Naposledy editováno 15.07.2019 19:41:26
Ty 6-ti písty na YZF750 byly hodně citlivé na destičky. Nakonec tam výborně fungovaly SHS se směsí HS (prodávané tehdy v Podolí u kluků s brzdou - DK = myslím).
To GSXRW bude na tom podle mne podobně = mělnit pumpu není potřeba.
O Jawě tady padlo spoustu pravdy. Jedna z prvních 640 z jara roku 91 skončila v mých rukou jako služební na cca 40 000km, Když jsem jí viděl naposledy měla na budíku 80 000km - a stávající uživatel si stěžoval na vynechávání jednoho válce. Po utření zahájeného kladívka běhal opět pravidelně dvouválcově. V té době jsem jezdil svého Japonce Kawu Z 250 A. Ta byla oproti Jawě "prdítko"/lilipután. Odezva motoru 350 na plyn okamžitá, ale krátká / na Kawě záleženo na otáčkách, takže postupná a dlouhá. Jezdil jsem rád na obou.
350 jsem před časem doplnil také do garáže a třeba letos jsem na ní po silnici najezdil více jak na Hondě. Jediné, co mi štve je spotřeba = když chvátám je to schopné žrát i 9l. S užíváním je to v podstatě z jedné stránky nostalgie mládí, ale z druhé pěkné svezení po okreskách / dnes už zvláštní téměř zapomenutý zvuk dříve nenáviděného dvoutaktu / a spousta lidí se už dnes zastaví u Jawy prostě z vnitřní potřeby alespoň si popovídat, když už si takový stroj dnes již nedopřává (ač by dušička chtěla ).
Naposledy editováno 09.10.2016 23:17:06
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Daniel-J90 píše: Za mě jawu. Hodně lidí by radci něco modernějšího jako třeba gs 500 že je to víc motorka ale přijde na první větší servis nebo generalku a moto zůstane stát polorozebrane v dílně kůli financím na opravu.Vím otom své rukama nám prošlo mnoho motorek a už bezradní po tech stálých opravách se koupila jawa 23 mustatng a jede od jara do zimi.Znamej měl favorita a koupil si místo nej audi a6 2.4i a od poruchy motoru jezdí autobusem. takže se ptej jestli na to máš když se to vysere;)
Pobavilo Při koupi tý audiny dával favorita na protiúčet s doplatkem nebo bez? To je důležitý, to by spoustu věcí vysvětlilo
EDIT: Autor příspěvku je dle svého profilu praštěnej balkónem, to dost věcí vysvětluje
Naposledy editováno 10.10.2016 12:14:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Dráťa píše: Dněprák> Mám GS 500 a má zapsáno 25 kW. Momentálně tedy není na prodej. A takových bude spousta.
Samozřejmě, já ji mám v autoškole taky a dělám na ni A2. Ale o tom řeč nebyla a právě na základě toho, že v autoškole na ní jezdil by si mohl myslet, že může na tomto motocyklu jezdit. A ne každá autoškola žákům říká, že se jedná o motocykl s omezeným výkonem na 25 kW.
