globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 01:31 | Nahoru | #331

milan1963 píše: PetrL3> Nikde ale není psáno, že se za ty peníze prodá . Ta cena je nesmyslná.
Martin : Tu 250/593 měli vyrábět dál, možná ji ještě vylepšit a mohla to být lidová motorka. Její pověst je vynikající, každý kdo ji měl ( má ) ji chválí.



Lidová ani ne... byla sice vynikající, nicméně poněkud drahá, proto jich nebylo tolik...... Stejně dopadl čezeťácký čtyřtakt, který jezdí v pár stovkách exemplářů po světě, navíc ještě s jinou značkou na nádrži, protože byl prostě drahý....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 01:34 | Nahoru | #332

Kynklačka píše: Zdenalbenal> Říkám to nerad, ale IFA byla vývojově o třídu výš než domácí stroje, to vím. On už fakt, že někdy od 50. let používali v sériových MZ řadicí buben na 5 rychlostí o něčem svědčí. A taky tvar a vedení přefuků, které používají dvoutakty dodnes byl na svou dobu revoluční. Taky odstředivá regulace předstihu...to všechno u motorky z přelomu 50. a 60. let. Takže mě nepřekvapuje, že jejich sportovní mašiny byly ještě lepší...
U sériové jawy i čízy jsou ty přefuky tak kokotsky tvarované a to stejně na péráku jako na 640 a s rychlostmi se taky nepochopitelně šetřilo celých 40. let. Svým způsobem, když nebyly schopní ani po revoluci spustit výrobu pětirychlostních karterů, tak co od nich člověk může čekat dnes...



Ohledně převodovky máš pravdu, ohledně seriového motoru 150ccm - parametry odpovídal motorům čz 477, nicméně byl tišší a převodovka mu dost pomáhala... Dobrá byla 250MZ, to jelo dobře, celkem kulturně se to chovalo a bylo to jednoduché....

Nicméně problém MZ, hlavně těch ze 60. let je to, že hnusnější motorku už nikdy nikdo nevyrobil... Ty z 80 let byly sice dál hnusné, ale o dost méně, tak nějak překousnutelně hnusné a dobře jezdily, tak se nad to člověk povznesl snáz...

Výsledek je ten, že Mz po několika bankrotech (protože se snažila čelit trhu sama o sobě) vyrobila pár celůkem zajímavých věcí, pak docela dobrou 125ccm a dneska je v piči stejně jako všichni ostatní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 01:35 | Nahoru | #333

PetrL3 píše: http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/jawa/jawa-250-559/jawa-250-559-1022615.html

To už je snad vtip. Panelka s ustřihnutýma ušima za za 130 kolíků.



Se posral v kině, bude moooc rád, když za to dostane 20 včetně všech těch věcí navíc...

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 01:38 | Nahoru | #334

Kynklačka píše: MartinED250> Řekněme že pokud bych na něj dal to zapalování od imfsoftu, tak tam pořád zůstanou uhlíky a výkon bude stále nízký. V noci se s tím jezdit nedá a vůbec nejhorší je to za šera. Před časem jsem za večerního šera málem srazil srnce. Jel jsem asi 60 km/h a v té bludičce jsem si ho všiml doslova na poslední chvíli. Jediné štěstí bylo že naproti nikdo nejel - jednak jsem se vyhýbal protisměrem a jednak by mě nejspíš oslnil, takže bych si toho rezáka všiml pět metrů před motorkou.
Taky je fajn pocit, když za tebou jede auto a ty od něj vidíš na levé straně silnice světlo, na pravé straně světlo a před sebou tmu.
Občas mi připadá, jako kdyby si jawaři kompenzovali mrzký výkon svého stroje (v dnešním poměru) tím, že alespoň v noci po tmě zažijí trochu toho adrenalinu už při 20 km/h



A proto vape, 12V, halogen a jezdíme jako lidi a ne jak bludičky.... To je ten nejpodstatnější důvod....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 01:44 | Nahoru | #335

MartinED250 píše: Když je opravdu dobrá parabola (zánovní) a jede se v noci trochu pomaleji, rak to s tou 35W žárovkou dle mého stačí. Dobré uhlíky vydrží hodně. Stačí každých 5000Km vyčistit komutátor. Je too údržbě.



Uhlíky jsou skutečně bez problémů..... Najezdil jsem na původní zapalování v kdečem spoustu kilometrů a nikdy jsem neměnil uhlíky a nikdy nečistil komutátor, fungovalo to v rámci svých možností normálně a bez závad... jediné co jsem s tím dělal bylo občasné odmaštění spodního kladívka u dvouválcového... předstih taky, ten jsem šteloval vždycky až když jsem musel z nějakého důvodu motor rozebrat, nebo se kladívko natolik ojelo (za celou dobu jednou) že to přestalo jet....

Nicméně jezdit dneska s 35W bludičkou jeholý nesmysl a dobrá parabola to nezachrání... To jsou jen kecy v kleci. Na shnilou snad už dneska nikdo jezdit nemusí.... řešení je 12V čili Vape a najednou vidíme, nemusíme jezdit po nocích krokem, zdržovat provoz i sebe a doufat že nezaprší, protože pak už je vidět tuplované hovno... jenom proto, aby se ušetřilo pár peněz za dobré řešení problému.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 01:47 | Nahoru | #336

mito7 píše: Někde je potřeba vzít signál o podtlaku v sání. Chtěl jsem k tomu využít snímač s membránou ze 120 a napojit ho za karburátor. Nejjednodušší by bylo tím táhlem rovnou posouvat snímač.



Regulace předstihu na těchto motorech - bezpředmětná komplikace.... Rozchlastejte takové nápady, pojede to úplně stejně...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 07:47 | Nahoru | #337
Chtěl jsem tím zdokonalit Mito. Regulaci předstihu podle otáček má elektronicky, ale podle podtlaku ne. Tak jsem přemýšlel jaký by to byl přínos při nízkém zatížení zvednout předstih. Kupodivu většinu jízd se jezdí při částečném zatížení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 12:10 | Nahoru | #338
MartinED250> S tím dynamem máš podle mě pravdu. Stačí i na noční provoz.
Na pionýru jezdím téměř denně do práce, vždy v 17 hodin tam a ve 2 až 3 hodiny v noci zpět. Zpočátku mi to "bludičkové" světlo trochu vadilo, ale zvykl jsem si. Nakonec auto mám taky 6 V, s dynamem, co to je třeba halogen jsem nikdy nezažil. Jde tedy i o zkušenost, o zvyk.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 12:27 | Nahoru | #339
Mito7, na 125 ccm je podtlaková regulácia k ničomu, ako sám názov napovedá, funguje pri zvýšenom podtlaku v saní, t.j. pri malom otvorení škrt. klapky. To na malom dvojtakte asi nebude tak celkom bežný režim. Navyše, ak to má 3d palivovú mapu, tak by to aj tak bolo zbytočné, lebo tam sa zohľadňuje aj otvorenie škrt. klapky a otáčky motora.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 14:01 | Nahoru | #340
jean192> Kamarád kdysi míval hondu 125ccm (nějaké lehké endurko) a tam to myslím bylo právě podtlakem. Ještě mi ukazoval, jak tam vede hadička. Ale je to 20 let, tak si za tím nestojím nijak vehementně. Ale třaba někdo jinej bude vědět.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 15:55 | Nahoru | #341
Šak ja netvrdím, že to nie je možné, len že to nie je pri malom dvojtakte zrovna životne dôležité.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 18:29 | Nahoru | #342
Jo ta honda byla 4t.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 18:34 | Nahoru | #343
Sice má elektronickou regulaci předstihu, ale jen podle otáček. Nemá to kde vzít polohu škrtící klapky - je to karburátor. Vzhledem k tomu, že na něm jezdí dcera (159cm, 53 kg), a je otevřené - se mnou (90kg) jede 180, tak ona v běžném provozu jezdí tak do 1/2 plynu, při ustálené rychlosti ještě méně. Proto si myslím, že by regulace podle zatížení vliv měla. Jen jak na ni. Do stávajícího zapalování nemám šanci zasáhnout, jen posouvat snímač. Je to takový nápad na zimní večery.

Nevím, jestli existuje nějaký dvoutakt se vstřikováním, aby měl 3D palivovou mapu řízenou počítačem. To by mě zajímalo, jestli o nějakém víš.

Naposledy editováno 16.08.2016 18:37:00

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 20:35 | Nahoru | #344
mito7> Tak dnešní dvoutakty s takovými kravinkami budou určitě, už jen kvůli plnění emisí. Já vím třeba o malých dvoutaktních skůtrech, které mají vstřikovače, řízení předstihu i výfukové přívěry - vše elektronicky.
Píšeš o ustálené poloze škrtící klapky - v tom případě ti musí bohatě stačit elektronické zapalování, kdy pro aktuální otáčky je nejoptimálnější předstih. Podtlakový regulátor je spíš k tomu, aby omezoval detonační spalování, kdy právě podle toho jak na to šlapeš - typicky třeba na pětku do kopce, motor nemůže a člověk to pořád dusí, tak vlivem sníženého podtlaku se sníží předstih. Proto se to dřív dávalo hojně na škodovky, protože ten motor byl na detonační spalování hodně citlivý.

Proto se dělal podtlakový i odstředivý regulátor v jednom - ten odstředivý si hlídal otáčky a podtlakový polohu škrtící klapky. To už mělo znatelný přínos. Takže třeba rozdělovač z favorita, akorát nevím, jak bys to tam nabastlil - tedy tak, aby to trochu vypadalo. A samozřejmě jiný podtlak bude u čtyřválcového čtyřtaktu a jiný u jednoválcového dvoutaktu, takže laborování s nastavením - na brzdě...

Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.8.2016 v 08:31 | Nahoru | #345
Při plném plynu je předstih nastaven optimálně jen s odstředivým regulátorem, (jeho elektronickou obdobou), podtlakový regulátor slouží ke zvýšení předstihu při částečném zatížení, kdy je reálný kompresní poměr značně snížen kvůli nasátí omezeného množství směsi a tato hoří pomaleji a proto se vyplatí zvýšit předstih aby se palivo stihlo spálit a dostat do pracovního zdvihu vyšší tlak.

Kterej dvoutaktní skůtr má přívěru?

Naposledy editováno 17.08.2016 08:32:24

Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.8.2016 v 09:49 | Nahoru | #346
Mito7, na polohu škritacej klapky stačí potenciometer, to mali aj karburátory v dobe škody favorit - LSe verzie. Vtedy vieš spraviť 3d mapu. Ale to len tak na margokraj . Kdo se hraje, nezlobí. Napíš Roadrunnerovi na jawamanii, možno ti poradí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.8.2016 v 10:43 | Nahoru | #347
Mito má karburátor šoupátkovej. Nejjednodušší bude vzít podtlakovej regulátor ze 120 a připojit za karburátor (samozřejmě doladit sílu a chod pružiny) a tím posouvat snímač zapalování v nějakém malém rozsahu.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.8.2016 v 10:50 | Nahoru | #348
mito7> A co to nestavit mechanicky pouze neregulovatelně pro nízký otáčky? A když to bude tahat líp pak teprve řešit regulaci? Aby byla jistota, že to má vůbec konkrétně u této motorky efekt.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.8.2016 v 10:55 | Nahoru | #349
V nízkých otáčkách to nebude mít takový vliv, musí vzniknout vyšší podtlak, aby mělo smysl zvyšovat předstih a ten v nízkých otáčkách nevznikne. Projeví se to až tak od nižších-středních otáček nahoru při částečném zatížení. Podtlak v sání je ta přesná informace, která ovlivňuje potřebný předstih - jak už jsem psal výše.

Naposledy editováno 17.08.2016 23:34:00

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.8.2016 v 21:03 | Nahoru | #350
mito7> ...akorát teda podtlak je největší právě při nízkých otáčkách, při zavřeném plynu...
Snímá-li se pro potřeby regulace předstihu za klapkou (šoupětem).
V jiných místech karburátoru (či sání) to má velice málo samohybů, co si vzpomínám, tak např. Robur určitě ...ale to je úúúplně jiný stroj...

Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.8.2016 v 22:05 | Nahoru | #351
Já myslím, že při vysokých otáčkách a zavřeném plynu bude podtlak vyšší než při nízkých. Samozřejmě se musí snímat za šoupátkem, nikdy jsem neuvažoval jej snímat někde jinde.

Naposledy editováno 18.08.2016 22:08:55

Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.8.2016 v 22:53 | Nahoru | #352
To samozřejmě ano...
Akorát teda když má motor vysoké otáčky a zavřený plyn, tož moc koní nemá

Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.8.2016 v 07:08 | Nahoru | #353
A při nízkých a zavřeným plynu má koní víc?

Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.8.2016 v 09:52 | Nahoru | #354
Mito, možno by chcelo pochopiť, prečo sa tá podtlaková regulácia vlastne používala

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.8.2016 v 10:00 | Nahoru | #355
To bych byl hrozně rád, aby už to alespoň někdo pochopil. Už to tady vysvětluju dost dlouho, ale pořád nic. Tak znova: při jízdě v částečném zatížení, kdy reálné stlačení směsi ve válci je podstatně menší než při plném plynu a kompresní poměr je neměnný, tak ta směs hoří podstatně pomaleji a proto se vyplatí zvýšit předstih, aby se stihla směs spálit a odevzdat práci dříve, než dojde k otevření do výfuku a tlak bez užitku unikne. Detonace nehrozí, protože směsi je málo a je málo stlačená. Ideálem by bylo měnit kompresní poměr, ale to není tak jednoduché, i když i o to se už několik automobilek pokoušelo.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.8.2016 v 15:00 | Nahoru | #356
mito7> Když to tak chápeš, tak proč se tu vlastně ptáš?
K tvému dotazu, který 50 skůtr používal přívěru ti řeknu jen to, že to byla nějaká aprilia a peugeot, konkrétní typy nevím, zkus hledat.
Jinak když už bych se tímhle zabýval, tak určitě né se škodováckým rozdělovačem. To byla nejporuchovější část celého auta, pružinky se unavovaly a praskaly, membrána praskala atd.
Napadlo tě taky, co udělá podtlakový regulátor na jednoválci? Používá se hlavně na více válcových motorech, kde je v sání v danou chvíli konstantní podtlak. U jednoválce to bude pulzovat. Ve vyšších otáčkách to patrně nebude mít vliv, ale v těch nižších, o které ti jde, by si to s tím předstihem mohlo hrát kontraproduktivně...
Kdybych to dělal já na své motorce, tak bych si sehnal snímač tlaku v sání, řídící jednotku a nějak to propojil se stávající elektronickou regulací předstihu podle otáček.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.8.2016 v 20:22 | Nahoru | #357

mito7 píše: Chtěl jsem tím zdokonalit Mito. Regulaci předstihu podle otáček má elektronicky, ale podle podtlaku ne. Tak jsem přemýšlel jaký by to byl přínos při nízkém zatížení zvednout předstih. Kupodivu většinu jízd se jezdí při částečném zatížení.



Je to bezpředmětné, oni to mají vymyšlené velmi dobře a mito je příkladem toho, co všechno se dá z malého doutaktu vyždímat tak,aby to vydrželo jezdit aspoň jednu sezonu.... Takoví strejdové jako jsme my, to nezdokonalíme, zapomeň na tyhle vize, nemá to cenu.

Pokud ti vadí chování malého dvoutaktu (který má v rám ci své třídy vynikající parametry), tak se vydej vstříc vyšším objemům, kde se dočkáš lepšího chování a reakcí v malých otáčkách a malém zatížení.

Nejlepší cestou ke zvýšení výkonu stroje je výměna za stroj výkonnější....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.8.2016 v 20:44 | Nahoru | #358

milan1963 píše: MartinED250> S tím dynamem máš podle mě pravdu. Stačí i na noční provoz.
Na pionýru jezdím téměř denně do práce, vždy v 17 hodin tam a ve 2 až 3 hodiny v noci zpět. Zpočátku mi to "bludičkové" světlo trochu vadilo, ale zvykl jsem si. Nakonec auto mám taky 6 V, s dynamem, co to je třeba halogen jsem nikdy nezažil. Jde tedy i o zkušenost, o zvyk.



Až ho zažiješ, tak ho natolik oceníš, že nebude cesty z5, že jsi zvyklý jezdit po paměti je jedna věc, skutečně viděti je věc lepší.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.8.2016 v 22:37 | Nahoru | #359
Nikde nepíšu, že bych použil škodováckej rozdělovač, pouze snímač tlaku a tím tahal snímač polohy kliky - nikdy by to nedokázalo cukat v rámci otáček - tak rychle by se ta membrána připojená hadičkou nestihla hýbat.
Chování malého dvoutaktu obdivuju a nechci lézt do nějakých vyšších kubatur. Baví mě zdokonalovat tento obsah ve dvoutaktu a najít i malé možnosti jeho zlepšení.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.8.2016 v 23:17 | Nahoru | #360
Stvím si jen tak ze zbytků motor 354. spíchnul sem si rám, aby byl vystavenej, ale chci, aby šel nadlábnout. Můžu tam dát 6v zápalko ze 634? Je silnější, ale rozměry myslím sedí. Dík.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3886, 3887] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116596 Dnes v 12:56 assassin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist