Téma: STK - chystaná novinka
 
24.1.2021 v 11:16
Špatné zprávy pro milovníky laďáků. KLIKNI ZDE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 20:42 | Nahoru | #1
Kohlstein> Oprav ma, keď sa mýlim, ale pokiaľ viem, prebieha to takto:
1) Schvaľovanie - po zostavení motorky (nejaká predséria, prototyp, neviem) sa odmeria dynamický hluk (pri jazde) stanoveným postupom; v súčasnosti je vrchný limit 80 dB, viac to nesmie mať. Určia sa maximálne otáčky a na ich polovici sa odmeria hluk statický, rovnako zasa na to určeným postupom. Tieto hodnoty sa zapíšu do papierov, ktoré sa budú pridávať k žiadosti o schválenie, a potom budú zapísané v každom TP pre jednotlivé exempláre.
2) Skúška hluku - pri otáčkach uvedených v TP sa (rovnakým postupom ako v prvom prípade) odmeria statický hluk. Ten sa potom porovná s hodnotou uvedenou v TP.

Dôležité je, že pri skúške nemusíš stanovovať otáčky, pri ktorých merať, ani úroveň hluku, s ktorou sa to má porovnať, pretože tie sú už stanovené v bode 1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 21:50 | Nahoru | #2
Metric> Problém 1:
U statické (homologační) zkoušky se otáčky motoru ustálí na hodnotě stanovené z otáček maximálního výkonu (S). Pro kategorii L je předepsáno:
– 75 % otáček S, kde S je do 5000 min-1
– 50 % otáček S, kde S je nad 5000 min-1
Spousta motorek má otáčky max. výkonu uvedené v TP špatně, nebo údaj chybí. Stejně tak hluk, chybí údaje.
Jak potom stanovit otáčky pro zkoušku hlučnosti? Podle řádů FIM je dáno při střední pístové rychlosti 13m/s.

Problém 2: Statická homologační zkouška probíhá za stanovených podmínek, které nejdou na STK zajistit. A když bude v TP zapsáno třeba 83dB, toto nemůže být limit na STK. A čím tišší motorka, tím hůř půjde cokoliv změřit.
Psal jsem v #31 , že v Itálii mají limit 93dB - zjišťoval jsem špatně, to je minimum pro klakson. Naopak jsem zjistil zde , že pro hluk metodiku mají, ale nikdo to nedělá, protože by podle nějaké evropské normy museli naměřit nanejvýš to, co je v TP. Naštěstí to nemají povinné.
A teď jsme u jádra pudla - podle hloupé evropské normy to na STK měřit nejde. Vymyslet vlastní předpis by bylo neevropské a limity by se musely nastavit hodně vysoko, aby třeba Ducati se svými 100dB+ nebyly v prdeli, že?

Naposledy editováno 25.01.2021 21:50:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist