Nevím, něco z akustiky a způsobů měření kolem mě prosvištělo, ale selský rozum by mohl napovědět, že číslo zapsané v TP v kolonce hluk vozidla se stanovuje na základě přesně definovaných metodik měření. Není to hodnota, kterou ukáže jakýkoliv hlukoměr kdekoliv při jakýchkoliv podmínkách. Asi bude rozdíl měřit v malé plechové hale vs. velké vypolstrované místnosti. Stejně jako v teplém vlhkém počasí vs. při mrazech. Takže předpokládám, že STK budou muset dodržet nějakou méně náročnou (a tedy i méně přesnou) metodiku měření - k naměřenému hluku se připočítá nějaká korekce a výsledek se porovná s údajem v TP. Prostě něco jako proflánkuná odchylka při měření rychlosti fízlem, tj. +3 km/h do 100 km/h a +3 % nad 100 km/h. U hluku do toho hází vidle logaritmická stupnice, takže ta korekce výsledků měření asi bude nějaká funkce.
Naposledy editováno 26.01.2021 09:48:34