1) Nemá někdo fotku dobového prospektu, jak vypadal model 638-1, když vyjel z fabriky(zajímají mě barevné kombinace, typy výfuků, barvy pružin zadních tlumičů, atd....) Ta co mám já je z roku 1992-vývozní do ruska( v té době se už vyráběl model 639-který jsem kdysi vlastnil)
2) Jak je to s kvalitou výfuků prodávaných v současné době? (jdou sehnat originály, nebo jen repliky-našel jsem na netu nějaké číny a potom něco ze slovenska) Mám jeden promáčklý a mám strach, že když koupím jeden, bude jiný než na druhé straně.
3) Můžu do toho lít normálně naturál s olejem? Když jsem naposledy seděl na jawě, tak byl na pumpách ještě olovnatý speciál a super. Co oktanové číslo?
4) Má do toho cenu cpát nějaké lepší mazivo, než M2T?
Díky za rady, znalým problematiky! Díky téhle motorce jsem se vrátil do pubertálních let.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
NAhradni dily TADY . Mam s nima nejlepsi zkusenosti!
Pozri si ešte Fichtlkramek.cz
Potom nie je výfuk ako výfuk. Rozdiel je vo vzdialenosti prvej skrutky od kolena.
Nové sú pridrahé. Použil by som zachovalé pôvodné. Aspoň bude mať vintage šmrnc.
A predný blatník vo farbe. Prvé modely plechové.
Farby boli : biela, modrá, čierna, červená.
Ešte boli rozdielne potlače nádrže.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
( kamarád měl taky 638, koupenou v mototechně, normální červená, výfuky stejné ) pružiny z.tl. byly černé. V podstatě až na tu metalízu tam jiný optický rozdíl asi nebyl. Motoricky originál jiná tryska a nebyla vložka omezující průchod do saní.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
a) dobové letáky někde mám i na sovětské stroje, ale prvně je třeba zjistit, jaký to má štítek (v azbuce?) U některých strojů se i v této době používaly pružiny v plastových krytech (dle cílové země a požadované ceny)
b) tyto výfuky snad dělá jen Jawa v Týnci (v replice jsem to neviděl), ale jak už tu někdo uvedl, pozor na ně neb existuje více typů podle délky a uchycení. Pokud se nepletu, tak tento výfuk bude mít dlouhatánské číslo dílu vyražené z vnitřní strany, takže máš hned návod
c) jezdím na Natural, protože u 2T je to prakticky jedno (olovo bylo kvůli ventilovému rozvodu, který zde jaksi chybí)
d) já u 2T používám polosyntetiku od 77 lubricant (Holandsko) který zde koupíš cca za 110 Kč/l (najeto mam na něm asi 60 tis na jednom motoru a v pohodě). Pokud ho chceš přímo do benzínu a né do Oilmastera, pak dobrá volba - nehulí to, takže není třeba často čistit vejfuky, dá se dávat větší poměr (já jezdím 1:45 u zaběhnutého motoru a v pohodě) a navíc to po zimě nezasírá karbec jako M2T. Navíc cena M2T je někde kolem 90 Kč/l, takže není co řešit.
Tak ať to sviští v zimě v dešti!
Howgh!
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
Eastrider píše: A čo sa týka paliva, benál N95, po novom E5 plus M2T (Sheron, Carlson, Paramo, Madit) to je jedno, v pomere 1:40
Keď Pavel Suchý "obJawil" svet aj Austráliu olejom čo našiel, na občasné výjazdy M2T úplne stačí.
Tímto se řiď, pokud chceš motor odrovnat a karburátor zalepit.
Jestli máš zájem mít motor a karbec v pořádku, tak míchej 1:40 Mogul Alfa 2T a Vervu. Olej má klasifikaci Jaso FD, je za levno a prakticky je to jinak zabalený Mogul TSF. Pokud líh v Naturalu nezabiješ VIFem, tak je to pro motor jed.
https://www.mountfie...alfa-2t-1-l-1phm1045
https://eshop.paramo..._mogul_alfa2t_z1.pdf
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350, 638-1
No a myslím si, že(pro ČR) ty pružiny mají být černé, padáky chromované a barvu si chci ověřit, jestli existovala ta nádherná červená metalíza na tenhle model.!
Jo a ty výfuky jsem právě našel repliky ze Slovenska a z Číny. A jsou ve dvou délkách a s prolisem na tlumiče a bez.
Naposledy editováno 15.10.2018 10:23:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350, 638-1
Boss.trx850 píše: Jo a ty výfuky jsem právě našel repliky ze Slovenska a z Číny. A jsou ve dvou délkách a s prolisem na tlumiče a bez.
Tvoje 639 měla dlouhá kolena a kratší zbytek, stejně jako 634.
Moje 638 měla krátká kolena a delší rezonátor. Viz. něco málo v deníku https://www.motorka...etail&ddid=66756
Hoď sem fotku, jak ta tvoje 638 vypadá teď, ulehčí to pátrání.
Naposledy editováno 15.10.2018 11:03:33
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
Btw. čo je to za páku na pravej strane riadítka pod zrkadlom?
Ešte drobnosť : chýba pás na sedadle
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
Někde mam letáky na J 638/9 určené tuším do západní Evropy (myslím Francie, ale musel bych pohledat). Zde jsou vyobrazený jawky ve vínové a modré metle. Navíc pokud chceš barevnou kombinaci a originalitu, musíš koukat i na nálepky/nápisy. Některé 638 mají nálepky nůzného druhu, některé mají montované plechové nápisy na nádrži a kastlíkách (zejména vídáno na provedeních VB a na západ). Takže pokud chceš být zcela precizní, musíš dodržet i toto, ale to znamená, že musíš mít nádrž se závity a do kastlíků výřezy lze udělat dle vzorku.
Dále když se podíváš do myšlení Jawy, tak ač se to nezdá, Jawa byla dělána taky jako rozpočtovka a zvláště v této době...
... v této době (+- rok) se vyráběly paralelně Jawky:
632 - (motor upravený ze 634), což byla motorka určená pouze pro náš trh jako levná rozpočtovka (starý typ motoru, bubnovka...) ... výroba skončila tím, že ve Strakonicích se daný motor přestal vyrábět (v přípravě výroby byla i verze o objemu 250 ccm pod typovým označení 629). Kotoučovka se snad ani na přání koupit v prvomontáži nedala.
638 - klasická osmička určená pro méně náročné zákazníky s málo nabušenou peněženkou (tlumiče s překryty, protože pružiny jsou bez laku/chromu, levná bubnovka, blatník z naditého skladu bez problémů sloupajícím se lakem, lakované padáky - ale to nemusí být pravidlem)
639 - osma s kotoučem za příplatek... pokud si zákazník připlatí, nechť má i lepší tlumiče, chromování...
640 - tehdy žhavá a asi nejdražší novinka, která měla uspokojit ty nejmovitější zákazníky
Když to tedy v daném roce 92 sečteš a chceš opravdovou 638, měla by to být verze opravdu nejlevnější, nikoli nejluxusnější. Navíc v oblasti tlumičů je několik verzí (632 s malou chrom pružinou, zakryté, s lakovanými progresivními pružinami...) které fungovali paralelně a není tedy vyloučeno, že se kus od kusu může skladba lišit. Je to tedy spíše o tom, jaká je cílová představa a k tomu se lehce přizpůsobit ("legálních" možností je více).
Nu a k mazání... když rozebírám staré motory ježděné na M2T, tak v nich často bývá (v klikové komoře...) takový ten neodstranitelný hnědý šlem, zatímto od polosyntetiky je moto uvnitř pěkně čistej a to včetně výfuků a kanálů ve válci... proto beru polosynt a navíc za srovnatelnou cenu. Pokud by šlo o starého Oilmastera (motory 631 a vše s čerpadlem PAL), pak polosyntetika je "moc řídká" a trhal se mi sloupec oleje nad karburátorem, což vedlo k nerovnoměrnému mazání. Od té doby používám dnes již obtížně sehnatelný Mogul TS, který čerpadlu nevadí, ale zároveň tolik nezasírá, jako klasika M2T.
Dále výfuky na tento model jsou ve více provedeních... prvně musí mít prolis a pak se také řeší celková délka (byla tam výjimka na výšku vyústění výfuků - uvedeno občas v TP - a taky se řešilo jednu dobu to, aby to nezasíralo olejem zadek stroje... takže doporučuji přeměřit a řešit ne jen uchycení, ale taky celkovu délku.
A na závěr... clona mezi karbecem a motorem je kvůli snížení hluku a musí se pooužívat s hlavní tryskou č. 100. Pokud chceš nahnat nějaký virtuální koník, pak vyhoď clonu, ale musíš zároveň dát hlavní trysku 92, jinak se to bude za tepla (myšleno v létě) uchlastávat - osobně vyzkoušeno na více strojích.
Jo a z provozních důvodů bych doporučil (pokud už to někdo neudělal) přejít na tzv. "malou spojku" původnem z J 634, která se do dnes montuje a používá. Kdo zná, ví o čem mluvím.
Howgh!
... co je mi známo, jtak by to měl být pásek jako madlo pro spolujezdce, tedy aby se mohl držet za sedlo ve vlastním rozkroku... jak se to požívá, na to jsem opravdu nepřišel , ale je fakt, že i 634 i 638 to běžně mají... jen je třeba říci, že to není součástí klasického potahu, ale je to úplně zvláště. Je to pásek, který má na každém konci takový zvláštní nýt který zapadá do výřezu v plechu sedla... ten výřez má tvar asi jako cylindrická vložka (velký průměr a malý průměr jako do drážky).
Howgh!
Beranidlo píše: Tímto se řiď, pokud chceš motor odrovnat a karburátor zalepit.
Jestli máš zájem mít motor a karbec v pořádku, tak míchej 1:40 Mogul Alfa 2T a Vervu. Olej má klasifikaci Jaso FD, je za levno a prakticky je to jinak zabalený Mogul TSF. Pokud líh v Naturalu nezabiješ VIFem, tak je to pro motor jed.
https://www.mountfie...alfa-2t-1-l-1phm1045
https://eshop.paramo...lfa2t_z1.pdf [/quote]
Jj tak to dávám já do 640... Buď Mogul Alfa 2T nebo Lavio Motosynt 2T + Verva (málokdy nutně potřebuju tankovat a beru něco jinýho... Letos tak jednou). A zatím musím zaklepat...
Bimbam píše: Pásek na potahu sedla u 638, 639 a 640 není. Není ani na 634. Pásek přes sedlo býval u starších kulatých jawek a čezet, simsonů a možná u mustangů.
Na Jawě 638 a 639 pásek na potahu sedla samozřejmě z výroby je (tam kde není ho nejspíš musel někdo sundat nebo ztratit, je tam totiž zespoda jen zaháklý).
Sedlo na Jawě 640 je již zcela jiné a pásek tam přes sedlo není.
Naposledy editováno 15.10.2018 20:43:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
Já kupoval v roce 91 už 639,jasně červenou,stála 18900kčs a pásek na sedle byl
Naposledy editováno 15.10.2018 21:23:34
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
Ale dá se to nějak ošetřit? Chtěl bych to vyřešit před lakováním.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |