globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, kvalitní k...
 
22.7.2018 v 11:24
Vím že se tady o tom už psalo hodně, ale nebyl by někdo, kdo má zkušenosti napsat nějakej závěr ? Už jsem se o tom bavil s pár lidma, ale každej říká něco jinýho a odvolává se na různý zdroje. Takže z toho nejsem vůbec chytrej.

Jedná se o motorky od osmistovek vejš gs, tigr, supertenere, afrika..., na gumách typu E09 a ježdění po kamenech, v blátě a písku, takže docela těžký stroje a celkem problematický podloží.

Guma s duší. Má smysl u takovýhle motorky používat haltr ? Já teda foukám na předepsaný minimum 1,5 atm. Míň se bojím a zatím teda dobrý. Nic se neprotočilo. Vážím s plně naloženou motorkou 370 kilo.
Je znatelně vyšší opotřebení na gumě, která má mít na silnici 2,5-2,9 atm, když s ní jedu po asfaltu na 1,5 atm ? Jsou to přejezdy mezi místama kde to je potřeba a nechce se mi pořád nafukovat a ufukovat. Může to bejt i přes 200 kilometrů.

Foukám to pumpičkou na kolo vyjímečně,ale věšinou u pumpy . Vím že to je opruz a protože všichni v poslední době mají kmpresory, tak nedej bože, že bych si ho taky pořídil, ale je to 0,5 kilo navíc, co jsem se díval. Tak nevím. Klidně bych za něj dal i víc, kdyby byl trochu výdržnej a malej. Jen nevím co, protože rockway a touratech mají na webu něco mezi 700-1500,- a otázka, jestli to fakt vydrží i v prachu, kde se normální šmejdy za 300 za chvíli zadřou.

Dík za za poznámky k tématu.

Naposledy editováno 22.07.2018 11:26:37

1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 11:22 | Nahoru | #1
Ahoj. Hele mám hodně bohaté zkušenosti z bláta, sněhu, brodů, písku a kamenů. 3x jsem jel dokonce i 2-3 denní rallye na svojí (teď už bývalce) Dakarce. V horách v Californii, Nevada a Arizona. Prašný a hodně kamenitý terén.
Jezdit na podhuštěné gumě možná bez nákladu a kratší vzdálenost v poho, ale v plné polní? Guma je v terénu hodně náchylná na proražení takže jsem odfukování vzduchu nikdy moc neřešil a jel vždy s myšlenkou, že si s klukama navzájem vždy nějak pomůžeme když máme nafukáno, než se strachovat, že gumu prorazim. Jinak doporučuju tento kompresor . Mám ho už asi 15 let a pořád maká a když sem ho potřeboval tak mne nikdy nezklamal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...

23.7.2018 v 12:16 | Nahoru | #2

MartasUS píše: Ahoj. Hele mám hodně bohaté zkušenosti z bláta, sněhu, brodů, písku a kamenů. 3x jsem jel dokonce i 2-3 denní rallye na svojí (teď už bývalce) Dakarce. V horách v Californii, Nevada a Arizona. Prašný a hodně kamenitý terén.
Jezdit na podhuštěné gumě možná bez nákladu a kratší vzdálenost v poho, ale v plné polní? Guma je v terénu hodně náchylná na proražení takže jsem odfukování vzduchu nikdy moc neřešil a jel vždy s myšlenkou, že si s klukama navzájem vždy nějak pomůžeme když máme nafukáno, než se strachovat, že gumu prorazim. Jinak doporučuju tento kompresor . Mám ho už asi 15 let a pořád maká a když sem ho potřeboval tak mne nikdy nezklamal.



Takže se mám na podhušťování vykašlat na těch E09 nebo shinko804 a prostě tam nechat plnej tlak ?
Dneska jsem to zkusil a teda popravdě řečeno v lese na bahně to klouže pořád stejně pekelně. Na kamení to tolik nedrncá ale jedu jak s hnojem, protože se bojím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist