Poradite co a proč?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
mvmoto píše: Redguy> posetri original vhb a doprej v7 phf...
Videl jsem dobastleny konverze na PHF30, ale nevim v cem je to lepsi. Mne by uplne stacily ty saci kolinka s vakuum portama
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
Jaky maji ty kolena prumer? Jestli se nemylim, dira do mych VHBT 29 ma 35mm prumer?
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
mvmoto píše: Tak prumer u karbce je vnejskem 37 mm, vnitrkem 30 mm. U motoru je vnitrni prumer 33 mm. Roztece der 55 mm a 43 mm. Urcite pasujou na vhb karbec, ale nemusej sedet na v7 hlavu. Tusim jsou z litru s kulatejma hlavama.
Jo, tech 37 odpovida a prave nepasuje ani na moji verzi VHB, vnitrek VHB 29 je 35 mm.
The plastic sleeve of the VHB 29s is 35 mm ID × 40 mm OD and for the VHB 30s is 37 mm ID × 40 mm OD.
Na roztece se podivam doma, ale dost o tom pochybuju, ze by to sedlo na hlavu
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Nejlepsi je tam ta zrezla civka za 700
Jako original jo, ale vocad pocad, z moji civky teklo chladivo, takze jsem koupil novou od Bosche. Musim se podivat, jestli tu starou jeste mam, ze bych ji taky za litr nekomu strelil A rovnou pridam i stary svicky za 200 kus
Redguy píše: Nahrazuje se to kde cim, ale ja si cenim originalu Proto odmitam vrtat diry do puvodnich kolen, konverzi na bezkontaktni zapalovani, atd...
Jsem z opačného spektra.Moje úchylka je konverze aktuálního stroje na vstřikování
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
ja mam vrceni motoru rad, kviceni GP500 mi strasne chybi, a vune spalin z vysokootackovyho motoru je proste VŮNĚ (ovsem smrad z bezny jestektomu diselovy plechovky je smrad ), ale chte nechte maximalni kroutak od nuly, hmotost z rise snu, a ucinnost 80% nebo jeste vic proste jasne mluvi ve prospech elektiky.. viz např.
..i ty krasny diselovy lokomotivy, ktery bohuzel mizej z nasich koleji, jsou v podstate hybridy,.. atd atd..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Jo, ve chvili, kdy bude statu chybet spotrebni dan z phl, tak zdani vic elektrinu, a ta ekonomika elektroprovozu vozidel prestane byt tak uzasna, a zbyde jen ten opruz s dobijenim, baterkama, mizernym topenim a kratkym dojezdem. Resenim se mi jevi spis hybridy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
2 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
Ještě relativně nedávno měly běžná evropská auta prodávaná na Ukrajině a v Rusku karburátor. Třeba Feldy měli motor bez katalyzátoru a vstřikování, z Ukrajiny feldu u nás nelze přihlásit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
dave-lister píše: Karburátor není ani tak zastaralý nebo drahý na výrobu. Vstřikování nasadili hlavně kvůli emisím, u karburátoru se blbě dodržuje správný směšovací poměr při všech režimech motoru. To je důležité pro funkci katalyzátoru a složení výfukových plynů vůbec. Kdyby vlády neprosadily emisní omezení ještě dlouho by měly karburátory i auta.
Ještě relativně nedávno měly běžná evropská auta prodávaná na Ukrajině a v Rusku karburátor. Třeba Feldy měli motor bez katalyzátoru a vstřikování, z Ukrajiny feldu u nás nelze přihlásit.
Jo a celej motocyklovej svet na to přešel koncem devadesátých u top modelu motocyklu, zatímco levnejsi dal jezdily s karbcema - muzes mi to vysvetlit? A jake emisní normy v te dobe pro motocykly platily? Navic katalyzátory u moto byly nasazeny cca o deset let později - z toho vseho mi vychazi, ze ta tvoje teorie je jen klasickej pláč smerem k tem "nahore" jako to mívají v oblibě "konspiratori"
Naposledy editováno 27.07.2018 16:02:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Hybrydy jsou takovej sikovnej/nesikovnej zpusob jak uplatnit elektrickou energii pri zachovani stavajiciho zpusobu dopravy, ale jsou drahy protoze prakticky kupujes dve auta v jednom. Navic v beznym (plynulem) povozu nemaji zadne velke vyhody, je to prakticky jen "zprevodovani" spalovaciho motoru.. (v beznem provozu je naopak trolejove vozidlo uplne jinde...) v zavodech je to uz jina, jde se brzdy-plyn-brzdy-plyn takze se da hojne vyuzit rekuperace, a akumulator tam defakto "boostuje" provoz ve spickach a v otackach kde by spalovak sam o sobe nestihal. Tj. ma to vyhody elektromotoru a vydrz spalovaku/nadrze to jo ...jenze tohle je zas u motorky dost nepouzitelny protoze je to komplikovanejsi, vetsi, tezsi ... rekuperace taky moc nejde páč brzdis hlavne predkem a do prednho kola zadnej zasadni (brzdici) alternator nedostanes.. navic motorka je oproti autu lehka, takze te brzdne energie je umerne mene (a decelerce je limitovana gumou, i 1g je uz hodne a nad 1,5g klouzou i GP masiny)
s tim ze se toho nejspis nedozijem asi souhlas, ale pokrok je holt pokrok...
...a samozrejme nostalgie je zas nostalgie, ja si karburatorovou motorku necham a na obcasny projeti ji tu a tam klidne koupim syntetickej benzin i kdyby stal litr dve sta, tejne jako zeleznicni nadsenci sve parni lokomotivy taky urcite nedaj do srotu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Kratzmar1 píše: splasenytrubky>Tedˇ jsem byl testovat hybridy ve švédsku na továrním okruhu(tahače i busy),za tu cenu, životnost a vzhledem k využití je to u nás neprodejné(bez dotací),mnohem použitelnější je CNG.
pro nákladní dopravu jsem si zkoušel spočítat, jak by to bylo, kdybych chtěl jezdit na LNG. Potřeboval bych skoro cca 2x tolik aut na to, abych odvezl to, co potřebuju. Kdyby to udělal každej, tak se už vůbec nevejdeme s kamionama na silnice, na které se ostatně nevejdeme už dneska. (Neplatí pro osobáky, tam to samozřejmě nějaká cesta je, ale budeš bojovat s hmotností nádrží a dojezdem.)
Kerut:
Hybridní morku jsem nemyslel, to snad už radši tu elektrickou s megafónem.
Vlak je zase o využití tratí. Páteřové tratě jsou přetížené a nestačí, a na tech vedlejších bys pomalu mohl pěstovat seno pro krávy. A v dnešní just and time době byznys vlaku nesvědčí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Ty TOP motorky z konce devadesátých let měli vstřikování hlavně z důvodu aby si výrobce odzkoušel v praxi výrobu, poruchovost atd. Později když už emise přitvrdili museli nasadit vstřikování do všech motorek. Ale samozřejmě třeba Blackbird se vstřikováním má čistší emise a menší spotřebu než karbecová verze. Beze změny to pak přežilo nástup Euro 1 nebo 2.
Jen tak mimochodem, nejstarší auto o kterém vím že mělo vstřikování je starý Mercedes Gullwing z padesátých let. Ale tam bylo čistě mechanicky regulované vstřikování K-Jetronic. (tak nějak se zařízení od Bosche jmenovalo)
Naposledy editováno 27.07.2018 17:33:51
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
Splasenytrubky> jednu elektrickou, mozna hybridni minimoto mam na prkne (teda v cadu) ..ale to je spis o kerutovskym blbnuti nez o svetovym pokroku, to je jasny Ty trate jsou minimalne u nas dost zaostaly, ale hele casy se meni, onehda jsem cekal na prvni rani rychlik v trebove, a pulka nakladaku co prifrcela a odfrcela (pres den jsou trate vytizeny osobni dopravou ale v noci jezdej v intervalech treba 5min jako ve dne rychliky, pan "cervenocepicar" tam kmital s papirama sem-tam-sem-tam docela sviznym kvapikem Ti reknu !) tahaly taurusy a podobny monstra, davno se to nesoura po republice dva dny 80-kou.. jako jasne jak na co(na jaky zbozi) ale kamiony taky nejsou zadnej zazrak.. tam si spis myslim ze je problem ta osobni doprava a osobni pohodlnost, to bude mnohem vetsi orisek, ale az za sto let dojde ropa... oni si lidi zvyknou, pokud se do te doby sami nevyhubi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Naposledy editováno 21.09.2018 10:44:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
dave-lister píše: assassin> To není pláč, ale tak jsem se o tom učil ve škole a lze se o tom dočíst v odborné literatuře.
Ty TOP motorky z konce devadesátých let měli vstřikování hlavně z důvodu aby si výrobce odzkoušel v praxi výrobu, poruchovost atd. Později když už emise přitvrdili museli nasadit vstřikování do všech motorek. Ale samozřejmě třeba Blackbird se vstřikováním má čistší emise a menší spotřebu než karbecová verze. Beze změny to pak přežilo nástup Euro 1 nebo 2.
Jen tak mimochodem, nejstarší auto o kterém vím že mělo vstřikování je starý Mercedes Gullwing z padesátých let. Ale tam bylo čistě mechanicky regulované vstřikování K-Jetronic. (tak nějak se zařízení od Bosche jmenovalo)
To by me zajimalo v jake skole a v jake odborne literatuře se tohle o motorkach pise :) ja uz jsem docela dost motorek z te doby ladil a směs maji nastavenou "na vykon" takze urcite zadny extra emise neplni a ze by výrobce neco "testoval" na sve vlajkové lodi - kdyz ta je stavěna tak aby pokořila konkurenci....
Jo a jestli se to cele o cem pises tyka aut a vyvodil jsi, ze motorky jsou vlastne to same... tak uz radeji ani nic....