globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, kvalitní k...
 
22.7.2018 v 11:24
Vím že se tady o tom už psalo hodně, ale nebyl by někdo, kdo má zkušenosti napsat nějakej závěr ? Už jsem se o tom bavil s pár lidma, ale každej říká něco jinýho a odvolává se na různý zdroje. Takže z toho nejsem vůbec chytrej.

Jedná se o motorky od osmistovek vejš gs, tigr, supertenere, afrika..., na gumách typu E09 a ježdění po kamenech, v blátě a písku, takže docela těžký stroje a celkem problematický podloží.

Guma s duší. Má smysl u takovýhle motorky používat haltr ? Já teda foukám na předepsaný minimum 1,5 atm. Míň se bojím a zatím teda dobrý. Nic se neprotočilo. Vážím s plně naloženou motorkou 370 kilo.
Je znatelně vyšší opotřebení na gumě, která má mít na silnici 2,5-2,9 atm, když s ní jedu po asfaltu na 1,5 atm ? Jsou to přejezdy mezi místama kde to je potřeba a nechce se mi pořád nafukovat a ufukovat. Může to bejt i přes 200 kilometrů.

Foukám to pumpičkou na kolo vyjímečně,ale věšinou u pumpy . Vím že to je opruz a protože všichni v poslední době mají kmpresory, tak nedej bože, že bych si ho taky pořídil, ale je to 0,5 kilo navíc, co jsem se díval. Tak nevím. Klidně bych za něj dal i víc, kdyby byl trochu výdržnej a malej. Jen nevím co, protože rockway a touratech mají na webu něco mezi 700-1500,- a otázka, jestli to fakt vydrží i v prachu, kde se normální šmejdy za 300 za chvíli zadřou.

Dík za za poznámky k tématu.

Naposledy editováno 22.07.2018 11:26:37

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 12:47 | Nahoru | #1
No třeba na blátě mi to sfouknutí docela pomáhalo, na sněhu to samý a v písku taky. Ale třeba to byl takovej pocit a ve skutečnosti se to nezměnilo, ale mě se teda zdálo, že to docela pomohlo. A na tvrdý polňačce nesfoukávám, to je jasný.

Po asfaltu jsem tak najel dohromady snad 300 km, po částech a víc jak 40 v kuse to nebylo, takový menší přejezdy a nic hroznýho jsem nepozoroval, samozřejmě, že nejedu 120 ale třeba jen 80 a do zatáček pomalu, aby to moc neplavalo. Nejsem sebevrah. Pořád lepší než několikrát za den foukat a upouštět.

Taky bych rád, aby guma vydržela aspoň těch 9 tisíc km a nebyla holá. Dá to unicros ? Protože e09 jsem měl na předku, nic jinýho jsem tam nesehnal co by trochu vydrželo, vydržela 6 polňačky , 2 asfalt a ještě by jela, po asfaltu.

Naposledy editováno 22.07.2018 12:49:34

(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

22.7.2018 v 20:59 | Nahoru | #2

ZdendaZB píše: No třeba na blátě mi to sfouknutí docela pomáhalo, na sněhu to samý a v písku taky. Ale třeba to byl takovej pocit a ve skutečnosti se to nezměnilo, ale mě se teda zdálo, že to docela pomohlo. A na tvrdý polňačce nesfoukávám, to je jasný.

Po asfaltu jsem tak najel dohromady snad 300 km, po částech a víc jak 40 v kuse to nebylo, takový menší přejezdy a nic hroznýho jsem nepozoroval, samozřejmě, že nejedu 120 ale třeba jen 80 a do zatáček pomalu, aby to moc neplavalo. Nejsem sebevrah. Pořád lepší než několikrát za den foukat a upouštět.

Taky bych rád, aby guma vydržela aspoň těch 9 tisíc km a nebyla holá. Dá to unicros ? Protože e09 jsem měl na předku, nic jinýho jsem tam nesehnal co by trochu vydrželo, vydržela 6 polňačky , 2 asfalt a ještě by jela, po asfaltu.



9000 ti na předku vydrží Army od Mitasu..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist