globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajeti motocyklu - quickshifter
16.7.2021 v 19:16
Ahoj,

Poridil jsem si Ducati Monster+ (2021) a potreboval bych vedet, jestli se pri zajizdeni ma/nema pouzivat quickshifter, pripadne od kolika km?

Co se tyce zajizdeni tak jsem pobral informace ze:
- Nevytacet motor nad 5500 prvnich 1000km
- Nejezdit konstantni rychlosti
- Radit casto nahoru a dolu
- Brzdit hodne motorem
- Dat si pozor na kluzke gumy

Diky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

27.7.2021 v 12:23 | Nahoru | #1
dan1024> S tima úpravama origo jednotky a s tim jak to dela pepos je to jak jak pises.

Kohlstein: Jak rikas, jde v zásadě jen o killtime, ale je tam mnoho konstrukčních odlišnosti systém od systemu a pak se to komplikuje - ten “soft” náběh, kdy to vynechá zapaly jen na některých válcích apod. Pak jsou ruzne senzory, da se nastavit pri jake sile na radicku to rozpoji zapalko - tzn kompromis jestli se kvalt najisto doradi a tim jak hodne tlakem na radicku nicis vidlicky apod. No a pak jsou systémy co vypínají vstřikování (dynojet bez ignition modulu) a nebo systémy co vypínají obojí. Vypínání paliva ma opet svoje specifika - nevýhody.

Sipersic: nahodou nekde muze fungovat i levnej systém. Ale obecne nejdou za levno delat presne a do detailu vyladene veci. Na tech “rozpočtových” motorkach je to videt v podstate na každém dílu. Svému účelu urcite slouží dobre, ale nemuze po nich clovek chtit to co po 2x drazsim stroji

(reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

29.7.2021 v 06:23 | Nahoru | #2
assassin> co řikali kluci, co už projeli tu novou 09 2021, tam je oboustranej a prej je to samet. Škoda, že už se tolik nepoved i design..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter

29.7.2021 v 09:58 | Nahoru | #3
assassin> Asi tak.
Z principu, quickshifter je závoďácká záležitost, kde se hledá, jak ušetřit desetinu vteřiny, a nějaké pohodlí nebo životnost převodovky jsou nepodstatné. A původ quickshifteru patří do doby dvoutaktů, kde je potřeba řadit furt.
Možnost využívání quickshifteru na normální ježdění je o celkovém přístupu od návrhu převodovky a spojky, jaké budou setrvačné hmoty a vůle v bočních ozubech. Ale to je jenom začátek. Nějaký killtime nezaručí, že za všech podmínek budou mít zařazovaná kola stejné otáčky. Aby to pracovalo bez znatelných rázů, musí ty systémy pracovat se vším možným, jako je předstih, dávka paliva, vynechání jednotlivých zážehů, a nejlépe k samotnému přeřazení za pomoci serva, aby při přeřazování došlo ke srovnání otáček v převodovce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Monster krovka Ducati Monster Quattro224 7 18.2.2022 v 12:47 Quattro224


TOPlist