Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
když se do mě někdo sere tak mu to vrátím, jinak jsem v pohodě,
co se týče příspěvků s těma se moc nepářu, toto není odborné vědecké forum, ale drbník lidí všeho druhu s různým vzděláním, které spojuje zájem o jednu stopu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Naposledy editováno 22.05.2017 22:30:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
napr. zrovna k te lambde, ted naposled,.. a k otazce "spinani" nebo "mereni" - zajiste vis, ze ty jednoduchy lambdy ve vyfucich maji opravdu skutecne temer skokovou zmenu napeti na vystupu kolem lambda=1, a vzhledem k tomu ze pistovej motor je cyklicky pracujici stroj tak se v prubehu cyklu meni i mnozstvi kysliku ve svodech. Zpracovani signalu bezne lambdasondy tedy probiha zhruba priblizne asi tak, ze ten signal kmita nahoru/dolu/nahoru/dolu, a teprve kdyz prestane vesele kmitat jednotka si rekne, aha, neco se deje, a provede nejakou mirnou korekci mapy (mirnou, a jen v ramci nastavenych mezi!) pokud pak ani tohle nezabere vyhodi chybu - pricemz motor jede (vetsinou) normalne dal..
vilemx> ...jednotku naprogramovanou tak aby poznala ze se meri a dostatecne pri tom podvadela ? jen hadam..
V čem se měří OOO?
Skoková (neboli úzkopásmová) lambdasonda, mění velmi strmě hodnotu výstupního napětí při LA1. Proto se jí tak říká.
Měří ji třeba milionkrát za sekundu - posloupně neustále. Rychlost měření je závislá na rychlosti prostupů plynu oxidem zirkonu. Určitě to nejsou 2 sekundy.
Že signál osciluje není vlastnost sondy, nebo snad rychlostí měření !!!
Je to prostě a jen takhle naměřené skutečné složení směsi, které řídí jednotka.
Proč skokovka osciluje? No protože tak debilně řídí jednotka směs, lépe to bohužel neumí, neumí držet LA1. Ani po 25 letech se to nenaučila. Časy vstřiku jsou neustále snižovány, nebo zvyšovány až dojde k překlopení hodnoty na lambdě, ve svodech a v lambdě je tou dobou už dávno chudá směs a jednotka zase dlouho dloooouho, musí začít adaptovat na druhou stranu, až to zase podělá a přejede a zase naopak...
Tenhle čas oscilace je odvislý od:
1) hlavně rychlosti plynů (takže RPM)
2) objemu svodů od ventilu k sondě (vzdálenost umístění sondy)
3) na znečištění sondy
4) na rychlosti jednotky
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
kerut píše: ..a vzhledem k tomu ze pistovej motor je cyklicky pracujici stroj tak se v prubehu cyklu meni i mnozstvi kysliku ve svodech. Zpracovani signalu bezne lambdasondy tedy probiha zhruba priblizne asi tak, ze ten signal kmita nahoru/dolu/nahoru/dolu
Jurawood píše: Tenhle čas oscilace je odvislý od:
1) hlavně rychlosti plynů (takže RPM)
ano, vystup lambdy (skokove pracujici) ukazuje (vzhledem k pomerne dlouhe dobe jednotliveo pracovniho cyklu vuci celkem velke rychlosti reakce sondy) prakticky to, co je ve svodech nad ni - tedy frekvence kmitani odpovida pulzaci vyfukovych plynu ve svodu - tedy ano pracovnimu cyklu pistoveho motoru - tedy ano, prekvapive otackam motoru....
uz je o fakt motani se v kruhu a placani o nicem..
Jsi v uplne jinych casovych intervalech. Uz se me to nechce vysvetlovat. Ale podle me mas asi jinou predstavu. Neber to ve zlem.
Ed. Jo a v tom predchozim jsem opomnel na prvnim miste, objemovou kapacitu sani. Napr mam palivo ba+lpg a reakce u ba je 2x rychlejsi.
Vysvetluji si to delkou hadicek od plynovych vstriku.
Ed2 a k zyvyslosti na rpm, spise tedy zalezi na zatizeni motoru, jenze to jsem nechtel vytahovat, protoze pri vetsim zatizeni se zase lambda ignoruje.
Naposledy editováno 03.05.2017 11:55:13
..ja mam z toho jak jsi psal ze jednotka ridi "blbe" a "neudrzi lambda= 1" porad trosku pocit ze se trosku peres s tim ze veliciny v sani i vyfuku pistovyho motoru jsou proste stridavy.. tj. lambda=1 by mohl udrzet max. proudovej motor treba, ale pistovej to z principu udrzet nikdy nemuze - a tudiz neni ani dost dobre mozny regulovat casy konkretnich vstriku primo jednotlive, podle konkretniho jednoho predchoziho cyklu, ale ridi se "tak nejak na hrubo" z predchoziho tak nejak "prumeru"
jinac hele to netusim, ale plyn je samozrejme stlacitelnej (a pocitam ze za vstrikem uz neni kapalnej) tj. reaguje urcite pomaleji nez kapalina - byt za vstrikem uz kvalitne "rozprasena" ale jste ne uplne dokonale odparena.... ja bych to nezkoumal, bral to holt jako empiricky overenou vlastnost, a pocital s tim..
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
...jinak aby me zas nekdo (felixi) nechytal za slovo - ten motor samotnej by konstantni lambda=1 udrzet snad i mohl, v nejakem hodne konstantnim rezimu, no dejme tomu.. mel jsem to formulovat spis tak, ze s timhle zpusobem ""mereni"" je to z principu nemozne (prave z duvodu vsech nepresnosti z teto navic neprime metody vyplivajicich) coz je z daneho prispevku doufam patrne..
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Pri prichodu katu se zmenily emise, prisel vstrik, dalsi posun, 3cestny kat- lambda, dalsi posun.
Jenze to je 20 let.
Od te doby konkretne neco? Druhy vstrik, servoklapka, nebo privery, to uz tu bylo.
Proc by motorka z roku 2000 nemela plnit limity 2017?
Ano nemuze, protoze euro4 v te dobe nebylo.
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
kerut píše:
...jinak aby me zas nekdo (felixi) nechytal za slovo - ten motor samotnej by konstantni lambda=1 udrzet snad i mohl, v nejakem hodne konstantnim rezimu, no dejme tomu.. mel jsem to formulovat spis tak, ze s timhle zpusobem ""mereni"" je to z principu nemozne (prave z duvodu vsech nepresnosti z teto navic neprime metody vyplivajicich) coz je z daneho prispevku doufam patrne..
ta sonda to kolem jedničky srovná jede 0.97 až 1.02, pokud je tam jedna nefachčí, pokud měří mimo tyto hodnoty najdeš v paměti závad chybu, že je směs chudá pod O.97 nebo vysoká hodnota bohatá to hulí pak i výfuk, pokud sonda měření nezvládá naskočí OOO toto mi nikdo nedokázal vysvětlit proč jsem tam někdy našel tři nuly, a když lambáda nezvlídá nebo nehlásí řj zařadí 1,OO a stříká to pořád na lamdafaktor 1,00, hodnota se pro řj nemění, to neumí korekce ale mapa,
nahradní hodnota, proto se nestotožnuju že stříkání fachčí na palivové mapě TPS a otáčky, + korekce, tam je daleko víc map které se musí vyrovnat s případným výpadkem teplot, sondy, a kde čeho, umí se vyrovna i s TPS ře zvedne otáčky na 1300 nebo víc a dojedeš do servisu
po roce 2000 zavedli širokopásmové a tam už lamda faktor neuvádí, je v napětí a v procentech
jinak to neber že tě chytám za slovo nebo chcu někoho nasrat, normál pokec, prostě mám zájem o tuto problematiku celoživotně, rád se něčemu přiučím, rád něco doladím, a máme rádi motorky, jakékoliv
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Jurawood píše: Pri prichodu katu se zmenily emise, prisel vstrik, dalsi posun, 3cestny kat- lambda, dalsi posun.
Jenze to je 20 let. Od te doby konkretne neco? Druhy vstrik, servoklapka, nebo privery, to uz tu bylo.
Proc by motorka z roku 2000 nemela plnit limity 2017? Ano nemuze, protoze euro4 v te dobe ještě nebylo.
Promíň, ale tenhle příspěvek jsem nepochopil. Je jasné, že formálně euro4 nesplní (ŘJ nemá požadovanou vlastní diagnostiku, nemluví unifikovaným protokolem, chybí kontrolka emisního systému a spousta jiných formalit.
Ale když otevřu motor svého auta z roku 2003 plnícího euro4 (blbuvzdorný atmosférický osmiventil bez proměnného časování ventilů a délky sání), tak tam nevidím nic, co by v té době nešlo vcelku jednoduše naroubovat na motorku. Jasně, některé motory by přišly o fůru koní, takže by byly nekonkurenceschopné, ale v principu to i tehdy šlo. A kam se posunul vývoj? Naštěstí u motorek nedošlo na pidiotubenýmotůrek s miliónem ku**tek. Snad "odborníci" otevřeli oči ohledně nanosazí a dusíku, protože cpát na motorky DPF nebo močovinu je snad ani nenapadne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
vilemx píše: P
, protože cpát na motorky DPF nebo močovinu je snad ani nenapadne.
tak dpf a močovina nemá u benálu žídný význam , to je perzekuce ropáků
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Ad lambda....
Ano, skokovou neboli narrow band lambdu bylo nutne zacit vyuzivat s nastupem euro3 a rizenych katalyzatoru. Tvrzeni, ze lambda hodnota se nacita kazde 2 vteriny je castecne pravda. Ridici jednotka hodnotu lambda nacita samozrejme casteji (nedokazu rict jak casto ale pravdepodobne na zacatku kazdeho pracovniho cyklu motoru) ale zhruba kazdou vterinu provede korekci z lehce bohate smesi na lehce chudou takze na osciloskopu jsou videt prave zhruba dvousekundove zmeny stavu. Duvod tehle oscilace je prave katalyzator, ktery pri lehce bohate smesi lepe likviduje CO2 a pri chudsi zase nespalene uhlovodiky (mozna to bylo naopak, musel bych pohledat nejake podklady ze skoleni...)
Tohle vsechno plati pri volnobehu a mozna jizde konstantni rychlosti s lehce priotevrenym plynem... To jsou jediny rezimy kdy je motor rizen pomoci skokove lambdy.
Pokud chci ridit smes pri WOT je nutne pouzit sirokopasmovou lambda sondu.
Mam lehce pod cepici tak doufam, ze jsem to napsal srozumitelne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
felixxx píše: tak dpf a močovina nemá u benálu žídný význam , to je perzekuce ropáků
Opravdu? Takže na příští (modelový) rok s tím některé automobilky vyjedou u benzíňáků jen pro vlastní potěšení?
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
U volnoběhu pak cca 1Hz.
Odkloněním do chudší rostou HC a CO, odkloněním do bohata zase prudce NOx
Ale to odklonění je tak malé, že to je řádově LA1.
Že by docházelo k odklonům takto schválně slyším poprvé a pochybuji o tom...
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
vilemx píše: Opravdu? Takže na příští (modelový) rok s tím některé automobilky vyjedou u benzíňáků jen pro vlastní potěšení?
znáš nějaký benzínový motor který má dpf a nádržku na močoviny dej typ motoru ??
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
když jsem se učil první stříkačky v roce 94 tak to tak nějak bylo že řj motoru provádí korekci podle lambády 30 x za minutu, pokud se díváš na starého favorita tak to tam tak poskakuje co dvě vteřiny se lamda faktor mění,
je dost možní že u těch prvních stříkaček stály mapy za nic, jednu si pamatuji při skratlé lambádě si faktor odpočítával prostě hledal mapu co tam nebyla až mtor chcípl, pořád dokola, nikdo mi to nedokázal vysvětlit ani ve výrobním závodě, časem ty mapy poladili aby si řj věděla rady když vznikdne jakýkoliv problém
širokopásmové jednou v procentech a udaj jede pořád, je to proto aby uměla včas vyhledat vynechání některého válce vícebodového vstřikování a vypnout mu vstřikování paliva, problém je u lpg tam to snad dodnes neumí a řj motoru to neumí ani pochopit, následně se rožne kat a vyhoří
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
kdyz ji vyjde hodnota mezi nastavenou horni a spodni hranici povazuje to za OK, kdyz ji vyjde podezrele hranicni hodnota, vi je smes bud bohata (vysokej prumer) nebo chuda (zprumerovany maly az nulovy napeti) a provede mirnou korekci.. tj ne, zadne "mereni" hodnoty a nedejboze korekce hned toho pristiho vstriku, ale vse jen hrube, v prumernych hodnotach.. ..ono by to presneji nejspis ani neslo zregulovat
jinak k tem Hz, i pri 500ot/min volnobehu, bude mit jednovalec (4T) cca 4 zapaly za vterinu, dvouval 8, ctyrval 16 (samozrejmne budou ty oscilace taky serazeny podle zminenyho casovani, takovej regulerni bigbang bude mit hypoteticky treba 4 siroky zakmity, ovsem regulerni bigbang bude mit samozrejme taky 4 svody, a ne 4-1, proto púisu hypoteticky.. proste jen ciste obrazne, tak nejak na pochopenou, na srozumnenou..) tudiz frekvence na lambde bude ty 4,8,16Hz a s rostoucimi otackami umerne vyssi.. toz tak
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
vilemx píše: V současné době žádný komerčně prodávaný ještě není. Ale Mercedes s tím má přijít u S-klase a po něm to chystají další. Souvisí to právě s extra chudou směsí a vysokotlakým přímovstřikem, kdy se benzíňák začíná chovat jako ropák - fůra dusíku a pidisazí.. Teď na tlf. odkaz hledat nebudu.
kdoví jak to dopadne, já jen že kdyby byl dpf u benálu a močovina tak bych o tom něco věděl, jedu jen v dpf euro čtyři, na euro pět a šest by se měl spíš někdo specializovat, tam je to kolotoč problémů tři prdele údajů, a mnoho systémů, najít problem je někdy neřešitelné
navíc je v tom hodně podvodů, třeba u euro 4 běžně v dpr není nic ani platina ani paladium, normální podvod
len ta trůba, len ta tůba
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
myslíš že tolerance 0.97 až 1,02 je hubě průměrná?? v tomto režimu reguluje vstřikování do roku 97 pak už řj podle lambády běžně rozpozná vynechávání válce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Jurawood píše:
Že by docházelo k odklonům takto schválně slyším poprvé a pochybuji o tom...
Udrzovani volnobezne smesi kolem lambda 1 ma jediny duvod a to je zajisteni nejlepsi funkce katalyzatoru. On totiz to idealni spalovani pri kterem mame lambda 1 plati jen pri dokonalem promiseni paliva se vzduchem ktereho se ale neda dosahnout. Pro volnobeh je dle meho idealni drzet lambda=0.93-0.95 jenze to uz se dostavame jinam s emisema...
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
žiju v tom že to měření je hodně přesně i emise jsou v tomto režimu při zahřátém katu. výborné
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Black píše: Pro volnobeh je dle meho idealni drzet lambda=0.93-0.95 jenze to uz se dostavame jinam s emisema...
tak ono to není problém držet i na O,6 už to sice nenastartuješ ale jede to, problém je jen v tom že pod O,97 to nahlásí závadu u novějších přepisuje readiness kody což se nelíbí systému na měření emisí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Naposledy editováno 22.05.2017 22:29:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 108 | 6.6.2024 v 11:37 Kubák |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |