paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
Chlapci a zralí pánové (těch bude asi mezi majiteli víc),
přestože jsem se doposud u mých příspěvků setkával spíše s negativními reakcemi (ňáký hovado mi napsalo: "pošli to ostatním pěti majitelům!"), rozhodl jsem se obrátit na vás - majitele těchto strojů. Není nás málo - za dva roky se v Česku prodalo přes 250 kousků Jawy 350 OHC.
Nedělám si žádné iluze o podpoře ze strany továrny, ani dealerů (čest výjimkám). V továrně, dle mých opravdu tristních dvouletých zkušeností, tomuto motocyklu přádně nerozumí NIKDO - alespoň se mi nepodařilo nikoho podobného objevit.
Takže - jak na to:
Motor dost žere olej. Mě, protože jezdím "jako prase" a navíc ještě "nadoraz", až litr na 1000 km. Vadí-li vám to, používejte olej viskozity 20W-60. Já používám ELF od Auto Kelly za 239 Kč/l a oproti oleji, který mi dali při záruční prohlídce v Jawě - 250 Kč/l (a to jsem se ani nedozvěděl jaký - výrobce, druh, viskozitu - nic!) ještě ušetříte.
V motocyklu je hlavní žárovka jakýsi čínský "bazmek". Vyměňte ji za nelegální, nicméně v dnešní době nezbytnou 100/120 W - budete sice trochu oslňovat, ale pravděpodobnost, že vás nějaký telefonující nebo senilní automobilista přehlédne, je menší.
V této souvislosti doporučuju těm, kdo mají dost peněz, koupi lithiového akumulátoru - je asi o dva kilogramy lehčí a lépe se vyrovná jednak s půlročním klidem a nechá si líbit i delší dobu na volnoběh, kdy alternátor "nestíhá".
Všem velmi doporučuju vyměnit sekundární řetěz. Originální čínský je děsně humpolácký (ale nepochybně nezničitelný), ale hlavně je těsněný O-kroužky. Takový řetěz vám z nijak oslnivého výkonu 20,4 kW sežere až 2 kW.
Nahradíte-li jej bezkroužkovým, tzv. motokrosovým, ve všech ohledech ušetříte (neplatí pro ty, kteří najedou ročně přes 5 000 km a často jezdí v dešti nebo v terénu). Já mám zlatý řetěz (frajeřina) ČZ 520 MX za 1750 Kč (kdo chce D.I.D. prosím, ale stojej skoro stejně a že je D.I.D. výrazně lepší, tomu nevěřím).
Teď už to bude pro trochu šikovnější:
Motor má kompresi 8,8 protože v Číně (a v Asii vůbec) je benzín často nekvalitní. Toho se v Evropě bát nemusíte. Kdo se na to cítí, může si velmi jednoduše kompresní poměr zvýšit tím, že z těsnění pod hlavou motoru, které je tvořeno třemi plechy (0,25; 0,2 a 0,25 mm) odebere plech 0,25 a 0,2 mm a nechá tam jen jeden 0,25 mm (to je ten s těsnící fólií). Nic víc není potřeba a komprese se vám zvedne přes 9 (asi 9,2).
Dá se pokračovat asi na 10,3, ale to už je trochu složitější (musí se snížit hlava i válec, v pístu prohloubit vyfrézované vybrání pro výfukové ventily a pro sichr vyměnit rozvodový řetěz za spolehlivější značku a přidat chladič oleje).
O odstranění konstrukční chyby, spočívající v tom, že motor v dešti nasává vodní tříšť s bahnem jsem už psal.
Komu motor zastudena zhasíná, tak ať nedá na rady doktora Krafta (počkat až se ohřeje) nebo pana uzenáře a přečte si, co jsem k tomuhle problému napsal v oddíle "Poradna".
Ještě se chystám vyměnit olej v přední vidlici, která je na můj vkus hodně "měkká". Je v ní olej viskozity SAE 7,5. Podle mě, je i víceméně standardní SAE 10 málo - já tam dám SAE 15 (existuje i SAE 20).
Pak šetřím na zadní gumu Conti+ (která je teda dost mastná - asi 2 300 Kč).
No, a to by bylo tak prozatím všechno.
Pozn.: Komu se to nelíbí, nebo ho čtení tak dlouhýho textu unavuje - ať to nečte (a hlavně ať drží hubu!).

P. S.: Ostatně soudím, že doktor Kraft (Jawa) musí být postižen těžkou formou slabomyslnosti (idiocie).
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 15:14 | Nahoru | #31
pen> Proč sem taháš nějaké praní se a sebeobranu? Protože reaguješ na mě, tak si tipuji, že chceš mlátit mě (?) - no jestli se chceš prát, tak klidně můžeme někde dát sraz, pokecat naživo a pak si rozmyslíš jestli se pořád chceš prát nebo ne Nejsem typ co se pere, ale pokud jinak nedáš tak se nechám přemluvit.

Jsem zvyklý komunikovat stejně naživo i na netu, protože mi přišel tvůj způsob komunikace hodně agresivní a také dost naivní, tak jsem se prostě zeptal jestli jsi takový i naživo. Spousta lidí na netu nahodí nicneříkající přezdívku, tváří se supertajně kdo jsou a píšou jako drsňáci.

PS: ten sraz v Praze rád dám, rád poznávám nové lidi.

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 17:15 | Nahoru | #32
Lam.>

Pane Lame,
má-li to bejt parodie na moje trochu delší příspěvky, tak to se vám moc nepovedlo... Vo čem to je? Analogie Jawa 350 OHC = štětka z Hongkongu kulhá na vobě nohy!

1 reakcí na tento příspěvek Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 17:47 | Nahoru | #33
pen: co kdybys založil na svém profilu záznam pro motorku a vyplnil tam všechny informace co k tomu máš? To podle mě bude líp dostupné a snadněji dohledatelné než nějaké diskuze. Má motorka je dokonalá a naprosto bezchybnatá, i tak jsem dost věcí řešil a některé mě lehce štvou, začal jsem to sepisovat a myslím je z toho docela zajímavé počtení pro lidi co si tu motorku chtějí koupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 19:07 | Nahoru | #34
_zdenda_> už sem se snažil to vysvětlit ale marně

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

20.6.2019 v 14:47 | Nahoru | #35
Lam.>

No, ne zas tak úplně marně...
Začínám vo tom přemejšlet!

P. S.: Ale to víte, tady je vo dobrý nápady tak děsná nouze, že člověk ho ne dycky na první pohled hned pozná - nikdo není dokonalý.

Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

22.6.2019 v 23:08 | Nahoru | #36
Tak, a eště snad poslední příspěvek.
Dyž budete měnit olej v přední vidlici, dejte tam rovnou SAE viskozitu 20W. 15W je pořád málo (a kdyby mě chtěli ňáký chytráci zkoušet, tak je to ELF Moto Fork oil 20W).
Co je v zadních tlumičích netuší nikdo - tím míň pak hovada v Jawě...
Každýmu doporučuju olej do motoru MINIMÁLNĚ "letní" viskozitu SAE (to je to druhý číslo) 50. Mně se sice osvědčila šedesátka, ale někerý značky sou šíleně drahý - a pozor, rozhodně to nemusí být "full synthetic". Pak budete mít spotřebu oleje srovnatelnou s moderníma strojema. No, ale nikdy nebude nulová (to před 30 lety neexistovalo!).
Sem přesvědčenej, že ty "starý, dobrý mašiny" (byť je to "moderní" čínská výroba) si s těma dnešníma viskozitama 20, 30 a 40 moc nerozuměj (já eště pamatuju "starej, dobrej Super Mogul" a to byla padesátka).
Já sem si "pošteloval" kompresi na 10,2, takže mě to jede líp se sekundárním převodem 14 : 38 - t.j. přední kolečko místo 15ti zubů 14. Má to lepší akceleraci, ale může bejt, že u standardního motoru se to na pětku už bude při 130 km/hod moc přetáčet a nepomůžete si. Kdo by chtěl přesně vědět, jakej je to typ kolečka, tak mu to tady ZADARMO řeknu. Je to JT Sprockets: JTF 1322-14 nebo Supersprox: CST 1322-14.
K úplný spokojenosti by to nejspíš chtělo vyšpekulovat, jaká přesně se tam dá dát univerzální lambda sonda aby furt nesvítila kontrolka motoru (i dyž to jede normálně - no, ale jak dlouho, žejo). Hovada z Jawy vám tam daj čínskou a za rok ste tam, kde ste byli... (t.j. v prdeli).
Já s tim zkušenosti teda eště nemám, ale SILNĚ doporučuju se vyhnout všem náhradním dílům a spotřebnímu materiálu (brzdový destičky, akumulátor, filtry, řetěz, ložiska, gumy - prostě všechno co de nahradit), kterej distribuuje Jawa! Neříkám, že sou to všechno sračky, ale naprosto se nemůžete spolehnout co je to za kvalitu.
A vůbec - čemukoliv (včetně např. informací) z Jawy, se pokud možno vyhněte vobloukem! Sou to hovada, kerý NIČEMU nerozuměj, nic nevědí, nic neuměj a eště sou drzí!! Pryč vod nich!!!
Dyž už ste udělali tu chybu, že ste si to koupili - poučte se a nevopakujte ji. Vona se z toho ta původní Honda udělat dá a ani to moc nestojí. Ale musíte vědět jak na to. Ovšem - málokdo vám poradí...
Howgh!

2 reakcí na tento příspěvek Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

1.8.2024 v 16:26 | Nahoru | #37
Tvl, jsem tu chvíli a čumím, skoro samé osobní útoky...o motorkách nic moc... takže dotaz: poradí někdo, kde hledat měrku oleje na motoru jawa 350 OHC? Na GSX 1100 mám okénko, tady nic a ani měrku nemůžu najít...koupil jsem jí právě kvůli na mne už velké váze mé GSX ( cca 276 kg a mně 66 let). Teď jsem jí prolézal, ale nemůžu nic najít...poradíte? V mauálu také nic..?

Naposledy editováno 01.08.2024 16:27:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

1.8.2024 v 17:04 | Nahoru | #38
Kanyza> pod pravým kastlíkem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

1.8.2024 v 17:12 | Nahoru | #39
Kanyza> Ty tele ...

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

3.8.2024 v 10:22 | Nahoru | #40
Wenca24> diky moc. Hledal jsem to ma motoru jako u všech ostatnich mašin, co jsem měl ( Kawasaki GPX 750, KLR 600, Suzuki GSX 1100 F...a nic)

Naposledy editováno 03.08.2024 10:23:24

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

3.8.2024 v 11:01 | Nahoru | #41
Krautkopf> dik za video, že to má suchou skříň jsem pochopil, jak jsem nenašel žádnou měrku ani olejoznak...a nechtělo se mi rozebirat půl motorky jen proto, abych našel,kudy se tam olej leje...na ničem, co jsem dosud měl, to tak blbě nebylo... ty tele...

Naposledy editováno 03.08.2024 11:02:48
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... hrnous 880 25.4.2025 v 22:47 PetrL3
Po zařazení rychlosti moto zhasne Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler ZBmoto 12 28.12.2024 v 12:44 Kohlstein
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler KVTU 30 27.7.2024 v 22:18 Kanyza
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick

TOPlist