bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, kvalitní k...
 
22.7.2018 v 11:24
Vím že se tady o tom už psalo hodně, ale nebyl by někdo, kdo má zkušenosti napsat nějakej závěr ? Už jsem se o tom bavil s pár lidma, ale každej říká něco jinýho a odvolává se na různý zdroje. Takže z toho nejsem vůbec chytrej.

Jedná se o motorky od osmistovek vejš gs, tigr, supertenere, afrika..., na gumách typu E09 a ježdění po kamenech, v blátě a písku, takže docela těžký stroje a celkem problematický podloží.

Guma s duší. Má smysl u takovýhle motorky používat haltr ? Já teda foukám na předepsaný minimum 1,5 atm. Míň se bojím a zatím teda dobrý. Nic se neprotočilo. Vážím s plně naloženou motorkou 370 kilo.
Je znatelně vyšší opotřebení na gumě, která má mít na silnici 2,5-2,9 atm, když s ní jedu po asfaltu na 1,5 atm ? Jsou to přejezdy mezi místama kde to je potřeba a nechce se mi pořád nafukovat a ufukovat. Může to bejt i přes 200 kilometrů.

Foukám to pumpičkou na kolo vyjímečně,ale věšinou u pumpy . Vím že to je opruz a protože všichni v poslední době mají kmpresory, tak nedej bože, že bych si ho taky pořídil, ale je to 0,5 kilo navíc, co jsem se díval. Tak nevím. Klidně bych za něj dal i víc, kdyby byl trochu výdržnej a malej. Jen nevím co, protože rockway a touratech mají na webu něco mezi 700-1500,- a otázka, jestli to fakt vydrží i v prachu, kde se normální šmejdy za 300 za chvíli zadřou.

Dík za za poznámky k tématu.

Naposledy editováno 22.07.2018 11:26:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 12:45 | Nahoru | #1

bacaono píše: Tak zas motorku mám pre radosť a užívam si ju.
Nijako sa nesnažím ju humplovať, ale gumy sú spotrebák a kvôli nim si nebudem kaziť pôžitok z jazdy a keď treba, tak predná brzdí účinnejšie.


Jasně, a my ostatní máme motorky jen pro smutek a zlost Proto je nejlepší před výletem na ukrajinské poloniny nasadit špuntové gumy a hned po odjezdu na dovču je seříznout do špičky prudkým dobržďováním ze stopade před každým zúžením na D1...
Obecně se tomu říká priorita. Buďto si dynamickou jízdu užívám i se špunty na silnici, potom logicky nemůžu čekat zázraky v jejich životnosti. Nebo to holt přetrpím a vyblbnu se až v terénu. Oboje má výhody, ale i zápory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 13:24 | Nahoru | #2
vilemx> nikde som netvrdil že má niekto moto pre smútok alebo zlost.
Niekomu možno spôsobuje pôžitok šetriť gumy a robiť velké km nájazdy
Zázraky nečakám, len sa divím tým číslam čo tu padajú.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist