Téma: Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, kvalitní k...
 
22.7.2018 v 11:24
Vím že se tady o tom už psalo hodně, ale nebyl by někdo, kdo má zkušenosti napsat nějakej závěr ? Už jsem se o tom bavil s pár lidma, ale každej říká něco jinýho a odvolává se na různý zdroje. Takže z toho nejsem vůbec chytrej.

Jedná se o motorky od osmistovek vejš gs, tigr, supertenere, afrika..., na gumách typu E09 a ježdění po kamenech, v blátě a písku, takže docela těžký stroje a celkem problematický podloží.

Guma s duší. Má smysl u takovýhle motorky používat haltr ? Já teda foukám na předepsaný minimum 1,5 atm. Míň se bojím a zatím teda dobrý. Nic se neprotočilo. Vážím s plně naloženou motorkou 370 kilo.
Je znatelně vyšší opotřebení na gumě, která má mít na silnici 2,5-2,9 atm, když s ní jedu po asfaltu na 1,5 atm ? Jsou to přejezdy mezi místama kde to je potřeba a nechce se mi pořád nafukovat a ufukovat. Může to bejt i přes 200 kilometrů.

Foukám to pumpičkou na kolo vyjímečně,ale věšinou u pumpy . Vím že to je opruz a protože všichni v poslední době mají kmpresory, tak nedej bože, že bych si ho taky pořídil, ale je to 0,5 kilo navíc, co jsem se díval. Tak nevím. Klidně bych za něj dal i víc, kdyby byl trochu výdržnej a malej. Jen nevím co, protože rockway a touratech mají na webu něco mezi 700-1500,- a otázka, jestli to fakt vydrží i v prachu, kde se normální šmejdy za 300 za chvíli zadřou.

Dík za za poznámky k tématu.

Naposledy editováno 22.07.2018 11:26:37
Předchozí
1 2
Následující

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 12:11 | Nahoru | #1
s nalozenou motorkou a 1,5ATM po asfaltu to guma jisto jiste nevydrzi

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 12:22 | Nahoru | #2
E09 je cestovní guma a né terení, takže haltr nemá smysl a foukej nad 2,0. Ta guma je kulatá bez bočních špalku a ani podfouknutí ti moc nepomůže.Je použitelná na suchý teren, ale jak zaprší tak končíš, hlavně s tou přední která absolutně nejede kam chceš. A s naloženou motorkou valit na 1,5atm to musí být hrozná jízda a v zatáčkách hodně štěstí. Taky jsem jí jezdil jednu sezonu a už nikdy, aspoň teda na předek Jinak zadek jsem na XRV naloženej foukal na 2,5 a když jsem jeli dva tak max 2,8 a předek 2,2 -2,4.

Lepši o něco málo na předek je TKC80 ale i ta mi nevyhovovala, tak je poměrně kulatá. Co mohu osobně doporučit na předek tak Metzeler unicross v terenu a hlavně v mokrým o 1000% lepší než E9 a TKC. Na zadek jde použít ta E09 nebo E10 popřípadě se podívej na gumy Motoz. Kámoš je jel na BMW1200 bosnu, albanií černou horu a krou toho že víc hučí tak neřek křivého slova, dva kluci co jeli Mitas E10 tak měly gumy zdělaný jak cikánský hračky a v terenu otřes.

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 12:30 | Nahoru | #3
Ty vole 370 kg na spalkacb po asfaltu pri 1.5baru....no to musi byt zuzo labuzo a pri tehle vaze 0.5kg!!!! Kluci prestante to tak zrat!!!!

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 12:47 | Nahoru | #4
No třeba na blátě mi to sfouknutí docela pomáhalo, na sněhu to samý a v písku taky. Ale třeba to byl takovej pocit a ve skutečnosti se to nezměnilo, ale mě se teda zdálo, že to docela pomohlo. A na tvrdý polňačce nesfoukávám, to je jasný.

Po asfaltu jsem tak najel dohromady snad 300 km, po částech a víc jak 40 v kuse to nebylo, takový menší přejezdy a nic hroznýho jsem nepozoroval, samozřejmě, že nejedu 120 ale třeba jen 80 a do zatáček pomalu, aby to moc neplavalo. Nejsem sebevrah. Pořád lepší než několikrát za den foukat a upouštět.

Taky bych rád, aby guma vydržela aspoň těch 9 tisíc km a nebyla holá. Dá to unicros ? Protože e09 jsem měl na předku, nic jinýho jsem tam nesehnal co by trochu vydrželo, vydržela 6 polňačky , 2 asfalt a ještě by jela, po asfaltu.

Naposledy editováno 22.07.2018 12:49:34

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 13:17 | Nahoru | #5
U ctvrt tunoveho drobecka solo s lehkou bagazi a TKC-80, E-07 ci E-09D foukam na 1,8 az 2,0. Manzelka sice chce na sve mit predek 1,5, ale kdyz si od ni pujcim motorku, pode mnou to uz je moc gumove. Najezd ja neco kolem deseti (pr. TKC-80 a z. 09D) ona trochu pod patnact. Holt rozdil 40 kg zive vahy a stan navic

Naposledy editováno 22.07.2018 13:37:02

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 14:20 | Nahoru | #6
Ve dvou jsem pod dva nešel, protože to už docela dost houpalo nahoru a dolu a hrozí poškození ráfku. Zase ve dvou se stejně jede pomalu, ale občas nějaká dírka, kamínek...

Ale po tvrdejch cestách, kde je to samá díra, nebo rozmlácenej asfalt foukám předek i zadek na 3 protože kolikrát se to i o ten ráfek trochu opře, hlavně předek mi po létě nějak zosmičkovatěl. Po nějakých pár prohlubních ve vozovce . A to se snažím jezdit fakt v klidu, ale občas se zadaří, no, asi to znáte

Takže je to podhušťování jen taková psychologická podpora a defakto to nemá na nic vliv, akorát na zvýšení riziko vobouchání ráfku v dírách a na kamenech.

Naposledy editováno 22.07.2018 14:30:53

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 16:17 | Nahoru | #7
Pneu se neprotočí ale v bocích zláme.Také se nadměrně zahřívá.

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 16:20 | Nahoru | #8
Takže doporučujete pro dobrej pocit do měkýho terénu 2-2 atmosféry a po silnici těch 2,5 - 2,8 jak předepisuje manuál. A víc to neřešit. Stejně to v reálu nebude mít podstatnej přínos jak píšete.

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 20:48 | Nahoru | #9
Já foukám mezi 2 a 2,5 ať jezdím po čemkoliv. Používám zesílené duše pro jistotu. Když mám v plánu terén, dám dopředu Unicross, když silnici tak E-07.

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 20:50 | Nahoru | #10
S plně naloženým bikem a ve dvou stejně jedeš houno, tak klidně předek 2 zadek 2,2 - 2,4 v offu. Na asfalt 2,5 - 2,8. Jestli chceš na velké fakt krosit tak podhuštění poznáš. Nemůžeš pak ale řešit oktagon na předku a nebo nájezd. Jedině bys vynalezl universální gumu!!!!!

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 20:58 | Nahoru | #11
E07 v jednom na silnici foukam lehce pod 3

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 20:59 | Nahoru | #12

ZdendaZB píše: No třeba na blátě mi to sfouknutí docela pomáhalo, na sněhu to samý a v písku taky. Ale třeba to byl takovej pocit a ve skutečnosti se to nezměnilo, ale mě se teda zdálo, že to docela pomohlo. A na tvrdý polňačce nesfoukávám, to je jasný.

Po asfaltu jsem tak najel dohromady snad 300 km, po částech a víc jak 40 v kuse to nebylo, takový menší přejezdy a nic hroznýho jsem nepozoroval, samozřejmě, že nejedu 120 ale třeba jen 80 a do zatáček pomalu, aby to moc neplavalo. Nejsem sebevrah. Pořád lepší než několikrát za den foukat a upouštět.

Taky bych rád, aby guma vydržela aspoň těch 9 tisíc km a nebyla holá. Dá to unicros ? Protože e09 jsem měl na předku, nic jinýho jsem tam nesehnal co by trochu vydrželo, vydržela 6 polňačky , 2 asfalt a ještě by jela, po asfaltu.



9000 ti na předku vydrží Army od Mitasu..

2 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 21:02 | Nahoru | #13
to je vono ? a jakej by byl rozdíl proti TKC80 nebo E10 dopředu
https://www.pneucb.c...1-54m-xt-644-army-tt

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 00:22 | Nahoru | #14

ZdendaZB píše: to je vono ? a jakej by byl rozdíl proti TKC80 nebo E10 dopředu
https://www.pneucb.c...-644-army-tt [/quote]
Jestli si dobre vzpominam, tak je to vlastne guma se spunty velikosti TKC-80, ktere ale mezi sebou maji vetsi mezery. Takze to trochu zehli nedostatek jak TKC (spunty blizko u sebe), tak 09 (mala plocha spuntu). Preci jen to je nejaky patek, co jsem je jezdil, jestli je stale stejna smes. Tehdy dala dve az tri Rumunska, takze zhruba mezi 5 a 10 tisici podle jizdniho stylu.

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 00:25 | Nahoru | #15
na 990 adv foukám, na 80% terén a 20% silnice, 1,6atm (silné duše, bez halteru)...jezdím "prázdný", kolem 300-320 kg motorka i se mnou
jednou jsem měl nafouknuto jen 0,6 atm, jel hodně opatrně "na plynu" a na asfaltu - jako nouzovka v krizi se dá, ale...

s 370 kg bych foukal 2 atm

Naposledy editováno 23.07.2018 00:26:12

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 07:40 | Nahoru | #16
ZdendaZB> Jo to je ona.Ted jsem ji sundal po 10100km.Foukám ji na 2atm.Jen nevím co vedlo Mitas ke změně rozměru že už se nedělá ve 90/90..

2 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 10:05 | Nahoru | #17
Mariano: a jaký tam máš gumy ?

Qwert: takže stejně nepřichází v úvahu, vypadá docela špuntovatě a klidně bych jí zkusil

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 10:22 | Nahoru | #18
Neviem ako to robíte ale XT644 som vyskúšal len raz a stačilo. Do 2000 to plávalo aj s normálnym tlakom ako na vode a keď sa to trochu ojazdilo a unormálnilo tak mi zmizla doslova pred očami.
Tá napravo má 5500 km a už je ďaleko za limitom použiteľnosti, len sme boli v zahraničí a vymenil som ju až keď som zohnal náhradu. Možno som natrafil len na tú najhoršiu sériu čo vyrobili ale skúšať to už nebudem.


Vlastnosťami sa mi celkom pozdávali C17 ale výdrž tiež nič moc. Dala tak 5000 a bola na vyhodenie.
Teraz mám v predu MC23 zatiaľ má 6500 a ešte snáď 1000-1500 dá než ju vyhodím.

Zaujala ma tá Metzeler Unicross. Akú má výdrž na ťažkej?

Naposledy editováno 23.07.2018 12:08:24

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 10:48 | Nahoru | #19

ZdendaZB píše: Mariano: a jaký tam máš gumy ?

Qwert: takže stejně nepřichází v úvahu, vypadá docela špuntovatě a klidně bych jí zkusil



Je to fajn guma když chceš jet někam dál a čeká tě tam nějaký off.Má své mouchy jako že v bahně nic moc a nová nad 130kmh dost plave na asfaltu.Ale když jedu po ose do Rumun tak ji vždy beru.

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 10:54 | Nahoru | #20
Takhle vypada po těch 10100km..

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 11:22 | Nahoru | #21
Ahoj. Hele mám hodně bohaté zkušenosti z bláta, sněhu, brodů, písku a kamenů. 3x jsem jel dokonce i 2-3 denní rallye na svojí (teď už bývalce) Dakarce. V horách v Californii, Nevada a Arizona. Prašný a hodně kamenitý terén.
Jezdit na podhuštěné gumě možná bez nákladu a kratší vzdálenost v poho, ale v plné polní? Guma je v terénu hodně náchylná na proražení takže jsem odfukování vzduchu nikdy moc neřešil a jel vždy s myšlenkou, že si s klukama navzájem vždy nějak pomůžeme když máme nafukáno, než se strachovat, že gumu prorazim. Jinak doporučuju tento kompresor . Mám ho už asi 15 let a pořád maká a když sem ho potřeboval tak mne nikdy nezklamal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 11:40 | Nahoru | #22

bacaono píše: Neviem ako to robíte ale XT644 som vyskúšal len raz a stačilo.


Robím to tak, že se na asfaltu snažím nebrzdit přední moc ostře. Předpokládám, že při dálkových přesunech ve stylu tři dny rovně a potom mírná zatáčka ta guma vydží několikánásobně víc, než při "běžné" jízdě.

Naposledy editováno 23.07.2018 11:42:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 12:05 | Nahoru | #23
vilemx> Tak zas motorku mám pre radosť a užívam si ju.
Nijako sa nesnažím ju humplovať, ale gumy sú spotrebák a kvôli nim si nebudem kaziť pôžitok z jazdy a keď treba, tak predná brzdí účinnejšie.

Naposledy editováno 23.07.2018 12:05:24

Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 12:14 | Nahoru | #24
Ještě jsem viděl tenhle kompresor, na webu. Jinak jsem nic malýho neobjevil.

https://www.myenduro...6qCLmSxoCzyUQAvD_BwE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 12:16 | Nahoru | #25

MartasUS píše: Ahoj. Hele mám hodně bohaté zkušenosti z bláta, sněhu, brodů, písku a kamenů. 3x jsem jel dokonce i 2-3 denní rallye na svojí (teď už bývalce) Dakarce. V horách v Californii, Nevada a Arizona. Prašný a hodně kamenitý terén.
Jezdit na podhuštěné gumě možná bez nákladu a kratší vzdálenost v poho, ale v plné polní? Guma je v terénu hodně náchylná na proražení takže jsem odfukování vzduchu nikdy moc neřešil a jel vždy s myšlenkou, že si s klukama navzájem vždy nějak pomůžeme když máme nafukáno, než se strachovat, že gumu prorazim. Jinak doporučuju tento kompresor . Mám ho už asi 15 let a pořád maká a když sem ho potřeboval tak mne nikdy nezklamal.



Takže se mám na podhušťování vykašlat na těch E09 nebo shinko804 a prostě tam nechat plnej tlak ?
Dneska jsem to zkusil a teda popravdě řečeno v lese na bahně to klouže pořád stejně pekelně. Na kamení to tolik nedrncá ale jedu jak s hnojem, protože se bojím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 12:45 | Nahoru | #26

bacaono píše: Tak zas motorku mám pre radosť a užívam si ju.
Nijako sa nesnažím ju humplovať, ale gumy sú spotrebák a kvôli nim si nebudem kaziť pôžitok z jazdy a keď treba, tak predná brzdí účinnejšie.


Jasně, a my ostatní máme motorky jen pro smutek a zlost Proto je nejlepší před výletem na ukrajinské poloniny nasadit špuntové gumy a hned po odjezdu na dovču je seříznout do špičky prudkým dobržďováním ze stopade před každým zúžením na D1...
Obecně se tomu říká priorita. Buďto si dynamickou jízdu užívám i se špunty na silnici, potom logicky nemůžu čekat zázraky v jejich životnosti. Nebo to holt přetrpím a vyblbnu se až v terénu. Oboje má výhody, ale i zápory.

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 13:11 | Nahoru | #27

ZdendaZB píše: Takže se mám na podhušťování vykašlat na těch E09 nebo shinko804 a prostě tam nechat plnej tlak ?
Dneska jsem to zkusil a teda popravdě řečeno v lese na bahně to klouže pořád stejně pekelně. Na kamení to tolik nedrncá ale jedu jak s hnojem, protože se bojím.



Každej jsme jinej a řešíme věci různě. Rozumný člověk se dostane vždy ze šlamastiky a nebo to vůbec nenechá do šlamastiky dojít. Blbcovi když řekneš že musí motorku přenést přes louži na zádech tak to udělá Já neodfukuji a už s tím pocitem tak terénem jedu. Třeba se to dá projet lépe na podhuštěných, ale já to jen nevím. Jediné co vím je, že nechci najet na ostrej šutr a prorazit gumu nebo protočit duši a urvat ventilek. Co je pak horší??? Tahat mašinu po boku z kopce dolů a za chvilku být zase v sedle nebo prorazit gumu a koukat na velkou díru a vědět že jsi někde v pralese a v nejbližší vesnici znají jen jak pást kozy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 13:24 | Nahoru | #28
vilemx> nikde som netvrdil že má niekto moto pre smútok alebo zlost.
Niekomu možno spôsobuje pôžitok šetriť gumy a robiť velké km nájazdy
Zázraky nečakám, len sa divím tým číslam čo tu padajú.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 13:34 | Nahoru | #29
bacaono> Jasně. Ty se zeptáš, jak se dá na přední XT 664 najet dost přes 5 tisíc km. Odpovím ti, že stačí trochu omezit prudké brždění přední brzdou. Tvá reakce? Motorku mám pro požitek a brdit přední je účinnější. Fajn, klidne si to stav na přední. Pak se ale nediv, že na té fgumě nenajedeš ani tisicovku. Také nesnáším delší přesuny. Holt to ale beru jako nutné zlo, protože další možností je přívěs, dodávka nebo náhradní gumy s sebou či pronájem v místě....

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 13:40 | Nahoru | #30
vilemx> Beriem.
Špatne sme sa pochopili. (nevýhoda písaného textu)
Slovné spojenie "Neviem ako to robíte..." nebola otázka, ale podiv.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist