globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ
Ahoj všem. Obracím se na všechny majitele motocyklů značky MZ ETZ. Ve svých 31 letech a po 8 letech života se čtyřtakty jsem se rozhodl vrátit se zpět ke dvoutaktům z NDR (Simson MZ). Kdysi jsem měl ETZ 150 rok 1990 jako šrot, který jsem postupně dával dohromady, a odstraňoval závady způsobené předchozím majitelem. Tehdy nemálo dílů jsem kupoval z Motoprodejna a neměl jsem s tím problémy. Ale to bylo v letech 2013-2016. Dnes je rok 2024 a věci se mění. Tak se ptám na tři body:
a) Jak je to s kvalitou náhradních dílů dnes? Kde se dají všude sehnat?
b) Jelikož ETZ 150 znám, zajímá mě, jak spolehlivá je ETZ 250-251, jak lze bezpečně a spolehlivě vylepšit? V době kdy jsem měl ETZ 150, tak žádná dvěpade tu nebyla na prodej.
c) Lze i dnes v pohodě provozovat takto starý motocykl na každodenní použití do práce, i na cestování?

Jelikož mě 4 takty přestaly bavit, a jejich konstrukční řešení je pro mě složité, náročné, chci se vrátit k tomu, z čeho jsem měl radost, i občas starost, a skládalo se jen z pár dílů. Novou motorku nechci a ani skútr.

Předem děkuji za odpověďi

Naposledy editováno 28.04.2024 09:47:06
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek MZ

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2024 v 11:15 | Nahoru | #1
Zdar, dily seženeš, asi jak co, přece jen je to starší stroj. moto Jelínek, moto krámek ,moto sokol apod. stačí hledat. Jezdit s ní můžeš i dnes, má to odpich a neztratis se ani v dnešním provozu. Pamatuju v 17 jsme jezdili na jawárnách a kámošovi koupili rodiče 150 , jak jsme všichni záviděli, jak to jelo... 250 byla jedna na okrese a bylo to něco jako svatej grál, ať se daří při opravě a ať to jezdí

1 reakcí na tento příspěvek MZ

28.4.2024 v 16:09 | Nahoru | #2
Jenom ty ceny motorek jsou někde jinde

1 reakcí na tento příspěvek MZ

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2024 v 17:08 | Nahoru | #3
Na odpich MZ 250 MTZ vzpomínám do dneška Na tu dobu to byla boží motorka. Nedivím se ti, že bys chtěl dát nějakou dohromady a nechat si jí. Držím palce

Naposledy editováno 28.04.2024 17:08:23
badyXV> Koukal jsem že i za 150 chtějí třeba 35-45 000, a za 250 pomalu 80 000. Ve srovnání je to ale s Jawami pořád lepší. Samozřejmě, že když prodávající prodá eMZetu za 130 000 a je po kompletní rekonstrukci, tak si myslí, že všechny vynaložené peníze se mu z toho vrátí.

(reakce na) MZ

29.4.2024 v 04:29 | Nahoru | #5
MartinXL650V> Díky Nejde mi až tolik od odpich, ale po těch letech co mi prošli Japonci ze 70.-80.-90.let, a do toho Royal Enfield Bullet plus Triumph Bonneville z roku 78, jsou pro mě 4 takty zbytečně složité, a z více dílů, zbytečně těžké, a na celkový servis, to je jako když to srovnám s MZ, je to podobné jako srovnat AK-47 s M16. Japonec mě nikdy nezradil, za to Enfield 3x, z toho 2x v provozu. Triumph, ten čeká až bude motor atd. ale že bych na tom jel do Španělska po vlastní ose??? To si spíš troufni s MZ nebo Simsonem.
rg250> Díky Ono, našel jsem i Německou prodejnu na díly pro Simsony i MZ.

MZ

29.4.2024 v 08:24 | Nahoru | #7
Měl jsem taky 150 a 250 měl známej, proti 350 pecka stroj. Ty peníze co to dneska stojí bych za to asi nedal, ale přeju ať se zadaří
Apo-Rider> Zdar, není zač, ještě mám tip na super obchod, ale je to v Brně, vede to starší paní a nemá web ani eshop, takže vše osobně nebo po telefonu. Má hromadu dílů za dobrý ceny, ale pro tebe je to out. Ale kdyby přece, tak Mual moto.