Naposledy editováno 10.10.2016 17:03:33
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
- co se týče údržby, - mám cca 100000km na jawách -dřív to šlo, když byl čas šla slušně udržet pohromadě - teď už ztuha - jawku pohrbila tragická kvalita (i cena) veškerých dostupných ND - sehnat použitelnou rozetu (ne šisatou indickou) nebo spojkový koš z puvodni vyroby to už jsou investice jen o půlku levnější než na japonce ale přitom vydrží třeba 3x ale taky 10x míň. - jawky držely dokud byli zásoby "kvalitních" socialistických dílu ale stejně cca 20-30tis potřebovali nějaký ten zásah do motoru a samozřejmě lanka apod. - dřív to bylo všechno za pár kaček a mohl sem toho mít bedny do zásoby nebo klidně druhou moto ve stodole na díly - to už dávno není pravda
za tech něco málo přes 100000 na ostatních "nejawa" motorek se třeba pegaso se sralo strašně o dost víc než jawy, ale zase to byli neustálý blbosti vzniklý z toho jak blbě je ta motorka vymyšlená tj. bez nějakých zásadních ivestic (třeba těsnění pod hlavou stojí 350kc ale i kutilovy trvá 3-4 dny než se k tomu prokouše )
zbytek motorek byl priměrene spolehlivý k pomeru stav/stáří/složitost - ale VŠECHNO se bude dřív nebo pozdějc srát - poruchy se nevyhly ničemu co jsem kdy měl včetně skoro nového bawa, kdo najezdi na jedný motorce 40 a víc tisíc tak proste proinvestuje 20+- do udrzby a 5-20 do oprav podle stesti a tomu jak se k tou chová - tj . co kilák to kacka do provozuschopnosti
druhá věc je taky co který majitel považuje za údržbu - někdo ani neví že má měnit ve vidlích olej a co rok vzduchový filtr , řetěz mění az když na rozete nejsou zuby a gumy až zásadne u druhého plátna , jinej zase najede za rok 1000 a mění preventivne olej aby mu tam "neschnil" - takze kus od kusu muzes mít urdzbu +- klidne 200% nákladů - strasne moc lidi co do motorky "ani nesahli" do ni nesahli proro ze nevi ze by měli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
bulldogbiker píše: GS 500 je dost dobrá .......
Mno - jak v čem, je poměrně nízká, což někomu vyhovuje, mně třeba ne, podvozkově dobrá je, vypadá velmi dobře, je to vzducháč, což je pěkné, nicméně její nízký posaz a její slabší motor mne vehnaly do náruče konkurenta s posezem pro rozměrného člověka vyhovujícím a těch +-15 koní navíc se taky šikne Druhou stranou uvěci, že jsem si vzal stroj podvozkově zastaralejší a méně vzhledný
pech. píše: Mno - jak v čem, je poměrně nízká, což někomu vyhovuje, mně třeba ne, podvozkově dobrá je, vypadá velmi dobře, je to vzducháč, což je pěkné, nicméně její nízký posaz a její slabší motor mne vehnaly do náruče konkurenta s posezem pro rozměrného člověka vyhovujícím a těch +-15 koní navíc se taky šikne Druhou stranou uvěci, že jsem si vzal stroj podvozkově zastaralejší a méně vzhledný
Tak to je nádhernej příklad, jak je to všechno subjektivní.
Z pětistovek vnímám jako nejméně vzhlednou gs500. Hlavně kvůli rámu. Ten se mi úplně ekluje.
CB500 beru jako klasičtější vzhled..
Největší problémy a poslední dobou čím dál větší byly s písty, kroužky (za to moíhly asi taky písty), většinou se zámek odebral na výlet do vejfuku, nebo se zase zamáčknul a kroužyk jej postupně následovaly, nikdy to nebylo zadřené když píst odešel po 10kkm, byl už jsem dost nasraný (maďar), když ten další najel polovinu (almet) , tak už to bylo na moje nervy moc, řekl jsem si tak jsem měl smůlu a zase oprava... když přišel píst almet, říkal jsem si, mno budiž, jenže ono to zase najelo dohromady hovno, tak jsem to už nevydýchal, kamarádi už si dělali prdel, ať tam dám inda, že to zrovna fungovat bude....... mno došla mi trpělivost používat toto v každodenním provozu, naposled jsem opravil motor s použitím archvních dílů z prvovýroby a motorku po 15 letech soužití prodal, což šlo velice rychle a koupil si jinou, první co byla mnou vybraného typu, za rozumné peníze a poblíž bydliště....
Já už prostě nemám čas neustále spravovat motory... Já potřebuju jezdit především za účelem přepravy sama sebe a zábavy je s tím čtyřtaktem dostatek, navíc jsem si navykl na to, že není problém s výkonem, tomu už by se těžko odvykalo....
Mno a abych neměl klid, tak bratranec si starou motorku pro změnu nedávno zakoupil a já to už měl na stole taky.... Byl.... Jak jinak..... ZASE V PRDELI PÍST!!!..... půl roku to jezdilo a teď si to vzpomělo že tonebude řadit 3+4, takže to budu mít na stole zas a k tomu všemu ještě fíka co v něm něco rachotí.... (toho jsem taky letos prodal dááááleko)...... Já už to nechci ani vidět....
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Wenca24 píše: Rozumem GS, srdcem Jawu
Jakože jestli ještě neměl infarkt jo?
Já jsem asi před čtyřma rokama koupil v krabicích konopnici, pomaličku jsem ji skládal, během toho jsem stihl postavit barák, trefit dvojčata atd. No a druhý rok se na ni tak nějak projíždím a baví mě to na ní víc než na japonci... před necelým měsícem jsme se vrátil z Rumunska...
Pro člověka, který najede za sezónu 10000 km, je jawa podle mě nesmysl. Já ale najedu v současné době tak 3-4 tis počítám pro zábavu a to se dá
Říci nám před 27 lety, že náhradní díly na Jawu budou dělat Čiňani, Maďaři, Taivanci a to tak že napykaču = zavřeli bychom takového nacti-utrhače do Bohnic!
(Egypťany - díky filiálce, Turky - odprodána linka na kejvačky, a Indy - kooperace Jezdi = tam budiž).
A že ony díly vyráběné dnes (1988-91) budou v budoucnu (2015-17) platit za etalon kvality....to je až neuvěřitelně viditelný propad .
Deyva? 640 má slušný posaz, protože je na svůj objem poměrně velká a bez velkých ergonomických chyb, takže posez je uspokojivý i pro nadměrné lidi, nicméně mně na ní sere že ač podvozek je vzhledem k věku celkem uspokojivý, tak motor a převodovka jsou poněkud traktoroidní .... xlr není motorka na daleké cesty, na to jsou jiné typy...
Wenca: tak ty motory si nejsou moc podobné, GS je dvouventil a podle toho se chová, CB je čtyřventil a podle toho se chová.... v malých otáčkách chce více citu, ale když dojde na ty velké, je GS proti CB poněkud lenochod....
Nicméně GS v modernizované verzi je skutečně hezká, prostě taková klasika, nicméně právě nízký posez ji vyřadil z hledáčku a protože ER5 se jí v tom dost podobá, nestál jsem ani o ni a vybíral nakonec mezi XJ6 a CB5
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Do konce 90.tých let došlo k brutálnímu rozkradení portfolia továrny a zemřela duše podniku. V roce 2005 pak legislativně zemřela také 350.
Továrna, značka Jawa, i 350 jsou v podstatě dávno po smrti === a přitom ....?!! Nakonec - je tady toho na 6 stránek:
Naposledy editováno 14.10.2016 16:43:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Deyva píše: Franky> A to je právě to Taky jsem patnáct let zpátky (v patnácti) nemohl pochopit, proč o něco starší týpci v dědině jezdí na těch třiapůlách, když by mohli mít japonce... No a na Jaře jsem si ji taky koupil i když mám velký Ačko a nic s vyšším objemem jak 350 nemám a neměl jsem (i když bych si klidně mohl koupit rozpočtovýho litra, o penězích to až tak není). Teďka ji ladím, opravuju, dávám do stavu schopnýho delších i vícedenních vyjížděk. Nevim... Jawa má prostě jakýsi kouzlo v sobě i po těch letech a jako důkaz je tady pár lidí na motorkáři.cz, co si letos koupili nový 640ky... At už vyloženě 640ky nebo retro 634.
Před patnácti lety totiž japonec stál přes kilo v tehdejších penězích, když to nebyl úplnej hrob. Funkční třinda stála dvacku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3886, 3887] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116601 | Dnes v 15:54 Milan1963 |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 7 | Dnes v 15:21 ViraxRider |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |