globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ
Ahoj všem. Obracím se na všechny majitele motocyklů značky MZ ETZ. Ve svých 31 letech a po 8 letech života se čtyřtakty jsem se rozhodl vrátit se zpět ke dvoutaktům z NDR (Simson MZ). Kdysi jsem měl ETZ 150 rok 1990 jako šrot, který jsem postupně dával dohromady, a odstraňoval závady způsobené předchozím majitelem. Tehdy nemálo dílů jsem kupoval z Motoprodejna a neměl jsem s tím problémy. Ale to bylo v letech 2013-2016. Dnes je rok 2024 a věci se mění. Tak se ptám na tři body:
a) Jak je to s kvalitou náhradních dílů dnes? Kde se dají všude sehnat?
b) Jelikož ETZ 150 znám, zajímá mě, jak spolehlivá je ETZ 250-251, jak lze bezpečně a spolehlivě vylepšit? V době kdy jsem měl ETZ 150, tak žádná dvěpade tu nebyla na prodej.
c) Lze i dnes v pohodě provozovat takto starý motocykl na každodenní použití do práce, i na cestování?

Jelikož mě 4 takty přestaly bavit, a jejich konstrukční řešení je pro mě složité, náročné, chci se vrátit k tomu, z čeho jsem měl radost, i občas starost, a skládalo se jen z pár dílů. Novou motorku nechci a ani skútr.

Předem děkuji za odpověďi

Naposledy editováno 28.04.2024 09:47:06

Vlada> Ty jo, nejspíš díky za nabídku Právě že 250 jsem nikdy nejezdil, ale se 150 jsem po vyřešení problémů po kutilech neměl potíže. Ale co jsem tak i někde četl, to proč jsou potíže se spojkou je spíš špatný proces údržby lidmi, kteří tomu "asi" nerozumí. Těžko říct. Když to uděláš dle výrobce, tak ty potíže s klikou mizí.

Apo-Rider píše: Vlada> Ty jo, nejspíš díky za nabídku Právě že 250 jsem nikdy nejezdil, ale se 150 jsem po vyřešení problémů po kutilech neměl potíže. Ale co jsem tak i někde četl, to proč jsou potíže se spojkou je spíš špatný proces údržby lidmi, kteří tomu "asi" nerozumí. Těžko říct. Když to uděláš dle výrobce, tak ty potíže s klikou mizí.

Ano, když se to udelá dobre. MZ 250 bylo o dost min než 150 tek. Náhradní díly na motor se už nekteré ani nedají sehnat. Na 150 jeste docela ano. Ono i najit dneska MZtu nezasaženou kutilem je problém, moc jich taky není. Na 150 je obecne problem startovaci segment, ten má zivotnost cca 17 - 20 000 km, pak vymenit. Zalezi jak je kdo jelito a startuje to pres zuby. Pro normální udržbě je to spolehlivá motorka. Občas na ní jezdím 200 km, jen to chce proste prizpusobit styl jizdy. Mám i jiné motorky, ale kolikrát jedu radsi na MZte. I když zase nekolikrát jsem na tom jel na anglictinu, a stalo se že jsem dojel o pul hodky pozde, protoze jsem proste musel cestou opravovat. To se ti na moderni motorce dneska uz moc nestane.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist