Poradite co a proč?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
dave-lister píše: Karburátor není ani tak zastaralý nebo drahý na výrobu. Vstřikování nasadili hlavně kvůli emisím, u karburátoru se blbě dodržuje správný směšovací poměr při všech režimech motoru. To je důležité pro funkci katalyzátoru a složení výfukových plynů vůbec. Kdyby vlády neprosadily emisní omezení ještě dlouho by měly karburátory i auta.
Ještě relativně nedávno měly běžná evropská auta prodávaná na Ukrajině a v Rusku karburátor. Třeba Feldy měli motor bez katalyzátoru a vstřikování, z Ukrajiny feldu u nás nelze přihlásit.
Jo a celej motocyklovej svet na to přešel koncem devadesátých u top modelu motocyklu, zatímco levnejsi dal jezdily s karbcema - muzes mi to vysvetlit? A jake emisní normy v te dobe pro motocykly platily? Navic katalyzátory u moto byly nasazeny cca o deset let později - z toho vseho mi vychazi, ze ta tvoje teorie je jen klasickej pláč smerem k tem "nahore" jako to mívají v oblibě "konspiratori"
Naposledy editováno 27.07.2018 16:02:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Ty TOP motorky z konce devadesátých let měli vstřikování hlavně z důvodu aby si výrobce odzkoušel v praxi výrobu, poruchovost atd. Později když už emise přitvrdili museli nasadit vstřikování do všech motorek. Ale samozřejmě třeba Blackbird se vstřikováním má čistší emise a menší spotřebu než karbecová verze. Beze změny to pak přežilo nástup Euro 1 nebo 2.
Jen tak mimochodem, nejstarší auto o kterém vím že mělo vstřikování je starý Mercedes Gullwing z padesátých let. Ale tam bylo čistě mechanicky regulované vstřikování K-Jetronic. (tak nějak se zařízení od Bosche jmenovalo)
Naposledy editováno 27.07.2018 17:33:51