globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátor vs Stříkačka
 
23.7.2018 v 10:08
Uvažuji o koupi motorky a Přemýšlím jestli jít do starších ročníků s karburátorem nebo novější s přímým vstřikováním.
Poradite co a proč?
Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 13:46 | Nahoru | #1
kerut> jedna vec je, ze to ma lepsi parametry, ale jeste tak mit kde tu elektriku na pohyb vozidel vzit (zdroje), jak ji efektivne dostat na misto spotreby (rozvodna a prenosova sit), jak ji skladovat (efektivni baterie v tom mnozstvi, kolik by bylo treba), a jak baterie rycle nabijet a kde v tom velkem mnozstvi, a v neposledni rade jak je na konci zivotnosti likvidovat a recyklovat. A musis k tomu pocitat i s nakladni dopravou. Nerikam, ze nejaka technicka reseni nejsou, ale k jejich uplatneni a plosne proveditelnosti bude jeste dlouha cesta. Ja myslim, ze do svehu duchodu u kapalnych pohonnych hmot v pohode jeste doziju.
Jo, ve chvili, kdy bude statu chybet spotrebni dan z phl, tak zdani vic elektrinu, a ta ekonomika elektroprovozu vozidel prestane byt tak uzasna, a zbyde jen ten opruz s dobijenim, baterkama, mizernym topenim a kratkym dojezdem. Resenim se mi jevi spis hybridy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 13:56 | Nahoru | #2
splasenytrubky>Tedˇ jsem byl testovat hybridy ve švédsku na továrním okruhu(tahače i busy),za tu cenu, životnost a vzhledem k využití je to u nás neprodejné(bez dotací),mnohem použitelnější je CNG.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 16:11 | Nahoru | #3
splasenytrubky> No on ten problem je spis ve zmene zabehnutych predstav o doprave, coz prakticky pises taky - pokud by mela zustat automobilova doprava tak jak ji zname dnes bude to prilis komplikovane az temer neresitelne, ale vezmi si ekonomiku provozu vlaku (ze opet podotykam ze let pendolinem nesnasim, mnohem radsi z otevreneho okynka posloucham vrnění brejlovce v serpentynkach trate na jesenik nebo zeleznou rudu)

Hybrydy jsou takovej sikovnej/nesikovnej zpusob jak uplatnit elektrickou energii pri zachovani stavajiciho zpusobu dopravy, ale jsou drahy protoze prakticky kupujes dve auta v jednom. Navic v beznym (plynulem) povozu nemaji zadne velke vyhody, je to prakticky jen "zprevodovani" spalovaciho motoru.. (v beznem provozu je naopak trolejove vozidlo uplne jinde...) v zavodech je to uz jina, jde se brzdy-plyn-brzdy-plyn takze se da hojne vyuzit rekuperace, a akumulator tam defakto "boostuje" provoz ve spickach a v otackach kde by spalovak sam o sobe nestihal. Tj. ma to vyhody elektromotoru a vydrz spalovaku/nadrze to jo ...jenze tohle je zas u motorky dost nepouzitelny protoze je to komplikovanejsi, vetsi, tezsi ... rekuperace taky moc nejde páč brzdis hlavne predkem a do prednho kola zadnej zasadni (brzdici) alternator nedostanes.. navic motorka je oproti autu lehka, takze te brzdne energie je umerne mene (a decelerce je limitovana gumou, i 1g je uz hodne a nad 1,5g klouzou i GP masiny)

s tim ze se toho nejspis nedozijem asi souhlas, ale pokrok je holt pokrok...
...a samozrejme nostalgie je zas nostalgie, ja si karburatorovou motorku necham a na obcasny projeti ji tu a tam klidne koupim syntetickej benzin i kdyby stal litr dve sta, tejne jako zeleznicni nadsenci sve parni lokomotivy taky urcite nedaj do srotu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist