Jak je to dnes? Děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek Funkce alternátoru
mito7 píše: To snad není možný! Řeší se různé úspory, LED světla... a napětí se reguluje zkratem? Dříve se regulátor odbudil a motoru se odlehčilo a dnes se zkratuje a zatíží se všemi důsledky (teplota, proudy, zátěž motoru)? To je moderní řešení.
tak motor zatizis nejakyma 250-300W, coz je snesitelne kdyz porovnas ze te to vazi nejaky 2-3 kg misto 10-15 a cely az na regler to zavres do motoru.
1 reakcí na tento příspěvek Funkce alternátoru
Nezkoušel někdo vyrobit sériovej regulátor k tomuto altíku, aby se omezily ztráty (např. v usměrňovači použít místo diod tyristory a spínat je dle napětí v půlvlně, aby to bylo bez další zátěže motoru a bez ztrát při regulaci).
Naposledy editováno 29.06.2016 14:19:34
U 639 jsem nikdy neměl s dobíjením problém s alternátorem PAL. Ale bylo nutné tu koncepci dotáhnout, protože zpracování z fabriky nebylo ideální, byť poplatné době. Na cesťákách jsou běžně altíky kolem 500W a taky není problém.
Všechno jde udělat, ale v konečném důsledku to bude strašně složité.
Naposledy editováno 29.06.2016 15:34:14
1 reakcí na tento příspěvek Funkce alternátoru
Já bych z toho zase tak skleslej nebyl. V principu je regulace zkratem energetickej hnus, ale výrobci dobře vědí, proč volí tuhle cestu. Právě například zmíněná Jawa s 12V altíkem PAL a její případná přestavba na VAPE (altík s perm. magnety) je přesně zářný důkaz - odpadně 1/2 kabeláže, 2/3 konektorů, uvolní se půlka pravého kastlíku, kam je původně narvaná krabička na krabičce, hmotnostně ubude půl kg dole v motoru a celkově zmizí asi kilo krámů. Míň spojů pak logicky znamená menší pravděpodobnost potíží, ač jsem s 12V PAL taky nikdy extra trápení neměl, ale s věkem přijde, nemluvě o kvalitě držáků uhlíků atd. Výkonově má PAL asi 210W, VAPE 150W, s rozsvícenými světly se toho dneska zase tolik u takový motorky "odregulovávat" nemusí, rezerva je cca 50W, to je zátěž, kterou motor ani nepozná. Proto zvítězil tenhle systém:
cena, hmotnost, jednoduchost, snadná kombinovatelnost se zapalováním
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | Davud | 32 | 5.7.2022 v 12:03 Properitus |
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 61 | 21.6.2022 v 08:56 mito7 |
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 38 | 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ |
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 18 | 3.6.2022 v 16:05 mariano |
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 6 | 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288 |