Koupil jsem Hondu cb 750 sevenfifty,dovezenou z německa, s německým tp. Původně mi bylo nabídnuto prodávajícím, že mi dovozovou technickou udělá v místě jeho bydliště (ČR) s tím že ví, že u této hondy od února roku 1997 není třeba dělat ztotožnění (je zavedená v systému.), už jich takto dovezl mnoho a ztotožnění nepotřeboval. Rozhodl jsem se přesto udělat dovozovou technickou v místě mého bydliště,
Důvody:
1)Majitel zdejší stk se vyjádřil, že u německých tp není problém dohledat všechny potřebné informace
2) Měl jsem zato, že pokud na jedné stk mají přístup do technických údajů od určitého roku (z nějakého dostupného registru výrobce), mají to i jinde.
3) Chtěl jsem předejít tomu, že zdější neochotná úřednice na mě vyrukuje s tím, že v papírech od technické z druhého konce republiky něco chybí a požene mě zpět 200 km, abych zajistil, co je jí libo.
A tak se ptám:
Víte někdo skutečně vyjímce pro tento motocykl od tohoto roku výroby (Honda cb 750 F2 1998)?
Jsou obecně nějaké vyjímky co se ztotožnění týče?
Jaké jste měli zkušenosti při dovozu moto z německa?
1 reakcí na tento příspěvek Ztotožnění při dovozové technické
1,) přistavený motocykl je ten, ke kterému výrobce vystavil TP...tomu se věnuje prvních cca 7 úkonů z technické prohlídky - evidenční kontrola
2.) technické údaje vozidla se stoprocentně shodují se souborem technických dat ke konkrétnímu motocyklu / oficiálně se ten soubor dat jmenuje Základní Technický Popis/ Každý základní technický popis má své číslo, například 1234-267-00
Základní technický popis je soubor dat, který musí výrobce vozidla POVINNĚ předat Ministerstvu dopravy ČR, Jde o zákonnou povinnost, která se však vztahuje POUZE na motocykly, oficiálně uváděné na česká trh...
K motocyklu který nebyl oficiálně do čr nikdy dovážen nemůže být ZTP a proto takovou motorku nelze NIKDY ztotožnit protože není s čím
Kdo si koupí 25 let starou motorku která nebyla NIKDY oficiálně dovážena na český trh, ten má prostě smůlu a technické údaje si MUSÍ KOUPIT od výrobce nebo od DEKRY atd...- pokud jde o model který se k nám nedovážel, nelze jej s ničím ztotožnit
a ta neochotná úřednice ty 25 let staré moto jen REGISTRUJE...podle zákona předkládá technické´ údaje v rozsahu českého TP ŽADATEL
a za to že se v ČR registruje 47 údajů a ve francii nebo v madarsku jen 8 může tvůj poslanec, stačí napsat do zákona kterých 8 údajů se registruje a bude klid, dnes v tom zákoně není napsáno pokud jde o obsah českého TP téměř NIC...předvídatelnost práva je nulová
O jaké výjimce píšeš? Výjimky uděluje české MDCR a ty udělené jsou součástí ZTP
Ve skutečném životě je to asi tak, že si technici na těch "vybraných" STK chybějící technické údaje vymyslí, zpravidla mají ze své praxe nastřádány nějaké výpisy technických údajů z minulosti k podobným modelům a něco do těch žlutých protokolů prostě napíše, 10-20 kg na nápravu sem - tam...klient zaplatí tisícikorunu v ceně motorky za protokoly, stk je spokojena ,. co za to dostane technik od překupníka je otázkou...překupník je spokojen a klient má nepřesné údaje v TP, pokud to ta nepříjemná bába zkousne a mechanicky to přepíše do TP.....a orazítkuje to razítkem se státním znakem...a ten mrdník je posvěcen...
Hele, láďo, napiš to...asi tak to funguje na mnoha STK...stát to delegoval na soukromé firmy / STK) a ty z toho udělaly čihošť...
Naposledy editováno 25.06.2018 23:04:13
1 reakcí na tento příspěvek Ztotožnění při dovozové technické
To jak vypadá praxe na stk vím, právě proto jsem chtěl udělat dovozku sám s teorií, že pokud se jedná o legální údaje, bude je mít přeci k dispozici kterákoli stk, a nebo pokud by si to někde načmárali sami a zdejší úřednice byla náhodou svědomitá, měl bych problém.
Momentálně bych chtěl jen vědět, jestli ty 2tis. nejsou zbytečné, pokud je po mě budou chtít.
Tedy otázka tohoto konkrétního modelu.
Pokud byl konkrétní typ, varianta a veze oficiálně dovážen do ČR, bude obsahovat databáze MDCR také základní technický popis k této motorce...pokud ne, nebude..
Ale to bývá u starších motorek výjimkou protože se sem maximálně dovážela cca jedna varianta které šla koupit v tuzexu, výrobce přitom mohl dál schvalovat tuto motorku v jiných variantách a verzích s jinými údaji pro německo, rakousko, švýcarsko a ZTP k nim proto nebude
Pokud jde o ty ZTP, tak ty se dají vztáhnout pro potřeby ztotožnění pouze na určité schvalovací období...je v nich přímo uvedeno, že tento ZTP lze použít na vozidla schválena od - do---například od 1.1.1998 do 1.5. 1999. Motorky schválené PŘED a PO nelze s daným ZTP ztotožnit...
V praxi to funguje tak, že poctivý technik klienta upozorní, že některé technické údaje nejsou k dispozici a je nutné oslovit dekru nebo výrobce k jejioch doplněníé a že to bude stát 1000,- Kč....STK to za klienta udělá-vyžádá si to elektronicky a 1000,- mu naúčtuje s tím, že ten výpis údajů dostane do ruky...pro potřeby registrace...to dělá větší část poctivých STK
Pak je tady skupinka techniků která spolupracuje především s překupníky a nevylučuji že je zde prostor pro korupci, ...tato skupina odvážlivců tam ty údaje nasází od boku...někdy do toho žlutého protokolu uvede, že k jeho vystavení bylo použito - využito nějaké konkrétní ZTP...prostě najde nějaký technický popis, který se ve většině hodnot shoduje s autem a ty údaje vytiskne do žlutého protokolu....pokud je něco v technickém popisu jinak než v německém TP, tak to ručně opraví aby to odpovídalo německému TP...také to musí sedět s údaji na výrobním štítku....to se také musí opravit....ostatní údaje se tam prostě nechají, i když nemusí odpovídat skutečnosti....tímto postupem se vypustí výrobce i Dekra, vše se o den-dva urychlí a technik STK tam ta data nasází sám...je otázkou zda je podobná aktivita technika nějak oceněna překupníkem, předpokládám že je tady živná půda pro opakovanou korupci
Takže závěrem - jsou STK kde se snaží postupovat správně a reálná data opatřit a dát je klientům k dispozici a jsou STK typu "Láďo napiš to"...to je česká realita...Mimochodem není to v rozporu se žádným zákonem a je jen na té poctivé paní z registru,. zda postup "láďo napiš to" spolkne nebo zda bude požadovat v případě pochybností ZDROJ těchto hodnot, ze kterého technik čerpal...s tím že za obsah technického průkazu nese odpovědnost a když tam napíše píčovinu, láďa bude v pohodě / i s překupníkem/ a ona ponese následky...
Náš stát sice vykonává nějaký státní odborný dozor ale tomu se jen směju, pravidla jsou nastavena tak jak jsou a to co jsem napsal je každodenní realita...ne každému se v čr měří stejným metrem
Naposledy editováno 26.06.2018 07:49:57
1 reakcí na tento příspěvek Ztotožnění při dovozové technické
1 reakcí na tento příspěvek Ztotožnění při dovozové technické
Také jsem volal do hondy a požádal o informace dostupnosti motocyklu v daném roce a na kolik je jejich evidence dostupná. Zkusím se dovolat i do registru vozidel, zda je při dostupnosti dat od výrobce běžné, tahat z lidí na stk peníze. Dám vědět, co jsem zjistil.
Osobně mě 2000 nepřijdou jako zanedbatelná částka, tím spíš, že tlak pneumatik, kterým pracovník stk argumentoval najde na přehledném štítku motorky. Já vím, není to papír s razítkem nikdo by na mě pak nevydělal. Miluju tuhle z... zemi.
nejhorší ze všeho je že český zákon vůbec neobsahuje přesný výčet údajů, které se povinně zapisují do TP...
Je nutné obracet se na poslance, ministerský úředník musí být konečně vládnoucími politiky nakopnut do zadku a musí dostat pracovní pokyn VŠE ZJEDNODUŠIT, aby stát skutečně sloužil občanům a ne naopak...dnes je to tak že několik úředníků MDCR prosazuje často do registrace své subjektivní názory a zájmy proto zájmům milionů motoristů...změnit něco k lepšímu mohou jen politici
Naposledy editováno 26.06.2018 09:19:35
Spolupráce techniků a překupníků jistě funguje, ovšem co se týče registrace je bez nápomocného úředníka zcela zbytečná, stejně jako doplnění nějakých dat od boku... Úředník totiž disponuje touž databází jako STK tedy snadno zjistí, jestli byla nějaká data doplněna a ještě snadněji zjistí jestli ofiko cestou. Z vlastní zkušenosti vím, že bez papíru s beranem si dneska na úřadě nikdo nic nelajzne, i za tu úplatu je to nesmysl, protože je vše snadno dohledatelný a napadnutelný... proč riskovat teplou židličku na úřadě kvůli pár drobnejm.... Dřív samozřejmě tohle všechno fungovalo... I doplnění ze servisního manuálu který by mělo bejt legál je dneska za hranou a nikdo se s tím nebude chtít špinit....
ass> motorka z roku 98 asi moc nová nebude a i tak, stačí aby v TP chyběl nějaký údaj nutný k registraci a nestačí jen ek ale je nutný i výpis tech. údajů který je shodou okolností stejně drahý jako dovozová TK tedy u nás
1 reakcí na tento příspěvek Ztotožnění při dovozové technické
Naposledy editováno 26.06.2018 12:25:01
Základní technický popis schváleného typu vozidla č.: 3364-02-03
Číslo typu ES:
Datum vystavení: 20.12.2002
Č.osvědčení: 3364
Č.jedn.osvědčení: 18 141/96-222
Technický popis je platný pro vozidla uvedená do provozu nejpozději do: 31.12.2004 Celkem pro kusů:
V o z i d l o
1 Druh vozidla: MOTOCYKL
2 Specifikace: (SPECIFIKACE NEUVEDENA)
3 Kategorie vozidla (zkr): LC
4 Tovární značka: HONDA
5 Typ: RC42
6 Varianta: 1 7 Verze vozidla: 1
8 Obchodní označení: CB750F2 SEVEN FIFTY
9 Identifikační číslo vozidla (VIN): JH2RC42???
10 Výrobce podvozku: HONDA MOTOR CO. LTD., JAPONSKO
M o t o r
11 Výrobce motoru: HONDA MOTOR CO. LTD., JAPONSKO
12 Typ motoru: RC42E 13 Palivo: BA 95 B
14 Maximální výkon [kW]/[ot/min]: 54 / 8 500 15 Zdvih objem [ccm]: 747
16 Předpis EHK OSN: 17 Předpis EHS/ES: 97/24
18 Korigovaný součinitel absorpce:
K a r o s e r i e
19 Výrobce karoserie:
20 Druh (typ) karoserie:
21 Výrobní číslo nástavby:
23 Počet míst - celkem: 2 24 - k sezení: 2 25 - k stání: 0 26 - lůžek: 0
27 Max.zatížení střechy [kg]: 28 Objem cisterny/skříně [m3]:
29 Rozměr - délka [mm]: 2 200 30 Rozměr - šířka [mm]: 780 31 Rozměr - výška [mm]: 1 100
32 Rozvor [mm]: 1 495
33 Ložná plocha - délka [mm]: 34 Ložná plocha - šířka [mm]:
H m o t n o s t i
35 Provozní hmotnost [kg]: 235
36 Největší technicky přípustná/povolená hmotnost [kg]: 425 / 425
37 Největší technicky přípustné/povolené zatížení náprav [kg]: 146/146; 279/279
38 Největší svislé zatížení spojovacího zařízení (závěs horní/spodní/točníce) [kg]:
Největší přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla [kg]:
39 brzděného: / 40 nebrzděného: /
41 Největší technicky přípustná/povolená hmotnost jízdní soupravy [kg]: /
42 Spojovací zařízení - druh a typ:
N á p r a v y
43 Počet náprav - z toho poháněných: 2 - 1 ZADNÍ
Kola a pneumatiky na nápravě (1-2-3-4-...) - rozměry/montáž (zdvojená=[2]):
44 1. 17 X M3.50; 120/70 R17 (58V)
44 2. 17 X M4.00; 150/70 R17 (69V)
44 3.
44 4.
48 Nejvyšší rychlost [km/h]: 207
49 Brzda provozní: ANO Brzda parkovací: NE Brzda nouzová: NE Brzda odlehčovací: NE
50 Vnější hluk vozidla - stojícího [db(A)]/[ot/min]: 89 / 4 250
51 Vnější hluk vozidla - za jízdy [db(A)]: 79
52 Spotřeba paliva metodika: 53 při rychlosti [km/h]:
54 [l na 100km]: 1. 2. 3.
V ý b a v a
Silniční vozidlo:
Výbava (ANO/NE): 55 ABS: NE 56 Retardér: NE
57 Řazení převodovky (MAN/AUT): MAN
Zvláštní vozidlo:
Výbava (ANO/NE): 55 ABS: NE 56 Hydropohon:
57 Propojení ovládání brzd přípojného vozidla: 58 druh:
Airbag: :::::: Nezávislé topení: :::::: ASR: ::::::
DALŠÍ ZÁZNAMY:
Vozidlo plní požadavky zákona č.56/2001 Sb.
1 reakcí na tento příspěvek Ztotožnění při dovozové technické
Bylo mi poskytnuto toto číslo: 33 64 - 02. Pokud to někomu dalšímu pomůže a ušetří peníze, tím lépe. Dobrý typ shánět tuto motorku ze zahraničí s r.v. 97 a výše. U dřívějších modelů je prý skutečně třeba zaplatit výpis z dekry. Vysvětluji si to tedy tak, že motorka před rokem 97 nebyla v čr k mání.
Děkuji za odpovědi, zase vím o něco více :)
Naposledy editováno 26.06.2018 20:08:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztotožnění při dovozové technické
assassin píše: ja si zase myslim, ze nove se vozidla registrovana v EU proste jen preregistruji - tzn klasika evidencka a zadna dovozova STK....
jó to jsem si myslel taky, než jsem dotáhl US vozidlo, které pár let jezdilo ve Švédsku. Peklo na zemi ho tady dostat na papíry...
Databáze Dekry bohužel začala v ČR prý někdy toho roku. SSo tam nebylo a to bylo ofiko dovážený. Dokonce jsem měl ofocený papíry SSa rv. 96, prd platný. A víš co mi chybělo za údaj ? Přípustné zatížení přední a zadní "nápravy" ... kvůli tomu mě to nechtěli registrovat.
V německých papírech zejména těch starejch je často jen torzo informací který chce systém dnes - a když tu informaci na dovozový nemaj, tak je to prostě "prej" dál nepustí. Takže to nakonec může bejt dobrej oser a klidně můžeš cálovat za origo výpis od výrobce.
Bejt tebou, před koupúí bych si ty papíry ofotil a šel na nějakou "rozumnou" STK a poptal se co a jak...
Naposledy editováno 27.06.2018 09:00:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztotožnění při dovozové technické
Bludevil píše: jó to jsem si myslel taky, než jsem dotáhl US vozidlo, které pár let jezdilo ve Švédsku. Peklo na zemi ho tady dostat na papíry...
No oni maji ti urednici ty predpisy tak trosku na haku :) ale zas pak clovek nemusi mit tak cerne svedomi kdyz si s takovym problemem "poradi" tak trochu ne uplne podle predpisu - ja letos prihlasoval motorku ze sedumdesatek dotazenou z USA, me o tom nemusis vypravet
Ale jsem rad, ze u vas na nadrazi je svet jeste v poradku a kupi se poradne stroje, musim se nekdy stavit na vizitu
Jo a gratulace k sevenfifty, hezkej stroj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztotožnění při dovozové technické
dávám sem odkaz na stránku MDCR, kde je mimo jiné informace o způsobu tisku technických průkazů...je to adresováno především zástupcům výrobců pro čr,. kteří vydávají k prodávaným autům a motorkám čisté technické průkazy....
http://www.mdcr.cz/D...ani-vozidel/Metodiky (Aktualizovaná informace o novém způsobu tisku technických průkazů )
( to znamená, že když se má něco "tisknout" do technického průkazu, je to povinný údaj? Já ty základní zákony znám a nevím o žádném, který by tyto informace obsahoval....)
doporučuji i další bestsellery na pokračování, například informace MCR o způsobu, jak zapsat tažné zařízení ( samozřejmě bez jakékoliv opory v zákoně) jak zapsat kola a nejnovějším bonbonkem je dopis, že se musí zapisovat podložky pod kola auta, která mění rozchod náprav....u posledních modelů koncernových aut totiž začínají autorizované servisy montovat na zimu zimní pneumatiky na užších ráfcích, pod které pak dávají rozšiřovací podložky / kvůli jízdním vlastnostem/...tento trend k nám přichází z německa...a ty podložky které jsou tam 4 měsíce se prý budu zapisovat...je to k blití, taková pravidla a takové nesmyslné "zapisování" nemá v EU obdoby. V zákonech NIC nenajdete.
Závěrem chci jen poukázat na zásadní problém který v ČR vzniká....podle české ÚSTAVY lze jakékoliv povinnosti občanům ukládat pouze na základě zákona...Pokud neexistuje zákonná úprava a ministerský úředník mnoho let ukládá českým občanům nepřímo prostřednictvím STK nebo úřadů různé povinnosti jen jakousi instrukcí nebo dopisem, jde o zhoubnou protiprávní zvůli která nemá v právních státech vyspělé Evropy obdoby...Úředník MDCR nemá žádní zákonné oprávnění vydávat jakékoliv pokyny obcím a městům nad rámec toho co je upraveno zákonem...a už vůbec žádné oprávnění bez zákonného zmocnění ukládat povinnosti občanům....
První vlaštovkou je poslanecký návrh nového poslance černohorského, aby MDCR nemohlo "úkolovat" občany prostřednictvím instrukcí pro STK, které se každých 5 měsíců mění, ale aby postupy při technické prohlídce a technické kontrole muselo jednoznačně upravit vyhláškou....Dnes se o tom v hospodářském výboru jedná a pokud návrh projde do zákona mají motoristé napůl vyhráno...
Naposledy editováno 28.06.2018 07:43:14
assassin píše: No oni maji ti urednici ty predpisy tak trosku na haku :) ale zas pak clovek nemusi mit tak cerne svedomi kdyz si s takovym problemem "poradi" tak trochu ne uplne podle predpisu - ja letos prihlasoval motorku ze sedumdesatek dotazenou z USA, me o tom nemusis vypravet
Ale jsem rad, ze u vas na nadrazi je svet jeste v poradku a kupi se poradne stroje, musim se nekdy stavit na vizitu
Nic k tomu neříkám jak se vůz k papírům dostal. Prostě je má...
A na nádraží se stavit musíš. Zejména pokud si myslíš, že porozumíš nastavení automatického sytiče a blokaci otevírání hlavních klapek na karbeci Rochesteru Quadrajet na Corvettě
Bohužel realita mě naučila, že psané právo, natož něco "tak abstraktního" jako ústava nechává naše soudy naprosto klidným a zcela se jejich obsahem nenechávají zneklidnit. No a když to posvěcují soudy, co by to úředníci nedělali? Oni zpřísní podmínky , větší prostor pro úplateček je hned na světě (spoustě z nich nejde ani o úplateček, ale o pocit z moci, že mohou někomu něco zakázat, hurá!!!!) a soud jim to potvrdí.
Nedělám si tu iluze už o ničem, časy kdy jsem ve stylu dona Quijota bojoval jsou už pryč, mám jiné věci na starost...
1 reakcí na tento příspěvek Ztotožnění při dovozové technické
Naposledy editováno 28.06.2018 16:05:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |
Označení Pneumatik Honda CB 750 | rg250 | 5 | 2.2.2024 v 20:06 ja1 |
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 | jirisis | 2 | 6.1.2024 v 20:33 jirisis |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 16 | 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan |