globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ
Ahoj všem. Obracím se na všechny majitele motocyklů značky MZ ETZ. Ve svých 31 letech a po 8 letech života se čtyřtakty jsem se rozhodl vrátit se zpět ke dvoutaktům z NDR (Simson MZ). Kdysi jsem měl ETZ 150 rok 1990 jako šrot, který jsem postupně dával dohromady, a odstraňoval závady způsobené předchozím majitelem. Tehdy nemálo dílů jsem kupoval z Motoprodejna a neměl jsem s tím problémy. Ale to bylo v letech 2013-2016. Dnes je rok 2024 a věci se mění. Tak se ptám na tři body:
a) Jak je to s kvalitou náhradních dílů dnes? Kde se dají všude sehnat?
b) Jelikož ETZ 150 znám, zajímá mě, jak spolehlivá je ETZ 250-251, jak lze bezpečně a spolehlivě vylepšit? V době kdy jsem měl ETZ 150, tak žádná dvěpade tu nebyla na prodej.
c) Lze i dnes v pohodě provozovat takto starý motocykl na každodenní použití do práce, i na cestování?

Jelikož mě 4 takty přestaly bavit, a jejich konstrukční řešení je pro mě složité, náročné, chci se vrátit k tomu, z čeho jsem měl radost, i občas starost, a skládalo se jen z pár dílů. Novou motorku nechci a ani skútr.

Předem děkuji za odpověďi

Naposledy editováno 28.04.2024 09:47:06

1 reakcí na tento příspěvek MZ

1.5.2024 v 10:41 | Nahoru | #1
Čau kluci. Trošku se vtírnu.....
251 byly méně spolehlivé. Tedy jsem po XY letech čuměl po 150.
Apo-Rider počkej si a vydrž to a ono se něco objeví.
Jestli máš velkou knihu tváří-FCB tak vstup do skupin Simsonů a nebo MZ (můžu zaslat do SZ).
Svoje zkušenosti se Simsonem zde nebudu rozepisovat jsme v jiném tématu, spíš že mladej mi už vyrost a začal mi drandit patinovku která má dnes hodnotu přes 60tis..... - jo lidi se fakt zcvokli!

MZ150 ETZ-14 dní zpět se mi povedl maisterštyk a koupil jsem 2 šroty (r.v. 1989 a 1990) za 17tis (slovy sedmnácttisíc KČ).
Jedna má noty v polopřevodu=>na veteránský.
Vím třeba i kde repasují budíky (Maďarsko) a už se na nich dělá-vše je dohledatelný na těch fórech z FCB.

Jako všude-je tam pár podvodníků, ale taky plno fajn lidí.
Dneska to přejdu po elektrický stránce a zkusím to natočit.
Jelikož jedna měla i benzín a novou fajfku s kabelem tak si myslím, že to ještě na podzim lítalo po poli....

Určitě Ti pomůže i tady postahovat manuály a servisní knížky.

MZetám zdar!!!
Dodo1976> Čeče možná že kvůli IFA mašinám si ten FB zase udělám No, ohledně ETZ 250, vzhledem k tomu, že soudruzi s NDR jezdili na nich do Jugoslávie, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko (za dob Socialismu), tak řekl bych, že problém spojky není chyba v konstrukci, ale jakým způsobem se opravovalo, a jak zacházelo. Toť můj názor, který vychází z debat na MZ-World.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist