globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK - chystaná novinka
 
24.1.2021 v 11:16
Špatné zprávy pro milovníky laďáků. KLIKNI ZDE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:05 | Nahoru | #1

Kohlstein píše: A co když naměříš o 0,5dB víc, co uděláš, zapálíš motorku? Jak to budeš měřit venku, když na to nebude počasí (vítr, mlha, déšť)? Naměřit 83dB, když hluk pozadí je 75dB, znamená, že zkouška je znehodnocená - stačí rušnější silnice za plotem STK.

1. Nie, pochopiteľne by tam mala byť tolerancia tak, ako je to napr. v Nemecku, keď merajú, alebo keď sa meria rýchlosť.
2. Kde je problém s hmlou? Čo sa týka vetra, beriem, skúška sa nesmie vykonávať pri rýchlosti vetra 5 m/s a viac, rovnako ako...
3. ...keď nie je hluk pozadia nižší aspoň o 10 dB.

Na druhej strane je možné merať i v interiéri (hoci tam stále musia byť splnené tie 3 m), takže STK, čo investuje, bude môcť merať za každých podmienok - jediná otázka je, ako často uvedené podmienky nenastávajú. Pokiaľ viem, bežný hluk z áut na ulici je okolo 70 dB - koľko motoriek má stacionárny hluk pod 80 dB?

Beriem ten vietor, to môže byť problém, že sa človek bude musieť preobjednávať.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 10:52 | Nahoru | #2
Metric> Za mlhy jsou obvykle slyšet zvuky z větší dálky.
K tomu odstupu od pozadí - 10dB, např. poměr 85db výfuk / 75dB pozadí, znamená, že pozadí zvyšuje celkovou hladinu na 85,4dB. 75dB v pozadí by znamenalo naměřit místo 83dB hodnotu 83,6dB. V uzavřených nebo polouzavřených prostorách by se měřit nedalo.
A jak k tomu přijdou ti, kterým místo deklarovaných 83dB naměří nevyhovujících 84dB, zatímco jiní mají v papírech 96dB a naměřilo by se 95dB? Má to spravedlivé řešení?
Čím víc jdeš do detailů, tím víc je jasné, že nějaký František Jemelka z ministerstva nemá v ruce nic, co by mu pomohlo jeho nápad s měřením hluku realizovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist