globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Nazdar soukmenovci mám na vás takový asi blbý dotaz. Jedná se mi o to, že jsem svou MZ nejspíš zadřel na klice a přemýšlím, jestli opravovat nebo ne. Jsem ještě student tudíž moc peněz nemám, tak zvažuju výdej každé koruny. Když moto zadřu ve válci, je to jasný, výkon žádný, o volnoběhu nemluvě. GO je bez debat. Ale MZ jde normálně nakopnout, volnoběh drží, ale vzhledem k tomu že mám trochec rozhašené zapalování tak na ní nejezdím. Můj dotaz je tedy: Má tento problém velký vliv na výkon a jízdu? Vděčný budu za každé další poznatky typu osobní zkušenosti a další problémy spojené se zadřením. Jestli někomu připadá pod jeho úroveň radit při tomto problému a pouze by sem psal jaký jsem blbec nebo spíš něco horšího, nechť ani nepřispívá a jde využít čas lépe, například projížďkou. Předem děkuji.

E: Ještě jedna věc, čím se stane to že se mi MZ zadře na klice? Mám dávat lepší oil? Momentálně mažu Husquarnou polosyntetikou.

Naposledy editováno 09.10.2011 17:46:07
Anketa: opravit?
ano
88%
15
ano, ale jelo by to i tak celkem v pohodě
6%
1
ne
6%
1

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2011 v 17:25 | Nahoru | #1
Až to budeš dávat dohromady, tak je třeba zkontrolovat velikost antidetonační štěrbiny.
Se to dělá tak, že otvorem pro svíčku, samozřejmě při dotahlé hlavě, vsuneš kulatou pájku (letovací cín) až ke stěně válce a zatočíš motorem. Uděláš to alespoň ve čtyřech místech na sebe kolmých. Ta štěrbina my měla být v rozmezí 0,9 až 1,2mm a měla by se od stěnu válce ke svíčce plynule zvětšovat.
Když je míň, není to dobré (nárust teploty).
Já to dělávám (třeba na Zetce) tak, že na toto měření použiju staré těsnění pod hlavou, změřím štěrbinu a pokud je to dobré, dám nové, stejné těsnění a smontuju motor nahotovo.
Pokud ne, tak k Emzetě jsou dodávány různě tlusté hliníkové kroužky(těsnění pod hlavu), tím to doladíš.
Kdybys je nesehnal, tak se štěrbina dá zvětšit použitím silnějšího těsnění pod válec. Z praxe vím, že pokud potřebuješ míru třeba 0,1mm, je potřeba použít papír silnější o něco víc, než o desetinu. Klidně i o dvě... Materiál může být normální papír - i z krabice od bot.
Po takovém zadření, pokud bysme šli až do extrémů, může být poškozeno víc věcí, ale taky nemusí. Třeba natahlé oko ojnice...
To poznáš za provozu, je třeba si všímat jakýchkoliv divných zvuků při chodu motoru...
Ale normálně se to opravuje tak, jak jsem napsal, je to levné a rychlé. No a potom musíš dávat trochu bacha, no. Až budeš mít jistotu, že to hrkoce furt stejně, tak je to opravené...

Naposledy editováno 13.10.2011 17:26:39

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

13.10.2011 v 19:31 | Nahoru | #2
Zdenalbenal> Takže jestli jsem to pochopil správně: složím motor, dírou na svíci prostrčím kus cínu, až ke stěně válce, prošlápnu motor a vytáhnu cín, cín bude zdeformovaný do tvaru mezery mezi hlavou a pístem, a to je onen rozměr antidetonační štěrbiny je to tak?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist