Díky
Raub
1 reakcí na tento příspěvek Karbec nebo stříkačka?
M2Cyclone píše: Hele rozdíl mezi Buellem a HD je zásadní ale zase jsou si v dost věcech podobné. Buell to vyloženě chuligán, motor je v základu a principu stejný ale od Erica už dost vytuněný. Životnost při dobrým používání je asi stejná, buell všeobecně více běhá ve větších otáčkách ale nad 6500 už to taky nemá rád, kdežto HD 883 či 1200 jsou více orientovaný na spodek. Řekl bych to asi tak, když jsem skočil z 883 na Buella M2 Cyclone tak tam kde už 883 nechtěla nějak moc jet Buell teprve žije. Znatelně ten krouťák je posazenej výš, dole je více ucukanej(jestli se to dá tak nazvat) ale prostě fakt jede. Já mám v oblibě raději trubkáče, ale i XB jsem měl a nic proti tomu. Zajímavý technický řešení, ovladatelnost a charakter to je oč tu běží. Syrovej průběh motoru to už je třešnička na dortu. Samozřejmě jsou i mušky, jak u všeho a je to jen stroj.Důležitý je že to není sterilní lapač kilometrů, ale máš radost z každé vyjížky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbec nebo stříkačka?
Raub píše: Některé stříkačky jsou dost citlivé na kvalitu benzínu
Nemyslím si, spíš moc úzká regulace podle lambdy dělá problémy. Mrkni do mého profilu na můj "HD" ten má dva vstřiky, dvě lambdy a zvládá i čistý E85, takže s "kvalitou benzínu" opravdu NEMÁ problém. Už řadu let funguje stále stejně skvěle.
[quote=Raub](dost věcí se může posr... předch. příspěvek) a ty na to: No právě jako u BMW.
Nemohu souhlasit, BMW jsem měl před Yuki (také je v profilu) a stříkačka bylo to jediné, co se nepo... po zakoupení odešel náhon tacho, vyměnil jsem ho za půl hodinky, ale litr v háji zamrzí, chronicky nefungovaly patice bliken, chvíli to blikalo a chvíli ne - horší kvalita patic než u MZ150, kterou jsem taky měl. Prdlo plastové vodítko rozvoďáku a musel se půlit motor, je to na čepech které jdou proti sobě při složení karterů - jinak to prostě nevyměníš a polykači mil v USA doporučují preventivní výměnu po 50 000 mílích... to se v ČR neví, nedělá... pak jsou BMW spolehlivé motorky, když se musí preventivně rozpůlit, při tom vše ojeté vyměníš, kompletní sadu těsnění, u mé motorky i šály...
Další poruchy - něco je konstrukční vlastnost - třeba každý rok slabá baterka (rok po zakoupení nové při studeném motoru startér bral tolik, že se ABS neaktivovalo, musels vyjet z města, vypnout a znovu nastartovat motor). Ohledně ABS, přední snímač hlásil chybu, sice univerzální Bosch pasuje, ale dalších 1500 Kč v háji, a kdyby to dělal servis, cena bude 3x taková.
Ještě když mi výměnu oleje a štelování ventilů dělal servis, tak za rok nemohli vyndat filtr, roztrhali ho a vyměnili s problémy... je k němu přístup jak do Fort Knoxu a to jen proto, aby mohlo BMW prodávat speciální tenkostěnný klíč na výměnu. Filtry s maticí na dně tenkrát nešly sehnat.
Nebudu reagovat na reakce, nemá to cenu, je tu spousta lidí chytřejších než já, ale tohle jsou mé osobní zkušenosti, žádné dojmy z netu.
BMW byla super motorka, vždy jsem ji chtěl, koupil jsem ji na cesty napříč Evropou, sloužila skvěle, ale nutná "provozní údržba" je drahá, nesmyslně drahá. Teď zkouším další typ a na ježdění kolem komína (ČR a občas sousední státy) prostě bohatě stačí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbec nebo stříkačka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbec nebo stříkačka?
Rád bych zde také trochu napravil pověst strojů BMW. Závady, které zde popisuje rrss by mohly leckoho vyděsit, ale jsou u těchto strojů zcela ojedinělé a ve velké většině způsobeny přístupem majitele(ů) k údržbě a k celkovému zacházení se strojem. O problémech s blikači, jsem například nikdy od nikoho neslyšel. Co se týče náhonu tacho, tak ten se časem ukroutí u každé motorky, prostě spotřební díl(já měnil první v 60tis.km). Problém s naběhnutím ABS je všeobecně známý a lehce řešitelný. Toto způsobuje zanešený startér, který stačí vyčistit, promazat, případně vyměnit uhlíky nebo přilepit uvolněný segment statoru. ND či nový startér nejsou problém koupit za velice rozumný peníz, jedná se totiž o startér používaný ve starších malých francouzkých vozech (Peugot 205, Citroen Saxo atp.) Pokud se ale tohoto problému chce člověk zbavit zcela, lze upravit kabeláž na moto tak aby ABS nabíhalo až po startu, kdy je největší proudový odběr.
Opotřebené vodící lišty napínáku řetězu jsou způsobeny zejména dlouhodobým použitím nevhodného oleje, případně delším ježděním s nízkou hladinou oleje nebo dlouhodobě volným napínákem. Je pravda, že výměna je pak složitá. Jejich životnost při standartní údržbě a ježdění je někde okolo 150-200tis.km.
Prostě i BMW potřebuje nějakou tu údržbu, je to jen stroj.
Nutno podotknout, že výše zmíněné platí pro modely R1100 a R1150. Dvanáctky komentovat nebudu, nikdy jsem ji nevlastnil, pouze se svezl (a zase rád nasedl na 1100).
Každopádně všem případným zájemcům o 1100 či 1150, ji mohu jen vřele doporučit, jedná se o nadstandartně spolehlivé stroje. Jako u všeho, je ale nutné být při koupi pozorný a zjistit maximum o daném kousku.
Naposledy editováno 07.10.2012 23:36:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbec nebo stříkačka?
Prodejce šel dolů tuším ze 150ti, tak možná má nouzi a potřebuje peníze. Asi by šel zatlačit ještě kousek dolů a máš to i s laďákama a stříkačku.
M.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karbec nebo stříkačka?
1 reakcí na tento příspěvek Karbec nebo stříkačka?
Kámoš si počkal na 1150 a proto řešil problémy s 6kv. převodovkou, vysypaný kardan a další lahůdky. Pravda je, že si tu motku koupil novou poté, co mu cestou do práce staré enduro Yamaha urvalo kus nohy (na dálnici přetrhl řetěz).
Jezdil do práce Trutnov - Madrid takže BMW zvolil správně, ale je to jen technika, sere se to prostě...
1 reakcí na tento příspěvek Karbec nebo stříkačka?
1. otázka karbu/střik - stříkačka umí taky střílet do výfuku
2. otázka průběhu krouťáku a studených startů - stříkačka je vždy lepší
3. nízký volnoběh - neznám HD, abych mohl poradit, jak nastavit nejnižší volnoběh, nicméně jistě se to dá i u stříkačky
4. BMW. tam se trochu rozcházíme, asi proto, že ač jsem jezdil výhradně na silnici, jezdil jsem možná trochu extrémně - jako ten kámoš - koupil si 1150 s 6kv. ve verzi s rychloběhem (proto čekal přesně na tuto mašinu, vyrobili mu ji půl roků poté, co já už jezdil). Takže na dálnici rozhodně nepřetáčel a přesto... problémy a problémy. Na servisu šetřit nemusel, dělal ho po cestě v Německu.
Blikače - jezdím v dešti, mlze, na ostrov Man jsem jel první den ve sněhu. Proto si mohu a musím postěžovat, že ty blikny neměly kontakty ze správného materiálu. Lidi, kteří jezdí jen když je hezky, ten problém nemají.
Startér/ABS - ano, vím o tomto správném řešení, ale mnohem více lidí podkládá napájecí přívod (zem jednotky ABS) diodou - proč asi? Protože to je taky řešení a to mohli udělat už ve fabrice - nastavit nižší kritickou úroveň napětí z baterky. Mimochodem novější modely už to tak mají.
Ještě je otázka, proč u motoru BMW, který je automobilového typu, musím čistit komutátor startéru, když u Felicie, konstrukčně stejně staré /startér taky lze dát od Lucase/ to během 200 000 km dělat nemusím
Napínák - doporučený olej castrol 20w50, nikdy jiný. Hladina klesala o litr za výměnu (10 000 km), nikdy nepřehřáto, nikdy nepřelito /nepanikařil jsem z toho, že občas zůstane olej v motoru a v okénku se objeví až druhý den/.
Co ty na to?
Jediný na čem se shodnem, že odchází náhon tachometru.
V pravidelných intervalech
Ostatní věci, jako...
blikače - nikdy žádný problém, ani jsem neslyšel od známých.
každý rok slabá baterka - týká se mašin s ABS, kde je vyšší odběr proudu při startu. Proto jsou taky k objednání dva druhy akumulátorů. Pro verze s ABS a pro verze bez ABS, zkrátka slabší a silnější baterie. Dá se to ale pořešit i drobnou úpravou v elektro instalaci, kterou jsi popisoval. Tady je spojitost i s tím, že ti hlásil př. snímač chybu. To samé mi totiž v neznačkovém servisu řekli taky, ale bylo to nakonec jinak.
v servisu za rok nemohli vyndat filtr - v servisu neměli potřebný nástavec na golu, tak nejspíš prorazili filtr šroubovákem, aby ho pak mohli vytočit. ( neodborný servis, prasečina ). Přitom nástavec lze i jednoduše vyrobit z kroužku nahřáté novodurové trubky, která se po nahřátí a nasazení na filtr vytvaruje, takže ji pak lze používat opakovaně stejně jako nástavce na golu.
doporučený olej Castrol 20W-50 nikdy jiný - nesmysl. 20W-50 je běžný viskozitní rozsah pro vzducháče a naše klimatické podmínky obecně, na značce nezáleží. Důležitý je jen údaj API a to tuším vyžaduje BMW minimálně SG. To splní nejběžnější minerální olej. BMW v příručce doporučuje různé viskozitní rozsahy pro provoz za různých teplot, značku výrobce nenařizuje, ani nedoporučuje. Spotřeba 1l na 10000km. je naprosto v mezích a nejen u BMW.
Z toho co jsi popsal, mi vychází jediné. Neodborný, špatně vybavený servis a následná špatná diagnóza...
No a abych nebyl úplně mimo téma, tak zpět k HD a Raubovu dotazu...pokud chceš jen jezdit, doporučil bych stříkačku. Pokud si rád sám něco poladíš a máš vztah k mašinám z dob, kdy byl ještě svět relativně normální, vezmi karbec. Na rozdíl od někoho tady předemnou si myslím, že do budoucna budou cenější karburátorové verze. Stejně jako starý HD motory, který jsou objektivně ve všem horší než ty novější, ale přesto jsou stále víc vyhledávaný.
Už teď je dost lidí, který odstraňují vstřiky a montují karbec, prostě proto, že je to klasika. Kompletní vstřikování koupíš v inzerci za symbolickou cenu, levněji než karbec !
Naposledy editováno 09.10.2012 21:52:56
To s novodurkou jsem také četl, ale myslím že správné řešení v profi servisu se jmenuje "k tomu účelu prodávaný klíč od BMW" :) Oni ten filtr sundávali k tomu účelu svařeným trojzubcem.
Po výměně snímače chyba zmizela (byla to konkrétní chyba předního okruhu, takže s napětím to nemělo nic společného).
Baterka byla původní od původního švýcarského majitele. Nevěřím že ten musel šetřit. Při výměně jsem koupil stejné Ah.
Blikny mi zlobily - smiř se s tím, že prostě jsem první, od kterého to slyšíš.
Náhon tacho odchází jak píšeš a plastová vodítka rozvoďáku odcházejí jak píšu já a spousta lidí na dálkoplazích forech v USA a Austrálii.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hydroštely - ventily Harley Davidson XL 883R | paulie_gsxr | 6 | 18.9.2018 v 21:32 paulie_gsxr |
Svicky a prevodak Harley Davidson XL 883R | paulie_gsxr | 12 | 12.9.2018 v 18:31 Kohlstein |
Pneu na H-D Harley Davidson XL 883R | Honza-Pce | 19 | 1.12.2017 v 00:08 SRLEvladan110 |
Rozdíl mezi HD Sportster R a HD For... Harley Davidson XL 883R | JakobR | 1 | 26.7.2017 v 09:22 b0b4n |
brašny na 883R Harley Davidson XL 883R | maro81 | 6 | 9.5.2017 v 16:20 MartinNTV |