Poradite co a proč?
Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Jo, ve chvili, kdy bude statu chybet spotrebni dan z phl, tak zdani vic elektrinu, a ta ekonomika elektroprovozu vozidel prestane byt tak uzasna, a zbyde jen ten opruz s dobijenim, baterkama, mizernym topenim a kratkym dojezdem. Resenim se mi jevi spis hybridy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Hybrydy jsou takovej sikovnej/nesikovnej zpusob jak uplatnit elektrickou energii pri zachovani stavajiciho zpusobu dopravy, ale jsou drahy protoze prakticky kupujes dve auta v jednom. Navic v beznym (plynulem) povozu nemaji zadne velke vyhody, je to prakticky jen "zprevodovani" spalovaciho motoru.. (v beznem provozu je naopak trolejove vozidlo uplne jinde...) v zavodech je to uz jina, jde se brzdy-plyn-brzdy-plyn takze se da hojne vyuzit rekuperace, a akumulator tam defakto "boostuje" provoz ve spickach a v otackach kde by spalovak sam o sobe nestihal. Tj. ma to vyhody elektromotoru a vydrz spalovaku/nadrze to jo ...jenze tohle je zas u motorky dost nepouzitelny protoze je to komplikovanejsi, vetsi, tezsi ... rekuperace taky moc nejde páč brzdis hlavne predkem a do prednho kola zadnej zasadni (brzdici) alternator nedostanes.. navic motorka je oproti autu lehka, takze te brzdne energie je umerne mene (a decelerce je limitovana gumou, i 1g je uz hodne a nad 1,5g klouzou i GP masiny)
s tim ze se toho nejspis nedozijem asi souhlas, ale pokrok je holt pokrok...
...a samozrejme nostalgie je zas nostalgie, ja si karburatorovou motorku necham a na obcasny projeti ji tu a tam klidne koupim syntetickej benzin i kdyby stal litr dve sta, tejne jako zeleznicni nadsenci sve parni lokomotivy taky urcite nedaj do srotu