globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Ahoj, minulý týden jsem si udělal řidičák na A2 a začínám řešit co dál. Do teď jsem měl 2 Fichtly z toho mě zbyl jenom jeden, který mám. Proto se rozhoduji mezi další Jawou, tentokrát něco silnějšího a hezčího nebo Suzuki GS 500 na které jsem si dělal papíry. Třeba se tu najde někdo, kdo řešil takovou otázku a má z toho nějaké poznatky.


Naposledy editováno 15.07.2019 19:41:26

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

9.10.2016 v 22:46 | Nahoru | #151
PetrL3>
Ty 6-ti písty na YZF750 byly hodně citlivé na destičky. Nakonec tam výborně fungovaly SHS se směsí HS (prodávané tehdy v Podolí u kluků s brzdou - DK = myslím).
To GSXRW bude na tom podle mne podobně = mělnit pumpu není potřeba.

O Jawě tady padlo spoustu pravdy. Jedna z prvních 640 z jara roku 91 skončila v mých rukou jako služební na cca 40 000km, Když jsem jí viděl naposledy měla na budíku 80 000km - a stávající uživatel si stěžoval na vynechávání jednoho válce. Po utření zahájeného kladívka běhal opět pravidelně dvouválcově. V té době jsem jezdil svého Japonce Kawu Z 250 A. Ta byla oproti Jawě "prdítko"/lilipután. Odezva motoru 350 na plyn okamžitá, ale krátká / na Kawě záleženo na otáčkách, takže postupná a dlouhá. Jezdil jsem rád na obou.
350 jsem před časem doplnil také do garáže a třeba letos jsem na ní po silnici najezdil více jak na Hondě. Jediné, co mi štve je spotřeba = když chvátám je to schopné žrát i 9l. S užíváním je to v podstatě z jedné stránky nostalgie mládí, ale z druhé pěkné svezení po okreskách / dnes už zvláštní téměř zapomenutý zvuk dříve nenáviděného dvoutaktu / a spousta lidí se už dnes zastaví u Jawy prostě z vnitřní potřeby alespoň si popovídat, když už si takový stroj dnes již nedopřává (ač by dušička chtěla ).







Naposledy editováno 09.10.2016 23:17:06

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

10.10.2016 v 00:59 | Nahoru | #152

BadRX píše: GPZ500S


100%souhlas

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

10.10.2016 v 08:09 | Nahoru | #153
Za mě jawu. Hodně lidí by radci něco modernějšího jako třeba gs 500 že je to víc motorka ale přijde na první větší servis nebo generalku a moto zůstane stát polorozebrane v dílně kůli financím na opravu.Vím otom své rukama nám prošlo mnoho motorek a už bezradní po tech stálých opravách se koupila jawa 23 mustatng a jede od jara do zimi.Znamej měl favorita a koupil si místo nej audi a6 2.4i a od poruchy motoru jezdí autobusem. takže se ptej jestli na to máš když se to vysere;)

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

10.10.2016 v 09:26 | Nahoru | #154
Daniel-J90> ty vole to je logika praskle pruziny ....koupim si neco u ceho uz predem budu predpokladat ze se mi to vysype a budu hned delat generalku! a srovnavat audi a favorit mustanga a gs me prijde uplne mimo....

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

10.10.2016 v 12:10 | Nahoru | #155

Daniel-J90 píše: Za mě jawu. Hodně lidí by radci něco modernějšího jako třeba gs 500 že je to víc motorka ale přijde na první větší servis nebo generalku a moto zůstane stát polorozebrane v dílně kůli financím na opravu.Vím otom své rukama nám prošlo mnoho motorek a už bezradní po tech stálých opravách se koupila jawa 23 mustatng a jede od jara do zimi.Znamej měl favorita a koupil si místo nej audi a6 2.4i a od poruchy motoru jezdí autobusem. takže se ptej jestli na to máš když se to vysere;)



Pobavilo Při koupi tý audiny dával favorita na protiúčet s doplatkem nebo bez? To je důležitý, to by spoustu věcí vysvětlilo

EDIT: Autor příspěvku je dle svého profilu praštěnej balkónem, to dost věcí vysvětluje

Naposledy editováno 10.10.2016 12:14:58

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

10.10.2016 v 15:21 | Nahoru | #156
Řešíte, zda Suzuki 500 nebo Jawu z hlediska spolehlivosti, oprav a podobně, ale v první řadě je třeba si uvědomit, že Suzuki 500 GS má výkon 35,1 kW. Tudíž s A2 na ní jezdit nemůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

10.10.2016 v 15:26 | Nahoru | #157
Dněprák> Mám GS 500 a má zapsáno 25 kW. Momentálně tedy není na prodej. A takových bude spousta.

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

10.10.2016 v 17:02 | Nahoru | #158

Dráťa píše: Dněprák> Mám GS 500 a má zapsáno 25 kW. Momentálně tedy není na prodej. A takových bude spousta.


Samozřejmě, já ji mám v autoškole taky a dělám na ni A2. Ale o tom řeč nebyla a právě na základě toho, že v autoškole na ní jezdil by si mohl myslet, že může na tomto motocyklu jezdit. A ne každá autoškola žákům říká, že se jedná o motocykl s omezeným výkonem na 25 kW.

Naposledy editováno 10.10.2016 17:03:33

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

11.10.2016 v 00:05 | Nahoru | #159
škrcenek jsou v téhle třídě kvanta, to není problém a je pak už celkem jedno jestli je tomu reálně jinak. Pokukovat může po čemkolůi škrceném i z konkurentů....
Nicméně GS500 má v otevřeném stavu podle verze 31-33kw, A2 no problem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

11.10.2016 v 00:20 | Nahoru | #160
GS 500 je dost dobrá .......

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

11.10.2016 v 10:01 | Nahoru | #161
nevybíral bych jen mezi téma dvěma chce se to projet - GS500 je dobrá motorka ale taky je malá, tvrdá a má malý rejd , kolem 35-40 seženeš použitelné stroje i v cenduru - KLE nebo 600ka transalp taky už po dálnici a pěkných cestách upalují 150-160 když je držíš pod krkem a navíc tě nebudou odrazovat od výletů kamkoliv kde není asfalt nebo je rozbitej jednoválce 600cc +- bych taky nerušil oproti 350 pojedou pořád dobře a sou to SKORO všechno držáky jen ta použitelná maximálka většinou konci někde u 130 - trosku te omezi ty kw ale zase vic druhu motorek = vetsi vyber

- co se týče údržby, - mám cca 100000km na jawách -dřív to šlo, když byl čas šla slušně udržet pohromadě - teď už ztuha - jawku pohrbila tragická kvalita (i cena) veškerých dostupných ND - sehnat použitelnou rozetu (ne šisatou indickou) nebo spojkový koš z puvodni vyroby to už jsou investice jen o půlku levnější než na japonce ale přitom vydrží třeba 3x ale taky 10x míň. - jawky držely dokud byli zásoby "kvalitních" socialistických dílu ale stejně cca 20-30tis potřebovali nějaký ten zásah do motoru a samozřejmě lanka apod. - dřív to bylo všechno za pár kaček a mohl sem toho mít bedny do zásoby nebo klidně druhou moto ve stodole na díly - to už dávno není pravda

za tech něco málo přes 100000 na ostatních "nejawa" motorek se třeba pegaso se sralo strašně o dost víc než jawy, ale zase to byli neustálý blbosti vzniklý z toho jak blbě je ta motorka vymyšlená tj. bez nějakých zásadních ivestic (třeba těsnění pod hlavou stojí 350kc ale i kutilovy trvá 3-4 dny než se k tomu prokouše )
zbytek motorek byl priměrene spolehlivý k pomeru stav/stáří/složitost - ale VŠECHNO se bude dřív nebo pozdějc srát - poruchy se nevyhly ničemu co jsem kdy měl včetně skoro nového bawa, kdo najezdi na jedný motorce 40 a víc tisíc tak proste proinvestuje 20+- do udrzby a 5-20 do oprav podle stesti a tomu jak se k tou chová - tj . co kilák to kacka do provozuschopnosti

druhá věc je taky co který majitel považuje za údržbu - někdo ani neví že má měnit ve vidlích olej a co rok vzduchový filtr , řetěz mění az když na rozete nejsou zuby a gumy až zásadne u druhého plátna , jinej zase najede za rok 1000 a mění preventivne olej aby mu tam "neschnil" - takze kus od kusu muzes mít urdzbu +- klidne 200% nákladů - strasne moc lidi co do motorky "ani nesahli" do ni nesahli proro ze nevi ze by měli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

11.10.2016 v 22:45 | Nahoru | #162

bulldogbiker píše: GS 500 je dost dobrá .......



Mno - jak v čem, je poměrně nízká, což někomu vyhovuje, mně třeba ne, podvozkově dobrá je, vypadá velmi dobře, je to vzducháč, což je pěkné, nicméně její nízký posaz a její slabší motor mne vehnaly do náruče konkurenta s posezem pro rozměrného člověka vyhovujícím a těch +-15 koní navíc se taky šikne Druhou stranou uvěci, že jsem si vzal stroj podvozkově zastaralejší a méně vzhledný

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

11.10.2016 v 22:51 | Nahoru | #163

pech. píše: Mno - jak v čem, je poměrně nízká, což někomu vyhovuje, mně třeba ne, podvozkově dobrá je, vypadá velmi dobře, je to vzducháč, což je pěkné, nicméně její nízký posaz a její slabší motor mne vehnaly do náruče konkurenta s posezem pro rozměrného člověka vyhovujícím a těch +-15 koní navíc se taky šikne Druhou stranou uvěci, že jsem si vzal stroj podvozkově zastaralejší a méně vzhledný



Tak to je nádhernej příklad, jak je to všechno subjektivní.
Z pětistovek vnímám jako nejméně vzhlednou gs500. Hlavně kvůli rámu. Ten se mi úplně ekluje.
CB500 beru jako klasičtější vzhled..

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

11.10.2016 v 23:07 | Nahoru | #164
Milánek: svatá pravda... Já najezdil cca 100kkm na čz477 s posilube, dokud to chtělo větší opravu motoru po +-30kkm, tj tak po dovu až třech letech ježdění, bral jsem to jako vlastnost a neměl s tím problém..... A to protože ta motorka byla hooodně jetá, tak docházelo i na zajímavé závady typu téměř vypadlá vodicí tyčka řadících vidliček, ojeté ozubení náhonu rychloměru, totální celkové opotřebení spojkového poloautomatu a nebo vyvložkování katerů pro ložiska na pravé straně.... Nicméně tyhle věci jsem nepřisuzoval konstrukci, to bylo prosté opotřebení....

Největší problémy a poslední dobou čím dál větší byly s písty, kroužky (za to moíhly asi taky písty), většinou se zámek odebral na výlet do vejfuku, nebo se zase zamáčknul a kroužyk jej postupně následovaly, nikdy to nebylo zadřené když píst odešel po 10kkm, byl už jsem dost nasraný (maďar), když ten další najel polovinu (almet) , tak už to bylo na moje nervy moc, řekl jsem si tak jsem měl smůlu a zase oprava... když přišel píst almet, říkal jsem si, mno budiž, jenže ono to zase najelo dohromady hovno, tak jsem to už nevydýchal, kamarádi už si dělali prdel, ať tam dám inda, že to zrovna fungovat bude....... mno došla mi trpělivost používat toto v každodenním provozu, naposled jsem opravil motor s použitím archvních dílů z prvovýroby a motorku po 15 letech soužití prodal, což šlo velice rychle a koupil si jinou, první co byla mnou vybraného typu, za rozumné peníze a poblíž bydliště....

Já už prostě nemám čas neustále spravovat motory... Já potřebuju jezdit především za účelem přepravy sama sebe a zábavy je s tím čtyřtaktem dostatek, navíc jsem si navykl na to, že není problém s výkonem, tomu už by se těžko odvykalo....

Mno a abych neměl klid, tak bratranec si starou motorku pro změnu nedávno zakoupil a já to už měl na stole taky.... Byl.... Jak jinak..... ZASE V PRDELI PÍST!!!..... půl roku to jezdilo a teď si to vzpomělo že tonebude řadit 3+4, takže to budu mít na stole zas a k tomu všemu ještě fíka co v něm něco rachotí.... (toho jsem taky letos prodal dááááleko)...... Já už to nechci ani vidět....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

11.10.2016 v 23:31 | Nahoru | #165
PterL3: a ten rám je zrovna na cb 500 proveden zcela shodně, rozdíl je jen v tom, že jsou ty spoje schované pod stupačkou a pod bočním krytem chladiče,který GS nemá, ježto vzducháč.....

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

12.10.2016 v 07:15 | Nahoru | #166
pech.> já měl na mysli hranatej profil u gs500 na tý viditelný části. Ostatní naháče to mají z kulatých trubek. Možná sem jedinej, komu to vadí, ale nelíbí se mi to hrozně.

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

12.10.2016 v 08:34 | Nahoru | #167
Jj, taky mi příjde GS z těch pětistovek nejošklivější... Na druhou stranu, když jsme vybírali motorku pro bráchu, svezl jsem se na CB i GS a motor u GS byl pro mě daleko příjemnější... Je to fakt individuální...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

12.10.2016 v 09:42 | Nahoru | #168

Wenca24 píše: Rozumem GS, srdcem Jawu


Jakože jestli ještě neměl infarkt jo?

(reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

12.10.2016 v 09:49 | Nahoru | #169
Danny350> Tak uznávám, není to pro každého
Já jsem asi před čtyřma rokama koupil v krabicích konopnici, pomaličku jsem ji skládal, během toho jsem stihl postavit barák, trefit dvojčata atd. No a druhý rok se na ni tak nějak projíždím a baví mě to na ní víc než na japonci... před necelým měsícem jsme se vrátil z Rumunska...
Pro člověka, který najede za sezónu 10000 km, je jawa podle mě nesmysl. Já ale najedu v současné době tak 3-4 tis počítám pro zábavu a to se dá

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

12.10.2016 v 16:06 | Nahoru | #170
Oj oj tady je džawahaterů Já nevím teda ale moje 640ka mi přijde strašně pohodlná. Oproti xl350R na delší trasy tuplem. Nedokážu si moc představit, že bych na Hondě jel třeba na Lipno a zpět... U Džawy si to představit umim (a doufám, že příští rok pojedem). Jinak koupil jsem ji klepající za nějakých 11k, nechal udělat klikovku za 4500 u padalíka, dal nový ložiska atd (taková go motoru bez výbrusu), nový řetězy (primár sekundár), nový gumy kolem řetězu, nový pneušky, a pár dalších věcí. Celkem mě vyšla zatím cca na 23-25 tisíc a opravdu si nestěžuju. Mám tam oilmastera a malý vape... Řekl bych, že jede... 100km na vysočinu tam a pak to samý zpět ve dvou s lehkou bagáží zvládla úplně bez problému, cestovní rychlost kolem kila nebyl problém. Všechno si na ní krom teda repase té klikovky dělám sám (mám to tu v deníku) a jednak mě baví to ladit a druhak vím, co mám a v jakým je to přesně stavu... A to kopání kvaltů nahoru bez spojky je mazec

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

12.10.2016 v 17:25 | Nahoru | #171
Stejně je to pro naší věkovou skupinu na kotrmelec!!!
Říci nám před 27 lety, že náhradní díly na Jawu budou dělat Čiňani, Maďaři, Taivanci a to tak že napykaču = zavřeli bychom takového nacti-utrhače do Bohnic!
(Egypťany - díky filiálce, Turky - odprodána linka na kejvačky, a Indy - kooperace Jezdi = tam budiž).
A že ony díly vyráběné dnes (1988-91) budou v budoucnu (2015-17) platit za etalon kvality....to je až neuvěřitelně viditelný propad .

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

12.10.2016 v 21:16 | Nahoru | #172
Franky: jenže ono to tak je a bohužel to ty půvaby, které jawa a potažmo čz měla, docela zhatilo... ty díly nebyly ani tenkrát až tak záízračné, ale jejich kvalita byla poměrně stabilní, takže když jsi udělal poctivě opravu motoru při dodržení všech montážních postupu a rozměrů, mohl ses celkem slušně spolehnout na to, že nějakých 30-40kkm nebude mít ten motor nějaké větší problémy, dneska to uděláš a nevíš, jestli si exotická součástka nezatouží po výletu hned, nebo za pár tisích, nebo pár desítek tisíc... loterie prostě....

Deyva? 640 má slušný posaz, protože je na svůj objem poměrně velká a bez velkých ergonomických chyb, takže posez je uspokojivý i pro nadměrné lidi, nicméně mně na ní sere že ač podvozek je vzhledem k věku celkem uspokojivý, tak motor a převodovka jsou poněkud traktoroidní .... xlr není motorka na daleké cesty, na to jsou jiné typy...

Wenca: tak ty motory si nejsou moc podobné, GS je dvouventil a podle toho se chová, CB je čtyřventil a podle toho se chová.... v malých otáčkách chce více citu, ale když dojde na ty velké, je GS proti CB poněkud lenochod....

Nicméně GS v modernizované verzi je skutečně hezká, prostě taková klasika, nicméně právě nízký posez ji vyřadil z hledáčku a protože ER5 se jí v tom dost podobá, nestál jsem ani o ni a vybíral nakonec mezi XJ6 a CB5

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

13.10.2016 v 15:25 | Nahoru | #173
GS

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

13.10.2016 v 17:42 | Nahoru | #174
Myslím že vše podstatné již tady bylo zmíněno, takže pokud nejsi vyloženě srdcař Jawy, tak samozřejmě Suzuki GS 500.
www.motomach3.cz

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

13.10.2016 v 21:21 | Nahoru | #175
Kup si žlutou, protože červená je hnusná, modrá se furt kurví a na bílé budeš vypadat jak debil

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

13.10.2016 v 21:40 | Nahoru | #176
Paradox - 350 pohřbívána už v 1990.
Do konce 90.tých let došlo k brutálnímu rozkradení portfolia továrny a zemřela duše podniku. V roce 2005 pak legislativně zemřela také 350.
Továrna, značka Jawa, i 350 jsou v podstatě dávno po smrti === a přitom ....?!! Nakonec - je tady toho na 6 stránek:






Naposledy editováno 14.10.2016 16:43:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

19.10.2016 v 16:39 | Nahoru | #177
Franky> A to je právě to Taky jsem patnáct let zpátky (v patnácti) nemohl pochopit, proč o něco starší týpci v dědině jezdí na těch třiapůlách, když by mohli mít japonce... No a na Jaře jsem si ji taky koupil i když mám velký Ačko a nic s vyšším objemem jak 350 nemám a neměl jsem (i když bych si klidně mohl koupit rozpočtovýho litra, o penězích to až tak není). Teďka ji ladím, opravuju, dávám do stavu schopnýho delších i vícedenních vyjížděk. Nevim... Jawa má prostě jakýsi kouzlo v sobě i po těch letech a jako důkaz je tady pár lidí na motorkáři.cz, co si letos koupili nový 640ky... At už vyloženě 640ky nebo retro 634.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

19.10.2016 v 20:21 | Nahoru | #178

Deyva píše: Franky> A to je právě to Taky jsem patnáct let zpátky (v patnácti) nemohl pochopit, proč o něco starší týpci v dědině jezdí na těch třiapůlách, když by mohli mít japonce... No a na Jaře jsem si ji taky koupil i když mám velký Ačko a nic s vyšším objemem jak 350 nemám a neměl jsem (i když bych si klidně mohl koupit rozpočtovýho litra, o penězích to až tak není). Teďka ji ladím, opravuju, dávám do stavu schopnýho delších i vícedenních vyjížděk. Nevim... Jawa má prostě jakýsi kouzlo v sobě i po těch letech a jako důkaz je tady pár lidí na motorkáři.cz, co si letos koupili nový 640ky... At už vyloženě 640ky nebo retro 634.



Před patnácti lety totiž japonec stál přes kilo v tehdejších penězích, když to nebyl úplnej hrob. Funkční třinda stála dvacku.

Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

26.11.2016 v 01:20 | Nahoru | #179
FirF- řešil jsem podobný problém a vyhrála JAWA, už jen proto, že je to dobrá investice. Navíc cena ND je hodně nízko. GO motoru od 3-12K (dvojválec s VAPE)-vycházím z cen, GO motorů, které jsem nechal dělat. 250tka s TP kolem 30K, 350tka kulatá 40 a více, hranatice od 20 a výše.... Japonce bych z cenové kategorie 30-60 K nekoupil, radši vrak jawy než motorku z množírny Teď chci koupit cesťák, díval jsem se na V-STROM 650, v inzerci plno motorek s najetými 20-30 tisíci, přitom motorky 10-12 let staré a cenově kolem 70-100K. To jako člověk najede ročně jen 2-3000km? Nevím, neznám, nechci... Radši budu pět let šetřit na funglovku za 200K Pokud máš omezený rozpočet, tak si spočítej, co dáš za motorku, servis, vybavení atd. a jaké máš finanční možnosti na každou sezonu-kolik můžeš do motorky vrazit každý rok.,,,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

29.11.2016 v 17:01 | Nahoru | #180
Dráťa> No tak to byl asi taťka už od dob těsně po revoluci těžce v balíku, když měl VFR 750, nějaký Yamahu silničku, Yamahu nějaký čtyřkilo klasiku, KLR, DRko, XLko, XTčko, Dominátora a já nevim co ještě... Zas tolik to nestálo si myslim. A dneska taky koupíš jetýho japonce do třiceti za pomalu to samý co 350 v dobrým až velmi dobrým stavu.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3867, 3868] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116011 Včera v 22:04 Jirka4137
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist