Téma: Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
17.6.2019 v 01:18
Chlapci a zralí pánové (těch bude asi mezi majiteli víc),
přestože jsem se doposud u mých příspěvků setkával spíše s negativními reakcemi (ňáký hovado mi napsalo: "pošli to ostatním pěti majitelům!"), rozhodl jsem se obrátit na vás - majitele těchto strojů. Není nás málo - za dva roky se v Česku prodalo přes 250 kousků Jawy 350 OHC.
Nedělám si žádné iluze o podpoře ze strany továrny, ani dealerů (čest výjimkám). V továrně, dle mých opravdu tristních dvouletých zkušeností, tomuto motocyklu přádně nerozumí NIKDO - alespoň se mi nepodařilo nikoho podobného objevit.
Takže - jak na to:
Motor dost žere olej. Mě, protože jezdím "jako prase" a navíc ještě "nadoraz", až litr na 1000 km. Vadí-li vám to, používejte olej viskozity 20W-60. Já používám ELF od Auto Kelly za 239 Kč/l a oproti oleji, který mi dali při záruční prohlídce v Jawě - 250 Kč/l (a to jsem se ani nedozvěděl jaký - výrobce, druh, viskozitu - nic!) ještě ušetříte.
V motocyklu je hlavní žárovka jakýsi čínský "bazmek". Vyměňte ji za nelegální, nicméně v dnešní době nezbytnou 100/120 W - budete sice trochu oslňovat, ale pravděpodobnost, že vás nějaký telefonující nebo senilní automobilista přehlédne, je menší.
V této souvislosti doporučuju těm, kdo mají dost peněz, koupi lithiového akumulátoru - je asi o dva kilogramy lehčí a lépe se vyrovná jednak s půlročním klidem a nechá si líbit i delší dobu na volnoběh, kdy alternátor "nestíhá".
Všem velmi doporučuju vyměnit sekundární řetěz. Originální čínský je děsně humpolácký (ale nepochybně nezničitelný), ale hlavně je těsněný O-kroužky. Takový řetěz vám z nijak oslnivého výkonu 20,4 kW sežere až 2 kW.
Nahradíte-li jej bezkroužkovým, tzv. motokrosovým, ve všech ohledech ušetříte (neplatí pro ty, kteří najedou ročně přes 5 000 km a často jezdí v dešti nebo v terénu). Já mám zlatý řetěz (frajeřina) ČZ 520 MX za 1750 Kč (kdo chce D.I.D. prosím, ale stojej skoro stejně a že je D.I.D. výrazně lepší, tomu nevěřím).
Teď už to bude pro trochu šikovnější:
Motor má kompresi 8,8 protože v Číně (a v Asii vůbec) je benzín často nekvalitní. Toho se v Evropě bát nemusíte. Kdo se na to cítí, může si velmi jednoduše kompresní poměr zvýšit tím, že z těsnění pod hlavou motoru, které je tvořeno třemi plechy (0,25; 0,2 a 0,25 mm) odebere plech 0,25 a 0,2 mm a nechá tam jen jeden 0,25 mm (to je ten s těsnící fólií). Nic víc není potřeba a komprese se vám zvedne přes 9 (asi 9,2).
Dá se pokračovat asi na 10,3, ale to už je trochu složitější (musí se snížit hlava i válec, v pístu prohloubit vyfrézované vybrání pro výfukové ventily a pro sichr vyměnit rozvodový řetěz za spolehlivější značku a přidat chladič oleje).
O odstranění konstrukční chyby, spočívající v tom, že motor v dešti nasává vodní tříšť s bahnem jsem už psal.
Komu motor zastudena zhasíná, tak ať nedá na rady doktora Krafta (počkat až se ohřeje) nebo pana uzenáře a přečte si, co jsem k tomuhle problému napsal v oddíle "Poradna".
Ještě se chystám vyměnit olej v přední vidlici, která je na můj vkus hodně "měkká". Je v ní olej viskozity SAE 7,5. Podle mě, je i víceméně standardní SAE 10 málo - já tam dám SAE 15 (existuje i SAE 20).
Pak šetřím na zadní gumu Conti+ (která je teda dost mastná - asi 2 300 Kč).
No, a to by bylo tak prozatím všechno.
Pozn.: Komu se to nelíbí, nebo ho čtení tak dlouhýho textu unavuje - ať to nečte (a hlavně ať drží hubu!).
P. S.: Ostatně soudím, že doktor Kraft (Jawa) musí být postižen těžkou formou slabomyslnosti (idiocie).
přestože jsem se doposud u mých příspěvků setkával spíše s negativními reakcemi (ňáký hovado mi napsalo: "pošli to ostatním pěti majitelům!"), rozhodl jsem se obrátit na vás - majitele těchto strojů. Není nás málo - za dva roky se v Česku prodalo přes 250 kousků Jawy 350 OHC.
Nedělám si žádné iluze o podpoře ze strany továrny, ani dealerů (čest výjimkám). V továrně, dle mých opravdu tristních dvouletých zkušeností, tomuto motocyklu přádně nerozumí NIKDO - alespoň se mi nepodařilo nikoho podobného objevit.
Takže - jak na to:
Motor dost žere olej. Mě, protože jezdím "jako prase" a navíc ještě "nadoraz", až litr na 1000 km. Vadí-li vám to, používejte olej viskozity 20W-60. Já používám ELF od Auto Kelly za 239 Kč/l a oproti oleji, který mi dali při záruční prohlídce v Jawě - 250 Kč/l (a to jsem se ani nedozvěděl jaký - výrobce, druh, viskozitu - nic!) ještě ušetříte.
V motocyklu je hlavní žárovka jakýsi čínský "bazmek". Vyměňte ji za nelegální, nicméně v dnešní době nezbytnou 100/120 W - budete sice trochu oslňovat, ale pravděpodobnost, že vás nějaký telefonující nebo senilní automobilista přehlédne, je menší.
V této souvislosti doporučuju těm, kdo mají dost peněz, koupi lithiového akumulátoru - je asi o dva kilogramy lehčí a lépe se vyrovná jednak s půlročním klidem a nechá si líbit i delší dobu na volnoběh, kdy alternátor "nestíhá".
Všem velmi doporučuju vyměnit sekundární řetěz. Originální čínský je děsně humpolácký (ale nepochybně nezničitelný), ale hlavně je těsněný O-kroužky. Takový řetěz vám z nijak oslnivého výkonu 20,4 kW sežere až 2 kW.
Nahradíte-li jej bezkroužkovým, tzv. motokrosovým, ve všech ohledech ušetříte (neplatí pro ty, kteří najedou ročně přes 5 000 km a často jezdí v dešti nebo v terénu). Já mám zlatý řetěz (frajeřina) ČZ 520 MX za 1750 Kč (kdo chce D.I.D. prosím, ale stojej skoro stejně a že je D.I.D. výrazně lepší, tomu nevěřím).
Teď už to bude pro trochu šikovnější:
Motor má kompresi 8,8 protože v Číně (a v Asii vůbec) je benzín často nekvalitní. Toho se v Evropě bát nemusíte. Kdo se na to cítí, může si velmi jednoduše kompresní poměr zvýšit tím, že z těsnění pod hlavou motoru, které je tvořeno třemi plechy (0,25; 0,2 a 0,25 mm) odebere plech 0,25 a 0,2 mm a nechá tam jen jeden 0,25 mm (to je ten s těsnící fólií). Nic víc není potřeba a komprese se vám zvedne přes 9 (asi 9,2).
Dá se pokračovat asi na 10,3, ale to už je trochu složitější (musí se snížit hlava i válec, v pístu prohloubit vyfrézované vybrání pro výfukové ventily a pro sichr vyměnit rozvodový řetěz za spolehlivější značku a přidat chladič oleje).
O odstranění konstrukční chyby, spočívající v tom, že motor v dešti nasává vodní tříšť s bahnem jsem už psal.
Komu motor zastudena zhasíná, tak ať nedá na rady doktora Krafta (počkat až se ohřeje) nebo pana uzenáře a přečte si, co jsem k tomuhle problému napsal v oddíle "Poradna".
Ještě se chystám vyměnit olej v přední vidlici, která je na můj vkus hodně "měkká". Je v ní olej viskozity SAE 7,5. Podle mě, je i víceméně standardní SAE 10 málo - já tam dám SAE 15 (existuje i SAE 20).
Pak šetřím na zadní gumu Conti+ (která je teda dost mastná - asi 2 300 Kč).
No, a to by bylo tak prozatím všechno.
Pozn.: Komu se to nelíbí, nebo ho čtení tak dlouhýho textu unavuje - ať to nečte (a hlavně ať drží hubu!).
P. S.: Ostatně soudím, že doktor Kraft (Jawa) musí být postižen těžkou formou slabomyslnosti (idiocie).
pen> Proč sem taháš nějaké praní se a sebeobranu? Protože reaguješ na mě, tak si tipuji, že chceš mlátit mě (?) - no jestli se chceš prát, tak klidně můžeme někde dát sraz, pokecat naživo a pak si rozmyslíš jestli se pořád chceš prát nebo ne
Nejsem typ co se pere, ale pokud jinak nedáš tak se nechám přemluvit.
Jsem zvyklý komunikovat stejně naživo i na netu, protože mi přišel tvůj způsob komunikace hodně agresivní a také dost naivní, tak jsem se prostě zeptal jestli jsi takový i naživo. Spousta lidí na netu nahodí nicneříkající přezdívku, tváří se supertajně kdo jsou a píšou jako drsňáci.
PS: ten sraz v Praze rád dám, rád poznávám nové lidi.

Jsem zvyklý komunikovat stejně naživo i na netu, protože mi přišel tvůj způsob komunikace hodně agresivní a také dost naivní, tak jsem se prostě zeptal jestli jsi takový i naživo. Spousta lidí na netu nahodí nicneříkající přezdívku, tváří se supertajně kdo jsou a píšou jako drsňáci.
PS: ten sraz v Praze rád dám, rád poznávám nové lidi.
1 reakcí na tento příspěvek Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
pen: co kdybys založil na svém profilu záznam pro motorku a vyplnil tam všechny informace co k tomu máš? To podle mě bude líp dostupné a snadněji dohledatelné než nějaké diskuze. Má motorka je dokonalá a naprosto bezchybnatá, i tak jsem dost věcí řešil a některé mě lehce štvou, začal jsem to sepisovat a myslím je z toho docela zajímavé počtení pro lidi co si tu motorku chtějí koupit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
_zdenda_> už sem se snažil to vysvětlit ale marně
Tak, a eště snad poslední příspěvek.
Dyž budete měnit olej v přední vidlici, dejte tam rovnou SAE viskozitu 20W. 15W je pořád málo (a kdyby mě chtěli ňáký chytráci zkoušet, tak je to ELF Moto Fork oil 20W).
Co je v zadních tlumičích netuší nikdo - tím míň pak hovada v Jawě...
Každýmu doporučuju olej do motoru MINIMÁLNĚ "letní" viskozitu SAE (to je to druhý číslo) 50. Mně se sice osvědčila šedesátka, ale někerý značky sou šíleně drahý - a pozor, rozhodně to nemusí být "full synthetic". Pak budete mít spotřebu oleje srovnatelnou s moderníma strojema. No, ale nikdy nebude nulová (to před 30 lety neexistovalo!).
Sem přesvědčenej, že ty "starý, dobrý mašiny" (byť je to "moderní" čínská výroba) si s těma dnešníma viskozitama 20, 30 a 40 moc nerozuměj (já eště pamatuju "starej, dobrej Super Mogul" a to byla padesátka).
Já sem si "pošteloval" kompresi na 10,2, takže mě to jede líp se sekundárním převodem 14 : 38 - t.j. přední kolečko místo 15ti zubů 14. Má to lepší akceleraci, ale může bejt, že u standardního motoru se to na pětku už bude při 130 km/hod moc přetáčet a nepomůžete si. Kdo by chtěl přesně vědět, jakej je to typ kolečka, tak mu to tady ZADARMO řeknu. Je to JT Sprockets: JTF 1322-14 nebo Supersprox: CST 1322-14.
K úplný spokojenosti by to nejspíš chtělo vyšpekulovat, jaká přesně se tam dá dát univerzální lambda sonda aby furt nesvítila kontrolka motoru (i dyž to jede normálně - no, ale jak dlouho, žejo). Hovada z Jawy vám tam daj čínskou a za rok ste tam, kde ste byli... (t.j. v prdeli).
Já s tim zkušenosti teda eště nemám, ale SILNĚ doporučuju se vyhnout všem náhradním dílům a spotřebnímu materiálu (brzdový destičky, akumulátor, filtry, řetěz, ložiska, gumy - prostě všechno co de nahradit), kterej distribuuje Jawa! Neříkám, že sou to všechno sračky, ale naprosto se nemůžete spolehnout co je to za kvalitu.
A vůbec - čemukoliv (včetně např. informací) z Jawy, se pokud možno vyhněte vobloukem! Sou to hovada, kerý NIČEMU nerozuměj, nic nevědí, nic neuměj a eště sou drzí!! Pryč vod nich!!!
Dyž už ste udělali tu chybu, že ste si to koupili - poučte se a nevopakujte ji. Vona se z toho ta původní Honda udělat dá a ani to moc nestojí. Ale musíte vědět jak na to. Ovšem - málokdo vám poradí...
Howgh!
Dyž budete měnit olej v přední vidlici, dejte tam rovnou SAE viskozitu 20W. 15W je pořád málo (a kdyby mě chtěli ňáký chytráci zkoušet, tak je to ELF Moto Fork oil 20W).
Co je v zadních tlumičích netuší nikdo - tím míň pak hovada v Jawě...
Každýmu doporučuju olej do motoru MINIMÁLNĚ "letní" viskozitu SAE (to je to druhý číslo) 50. Mně se sice osvědčila šedesátka, ale někerý značky sou šíleně drahý - a pozor, rozhodně to nemusí být "full synthetic". Pak budete mít spotřebu oleje srovnatelnou s moderníma strojema. No, ale nikdy nebude nulová (to před 30 lety neexistovalo!).
Sem přesvědčenej, že ty "starý, dobrý mašiny" (byť je to "moderní" čínská výroba) si s těma dnešníma viskozitama 20, 30 a 40 moc nerozuměj (já eště pamatuju "starej, dobrej Super Mogul" a to byla padesátka).
Já sem si "pošteloval" kompresi na 10,2, takže mě to jede líp se sekundárním převodem 14 : 38 - t.j. přední kolečko místo 15ti zubů 14. Má to lepší akceleraci, ale může bejt, že u standardního motoru se to na pětku už bude při 130 km/hod moc přetáčet a nepomůžete si. Kdo by chtěl přesně vědět, jakej je to typ kolečka, tak mu to tady ZADARMO řeknu. Je to JT Sprockets: JTF 1322-14 nebo Supersprox: CST 1322-14.
K úplný spokojenosti by to nejspíš chtělo vyšpekulovat, jaká přesně se tam dá dát univerzální lambda sonda aby furt nesvítila kontrolka motoru (i dyž to jede normálně - no, ale jak dlouho, žejo). Hovada z Jawy vám tam daj čínskou a za rok ste tam, kde ste byli... (t.j. v prdeli).
Já s tim zkušenosti teda eště nemám, ale SILNĚ doporučuju se vyhnout všem náhradním dílům a spotřebnímu materiálu (brzdový destičky, akumulátor, filtry, řetěz, ložiska, gumy - prostě všechno co de nahradit), kterej distribuuje Jawa! Neříkám, že sou to všechno sračky, ale naprosto se nemůžete spolehnout co je to za kvalitu.
A vůbec - čemukoliv (včetně např. informací) z Jawy, se pokud možno vyhněte vobloukem! Sou to hovada, kerý NIČEMU nerozuměj, nic nevědí, nic neuměj a eště sou drzí!! Pryč vod nich!!!
Dyž už ste udělali tu chybu, že ste si to koupili - poučte se a nevopakujte ji. Vona se z toho ta původní Honda udělat dá a ani to moc nestojí. Ale musíte vědět jak na to. Ovšem - málokdo vám poradí...
Howgh!
2 reakcí na tento příspěvek Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
Tvl, jsem tu chvíli a čumím, skoro samé osobní útoky...o motorkách nic moc... takže dotaz: poradí někdo, kde hledat měrku oleje na motoru jawa 350 OHC? Na GSX 1100 mám okénko, tady nic a ani měrku nemůžu najít...koupil jsem jí právě kvůli na mne už velké váze mé GSX ( cca 276 kg a mně 66 let). Teď jsem jí prolézal, ale nemůžu nic najít...poradíte? V mauálu také nic..?
Naposledy editováno 01.08.2024 16:27:58
Naposledy editováno 01.08.2024 16:27:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
Kanyza> pod pravým kastlíkem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
Kanyza> Ty tele ...

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Po zařazení rychlosti moto zhasne Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | ZBmoto | 12 | 28.12.2024 v 12:44 Kohlstein |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |