Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.
Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.
Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Naposledy editováno 16.01.2016 22:10:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Anti píše: Ano,ta "pidimaska" je k smíchu a "půlblatník" na hovno.Ještě by to chtělo nějaké šikovné "prsíčka" na zakrytí toho chladiče.Pak už jen pořádně převrtat ten dýchavičný motor
To jsem neřekl. Jen, že bych nahradil světlo a dal o trochu účinější blatník. A možná ještě větší nádrž.
Naposledy editováno 16.01.2016 22:19:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
nemám přímou zkušenost s dominátorem ale jezdil jsem s kamarádem co ho měl (já měl XTZ660 3YF najezdil cca 280 000 km).Vím že byl servisovaný a přesto měl bolesti v oblasti dobíjení, startování atd. Další problém byl když jsme jeli třeba 60 km malou rychlostí cca 20 km po cestě necestě v 35 stupních tak se to moc nechladilo a hodně mu to topilo na nohy a navíc to papalo olej a navíc 20W-50 moc nebyl k sehnání.Vlastním XT660Z( DM021 najezdil zatím 50 000km) a na tuhle cestu bych ji musel taky upravit jelikož jsou některé věci poddimenzované.1) výměna kabelového svazku do regulátoru nabíjení(byla na to svolávačka)
2)přeparkování -výměna AL odlitku za ocelový svařenec(konstrukčně a pevnostně hodně zfušovaný díl)+ mazání, 3) ložiska v krku -vydrží cca 15000 km 4) silenbloky v zadní rozetě -vydrží cca 10 000 km -vyměnit je z za staré z XT600-XTZ600- staré jsou z kaučuku a nové z dehtu. Motor přežije bez problému uvedenou zátěž a navíc na východě jezdí hodně derivátu uvedeních motoru a to jak v XT tak i na čtyřkolkách .Každopádně je nejlepší varianta to jet na 1 válci a i kvůli únavě a stavu gruntovek .Jinak základní heslo je co nemáš na motorce to se ti nemůže vysrat.
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Když se odstrojí Dominator přímo ve fabrice, vznikne něco jako Honda SLR nebo take Vigor.
Jestli honíš každé kilo, ale přesto bys rád něco použitelnějšího na delší štreky mino cesty, můžeš zkusit modulární systém s názvem Transapl/Africatwin :)
Jako základ použít TA 600 jednokotouč, pro lepší ochranu dát vyšší plexi, pro extra dojezd 25 litrovou nádrž z Afriky do r.v. 1992, pro nižší spotřebu digitální zapalování z posledních šestistovek, podvozek lze zesílit dily opět z AT (může ale jít nahoru težiště i celková hmotnost) no a oak nezapomenout na prevencipřed stařím: gufera ventilů, membrány, dobíjení.
Sice to nebude takové žihadlo jako 800 GS nebo XC, pohodlí Varadera bude také sci-fi, ale oproti současnému Dominu by to pro tebe mohl být posun vpřed za relativně málo peněz.
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Na kolik vyjde svařenec namísto hliníkového odlitku ?
Ložiska krku vydrží 15 tisíc i po výměně originálních ?
Silentbloky stále vyrábí z kaučuku pro staré xtz, anebo se jedná o koupi nějakých starých, ze zásob ?
A jak je na tom elektronika, co je tam navíc oproti cdi jednotce a regulátoru napětí ?
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Naposledy editováno 17.01.2016 01:05:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
tenere píše: ZdendaJi>...Každopádně je nejlepší varianta to jet na 1 válci a i kvůli únavě a stavu gruntovek ...
Neberu vám zkušenosti,ale tohle bych poprosil vysvětlit.Já jsem z jednoválce zmordovaný třikrát víc jak z dvouválu.Možná,když se těžký jednovál naloží,začne se chovat jako dvouvál....
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Tohle bych rozhodně netvrdil, nejezdil jsem na všem ale určitě starší Hondí véčkový dvouvály jsou motory který se uměj z nízkejch otáček sebrat líp než cokoliv jinýho, sám jezdím TA600 (trošku upravenej a odlehčenej) a jede to prakticky od volnoběhu.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
2 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Ale místa pro dva bylo vážně míň než málo
Jakým způsobem máš ruk-zak upevněn na nosič, aby se neklátil při "akceleraci" a jízdě v "terénu" ?
Nebo je i tvůj navigátor součástí nosné části ?
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Jinak mě napadá jenom Honda XLV, která má jako dvouvál pohotovostní 212 kg, ale za 1) není dost dobře k sehnání a za 2) je to rok cca 1985.
Naposledy editováno 17.01.2016 13:19:50
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Ja jezdim na BMW800GS a je to ta "nej-univerzalnejsi" motorka kterou jsem dky jezdil (a jezdil jsem jich opravdu hodne)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Jestli myslíš toho vzduchem chlazeného veterána s kardanem. tak to už je sběratelský kousek a jet s ním dál než na Honda dny bych se neodvážil
ZdendaJi:
Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu, naopak je takhle naložené Domino strašně vratké a jede se mi, a nejen mně na něm hůř než na srovnatelně naloženém a o trochu těžším TA nebo AT, XTZ, apod. Manželka si kdysi koupila funglovku Domino. Jezdila s ním jak do lesa, tak i dálky do Švýcarska. Pak ale jela po ose do Maroka, kde si vyzkoušela AT jak v dunách, tak i na zpáteční cestě v provozu od okreskek po dálnici. A výsledek? Už z ní neslezla, takže domu jsem se na jejím Dominu dohrkal sám , NX šlo hned z baráku a už asi 10 let má AT Je fakt, že ji ze země nezvedne, to ale často nezvládla ani u NX
Co se týče použitelnosti otáček, tak 1V těžce zaostává za 2V TA či AT. Tyhle motory (nikoliv LC8 nebo motory z Ducati) jdou na nízké kvalty od podtočeného volnoběhu až k osmi tisícům, na poslední kvalty by neměly klesnout pod tři tisíce. U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice
Naposledy editováno 17.01.2016 14:26:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
vilemx píše: Majkl:...Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu...
...U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice
S prvním souhlas s tím,že jednoválec v případě uváznutí odstrojíš a následná manipulace je jinde než u 2V.
A to druhé? To rozhodně neplatí pro mou KLR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Anti píše: A to druhé? To rozhodně neplatí pro mou KLR
No, i mezi 1V jsou světlé výjimky. To ale neznamená, že bych se na tom chtěl kodrcat dál něž na Ukrajinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Čau
PS: Když jsem by s Čízákem u tebe tak jsem se starým XTZ660 s gumou E-08 projel to co vy a měli jste špalky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
!!! On potřebuje spolehlivou motorku a ne opravovat LI-MA nebo motor kvůli konstrukčním nedostatkům.!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
tenere píše: TomElefant750> záleží jak je nastaveno CDI a karburátor nebo vstřikovací jednotka. Zrovna honda měla problém s ben. čerpadlem a eventuální náhradní díl v SNS (SSSR) jsou docela problém. On naloží na motorku 50-60 kg a potom každé kg bude znát a on potřebuje hlavně spolehlivý stroj.
Čau
PS: Když jsem by s Čízákem u tebe tak jsem se starým XTZ660 s gumou E-08 projel to co vy a měli jste špalky.
Jestli si na to pamatuju dobře a nepletu si tě s někým jiným tak na tý mokrý trávě na sjezdovce pod Ještědem jsme se zvrchu docela bavili , ale jinak je fakt žes byl bojovnej.
Je fakt že z jednoválů jsem zkoušel jen Biga a nějakou LC4 (tuším 640ADV) a ty rozhodně tak krásně od volnoběhu nefungovaly. Je fakt že dvouválcovej Elefant taky ne.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Prominte ale volnoběh je v 1600 ot/min a to se 1V sebere i na trojku a to je cca 30 km/hod a za druhé on nejede závody ale cestuje. A JEŠTĚ NĚCO CO VI VÍTE O VÝCHODĚ???? все это много времени
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
vilemx píše: No, i mezi 1V jsou světlé výjimky. To ale neznamená, že bych se na tom chtěl kodrcat dál něž na Ukrajinu
Já taky ne,ale někteří to mají jako expediční stroj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
ZdendaJi ::jemu bych doporučoval bud z repasovat dominátora nebo koupit tenerku -2008-2010 a jet na tom. Má to tyhle výhody
1) velka nádrz
2)sežere to i 80 benzin
3)zadní část motorky je vyztužená pro náklad.