globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajeti motocyklu - quickshifter
16.7.2021 v 19:16
Ahoj,

Poridil jsem si Ducati Monster+ (2021) a potreboval bych vedet, jestli se pri zajizdeni ma/nema pouzivat quickshifter, pripadne od kolika km?

Co se tyce zajizdeni tak jsem pobral informace ze:
- Nevytacet motor nad 5500 prvnich 1000km
- Nejezdit konstantni rychlosti
- Radit casto nahoru a dolu
- Brzdit hodne motorem
- Dat si pozor na kluzke gumy

Diky
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

21.7.2021 v 09:45 | Nahoru | #31

pkkaca píše: Maxipes_Fík> Tak to musíš být na silnici často nasranej..Neserou tě taky dědové ve fabiích plazící se s věncem na hřbitov,spousty cyklistů,pobíhající děti a psi a nebo třeba že ptáci moc řvou??Možná bys na to dostal nějaký prášky..Nebo jezdi vlakem...Miluju lidi co pičujou na celej svět Nebo jenom na čopráky?Takže ti starou vojel čoprák?Se nestyď ty závodníku



Nejsem žádný závodník, ale vždycky jedu tak, abych nikomu nepřekážel a neomezoval plynulost provozu zejména bezdůvodně pomalou jízdou (a pomalým zrychlováním, jako naložený nákladní vlak, jak má spousta blbců v oblibě) a bohužel jsem asi naivní, když totéž očekávám od ostatních, taky proto, že vzájemnou ohleduplnost účastníků provozu přikazuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Dědové s platem vajíček a věncem se neplazí po silnici, protože jsou dědové, ale protože neuměli řídit nikdy, kdo řídit uměl, tak dokud mu funguje mozek, oči a trochu ruce a nohy, tak aby to stačilo na ovládací síly v automobilu, tak žádnou brzdou provozu není.

P.S. jestli patříš k těm čoprákům, co jsou přesvědčeni, že rychlost vyšší než 65 km/h by je za jízdy (i po rovné silnici bez zatáček) zabila, tak raději nejezdi ani tím vlakem, někdy jede rychlostí i přes 100km/h, za příznivých povětrnostních podmínek.

P.S. 2 jak by bylo na světě krásně, kdyby na něm nebylo tolik blbců.

1 reakcí na tento příspěvek Zajeti motocyklu - quickshifter

21.7.2021 v 10:47 | Nahoru | #32
Ač na motorce quick shifter mám, využívám ho sporadicky - snad jen na volných na dromu, celej život su zvyklej tu spojku mačkat, tak nevím proč bych (notabene v provozu, kde plnej výkon mašiny využiju málokdy) měl kopat kvalty bez... Takže během záběhu rozhodně bez QS.
A k tomu záběhu, při dnešní přesné výrobě už to není nutný nějak hrotit, během prvních 500 piánko, nedávat plnej, během jízdy semtam vystřídat kvalty, jezdit tak do poloviny max. otáček motoru.
Od 500 km už se dá tak do 75% otáček motoru...

1 reakcí na tento příspěvek Zajeti motocyklu - quickshifter

21.7.2021 v 11:54 | Nahoru | #33
Až za měsíc někdo vznese dotaz na zajíždění s QS, určitě mu spousta kolegů doporučí v první řadě pročíst existující diskuze. I v tomto vlákně je to hned druhý příspěvek doplněný nenápadným sarkazmem kde najít tlačítko vyhledávání. Na první pohled je to sice rozumná rada, na druhou stranu je dost možné, že tazatele odradila podobná vášnivá diskuze mezi “čopr-buznama“ a “buznama sedlající jiné stroje“ (píšu v uvozovkách, protože nechovám žádné negativní emoce natož zášť vůči jezdcům na jakémkoliv stroji).

Na druhou stranu musím přiznat, že problém je možná ve mně a tazatel opravdu našel odpověď na svůj dotaz v informaci, že udatný čoprobijec z Pňovic vozí panímámu dýchavičným vehiklem, který nepředjede ani pomalu se pohybující relativně malý objekt. Za cenný poznatek by se dala rovněž označit informace, že každý čoprák je drsný Rambo na kterého se obyčejný smrtelník nesmí ani křivě podívat.

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

21.7.2021 v 12:32 | Nahoru | #34
abcman> Sice to tady všechno směřovalo k tomu quickshifteru a mýty o nutné opatrnosti během záběhu čtyřtaktu se nevyvracely, ale když už jsi to nakousl ...
https://www.motorkar.../?t=221555&pgr=1

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

21.7.2021 v 14:46 | Nahoru | #35

dan1024 píše: Až za měsíc někdo vznese dotaz na zajíždění s QS, určitě mu spousta kolegů doporučí v první řadě pročíst existující diskuze. I v tomto vlákně je to hned druhý příspěvek doplněný nenápadným sarkazmem kde najít tlačítko vyhledávání. Na první pohled je to sice rozumná rada, na druhou stranu je dost možné, že tazatele odradila podobná vášnivá diskuze mezi “čopr-buznama“ a “buznama sedlající jiné stroje“ (píšu v uvozovkách, protože nechovám žádné negativní emoce natož zášť vůči jezdcům na jakémkoliv stroji).

Na druhou stranu musím přiznat, že problém je možná ve mně a tazatel opravdu našel odpověď na svůj dotaz v informaci, že udatný čoprobijec z Pňovic vozí panímámu dýchavičným vehiklem, který nepředjede ani pomalu se pohybující relativně malý objekt. Za cenný poznatek by se dala rovněž označit informace, že každý čoprák je drsný Rambo na kterého se obyčejný smrtelník nesmí ani křivě podívat.



Hezky jsi to shrnul, jen bych si Tě dovolil poopravit, nejsem žádný čoprobijec, mě sere každý idiot, který se chová, jako by mu patřily všechny silnice a na ostatní účastníky provozu z vysoka kašle, schválně je zdržuje a nejlíp když jede prostředkem silnice, aby mohl omezovat a ohrožovat i ty protijedoucí a je mě úplně jedno jakým vozidlem se ten idiot pohybuje.

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

21.7.2021 v 16:33 | Nahoru | #36

_Michal píše: Kohlstein> určitě ne, ale točit to nad 5500 otáček jim to jejich blok v hlavě nedovolí
Sorry, ale jakejkoliv chopper, za kterým jsem se musel táhnout, tak jel na totální pohodičku a zdržoval provoz.


Jestli to nebude tím, že chopper/cruiser je z principu motorka dělaná na pohodovou klidnou jízdu.
Výtáčet chopper/cruiser do plnejch je stejný nesmysl jako jezdit na nízký otáčky na supersportu.
Motorka na to není dělaná a "nemá to ráda".

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

22.7.2021 v 01:25 | Nahoru | #37

Maxipes_Fík píše: P.S. jestli patříš k těm čoprákům, co jsou přesvědčeni, že rychlost vyšší než 65 km/h by je za jízdy (i po rovné silnici bez zatáček) zabila, tak raději nejezdi ani tím vlakem, někdy jede rychlostí i přes 100km/h, za příznivých povětrnostních podmínek.

P.S. 2 jak by bylo na světě krásně, kdyby na něm nebylo tolik blbců.



Já v 65km/h dost často řadím dvojku a taky se dost často kochám,ale v rychlosti za kterou bych na státovce přišel o papíry.Tudíž že bych tě já zdržoval se neboj..Ale narozdíl od tebe a tobě podobným mám pochopení i pro motorkáře třeba z věkově pokročilejších skupin.Jezdících většinou na chopperech,většinou nižších objemů a ti už jezdí no,někdy na pováženou,ale jezdí..Mě se to líbí a budu na tom dřepět stejně jako oni dokud se na tom udržím.A zpruzelý fofrbuzny mi budou moct víš co...

P.S 2- naprosto s tebou souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek Zajeti motocyklu - quickshifter

22.7.2021 v 12:38 | Nahoru | #38

assassin píše: SuperSic58> Jestli neni rozdíl mezi motorkou za 500+ a motorkou za pulku …



Nesmysl, zkrátka to soudruzi v japonsku nenaladili uplně ideálně. Jsou i levnější bajky a QS jim řadí hladce i to i dolu a zase naopak i některým prémiovkám to údajně řadí tvrdě. Možná to chce doladění přes soft, kdoví.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

22.7.2021 v 22:08 | Nahoru | #39
SuperSic58> no ja bych prave souhlasil s assassinem. soudruzi z Yamahy rozhodne jsou schopni naladit QS, ale pro masinu za <300 jim bud nestoji za to do toho investovat cas a finance, a nebo, a to je horsi, to pro ne neni problem, ale z marketingovych duvodu nemuze mit MT09 stejne dobry QS jako R1 za vice nez dvojnasobek. MT09 je porad prece jenom rozpoctovka. na doladeni pres SW bych asi moc nespolehal, seriove ridici jednotky obecne nejsou moc otevrene nejakemu ladeni. duvod je asi zrejmy. a investovat dalsi nemale penize do profi reseni je na zvazeni kazdeho soudruha. a to uz nemluvim o tom, ze je problem sehnat nekoho, kdo ty komponenty umi namontovat a opravdu dobre odladit. pouzivej, co mas, a nespekuluj

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

23.7.2021 v 10:30 | Nahoru | #40
dan1024> A jak se ladí QS? Mám za to, že se akorát mění killtime pro různé otáčky a zatížení, takže to nemůže být žádná věda.
Ale taky víme, že různé oleje dokážou řazení zkomplikovat nebo usnadnit, tak jestli to nebude nějak souviset s tím Fuchs Silkolene?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

23.7.2021 v 10:54 | Nahoru | #41
Kohlstein> Dokážu si představit že poznáš rozdíl v oleji u řazení s mokrou spojkou, popř. se synchrony, tady o tom dost pochybuji.

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

23.7.2021 v 12:53 | Nahoru | #42
Kohlstein> nejsem odbornik na danou vec, takze pokud melu uplne blbosti, tak se omlouvam. ale presne to, co jsi popsal, bych se nebal oznacit pojmem ladeni. uz jenom minimalne ty dve tebou zminene hodnoty vygeneruji nejakou 2D mapu. pokud ty lepsi QS pocitaji i s dalsimi vstupnimi parametry, tak tim roste pocet dimezni takove mapy a tim padem i slozitost naladeni. aktualni otacky a zatizeni jsou okamzite parametry, ja bych pro jemny QS ocekaval taky praci s nejakou kratkou historii hodnot, kdy pak muzes pomoci extrapolace predikovat dalsi vyvoj. taky kazdy kvalt by mohl mit jine nastaveni. dokonce si dokazu predstavit i praci s aktualnim naklonem. co vsechno se pouziva je asi vyrobni tajmenstvi, ale z meho pohledu pokud ta cidla v masine uz jsou, proc je nevyuzit? HW uz pak nestoji nic navic, takze jen investice do SW (toto bylo mysleno tim ladenim). kazdopadne pokud by to naladeni bylo tak jednoduche, znacky jako Yamaha by urcite nepoustely do obehu QS fungujici jako v MT09. pak by to totiz do sametova dokazal zcela jednoduse naladit kazdy a jenom by se tim ztrapnily. u ciste zavodnich stroju to je mozna jine, tam se nehraje na komfort ani zivotnost, takze je asi opravdu jednodussi najit co nejmensi hodnoty killtime, aby to jeste radilo. jenom muj nazor, pokud vidis vic pod poklicku teto problematiky nebo mas nejaky dobry clanek (nehledal jsem), rad se na to mrknu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

23.7.2021 v 17:39 | Nahoru | #43
Foustka> Je to možná zvláštní, ale jsou tu na fóru případy, kdy motorka špatně řadila s Motulem, Castrolem, apod., a po změně výrobce se problém odstranil.
Killtime se rozebíral třeba tady:
https://www.motorkar...mp;pgr=1#goto9806590
Ten killtime by taky nemusel fungovat jen jako tvrdý vypínač jiskry, ale i jako měkký, tzn. že by v nějakém úseku vypínal každou druhou nebo každou třetí jiskru a a zároveň to může zmenšovat předstih před vypnutím a po opětovném zapnutí.
Pro představu, tříválec MT-09 pálí v 6000rpm každých cca 6,7ms a killtime je asi 10 zápalů, tedy 60-70ms, takže prostor pro doladění by tam být měl.
Edit - a taky záleží, co je tam za senzoriku a jestli vůbec funguje.

Naposledy editováno 23.07.2021 17:42:06

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

24.7.2021 v 10:36 | Nahoru | #44
Kohlstein> Rychlořazení není automat i přes to že ho tak někdo bere,na to aby to fungovalo 100% jako se spojkou je tam dost proměnných na které nemá co reagovat. Je tam pro umožnění co nejkratšího přerušení momentu mezi motorem a kolem během řazení v otáčkách max.výkonu a nevěřím že rozdíl vlastností mezi předepsanými oleji má vliv na tření nebo valivý odpor aby to v tomto případě mělo na něco vliv,stejně jako provozní teplota oleje, je ale možný že dnes už některé pracují i s teplotu oleje.Na R1, starší ale už s antihopem jsem si nikdy nevšiml rozdílu jak při změně značky tak ani u provozní teploty (za studena jsem teda max.zrychlení nezkoušel:) je ale fakt že nejpomalejší článek jsem já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

25.7.2021 v 14:40 | Nahoru | #45

dan1024 píše: SuperSic58> no ja bych prave souhlasil s assassinem. soudruzi z Yamahy rozhodne jsou schopni naladit QS, ale pro masinu za <300 jim bud nestoji za to do toho investovat cas a finance, a nebo, a to je horsi, to pro ne neni problem, ale z marketingovych duvodu nemuze mit MT09 stejne dobry QS jako R1 za vice nez dvojnasobek. MT09 je porad prece jenom rozpoctovka. na doladeni pres SW bych asi moc nespolehal, seriove ridici jednotky obecne nejsou moc otevrene nejakemu ladeni. duvod je asi zrejmy. a investovat dalsi nemale penize do profi reseni je na zvazeni kazdeho soudruha. a to uz nemluvim o tom, ze je problem sehnat nekoho, kdo ty komponenty umi namontovat a opravdu dobre odladit. pouzivej, co mas, a nespekuluj



ju doladění se dělá, dokonce na 09 uměj přidat i QS na podřazování s aut. meziplyny, řídicí jednotka se dá přehrát, jen se to musí umět. A jak jsem psal vejš, i prémiový motorky za půl míče a více můžou mít tvrdej QS a rozpočtovky za 200 super vyladěnej. Tuhle to psal karas v motohousu (kterej projel snad každou motorku jako novinář), že mu většina QS přijde, že nejsou pro převodovku zrovna pohlazení jak řazení se spojkou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

27.7.2021 v 12:01 | Nahoru | #46
SuperSic58> mam MT09SP MY2019 a tam to razeni dolu zprovoznit s tovarnim QS nejde. slo to u MT10, ktera mela shodny QS s R1 a bylo to omezene jen pres SW, takze prepisem rididici jednotky se to jen odblokovalo. ridici jednotka pochopitelne prehrat jde, ale hacek je prave v tom "musi se to umet". kdyz jsem po koupi MT-cka pred dvemi roky hledal ruzne moznosti, jak to vylepsit (ne jenom QS, ale hlavne umirani vykonu kolem 220 km/h kvuli mekcim podvozkum standardni verze), nejlepsi moznosti byl tenkrat Pepos. a ani on nemel know how, ale slouzil pouze jako "cesky konektor", kdy mu v pripojene ridici jednotce prehrala SW nejaka americka firma. ta zjevne investovala cas a prostredky do reverzniho inzenyrstvi a bezne pouzivane ridici jednotky disassemblovala. nektere lepe a nektere hur, tomu odpovidaly i recenze samotheno Pepose, ktery u nas bohuzel za to musel nest zaruku. nakonec jsem usoudil, ze do masiny v zaruce takto hrabat nebudu, a smiril se s tovarni verzi QS i nevyuzitym potencialem motoru ve vyssich rychlostech.

tomu, ze vetsina QS neni pro prevodovku zrovna pohlazeni, verim. jak jsem psal vyse, kdyby to bylo tak jednoduche naladit to do sametova, urcite by to vyrobce jako Yamaha udelal a nekazil si povest tim ucukanym provedenim. porad jsem presveceny o tom, ze ty odladene QS maji o hodne vice vstupnich parametru nez jen aktualni otacky a zatez, ovlivnuji vice veci nez jen killtime zapalovani a tim padem i samotne algoritmy nejsou jenom o trivialni linearni iterpolaci ciselne hodnoty killtime nalezene v tabulce podle otacek.

co se tyka uvahy ohledne odladeneho QS v levne masine a ucukaneho v masine za pul mega, tam takovou osobni zkusenost nemam, spise naopak. ale rozhodne jsem netestoval tiolik masin jako Karas. je mozne, ze pokud porovnas QS v drahe masine pred nekolika lety a v dnesni za 200, vyjde z toho lepe ta levnejsi. QS se jako vsechno vyvyji a prvni provedeni byly logicky jednodussi a tim padem i mene komfortni. ja mam osobni zkusenost z roku 19, kdy jsem vybiral MT a zkousel stroje v odpovidajici cenove relaci. v te dobe mi prisel o neco lepsi QS treba v Duke790, ale take to nebylo o nekolik trid. a pak loni na podzim, kdy jsem si pujcil StreetFightera (a zjistil, ze bez nej uz nemohu zit) a vzapeti po nem otestoval i kokurenci. Tuono mi prislo srovnatelne, v SuperDukovi o malinko tvrdsi, ale porad o nekolik levelu nad masinami jako MT. pokud vis o nejakem super jemnem QS v masine za 200, skoro bych byl az v pokuseni si tu predvadecku pro porovnani pujcit :) popravde by me i vcelku zajmalo, jak je na tom QS v novem Monsteru. jestli tam Ducati zurocila usili venovane do vyvoje QS pro drazsi stroje nebo to naopak oklestila z marketingovych duvodu.

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

27.7.2021 v 12:12 | Nahoru | #47
Kohlstein> zrovna v pripade MT-cka bych ten olej urcite nevidel jako puvodce cukani. Yamaha ma dokonce svou vlastni radu Yamalube (nebo jak to honosne nazyvaji), se kterou to odladili a kterou tam lijou v kazdem autorizaku. minimalne v mem pripade tam doporuceny olej mam a cuka to.

za odkaz na vlakno diky, prosel jsem to. neni tam sice detailni technicky rozbor, ale i z prispevku lidi, co se v tom zjevne hrabali, vyplyva, ze pouhym poladenim hodnot killtime to cukani uplne neodstranis. dokonce tam padla i uvaha na tema vice vstupnich parametru, jak jsem od zacatku psal :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

27.7.2021 v 12:23 | Nahoru | #48
dan1024> S tima úpravama origo jednotky a s tim jak to dela pepos je to jak jak pises.

Kohlstein: Jak rikas, jde v zásadě jen o killtime, ale je tam mnoho konstrukčních odlišnosti systém od systemu a pak se to komplikuje - ten “soft” náběh, kdy to vynechá zapaly jen na některých válcích apod. Pak jsou ruzne senzory, da se nastavit pri jake sile na radicku to rozpoji zapalko - tzn kompromis jestli se kvalt najisto doradi a tim jak hodne tlakem na radicku nicis vidlicky apod. No a pak jsou systémy co vypínají vstřikování (dynojet bez ignition modulu) a nebo systémy co vypínají obojí. Vypínání paliva ma opet svoje specifika - nevýhody.

Sipersic: nahodou nekde muze fungovat i levnej systém. Ale obecne nejdou za levno delat presne a do detailu vyladene veci. Na tech “rozpočtových” motorkach je to videt v podstate na každém dílu. Svému účelu urcite slouží dobre, ale nemuze po nich clovek chtit to co po 2x drazsim stroji

Zajeti motocyklu - quickshifter

27.7.2021 v 15:01 | Nahoru | #49
Aby to bylo jemné tak to bude pomalé a jde hlavně o rychlost...při přeřazení musí klika co nejrychleji zpomalit a pak plynule zrychlit a tady bude dost záležet na konstrukci motoru,spojky a převodovky na tom jak to pobere, nastavení QS se tomu bude muset jen podřídit,pochybuji že to jen jeho přenastavením půjde vylepšit

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

29.7.2021 v 06:13 | Nahoru | #50
dan1024> ju taky mam espéčko. To umírání ve 220 je omezovačem na 5. a 6.kvaltu a jde to prej "odemknout" v ECU. Zrovna ten pepoš to taky dělá. Jeden borec s XSR 900 tam mu dělal pepoš oboustranej QS, ale myslim, že tam nějakou krabičku k tomu přidělával, nebo ten bazmek na táhlu od řadičky. Jo taky bych si asi nechtěl nechat hrabat do ECU, to spíš pak asi jít cestou EJK nebo podobnejch krabiček. Ona 09 má podle grafů v sérii docela díru ve výkonu kolem 5500 ot, trochu to možná pořeší laďák, máš s tim nějaký zkušenosti?

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

29.7.2021 v 06:23 | Nahoru | #51
assassin> co řikali kluci, co už projeli tu novou 09 2021, tam je oboustranej a prej je to samet. Škoda, že už se tolik nepoved i design..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

29.7.2021 v 09:58 | Nahoru | #52
assassin> Asi tak.
Z principu, quickshifter je závoďácká záležitost, kde se hledá, jak ušetřit desetinu vteřiny, a nějaké pohodlí nebo životnost převodovky jsou nepodstatné. A původ quickshifteru patří do doby dvoutaktů, kde je potřeba řadit furt.
Možnost využívání quickshifteru na normální ježdění je o celkovém přístupu od návrhu převodovky a spojky, jaké budou setrvačné hmoty a vůle v bočních ozubech. Ale to je jenom začátek. Nějaký killtime nezaručí, že za všech podmínek budou mít zařazovaná kola stejné otáčky. Aby to pracovalo bez znatelných rázů, musí ty systémy pracovat se vším možným, jako je předstih, dávka paliva, vynechání jednotlivých zážehů, a nejlépe k samotnému přeřazení za pomoci serva, aby při přeřazování došlo ke srovnání otáček v převodovce.

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

29.7.2021 v 22:56 | Nahoru | #53
Kohlstein> Největší problém těchto jednoduchých systémů je že neměří přesnou polohu oz.spojek a nedokážou do ní zasahovat, převodovky co jsou opravdu rychlé, (jednospojky) co umí dvě rychlosti současně, jsou vždy osazeny snímači poloh a řazeny elektromechanicky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

30.7.2021 v 02:16 | Nahoru | #54

Maxipes_Fík píše: P.S. jestli patříš k těm čoprákům, co jsou přesvědčeni, že rychlost vyšší než 65 km/h by je za jízdy (i po rovné silnici bez zatáček) zabila, tak raději nejezdi ani tím vlakem, někdy jede rychlostí i přes 100km/h, za příznivých povětrnostních podmínek.



tak na hlavnim pardubickym koridoru je vesmes bezne kilodvacet a nekde i to stosede, to ale moc nedavaj nase lokomotivy (pendolina ale jo),.. navic u vlaku ktery jezdi ryhle ty svine řadej vagony bez stahovaciich oken.. (nejaky bezpectnostni pravidlo, ajznbonaci z trebovy mi to vysvetlovali kdysi na zavodech) ..
..nicmene zazil jsem ze nam po poruse pujcili k uplne obyc R-ku, (dnes uz prakticky skoro courak) s uplne obycejnejma prastarejma rychlikovejma vagonama (jeste 8/kupe) v trebove tauruse (no neptej se me na byrokracii kolem, ale proste ji tam zaprahli) ...aby to dohnal aspon trosku, smazil to co trat povolila, a to uz bylo koukani z votevrenyho vokna povim ti docela hukot (dle stopek a kilometrovniku u trati mistama tech 158 regulerne jel )

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

31.7.2021 v 09:28 | Nahoru | #55

kerut píše: tak na hlavnim pardubickym koridoru je vesmes bezne kilodvacet a nekde i to stosede, to ale moc nedavaj nase lokomotivy (pendolina ale jo),.. navic u vlaku ktery jezdi ryhle ty svine řadej vagony bez stahovaciich oken.. (nejaky bezpectnostni pravidlo, ajznbonaci z trebovy mi to vysvetlovali kdysi na zavodech) ..
..nicmene zazil jsem ze nam po poruse pujcili k uplne obyc R-ku, (dnes uz prakticky skoro courak) s uplne obycejnejma prastarejma rychlikovejma vagonama (jeste 8/kupe) v trebove tauruse (no neptej se me na byrokracii kolem, ale proste ji tam zaprahli) ...aby to dohnal aspon trosku, smazil to co trat povolila, a to uz bylo koukani z votevrenyho vokna povim ti docela hukot (dle stopek a kilometrovniku u trati mistama tech 158 regulerne jel )



Já vím, to byla trochu nadsázka, rychlostí 135 km/h jezdily rychlíky v úseku Pardubice Choceň s parním Albatrosem v čele už v roce 1954
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Monster krovka Ducati Monster Quattro224 7 18.2.2022 v 12:47 Quattro224


TOPlist