Poradite co a proč?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
dave-lister píše: assassin> To není pláč, ale tak jsem se o tom učil ve škole a lze se o tom dočíst v odborné literatuře.
Ty TOP motorky z konce devadesátých let měli vstřikování hlavně z důvodu aby si výrobce odzkoušel v praxi výrobu, poruchovost atd. Později když už emise přitvrdili museli nasadit vstřikování do všech motorek. Ale samozřejmě třeba Blackbird se vstřikováním má čistší emise a menší spotřebu než karbecová verze. Beze změny to pak přežilo nástup Euro 1 nebo 2.
Jen tak mimochodem, nejstarší auto o kterém vím že mělo vstřikování je starý Mercedes Gullwing z padesátých let. Ale tam bylo čistě mechanicky regulované vstřikování K-Jetronic. (tak nějak se zařízení od Bosche jmenovalo)
To by me zajimalo v jake skole a v jake odborne literatuře se tohle o motorkach pise :) ja uz jsem docela dost motorek z te doby ladil a směs maji nastavenou "na vykon" takze urcite zadny extra emise neplni a ze by výrobce neco "testoval" na sve vlajkové lodi - kdyz ta je stavěna tak aby pokořila konkurenci....
Jo a jestli se to cele o cem pises tyka aut a vyvodil jsi, ze motorky jsou vlastne to same... tak uz radeji ani nic....
Aby byl nejvyšší výkon musí být směs lehce bohatá, to znamená že se spálí veškerý kyslík a část paliva odejde do výfuku. Ale pro správnou funkci katalyzátoru je potřeba směšovací poměr 1:14.7(lambda 1) kdy se spálí veškeré palivo a kyslík......ale v praxi se to drží spíš lehce chudé aby zbyl kyslík pro správnou funkci katalyzátoru.