Apo-Rider píše: badyXV> Koukal jsem že i za 150 chtějí třeba 35-45 000, a za 250 pomalu 80 000. Ve srovnání je to ale s Jawami pořád lepší. Samozřejmě, že když prodávající prodá eMZetu za 130 000 a je po kompletní rekonstrukci, tak si myslí, že všechny vynaložené peníze se mu z toho vrátí.

...................Něco Ti k tomu povím.. Kolega z práce tu 250 loni skládal od piky.Pro sebe, na kšeft je to totální nesmysl.. Koukal sem na to celej rok.. Koupil šrot na přihlášení kolem 40 000. "na fotce moc pěkná" Nasypal do toho tak + - 40 000 , a cca 280 - 300 hodin práce k tomu..+ lakýrník.. A o kvalitě některých dílů z výše uvedených především převodovky která je mimochodem dosti choulostivá radši budu mlčet ... Jenom k obrazu tvému.. Od Jawy té doby je to technologicky o dvě třídy o tom žádná.

(reakce na) MZ

30.4.2024 v 05:09 | Nahoru | #10
KAWAHAB> Je mi to jasné. Spíše se koukám po Německu na MZ. Tady z ČR mám špatné zkušenosti.

(reakce na) MZ

30.4.2024 v 05:10 | Nahoru | #11
rg250> Díky, pro mě není ani problém jet do Brna pro díly

1 reakcí na tento příspěvek MZ

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2024 v 09:37 | Nahoru | #12
Jojo 251 ETZ jsem měl a ten odpich to mělo parádní (mám v profilu). Kámoš s 350 mě většinou udělal na vmax, ale na rozjezd Jawa neměla šanci. Obecně se tradovalo, že 150 je spolehlivější než 250. Ta měla nějaké pitomé řešení na spojce, které nebylo úplně spolehlivé.

Jinak co týče dílů, sehnat se celkem dá - je to i na ali expresu. Myslím, že hodně toho bude z číny. Něco z moto prodejny apod jsem kupoval na Simsona a za mě určitě ty náhrady nedosahují kvality originálů. Stačí třeba gumy na stupačky nebo řadičku apod. Originál vydržel strašně dlouho a náhrady jako by časem zdegradovaly a začaly se drolit. Kupoval jsem nový otáčkoměr na Simsona a funguje divně - pomalu, spíš podměřuje dost. Prostě nic moc zkušenost s díly.

Tady mám nějaké odkazy uložené na simáka:

https://www.akf-shop.de/
https://www.2radgeber.de/

1 reakcí na tento příspěvek MZ

30.4.2024 v 18:04 | Nahoru | #13
Koupit si 40 let starou motorku na ježdění do práce, s tím že 4takty jsou drahé na servis? Aha tak to držím palce.
Měl jsem MZty 150 i 250, pohoda, ale okolo roku 90, dneska jen pro veteránisty. Na dailly použití nesmysl.

Naposledy editováno 30.04.2024 18:08:00

1 reakcí na tento příspěvek MZ

30.4.2024 v 19:02 | Nahoru | #14
Ahoj. Vlastním jak MZ ETZ 251, tak Jawu 350/638.
MZ jsem dělal komplet-včetně motoru(ten jsem jen platil) Zahučelo do ní více okolo 50 tis. kč určitě. Na normální vyjížďky beru raději Jawu. Mz-tku si beru na sváteční jízdy-je trošku sportovněji naladěná a nemá ráda pohodovou jízdu (ale zvládne ji).

Ale určitě ti MZ nedoporučuji na ježdění do práce:
1)je to škoda-už jich ubývá
2)jsou oproti Jawě dost drahé náhradní díly
3)kvalita spousty náhradních dílů z druhovýroby stojí zahovno. Některé druhovýrobní díly, si musíš dopasovat, nebo dotvarovat, aby šly vůbec použít.
4)na 150 je lepší dostupnost dílů do motoru. Na 251 už spoustu dílů nejde sehnat-třeba do převodovky. Nebo kartery-já je potřeboval a jedny uloženkové byly na prodej v polsku a borec za ně chtěl v přepočtu 15 tis. kč. Takže se nakonec opravovaly ty moje. Karburátor už kluci taky všichni kupují v náhradě-origo už nejde sehnat komplet.

Jinak pokud máš účet na facebooku, tak se přidej do skupiny Fanklub MZ a Simson. Tyto stránky spravuje Roman Němec, který je někde tuším z okolí Liberce( info bez záruky). Tyhle motorky spravuje a je to borec. Dává videa z práce na MZ a komentáře ke kvalitě dílů. On je ten nejpovolanější pro mně, k radám ohledně provozu MZ-má přehled co se dá a co se nedá sehnat, případně opravit. Jinak je to parádní motorka-jen už si ji hýčkám.
Jo a díly jsem dost nakupoval v Moto-prodejna.cz Mají to tam hezky rozpoložkované a rozkreslené, ale nejsou nejlevnější.

1 reakcí na tento příspěvek MZ

30.4.2024 v 19:06 | Nahoru | #15
já ti jednu MZ 150 ETZ prodám....za 47 000 czk. Je na Bazosi. Jinak MZ jsem měl dost. Jednu dobu jsem je i opravoval. Obecně, MZ 150 je takovej lepsi simson. Ale je spolehlivá, jede to tak nejak 70 - 80 je cestovní rychlost. 150 je vseobecne lepsi nez 250. Peknou 250 nesezenes za min nez 80 000. A i tak je to pruser. 250 je udelana ze 150. 250 má problematickou spojku na klice a chuolostivé pistní čepy.

(reakce na) MZ

30.4.2024 v 19:31 | Nahoru | #16
K_F> Na Kubě s MZtami jezdí každý den, So why not? 4 takty je drahý ne na to, že měníš oleje každých 6000 km, ale pokud má jít na opravy motorů atd. tak ve srovnání s MZ ano je to drahota.
Vlada> Ty jo, nejspíš díky za nabídku Právě že 250 jsem nikdy nejezdil, ale se 150 jsem po vyřešení problémů po kutilech neměl potíže. Ale co jsem tak i někde četl, to proč jsou potíže se spojkou je spíš špatný proces údržby lidmi, kteří tomu "asi" nerozumí. Těžko říct. Když to uděláš dle výrobce, tak ty potíže s klikou mizí.

(reakce na) MZ

30.4.2024 v 19:38 | Nahoru | #18
Boss.trx850> Díky za radu. Bohužel FB apod. nemám. Chápu no, Jawa není špatná, ale MZ a Simson mi přirostly o srdci víc. Já když měl ETZ 150, jezdil jsem s ní do školy, do práce na výlety. Co se týče ND to neřeším. Ve srovnání s Hondou, Kawasaki, Royal Enfield Bullet a Triumph Bonneville je to levné.

(reakce na) MZ

30.4.2024 v 19:39 | Nahoru | #19
mRKEF> Zdarec ,ok dík za rady, podívám se na weby cos posílal

Apo-Rider píše: Vlada> Ty jo, nejspíš díky za nabídku Právě že 250 jsem nikdy nejezdil, ale se 150 jsem po vyřešení problémů po kutilech neměl potíže. Ale co jsem tak i někde četl, to proč jsou potíže se spojkou je spíš špatný proces údržby lidmi, kteří tomu "asi" nerozumí. Těžko říct. Když to uděláš dle výrobce, tak ty potíže s klikou mizí.

Ano, když se to udelá dobre. MZ 250 bylo o dost min než 150 tek. Náhradní díly na motor se už nekteré ani nedají sehnat. Na 150 jeste docela ano. Ono i najit dneska MZtu nezasaženou kutilem je problém, moc jich taky není. Na 150 je obecne problem startovaci segment, ten má zivotnost cca 17 - 20 000 km, pak vymenit. Zalezi jak je kdo jelito a startuje to pres zuby. Pro normální udržbě je to spolehlivá motorka. Občas na ní jezdím 200 km, jen to chce proste prizpusobit styl jizdy. Mám i jiné motorky, ale kolikrát jedu radsi na MZte. I když zase nekolikrát jsem na tom jel na anglictinu, a stalo se že jsem dojel o pul hodky pozde, protoze jsem proste musel cestou opravovat. To se ti na moderni motorce dneska uz moc nestane.
Čau kluci. Trošku se vtírnu.....
251 byly méně spolehlivé. Tedy jsem po XY letech čuměl po 150.
Apo-Rider počkej si a vydrž to a ono se něco objeví.
Jestli máš velkou knihu tváří-FCB tak vstup do skupin Simsonů a nebo MZ (můžu zaslat do SZ).
Svoje zkušenosti se Simsonem zde nebudu rozepisovat jsme v jiném tématu, spíš že mladej mi už vyrost a začal mi drandit patinovku která má dnes hodnotu přes 60tis..... - jo lidi se fakt zcvokli!

MZ150 ETZ-14 dní zpět se mi povedl maisterštyk a koupil jsem 2 šroty (r.v. 1989 a 1990) za 17tis (slovy sedmnácttisíc KČ).
Jedna má noty v polopřevodu=>na veteránský.
Vím třeba i kde repasují budíky (Maďarsko) a už se na nich dělá-vše je dohledatelný na těch fórech z FCB.

Jako všude-je tam pár podvodníků, ale taky plno fajn lidí.
Dneska to přejdu po elektrický stránce a zkusím to natočit.
Jelikož jedna měla i benzín a novou fajfku s kabelem tak si myslím, že to ještě na podzim lítalo po poli....

Určitě Ti pomůže i tady postahovat manuály a servisní knížky.

MZetám zdar!!!
rg250> Hoď sem prosím adresu té prodejny

(reakce na) MZ

1.5.2024 v 18:10 | Nahoru | #23
Vlada> Mmm, možná Němci mají druhovýrobu na MZ s možná lepším materiálem.
Dodo1976> Čeče možná že kvůli IFA mašinám si ten FB zase udělám No, ohledně ETZ 250, vzhledem k tomu, že soudruzi s NDR jezdili na nich do Jugoslávie, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko (za dob Socialismu), tak řekl bych, že problém spojky není chyba v konstrukci, ale jakým způsobem se opravovalo, a jak zacházelo. Toť můj názor, který vychází z debat na MZ-World.
Apo-Rider> jj pamatuju...na Balatonu jich bylo mraky,,,pěkne jsem jim to tam oslintal, doma pionýra, MZta byla pro mě kosmickej koráb...

(reakce na) MZ

2.5.2024 v 04:17 | Nahoru | #26
Vlada> Přesně, a v dobách, kdy jsem měl ETZ 150 (2013-2016) tak ani jednou jsem v provozu neviděl žádnou 250 a ani na inzerátech. Mimochodem, minulý rok když jsem byl se svou přítelkyní na Kubě, a Kuba je proslulá jako ráj veteránů. Potkal jsem tam nejen naše Jawy a ČZ, které byly i různě modifikované, ale i ve velkém MZ ETZ 250-251, a Kubánci mají MZ víc v lásce, že oni jsou schopni si dělat na ně nejen náhradní díly, ale jezdí s nimi každý den přes 40 let. Takže ať mi nikdo tady netvrdí, že spojka je ten největší problém který 250 činí méně spolehlivou, protože jak znám Český národ, tak se mi za ty léta pouze potvrdilo to, že jedině Čech je schopen udělat z nejspolehlivější motorky totální sračku poruchovou.
spolehlivý stroj

Naposledy editováno 02.05.2024 15:42:20

(reakce na) MZ

2.5.2024 v 18:01 | Nahoru | #28
Dodo1976> Zdar, Mual moto, Bohunicka 75, Brno. Jak píšu, nemá eshop, ani pořádnej web, je to starší paní, takovej malej krámek, je tam potřeba zajít osobně nebo zavolat. Cca 4 roky zpátky jsem dělal 150ku na renovaci a měla skoro vše.

(reakce na) MZ

3.5.2024 v 04:20 | Nahoru | #29
Vlada> Krasavice Udržuj nadále
Mz etz 251 rv 1991.

Před 10lety jsem dal vape zapalovani a udělal spojku ,která z kužele padala. Vyměnil předlohovou hřídel a 2 kola v replice. Dodnes chodí. Spojku jsem zalepil. Koupit se dnes dá za 250tis. Nechápu kdo se k tomu chce vracet. Ale problém s ní není už žádný.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist