Husquarnou polosyntetikou.

Naposledy editováno 09.10.2011 17:46:07
Anketa: opravit?
ano
88%
15
ano, ale jelo by to i tak celkem v pohodě
6%
1
ne
6%
1

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2011 v 10:26 | Nahoru | #1
Ještě mě napadlo, jestli tu motorku někdo před Tebou "neopravoval" a nedal tam jiný píst, třebas do "áčkového" válce "béčkový" či, nedejbožže, céčko.
Vůle pístu ve válci by u MZ 150 měla být tři stovky (0,03mm)- originál DDR. Průměr pístu - měří se asi centimetr odspodu a válec musíš změřit šupitem.
Pokud je vůle větší, nic se neděje, hranice pro výměnu je 0,1mm.
Jestli je válec bez výbrusu, pečliví němci válec označí a měl by do něj být montovaný stejný píst.
V tom válci, pokud na něm nejsou patrné žádné nerovnosti, ani napečený hliník, tak jen ošmirgluj to vyleštěné místo. Aby nebylo lesklé.
Motor normálně slož a projeď a pokud bude jeho výkonnostní a akustický projev v normě, nemusíš hned motor opravovat. Na generálku je času dost, Emzety jsou dobré stroje.
No a pokud ho měl ňákej "děda", tak třebas ani nejezdíval rychle, jen tak piánko a tak si třebas (jehlou) trošku ochudil směs, aby mu to tak nežralo...
No a když tomu pak trochu "vytneš"...
Pro informaci:
Karbec BVF 24 N 2-2: hl.tryska 120, volnob. 40, jehla 3. zářez shora, záběh 2. Šroubek volnoběhu: zákl. seřízení -1,5 otáčky.

Naposledy editováno 12.10.2011 10:41:35

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

12.10.2011 v 11:30 | Nahoru | #2
Zdenalbenal> Dobře, válec změřím, píst také a karbec mám nastavený přesně tak, jak jsi psal, protože jsem k tomu dostal ještě originál manuálek, kde jsou všechny tyto hodnoty napsané.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist