globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK - chystaná novinka
 
24.1.2021 v 11:16
Špatné zprávy pro milovníky laďáků. KLIKNI ZDE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

25.1.2021 v 21:50 | Nahoru | #1
Metric> Problém 1:
U statické (homologační) zkoušky se otáčky motoru ustálí na hodnotě stanovené z otáček maximálního výkonu (S). Pro kategorii L je předepsáno:
– 75 % otáček S, kde S je do 5000 min-1
– 50 % otáček S, kde S je nad 5000 min-1
Spousta motorek má otáčky max. výkonu uvedené v TP špatně, nebo údaj chybí. Stejně tak hluk, chybí údaje.
Jak potom stanovit otáčky pro zkoušku hlučnosti? Podle řádů FIM je dáno při střední pístové rychlosti 13m/s.

Problém 2: Statická homologační zkouška probíhá za stanovených podmínek, které nejdou na STK zajistit. A když bude v TP zapsáno třeba 83dB, toto nemůže být limit na STK. A čím tišší motorka, tím hůř půjde cokoliv změřit.
Psal jsem v #31 , že v Itálii mají limit 93dB - zjišťoval jsem špatně, to je minimum pro klakson. Naopak jsem zjistil zde , že pro hluk metodiku mají, ale nikdo to nedělá, protože by podle nějaké evropské normy museli naměřit nanejvýš to, co je v TP. Naštěstí to nemají povinné.
A teď jsme u jádra pudla - podle hloupé evropské normy to na STK měřit nejde. Vymyslet vlastní předpis by bylo neevropské a limity by se musely nastavit hodně vysoko, aby třeba Ducati se svými 100dB+ nebyly v prdeli, že?

Naposledy editováno 25.01.2021 21:50:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK - chystaná novinka

26.1.2021 v 01:06 | Nahoru | #2

Kohlstein píše: Spousta motorek má otáčky max. výkonu uvedené v TP špatně, nebo údaj chybí. Stejně tak hluk, chybí údaje.
Jak potom stanovit otáčky pro zkoušku hlučnosti? Podle řádů FIM je dáno při střední pístové rychlosti 13m/s.

Díky za doplnenie. S tými chýbajúcimi údajmi som sa nestretol, nemalo by ich ísť získať z dokumentácie k typovému schváleniu? Ak to nie je starý voz,

Kohlstein píše: Problém 2: Statická homologační zkouška probíhá za stanovených podmínek, které nejdou na STK zajistit. A když bude v TP zapsáno třeba 83dB, toto nemůže být limit na STK. A čím tišší motorka, tím hůř půjde cokoliv změřit.

Nerozumiem tomu, ako je možné, že nemeckí policajti na ulici dokážu rozložiť prenosné meracie miesto, kde tieto podmienky zaistia, no STK to nebudú schopné. Nemajú niekde na dvore 6m voľného miesta?

Prečo nemôže byť na STK limit 83 dB? Tá motorka ho ako nová splnila.

A z prekladu toho talianskeho textu od Googlu som vyrozumel, že sa to nerobí preto, že to je nepovinné a jediné, čo môže človek "získať", je to, že nedostane ich verziu STK. To by niekomu musel šibať.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist