bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Typy retezu
1.2.2009 v 13:20
Caute, mam dotaz. Jakej rodil je v typech retezu? myslim O-krouzky X-krouzky atd.... nikde jsem nenasel rozumne vysvetleni co je co
Předchozí
1 2
Následující

Typy retezu

1.2.2009 v 13:39 | Nahoru | #1
tady mas rez X krouzkem (melo by to lip tesnit a tedy dyl vydrzet) - takhle me to jako laikovi bylo receno

Typy retezu

1.2.2009 v 13:46 | Nahoru | #2
správně,"x" kroužek má 2 těsnící břity,které brání úniku maziva a vniku nečistot, "o"kroužek má jen jednu těsnící plochu,takže teoreticky při správné údržbě by x kroužek měl vydržet víc...

jinak 520 525...to jsou velikosti článků používaných v závislasti na výkonu...

Naposledy editováno 01.02.2009 13:47:27

Typy retezu

1.2.2009 v 14:55 | Nahoru | #3
tady je něco o těch kroužcích a tadyněco o značení. Myslím, že je to celkem srozumitelné

2 reakcí na tento příspěvek Typy retezu

1.2.2009 v 14:55 | Nahoru | #4
jo nějak tak,ale X kroužek má 4 těsnící plochy a O kroužek 2 jinak je pravda,že X kroužek by měl vydržet déle...
každopádně se tyhle řetězy musí čistit jenom čističemi k tomu určenými...Takže hlavně žádnej drátěnej kartáč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

1.2.2009 v 15:46 | Nahoru | #5

karlos.tm>jo nějak tak,ale X kroužek má 4 těsnící plochy a O kroužek 2 jinak je pravda,že X kroužek by měl vydržet déle...
každopádně se tyhle řetězy musí čistit jenom čističemi k tomu určenými...Takže hlavně žádnej drátěnej kartáč



no a čím jiným mám dostat dolů bordel, dyž né drátěným kartáčem?

Typy retezu

1.2.2009 v 16:11 | Nahoru | #6
... čističe řetězu a kartáček na zuby .. levnějši varianta misto čističe je petrolej nebo nafta

(reakce na) Typy retezu

1.2.2009 v 20:02 | Nahoru | #7

zerze>karlos.tm>jo nějak tak,ale X kroužek má 4 těsnící plochy a O kroužek 2 jinak je pravda,že X kroužek by měl vydržet déle...
každopádně se tyhle řetězy musí čistit jenom čističemi k tomu určenými...Takže hlavně žádnej drátěnej kartáč

no a čím jiným mám dostat dolů bordel, dyž né drátěným kartáčem?



vole

Typy retezu

1.2.2009 v 20:15 | Nahoru | #8
ja pouzivam taky petrolej jako cisteny na retez

(reakce na) Typy retezu

1.2.2009 v 20:32 | Nahoru | #9
.

Naposledy editováno 01.02.2009 20:33:52

1 reakcí na tento příspěvek Typy retezu

7.5.2022 v 13:56 | Nahoru | #10
Chci se zeptat, ale nevím zda to tady někdo už řešil:
Na svojí čínské moto - enduro 400ccm jsem už měl několik řetězů. Mám tam typ 520. Ten první čínský obyčejný originál fungoval, ale moc nevydržel a velmi rychle se natahoval, takže po 7000 šel pryč, ale jinak byl bez potíží. Druhý řetěz byl afam s O kroužky, ten byl docela kvalitní, natahoval se mnohem méně a vydržel cca 25000 tis, ale ten řetěz mě docela štval, zvláště ke konci. Ty O kroužky při ohýbání řetězu časem kladly dost značný odpor, který motocyklu zbytečně zvyšoval pasivní jízdní odpory. Nejprve jsem to mazal přilnavým mazivem ve spray agip, potom motul a nakonec WD a olej pro cyklistické řetězy do mokra. Ten řetěz jsem měl i sundaný a po vyčištění jsem ho dokonce i vařil v převodovém oleji a rozhýbával ho kleštěmi, ale efekt nebyl podle mých představ. Potom jsem ho mazal řidšími oleji na kolo, odpor byl nižšší, ale pořad nic moc. Od té doby mám trochu averzi na O kroužky v řetězu. Vím, že tam jsou kvůli nečistotám, ale ten odpor, co to kladlo, ten mě dost štval.
Nakonec jsem ho vyřadil a teď koupil řetěz DID motokrosový závodní prý z Japonska a ten je bez O kroužků a tím mě hodně zaujal, protože má nejmenší pasivní odpory při ohýbání a snad by se měl i málo natahovat, když je závodní, protože pokud vydrží velmi drsné zacházení při závodech v terénu, tak moje ježdění je oproti tomu úplná pohoda. Co takový řetěz může vydržet nevím, protože je nový a jel jsem s ním zatím jen jednou.

Naposledy editováno 07.05.2022 14:22:20

(reakce na) Typy retezu

7.5.2022 v 14:06 | Nahoru | #11
Properitus> Tohle je proste fakt. Netesnenej řetěz ma mensi odpor. Pouziva se na motokros a na zavodech kde se honi kazdej koník. My mame tyhle řetězy na motardech. Musi se to ale pečlivě čistit a casto mazat. Na krosce mam okrouzkovej, prave proto abych si ulehcil údržbu. U 450 je mi celkem fuk, ze mi to v terénu sezere nejakej vykon. Ta ma 2x tolik výkonu nez potrebuju.

I “racing” okrouzkove řetězy maji mensi odpor. Ale opet životnost + cena … proto je tolik typu, aby si kazdej vybral podle priorit ;)

Typy retezu

7.5.2022 v 15:26 | Nahoru | #12
varit tesnenej retez v oleji je absolutni nesmysl

rozdil mezi tesnenejma a netesnejma retezama je v zivotnosti resp. v udrzbe/zivotnosti, v tesnym retezu drzi mazivo krouzky (O nebo X, no X jsou drazsi ale funkcne je to podobny) ...v netesnym ho nedrzi vubec nic, takze by se mel pravidelne promazavat, jak to mazivo strika vulema pryc..(ale pak by mel teoreticky mechanicky vydrzet tolik co tesnenej) ...tesnenej ma smysl pak jen cistit a lehce maznout z venku, aby nekorodoval povrchove.. resp. jinak napsano, pokud jde tesnenej retez promazat uvnitr v cepech, znamena to ze krouzky uz netesnej,... ...cimz se z nej ovsem stava jaksi netesnenej retez

BTW zrovna jsem na malorazku hodil lacinej netesnej DID, a to s jedinym cilem, zjistit co vydrzi.. DID428VX vydrzel 15000km, bez udrzby! OVSEM, byly v tom dve zimy, tzn nekolikahodinovy jizdy v mrazu, desti, snehu, atd.. tzn. teplotni rozdily, a preci jen nejaka voda se tam i pres ty krouzky dostane, coz je do te zivotnosti sakra dulezite zohlednit.. da se predpokladat ze pri popojizdeni v suchu a teple by vydrzel klidne 2.5x tolik

3 reakcí na tento příspěvek Typy retezu

7.5.2022 v 15:32 | Nahoru | #13
Aha dík, tak to je celkem zajímavé, takže je to tedy normální u těch O kroužků ten velký pasivní odpor při ohybu
Tedy když si kupujete řetěz, tak rozhoduje převažující způsob použití. Ty o kroužky do terénu chápu, protože je tam hodně nečistot, ale pro silniční provoz to vlastně moc dobré není, protože motocyklu zbytečně zvyšují odpory a spotřebu a na silnici za sucha to není až tak moc potřeba. Při motokrosu je to ale paradoxní, protože ten se nikdy nejezdí na dráze bez nečistot. Když se zamyslím, tak doposud jsem jezdil na motorkách jen s netěsněnými řetězy, tedy ten afam byl můj první utěsněný řetěz a proto mi to připadalo jako taková hrůza ten jeho odpor.
Dle mého názoru na silnici je vhodný buď I racing, nebo netěsněný řetěz, ale do terénu určitě jen s o kroužky. Já mám silniční enduro, tedy spíše netěsněný řetěz, max I racing, ale O kroužkový byla chyba vůbec kupovat bez ohledu na tehdy jeho výhodnou cenu, protože jsem ho následně přeplatil ve zvýšené spotřebě.

(reakce na) Typy retezu

7.5.2022 v 15:53 | Nahoru | #14
Properitus> hele, ohledne odporu.. ta kolobezka ma necelejch 10kW, a dneska po praze to jelo celkem mizerne - trochu vitr, a uz i docela teplo, ...s bezkrouzkem, ..a naopak s X kruzkem kolem nuly a v bezvetri to jezdi trochu lip.. tzn. vliv tohoto druhu dporu je opravdu, opravdu, fakt hodne malej, urcite mensi nez teplota vzduchu nebo nedejpriroda protivitr..

co se tyka MX, necistoty tam jsou mnohem vic nez na silnici, ale neni tam problem retez pred kazdou jizdou mazat, a nebo klidne i rovnou (podle urovne souteze) vymenit novej

Naposledy editováno 07.05.2022 15:54:36

(reakce na) Typy retezu

7.5.2022 v 21:56 | Nahoru | #15
Properitus> Pro silnicni provoz je netesnenej retez problematickej, pro velke rychlosti to smrdi malerem - hlavne bys to musel mazat klidne nekolikrat behem projizdky…

Podle me to ma smysl na motokrosu kde se se retez trvale cisti a na zavodech malorazek, kde se zase pravidelne meni. Na tom MX se retez preventivne meni po cca 20mth… ja jsem s tim tesnenym retezem na mx spis vyjimka, nejezdim v blate a jsem linej to cistit

Mam na TL DID erv3 520, tesnenej a bezi hezky zlehka…

Naposledy editováno 07.05.2022 21:57:38

1 reakcí na tento příspěvek Typy retezu

10.5.2022 v 22:19 | Nahoru | #16
Já teda nevím, netěsněné řetězy jsem měl v dřívějších dobách na motorkách úplně běžně. Stejně tak, když jsem koupil tuto motorku, byl tam z výroby netěsněný řetěz a ano, to mazání to chce, ale když to budu stříkat tím přilnavým mazivem, takové to co trochu lepí, tak by to mohlo být v pohodě, protože je to silniční enduro 400ccm, tedy maximálka je tak jen něco kolem 130, což není žádná velká extra rychlost pro motorku a stejně to není na žádné velké závodění v principu ani vhodné.
Dám teda ale na vás a příští řetěz by mohl být právě ten typ x racing, nebo se nato aspoň podívám, jaké to je a jestli by to bylo pro mně vhodné. Problém je ale to, že když řetěz kupujete na netu, tak ho vidíte jen na obrázku, čtete strohý popis a nepoznáte jeho jízdní odpory. Nato by jste ho museli vyndat z krabičky a zkusit si rukou ohýbat články a podle toho se rozhodnout a na toto už si potřebujete zajet někam na prodejnu, kde bude skladem a dají vám tu možnost se na to takto podívat, což mi taky každý nemusí umožnit.

Naposledy editováno 10.05.2022 22:26:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

10.5.2022 v 23:14 | Nahoru | #17

Properitus píše: ...Ty o kroužky do terénu chápu, protože je tam hodně nečistot, ale pro silniční provoz to vlastně moc dobré není, protože motocyklu zbytečně zvyšují odpory a spotřebu a na silnici za sucha to není až tak moc potřeba.
... O kroužkový byla chyba vůbec kupovat bez ohledu na tehdy jeho výhodnou cenu, protože jsem ho následně přeplatil ve zvýšené spotřebě.


O kolik se zvyšují ty odpory, kolik se v o-kroužkách ztratí výkonu a kolik jsi přeplatil ve zvýšené spotřebě?
Nevíš. Myslíš jsi, že je to "hodně", ale ve skutečnosti je to naopak. Viz. kerut.

(reakce na) Typy retezu

11.5.2022 v 10:35 | Nahoru | #18
Properitus>
A co použít automatické přimazávání, stále čerstvý olej vyplavuje bordel z řetězu, za cenu trochu zaolejovanýho zadního kola.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

11.5.2022 v 10:38 | Nahoru | #19

Ariete píše: O kolik se zvyšují ty odpory, kolik se v o-kroužkách ztratí výkonu a kolik jsi přeplatil ve zvýšené spotřebě?
Nevíš. Myslíš jsi, že je to "hodně", ale ve skutečnosti je to naopak. Viz. kerut.


Nejenom řetěz ale třeba ložiska v kolech, foukání gum, hmotnost jezdce u malejch výkonů je znát každý jízdní odpor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

11.5.2022 v 10:51 | Nahoru | #20
kratkej01> Otázka zněla, kolik výkonu se ztratí v těch o-kroužkách? Napovím, že to není závislé na výkonu motoru, ale jen na provedení řetězu a rychlosti jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

11.5.2022 v 11:51 | Nahoru | #21
Ariete>
Provozuji 14 kw motor a výměna řetězu o kroužkového je znát asi tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

11.5.2022 v 12:24 | Nahoru | #22
kratkej01> hele z rok a kus zkusenosti s vydechlou 4T malorazkou, celkem citelnej je vliv teploty vzduchu, a uplne maximalne je samozrejme znat vitr (rychlost, smer),..
taky jsem bejval presvedcenej ze tesnenej/netesnenej retez musi bejt znat, ale znat to proste neni..

(reakce na) Typy retezu

11.5.2022 v 13:03 | Nahoru | #23
kratkej01> Pokaždé, když vyměníš řetězovou sadu, se účinnost převodu zvýší v řádu procent, ze 14kW ubude o 500W míň a je to poznat. Úplně stejně jako když sjedeš z 500m vysokého kopce do Polabí, to taky přidá 3%. Ty o-kroužky samotné žerou asi o půl řádu míň.
Já třeba poznám i to, že jsem zrovna vyměnil olej v motoru ... než sám sebe přesvědčím, že přání je otcem myšlenky.

Typy retezu

11.5.2022 v 14:14 | Nahoru | #24
Pokud by mela byt jedina performance uorava byt vymena retezu, tak to samo smysl nedava a poznat to neni. Stejne jako clovek nepozna vymenu treba 530 retezu za 520 a usetrenych 1,5kg…. Ale pokud podobna optimalizace probehne na celem pohonnem ustroji, tak uz ta zmena citit je.

1 reakcí na tento příspěvek Typy retezu

20.6.2022 v 18:37 | Nahoru | #25
Pokud vím, tak to 2-3 deci může udělat, ty o-kroužky fakt ke konci měly hroznej odpor. Dokonce jsem to rozhýbával kleštěma v zahřátém převodovém oleji na vařiči a ke konci jsem měl chuť ty o-kroužky vypálit autogenem, nebo v peci. Nyní mám netěsněný řetěz DID na motokros a ten je přesně podle mých představ. Hlavně když na motorce teď zavřu plyn, tak mnohem méně zpomaluje, než předtím a stačí mi méně plynu na udržování rychlosti a je to lepší a na spotřebě se to musí poznat. O-kroužkový řetěz už nikdy nechci ani zadarmo.
A já tady teď vůbec neřeším hmotnost řetězu, ale odpor proti ohybu v článcích. Ty o-kroužky, když jsou starší, tak kladou hrozný odpor, protože jsou z pryže.
Na ten doporučovaný x-racing se mohu ještě podívat, ale spíše asi zůstanu u netěsněného řetězu, tam mám nejmenší jízdní odpory v převodech a síla motoru se mi neztrácí zbytečně na převodech a dostanu více výkonu na zadní kolo.
Já nezanedbávám takové věci, abych neměl zbytečné pasívní odpory v brzdách, mažu ložiska obou kol i pod rozetou, aby to chodilo co možná nejlehčeji a potom mohu při vyladěném motoru a karburátoru dosahovat optimálních parametrů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

20.6.2022 v 21:17 | Nahoru | #26
Properitus> vodpor nemely ty krouzky ale bordel co se pod ne dostal a zatuhnul tam..

(reakce na) Typy retezu

4.7.2022 v 14:35 | Nahoru | #27

kerut píše: Properitus> vodpor nemely ty krouzky ale bordel co se pod ne dostal a zatuhnul tam..


Nic proti, ale tohle se mi moc nezdá pravděpodobné.
Moje motorka je sice enduro, ale silniční a jezdí to 99,9% jen po asfaltu a opravdu nejezdím ani v prašném prostředí ani ve vodě a za deště a když tak jen velmi výjmečně. Řetěz jsem mazal potom už raději řidšími oleji a zbytek otíral a tím stíral z toho i bordel, občas ho vyčistil jarovou vodou a kartářem a po vyschnutí mazal olejem na řetěz jízdního kola do mokra. Přesto černota. Já chápu, že optimální to měly jen staré Jawy, které měly řetěz v ochranných krytech, které ho chránily před prachem a vodou. Vzpomínám si jak jsem měl J350, která měla řetěz pod plastovým krytem a při mazání stáhl gumku a mazal vazelínou a protáčel řetěz. Bohužel něco takového se na moderní motorky už sehnat a dokoupit nedá. Ty o-kroužky ale rozhodně nevidím jako optimální řešení. To raději ať je návrat k plastovým krytům řetězu jako to bylo na posledních Javách 350 a řetězy nejsou těsněné a mají nízké pasivní odpory proti pohybu.
Když se podívám, co jsem měl v minulosti, tak jsem na všech motorkách měl jen netěsněné řetězy a jezdil jsem taky a bylo to snad i lepší a mě to tak připadalo i normální, dokud jsem nedopatřením nekoupil ten o-kroužkový.

Naposledy editováno 04.07.2022 14:45:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

4.7.2022 v 15:05 | Nahoru | #28

kerut píše: kratkej01> hele z rok a kus zkusenosti s vydechlou 4T malorazkou, celkem citelnej je vliv teploty vzduchu, a uplne maximalne je samozrejme znat vitr (rychlost, smer),..
taky jsem bejval presvedcenej ze tesnenej/netesnenej retez musi bejt znat, ale znat to proste neni..


Pokud poskakuješ v městském provozu, tak tam to nemá cenu moc řešit, ale pokud jedeš delší trasu plynule po okreskách ve volné krajině, tak tam to poznáš, to musíš poznat, protože guma o-kroužků se tře o kov a brzdí pohyb motocyklu a zbytečně spotřebovává kousek z výkonu motoru na točení řetězu, který má zbytečně velké vnitřní tření.

Naposledy editováno 04.07.2022 15:07:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

4.7.2022 v 15:34 | Nahoru | #29
Properitus> od zari 2020 ma kolobrnda necelejch 20.000 jezdim zavody v krkonosich, na sumave, v jizerkach, a nekolikrat rocne praha/beskydy/praha... silne poznam kdyz fouka proti, po, nebo bokem, docela silne poznam teplotu a vlhkost vzduchu, rozdil v retezu tam fakt NENI

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

4.7.2022 v 16:13 | Nahoru | #30

kerut píše: Properitus> od zari 2020 ma kolobrnda necelejch 20.000 jezdim zavody v krkonosich, na sumave, v jizerkach, a nekolikrat rocne praha/beskydy/praha... silne poznam kdyz fouka proti, po, nebo bokem, docela silne poznam teplotu a vlhkost vzduchu, rozdil v retezu tam fakt NENI


Nevím jak se chová ta malá honda? Jestli to je vstřik, nebo karbec? Dřív jsem měl podobnou motorku yuki 125 sport. Ty motory jsou v továrním nastavení takové dost tupé, ale dnes bych tam dal laditelnou CDI a hodil tam vyšší předstih, jako to mám teď a děly by se věci.
Moc ti to nevěřím, že to není poznat, rozsoudil by nás tester výkonu motoru. Já chápu, že je to tak 100-200W, ale je to ztráta, kterou už nedostaneš na zadní kolo a stoupá s rychlostí jízdy. Na té mojí motorce 387ccm to je mírně poznat a na 125 to musí být taky, ale záleží jak je to celkově seřízené a jak citlivě to vnímáš? Já jsem dokonce poznal na té yuki i rozdíl mezi benzíny 91 a 95, že se o chlup lépe sbírala a roztáčela do mírnějších kopců, natož řetěz s o-kroužky.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO mito7 61 21.6.2022 v 08:56 mito7
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO mito7 38 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO mito7 18 3.6.2022 v 16:05 mariano
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO mito7 6 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125, Cagiva Mito 125 EVO martin9926 11 13.9.2021 v 11:28 mito7


TOPlist