globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK - chystaná novinka
 
24.1.2021 v 11:16
Špatné zprávy pro milovníky laďáků. KLIKNI ZDE

(reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 16:45 | Nahoru | #91

kerut píše: assassin> to zas budou pravnici bohatsi a stat chudsi


Bohatší budou technici na STK...

(reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 17:27 | Nahoru | #92

Komorerth píše: kerut> vzhladom k tomu, ze nemcuri ta pri kontrole posadia na okoloiduci autobus ak nemas napr na blbych podla nich neorigo packach konkretny udaj, tak by som si dovolil oponovat, ze ta proste zmeraju na mieste a ak bude cislo ako maju v prirucke pripade mas na stitku na rame, tak mas smolika. Si teda myslim. Tiez si neviem predstavit to meranie na STK a osobne si myslim, ze by sa pri tom mohlo "mozgovo uvazovat" - nebazirovat na 1 - 2dB ale riesit to, ze nieco reve fakt nechutne nahlas a delnasi pracujuci so zbijackami 100m od STK si pchaju pod sluchadla nahradne fusakle aby neprisli o sluch



nemusis nas presvedcovat ze jsi idiot a urohujer furt dokola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 20:27 | Nahoru | #93

Kohlstein píše: Zbývá jen stanovit limit v dB a otáčky, resp. střední pístovou rychlost.

Veď to máš zapísané v techničáku, výrobca to určí pri schvaľovaní typovej spôsobilosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 20:33 | Nahoru | #94
Metric> Ty si pleteš schvalovací proces a statickou kontrolní metodu.
Podobně při emisní zkoušce ti na autě strčí sondu do výfuku a je jedno, jestli auto má Euro2 nebo Euro5 - naměříš stejné hodnoty u obou. Emisní zkouška má za úkol odhalit nefunkční katalyzátor, lambdu nebo jinou podobnou závadu v emisním systému.
Zkouška hluku má za úkol odhalit vykuchaný nebo poškozený tlumič výfuku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 20:34 | Nahoru | #95

Komorerth píše: "mozgovo uvazovat"

Ty si uvedomuješ, že mozgové uvažovanie je v zásade nadávka?

Ale vlastne keď to takto zoberieme, tak mám také tušenie, že sa aj bude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 20:42 | Nahoru | #96
Kohlstein> Oprav ma, keď sa mýlim, ale pokiaľ viem, prebieha to takto:
1) Schvaľovanie - po zostavení motorky (nejaká predséria, prototyp, neviem) sa odmeria dynamický hluk (pri jazde) stanoveným postupom; v súčasnosti je vrchný limit 80 dB, viac to nesmie mať. Určia sa maximálne otáčky a na ich polovici sa odmeria hluk statický, rovnako zasa na to určeným postupom. Tieto hodnoty sa zapíšu do papierov, ktoré sa budú pridávať k žiadosti o schválenie, a potom budú zapísané v každom TP pre jednotlivé exempláre.
2) Skúška hluku - pri otáčkach uvedených v TP sa (rovnakým postupom ako v prvom prípade) odmeria statický hluk. Ten sa potom porovná s hodnotou uvedenou v TP.

Dôležité je, že pri skúške nemusíš stanovovať otáčky, pri ktorých merať, ani úroveň hluku, s ktorou sa to má porovnať, pretože tie sú už stanovené v bode 1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 21:50 | Nahoru | #97
Metric> Problém 1:
U statické (homologační) zkoušky se otáčky motoru ustálí na hodnotě stanovené z otáček maximálního výkonu (S). Pro kategorii L je předepsáno:
– 75 % otáček S, kde S je do 5000 min-1
– 50 % otáček S, kde S je nad 5000 min-1
Spousta motorek má otáčky max. výkonu uvedené v TP špatně, nebo údaj chybí. Stejně tak hluk, chybí údaje.
Jak potom stanovit otáčky pro zkoušku hlučnosti? Podle řádů FIM je dáno při střední pístové rychlosti 13m/s.

Problém 2: Statická homologační zkouška probíhá za stanovených podmínek, které nejdou na STK zajistit. A když bude v TP zapsáno třeba 83dB, toto nemůže být limit na STK. A čím tišší motorka, tím hůř půjde cokoliv změřit.
Psal jsem v #31 , že v Itálii mají limit 93dB - zjišťoval jsem špatně, to je minimum pro klakson. Naopak jsem zjistil zde , že pro hluk metodiku mají, ale nikdo to nedělá, protože by podle nějaké evropské normy museli naměřit nanejvýš to, co je v TP. Naštěstí to nemají povinné.
A teď jsme u jádra pudla - podle hloupé evropské normy to na STK měřit nejde. Vymyslet vlastní předpis by bylo neevropské a limity by se musely nastavit hodně vysoko, aby třeba Ducati se svými 100dB+ nebyly v prdeli, že?

Naposledy editováno 25.01.2021 21:50:51

1 reakcí na tento příspěvek STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 22:14 | Nahoru | #98
ty otacky v TP pri kterych se to meri, by meli odpovidat stredni pistove rychlosti dle prislusne normy (v dobe kdy se to merilo, uvadelo do provozu) proto se tam ty otacky psali, aby to ten chudak na merici stanici nemusel pocitat

Metric> moc se nemylis, ale pri odstaveni to jednoduse zmerit nepujde, protoze mas okolni hluk,.. takze by musela byt nejaka tolerance, a dalsi empirie, a ... pochybuju ze by to nekomu kvuli par motorkam stalo za to resit..
(ano, ano.. presne viz druhej odstavec posledniho kohlova prispevku )

Naposledy editováno 25.01.2021 22:28:41

(reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 22:44 | Nahoru | #99
Metric> ano. preto som to napisal a preto som to dal do uvodzoviek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 01:06 | Nahoru | #100

Kohlstein píše: Spousta motorek má otáčky max. výkonu uvedené v TP špatně, nebo údaj chybí. Stejně tak hluk, chybí údaje.
Jak potom stanovit otáčky pro zkoušku hlučnosti? Podle řádů FIM je dáno při střední pístové rychlosti 13m/s.

Díky za doplnenie. S tými chýbajúcimi údajmi som sa nestretol, nemalo by ich ísť získať z dokumentácie k typovému schváleniu? Ak to nie je starý voz,

Kohlstein píše: Problém 2: Statická homologační zkouška probíhá za stanovených podmínek, které nejdou na STK zajistit. A když bude v TP zapsáno třeba 83dB, toto nemůže být limit na STK. A čím tišší motorka, tím hůř půjde cokoliv změřit.

Nerozumiem tomu, ako je možné, že nemeckí policajti na ulici dokážu rozložiť prenosné meracie miesto, kde tieto podmienky zaistia, no STK to nebudú schopné. Nemajú niekde na dvore 6m voľného miesta?

Prečo nemôže byť na STK limit 83 dB? Tá motorka ho ako nová splnila.

A z prekladu toho talianskeho textu od Googlu som vyrozumel, že sa to nerobí preto, že to je nepovinné a jediné, čo môže človek "získať", je to, že nedostane ich verziu STK. To by niekomu musel šibať.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 01:09 | Nahoru | #101
kerut> Tie podmienky máš presne popísané (je to Annex 3 bod 2 a ďaľšie), tak si to sám pozri a povedz mi, či to je taká raketová veda, ako to vy dvaja prezentujete. A ktorá časť z nich je tak náročná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 07:16 | Nahoru | #102

CRF1000 píše: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32014L0045

Ta směrnice už platí třetím rokem, myslím že do 5 let ( tedy do roku 2023 ) od data co platí musí být implementována do naší národní - české legislativy......vzhledem k tomu, že naší národní suverenitu v minulosti dobrovolně podřídil Evropské unii Václav Klaus tím, že podepsal lisabonskou smlouvu, můžeme s tím nesouhlasit ale to je vše co proti domu lze udělat....reforma EU je v nedohlednu...



Jen malinká oprava, stát musí přijmout nařízení es , nikoli směrnici. Tu může , nebo nemusí implementovat do národního práva.
Samozřejmě , že měření bude podle schválení typu. Nic jiného ani být nemůže.. Pletete sem měření FIM, ale to se týká pouze sportovních motocyklů a limit hluku je stanoven hygienickými předpisy. Jakmile to jezdí po cestě a je to schváleno , tak se vše děje na základě schválení typu vozidla.
Raději kuwa přemýšlejte jak už udělat jaro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 08:17 | Nahoru | #103
Martin167> Náš stát nepřijímá žádná nařízení ES, ty přijímá Evropský parlament nebo Evropská komise, my se jim jen podřizujeme...to že se to někde vyhlašuje je jen formalita..NAŘÍZENÍ se do zákona se nezapracovává protože je nad zákonem, má vyšší právní sílu....SMĚRNICE jen obecně stanovuje cíle a zapracovává se - implementuje do národní legislativy ve stanoveném časovém horizontu...detaily pak upravuje národní legislativa aby byl dosažen cíl směrnice...

Já tady neobhajuji EU legislativu a toto stručné krátké školení jsme věnoval těm nevzdělancům, kterým pořád nedochází , že EU nás dnes přímo řídí....60 procent našich zákonů pochází z vůle EU...jen se navenek tváří, že jsou naše, je to uzákoněná vůle euroúředníků a cizích europolitiků.....a v podstatě i těch našich, protože kdo se tam, dostane, po třetí 620-tisícové výplatě zapomene , kdo a odkud je a čí zájmy tam má prosazovat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 09:04 | Nahoru | #104
Metric>

Prečo nemôže byť na STK limit 83 dB? Tá motorka ho ako nová splnila.


Na nové naměřili 83dB při homologační zkoušce. Naměříš to stejné na každé další? Naměříš to stejné na starším kusu? A co když naměříš o 0,5dB víc, co uděláš, zapálíš motorku? Jak to budeš měřit venku, když na to nebude počasí (vítr, mlha, déšť)? Naměřit 83dB, když hluk pozadí je 75dB, znamená, že zkouška je znehodnocená - stačí rušnější silnice za plotem STK.

Naposledy editováno 26.01.2021 09:05:01

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 09:14 | Nahoru | #105
CRF1000> jo ,tohle beru....závěr je ten , že nic z toho neumíme a nedokážeme ovlivnit...
hele, mě jen strašně sere , jak se tu pořád hledá nějaký způsob , jak s tím vyjebat... a není to jen v tomto tématu.... proč??nechápu..vyřešit jde přece úplně všechno...jen vědět jak na to.Rozhodně je mě milejší měření hluku, než trubka na motorce místo výfuku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 09:17 | Nahoru | #106
Kohlstein> mám tomu rozumět tak , že si myslíš, že hodnoty hluku se sčítají???
Když máš hluk pozadí 75 dB a hluk motorky 85 dB tak naměříš vždycky ten nejvyšší....85 dB
Buď v klidu, nad tím přemýšlejí jiné mozky , než jsou ty naše)

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 09:21 | Nahoru | #107
Martin167> Ty nad tím přemýšlet nemusíš, to je jasné. Bylo by to marné.

1 reakcí na tento příspěvek STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 09:46 | Nahoru | #108
Nevím, něco z akustiky a způsobů měření kolem mě prosvištělo, ale selský rozum by mohl napovědět, že číslo zapsané v TP v kolonce hluk vozidla se stanovuje na základě přesně definovaných metodik měření. Není to hodnota, kterou ukáže jakýkoliv hlukoměr kdekoliv při jakýchkoliv podmínkách. Asi bude rozdíl měřit v malé plechové hale vs. velké vypolstrované místnosti. Stejně jako v teplém vlhkém počasí vs. při mrazech. Takže předpokládám, že STK budou muset dodržet nějakou méně náročnou (a tedy i méně přesnou) metodiku měření - k naměřenému hluku se připočítá nějaká korekce a výsledek se porovná s údajem v TP. Prostě něco jako proflánkuná odchylka při měření rychlosti fízlem, tj. +3 km/h do 100 km/h a +3 % nad 100 km/h. U hluku do toho hází vidle logaritmická stupnice, takže ta korekce výsledků měření asi bude nějaká funkce.

Naposledy editováno 26.01.2021 09:48:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:05 | Nahoru | #109

Kohlstein píše: A co když naměříš o 0,5dB víc, co uděláš, zapálíš motorku? Jak to budeš měřit venku, když na to nebude počasí (vítr, mlha, déšť)? Naměřit 83dB, když hluk pozadí je 75dB, znamená, že zkouška je znehodnocená - stačí rušnější silnice za plotem STK.

1. Nie, pochopiteľne by tam mala byť tolerancia tak, ako je to napr. v Nemecku, keď merajú, alebo keď sa meria rýchlosť.
2. Kde je problém s hmlou? Čo sa týka vetra, beriem, skúška sa nesmie vykonávať pri rýchlosti vetra 5 m/s a viac, rovnako ako...
3. ...keď nie je hluk pozadia nižší aspoň o 10 dB.

Na druhej strane je možné merať i v interiéri (hoci tam stále musia byť splnené tie 3 m), takže STK, čo investuje, bude môcť merať za každých podmienok - jediná otázka je, ako často uvedené podmienky nenastávajú. Pokiaľ viem, bežný hluk z áut na ulici je okolo 70 dB - koľko motoriek má stacionárny hluk pod 80 dB?

Beriem ten vietor, to môže byť problém, že sa človek bude musieť preobjednávať.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:10 | Nahoru | #110
vilemx> Ja som sem dával odkaz, síce po anglicky, ale bol tam popísaný ten merací proces. V malej plechovej hale merať nesmieš. Keď Ti nasneží... a STK ponúkne, že napíšu, že sneh nebol, nezoberieš to? Sneh pohltí viac zvuku než asfalt/betón. Jediný problém, čo vidím, je nutnosť, že ak meriaš v exteriéri, nesmie byť vietor viac než 5 m/s.

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:17 | Nahoru | #111
Metric> Mně to asi bude jedno, jestli bude sníh nebo těsně před bouřkou, protože díky vyrezlé přepážce, která na starých Hondách vytvářela takový ten klasický přerušovaný písklavý dusot, je motorka tišší, než originál

Naposledy editováno 26.01.2021 10:17:37

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:42 | Nahoru | #112

Metric píše: kerut> Tie podmienky máš presne popísané (je to Annex 3 bod 2 a ďaľšie), tak si to sám pozri a povedz mi, či to je taká raketová veda, ako to vy dvaja prezentujete. A ktorá časť z nich je tak náročná.



raketova asi ne ale veda to docela je, hraje roli hluk v okoli, odrazivost okoli,.. samozrejme ze "neco" nameris, ale jak daleko to bude od pravdy/reality je otazka podminek..

Martin167 píše: Kohlstein> mám tomu rozumět tak , že si myslíš, že hodnoty hluku se sčítají???
Když máš hluk pozadí 75 dB a hluk motorky 85 dB tak naměříš vždycky ten nejvyšší....85 dB
Buď v klidu, nad tím přemýšlejí jiné mozky , než jsou ty naše)



slysel jsi nekdy treba o interferenci ? ano, polud budou obe hodnoty na uplne jinych dominantnich frekvencich pak to asi pravda bude, ale tak to byr taky vubec nemusi..

Naposledy editováno 26.01.2021 10:52:17

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:52 | Nahoru | #113
Metric> Za mlhy jsou obvykle slyšet zvuky z větší dálky.
K tomu odstupu od pozadí - 10dB, např. poměr 85db výfuk / 75dB pozadí, znamená, že pozadí zvyšuje celkovou hladinu na 85,4dB. 75dB v pozadí by znamenalo naměřit místo 83dB hodnotu 83,6dB. V uzavřených nebo polouzavřených prostorách by se měřit nedalo.
A jak k tomu přijdou ti, kterým místo deklarovaných 83dB naměří nevyhovujících 84dB, zatímco jiní mají v papírech 96dB a naměřilo by se 95dB? Má to spravedlivé řešení?
Čím víc jdeš do detailů, tím víc je jasné, že nějaký František Jemelka z ministerstva nemá v ruce nic, co by mu pomohlo jeho nápad s měřením hluku realizovat.

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:55 | Nahoru | #114
Kohlstein> no technicky vzato frantisek jemelka mozna nic takovyho v zasade sam od sebe netvrdi, a dost mozna i tu "analogii" vyslovil spravne... i v seriozni novinarine jde tak trochu o to jak polozis dotaz, a co z te odpovedi vykouzlis, natoz na i-rozhlasu nebo co je to za pochybnej platek

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 11:51 | Nahoru | #115

Kohlstein píše: V uzavřených nebo polouzavřených prostorách by se měřit nedalo.
A jak k tomu přijdou ti, kterým místo deklarovaných 83dB naměří nevyhovujících 84dB

Prečo by sa nedalo merať v uzatvorených priestoroch? Norma popisuje požiadavky na uzatvorený priestor - viem, môže to byť drahé, ale možnosť tu je.
A prečo by mala byť každá vyššia hodnota nevyhovujúca? Ja som uviedol ako príklad postup pri meraní políciou v Nemecku pri zastavení vodiča, kde sa uplatňuje istá tolerancia. Rovnako máme napríklad u nás toleranciu pri meraní rýchlosti alebo hladiny alkoholu z dychu. Viď napríklad toto video, kde mu zrovna namerajú vyšší hluk, ale pokutu neudelia, pretože to spadá do intervalu tolerancie.

Takže ja to vidím tak, že realizovať to ide. Ale pripúšťam, že je otázka, či to u nás dokážeme.

2 reakcí na tento příspěvek STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 13:28 | Nahoru | #116
Ty kundy to propašovaly do vyhlášky už před třema rokama, akorát asi pořád nemají tu metodiku.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-211

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 13:45 | Nahoru | #117
Kohlstein> vždyt se tu už o tom psalo..je to tam tři roky, metodika je taky, čeká se jen a jen na schválení přístroje

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 13:48 | Nahoru | #118
Kohlstein> dyt jsem tu smernici citoval stranku zpet
ja fakt furt nechapu co resite a vymejslite za straslivy myty a povesti.. "subjektivne" nebo "v souladu s metodikou", a stanou se z toho takovy silenosti jako ze "ta nemcuri posadi na autobus ked mas iny napis na piackioch" .. fakt jsme narod blbu, od technika az po uzivatele..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 13:54 | Nahoru | #119

Kohlstein píše: Metric> Za mlhy jsou obvykle slyšet zvuky z větší dálky.
K tomu odstupu od pozadí - 10dB, např. poměr 85db výfuk / 75dB pozadí, znamená, že pozadí zvyšuje celkovou hladinu na 85,4dB. 75dB v pozadí by znamenalo naměřit místo 83dB hodnotu 83,6dB. V uzavřených nebo polouzavřených prostorách by se měřit nedalo.
A jak k tomu přijdou ti, kterým místo deklarovaných 83dB naměří nevyhovujících 84dB, zatímco jiní mají v papírech 96dB a naměřilo by se 95dB? Má to spravedlivé řešení?
Čím víc jdeš do detailů, tím víc je jasné, že nějaký František Jemelka z ministerstva nemá v ruce nic, co by mu pomohlo jeho nápad s měřením hluku realizovat.



Počítám, že se to vyřeší klasicky po česku - stane se z toho problém občana

(reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 14:58 | Nahoru | #120
FiZzeR>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist